Yamaha YZ 250 2t 1995r nie wkręca się na obroty
Posty: 31
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Yamaha YZ 250 2t 1995r nie wkręca się na obroty
Witam
Kupiłem yamahe YZ 250 2t Jak jeźdizłem u sprzedającego to motor dobrze sie wkręcał do czwartego biegu szedł bez problemu na koło. Przywiozłem do domu (motor w transporcie leżał). Na początku zaczął się wkręcać w miare dobrze ale nie za kazdym razem. Teraz Nie wkręca się i przerywa jak mu chce przygazować dobrze. Daje cały gaz a on tak jak by miał odcinke w połowie obrotów. Odpala zazwyczaj z pierwszego kopa. Świeca jest czarna i wygląda jak by ją troche zalewało.
Jeszcze nie jestem w 100% pewien, ale mam wrazenie jak by ubywało płynu z chłodnicy
w silniku był strasznie gęsty olej. Pierwszy raz taki widziałem. ledwo sie zlał z silnika. I nie wiem czy ktoś wymieszał 2 różne oleje przez co sie 'zważyły" czy celowo ktoś wlał jakiś preparat zagęszczający. Dodam, że w silniku było za dużo oleju - 1L a powinno być 750ml
Motocykl dość mocno kopci raczej na biało
Świeca jest czarna i szybko się zużywa/spala muszę praktycznie codziennie wymieniać na inną.
Poza tym na głowicy w koło świecy robi się lekko mokro od jakiegoś czernidła tak jak by troszkę się tam pocił
Kompresja jest dobra bo ma 12,5 bar
Odpala zawsze z pierwszego kopa o ile świeca nie jest zalana
Co może być przyczyną nie wkręcania się na obroty?
Prosze o porade
Kupiłem yamahe YZ 250 2t Jak jeźdizłem u sprzedającego to motor dobrze sie wkręcał do czwartego biegu szedł bez problemu na koło. Przywiozłem do domu (motor w transporcie leżał). Na początku zaczął się wkręcać w miare dobrze ale nie za kazdym razem. Teraz Nie wkręca się i przerywa jak mu chce przygazować dobrze. Daje cały gaz a on tak jak by miał odcinke w połowie obrotów. Odpala zazwyczaj z pierwszego kopa. Świeca jest czarna i wygląda jak by ją troche zalewało.
Jeszcze nie jestem w 100% pewien, ale mam wrazenie jak by ubywało płynu z chłodnicy
w silniku był strasznie gęsty olej. Pierwszy raz taki widziałem. ledwo sie zlał z silnika. I nie wiem czy ktoś wymieszał 2 różne oleje przez co sie 'zważyły" czy celowo ktoś wlał jakiś preparat zagęszczający. Dodam, że w silniku było za dużo oleju - 1L a powinno być 750ml
Motocykl dość mocno kopci raczej na biało
Świeca jest czarna i szybko się zużywa/spala muszę praktycznie codziennie wymieniać na inną.
Poza tym na głowicy w koło świecy robi się lekko mokro od jakiegoś czernidła tak jak by troszkę się tam pocił
Kompresja jest dobra bo ma 12,5 bar
Odpala zawsze z pierwszego kopa o ile świeca nie jest zalana
Co może być przyczyną nie wkręcania się na obroty?
Prosze o porade
Ostatnio edytowano 21/4/2011, 20:17 przez woytas01, łącznie edytowano 1 raz
- woytas01
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 19/7/2010, 15:28
hmm sporo rzeczy moze byc. a olej nie był przypadkiem białawy ? wyglada mi to na przedostawanie sie wody do silnika. wyglada to na walnieta pompe wody. w 95 jeszcze chyba nie było zabezpieczen w postaci w simmeringów. co do przerywania ciezko powiedziec. po 1 wyczyscił bym filtr powietrza i gaźnik. nastepnie ten gaźnik wyregulował. zdjął bym wydech i ocenił tłok. jezeli olej jest biały to trzeba tak czy siak sciagnac pokrywe sprzegła wtedy mozna by sprawdzic czy nie ma luzów na wale bo moze ciagnac olej do silnika.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
załączam filmik pokazujący jak motor chodzi, może będzie łatwiej postawić trafną diagnoze
http://www.youtube.com/watch?v=ok4ZKkKsGtw
http://www.youtube.com/watch?v=ok4ZKkKsGtw
- woytas01
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 19/7/2010, 15:28
ewidentnie słychać jakby gaźnik był zasyfiony. wyczysc go dokładnie....
koledze kiedys w yz rozkręcił sie stojan zapłonowy i podobnie przerywał ale dopiero na najwyzszych obrotach. na przerywanie spowodowane uszkodzeniem zapłonu to nie wygląda
koledze kiedys w yz rozkręcił sie stojan zapłonowy i podobnie przerywał ale dopiero na najwyzszych obrotach. na przerywanie spowodowane uszkodzeniem zapłonu to nie wygląda
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
a w jakim stanie filtr powietrza?
zalewa dziada, sprawdź gaźnik, przeczysc go nawet jak jest czysty, filtr powietrza wypierz, załóż nowy nasączony
po 2 nie mozna wozic motoru na leżąco;/ zawsze cos moze sie spier.. w trakcie transportu
zalewa dziada, sprawdź gaźnik, przeczysc go nawet jak jest czysty, filtr powietrza wypierz, załóż nowy nasączony
po 2 nie mozna wozic motoru na leżąco;/ zawsze cos moze sie spier.. w trakcie transportu
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
sprawedź najpierw jaka jest iskra, czy mocna czy słaba, jak słaba to swieca won, jak mocna to trzeba szukac dalej
jak słaba iskra na nowej sciewy to przeglądasz całą izolacje czy gdzies przewód nie jest naderwany pokaleczony itp itd
jak słaba iskra na nowej sciewy to przeglądasz całą izolacje czy gdzies przewód nie jest naderwany pokaleczony itp itd
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
sprawdzałem na innej fajce jest to samo, próbowałem tez różnych świec. Gaźnik może nie jest dobrze wyregulowany bo gaśnie na wolnych obrotach, ale regulacja śrubą od powietrza przy odkręconej maksymalnie manetce nic nie zmienia.
Ciężko jest ocenić na oko cz iskra jest dobra czy nie
Jutro sprawdze jeszcze tÄ… izolacje ale raczej to nie to
Ciężko jest ocenić na oko cz iskra jest dobra czy nie
Jutro sprawdze jeszcze tÄ… izolacje ale raczej to nie to
- woytas01
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 19/7/2010, 15:28
moze ssie ci lewe powietrze gdzies skoro regulacja nic nie daje
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
w połączeniu airbox - gaxnik albo gaxnik króciec
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
dorkęcasz dla pewnosci. i oczyma patrzysz
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Jeżeli ostro kopci Ci na biało i ubywa płynu chłodniczego to masz walniętą uszczelkę pod głowica, polecam zdjąć głowicę i wymienić uszczelkę.
- Stryjeczny
- Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 19/1/2010, 18:17
- Lokalizacja: Warszawa
Witam
Tłok i cylinder jest ok
Uszczelka pod głowicą wymieniona.
Po zastosowaniu dedykowanej do tego modelu świecy motor wkręca sie bardzo dobrze i chodzi jak należy.
Jednak problem zalewania i uszkodzenia świec nadal pozostał. Wydawało by sie że taka zalana świeca po wysuszeniu i wypaleniu palnikiem gazowym powinna działać, a ona tylko na chwile odpali i zaraz motor gaśnie a świeca nadal jest zalana. Dopiero po włożeniu nowej motor przez jakiś czas chodzi. Mam wrażenie że do świecy dostaje sie olej ale nie mam pewności.
Motor nie trzyma wolnych obrotów, dlatego jest podkręcony na lince od gazu. W ogóle nie reaguje na regulacje wolnych obrotów.
Może ktoś coś jeszcze doradzi?
Tłok i cylinder jest ok
Uszczelka pod głowicą wymieniona.
Po zastosowaniu dedykowanej do tego modelu świecy motor wkręca sie bardzo dobrze i chodzi jak należy.
Jednak problem zalewania i uszkodzenia świec nadal pozostał. Wydawało by sie że taka zalana świeca po wysuszeniu i wypaleniu palnikiem gazowym powinna działać, a ona tylko na chwile odpali i zaraz motor gaśnie a świeca nadal jest zalana. Dopiero po włożeniu nowej motor przez jakiś czas chodzi. Mam wrażenie że do świecy dostaje sie olej ale nie mam pewności.
Motor nie trzyma wolnych obrotów, dlatego jest podkręcony na lince od gazu. W ogóle nie reaguje na regulacje wolnych obrotów.
Może ktoś coś jeszcze doradzi?
- woytas01
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 19/7/2010, 15:28
hmm tak sie dzieje jak za duza ilosc oleju jest dodawana do mieszanki. swieca zarzuca sie olejem i nie pali ;/ a na nowej z miejsca pali z dotyku. jaka proporcje benzyna/olej lejesz ? ew masz źle ustawioną srubke od składu mieszanki
"zasrywa" ci olejem miejsce łączenia cylka z wydechem ?

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 31
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości