Zobacz wątek - Irydowe vs. Zwykłe - Które świece brać?

Irydowe vs. Zwykłe - Które świece brać?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

Irydowe vs. Zwykłe - Które świece brać?

Postprzez Vergon » 5/4/2011, 14:03

Jak w temacie. Szukam świec do sporta.
Co przemawia (jeżeli w ogóle) za świecami irydowymi? Na które się zdecydować? Jaka jest faktyczna różnica pomiędzy nimi pomijając cenę?


Dodam, że chodzi o NGK i zwykłe mam po 22zł/szt natomiast irydowe po 35zł/szt. Dla ciężej myślących różnica na komplecie to 52zł ;)
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez marcinpsk » 5/4/2011, 19:49

Jak nie masz podrasowanego moto (moc silnika) to bierz seryjne lub takie jak przewidzial producent. irydowki znacznie rzadziej sie wymienia bo sa duzo trwalsze i wolniej sie elektroda wypala.
Pozatym maja sporo mocniejsza iskre. Ale jak nie dlubales nic przy zaplonie czy tez mapach w ECU silnika to nie ma sesu pakowac sie w te swiece. Chyba ze masz trudny dostep do swiec i duzo roboty z wymiana to mozna sie pokusic, zeby co sezon-dwa nie sciagac plastikow, chlodnicy itp bo irydowka spokojnie starczy na 4 sezony.
marcinpsk
Świeżak
 
Posty: 402
Dołączył(a): 16/2/2010, 22:48
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Vergon » 6/4/2011, 12:46

Nie ma żadnych profitów poza wymienionymi? Łatwiejszy rozruch? Równiejsza praca?

marcinpsk napisał(a):Chyba ze masz trudny dostep do swiec i duzo roboty z wymiana to mozna sie pokusic, zeby co sezon-dwa nie sciagac plastikow, chlodnicy itp bo <b>irydowka spokojnie starczy na 4 sezony.</b>


To w sumie wystarczający argument za - oszczędność jest oczywista.
Dzięki
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez marcinpsk » 6/4/2011, 14:44

Trwalosc swiec obliczylem na podstawie tego co podaje np ngk.
W autach seryjne swiece powinno sie wymieniac co okolo 20 000 km a irydowki podaja do 100 000 a w moto z tego co zauwazylem przewaznie seryjne 12 000-15 000 a irydowki 70-80 tys. Nie jestem w stanie tego w praktyce potwierdzic bo nigdy tyle na zadnych swiecach nie przejezdzilem. Tzn od tego sezonu jezdze i w aucie i w moto na irydowkach bo w UK za grosze zanabylem i moje odczucia sa takie ze delikatnie rowniej pracuje silnik i zwawiej deczko na gaz reaguje.
marcinpsk
Świeżak
 
Posty: 402
Dołączył(a): 16/2/2010, 22:48
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Vergon » 6/4/2011, 18:26

Zamówione.
Thx
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Raczek_6 » 10/4/2011, 12:02

W motocyklach irydowe wymienia się co 24-48kkm.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez marcinpsk » 10/4/2011, 21:24

No to biorac nawet srodkowa wartosc to wychodzi 3 razy rzadziej niz zwylke stock`owe swiece.
marcinpsk
Świeżak
 
Posty: 402
Dołączył(a): 16/2/2010, 22:48
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez henio12323 » 10/4/2011, 21:36

i irydówki nie tyle co pozwolą poprawic jakość spalania podtuningowanym jednostkom to w seryjnych sprzętach również da sie czasem odczuć jakość spalania. ja zauwazyłem niewielka zmiane na korzyść irydówek. moto równiej pracował lepiej i równiej trzymał niskie obroty i tak jakby wygładziła sie góra obrotowa. moze róznice nie były aż tak znaczne że jest to rodzaj tuningu. ale dla kogos kto przelatał jakis czas jakims sprzetem taka zmiana jest do zauwazenia. reakcja na gaz tez powinna sie poprawic. druga sprawa to zalezy od konkretnego motocykla. ale wiekszosc i tak sie poprawi na irydówkach. i jeszcze jedna sprawa sporo motocykli nie wsadzało seryjnie irydówek ani nie umieszczało ich jako opcjonalne w ksiazkach serwisowych a to z prostej przyczyny bo one własciwie od niedawna weszły do uzytku.:D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25960
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez zxer » 14/4/2011, 23:14

Dzis zamienilem z NGK cr9ek (podwojne elektrody) na irydowki i powiem tak....

1: lepsza reakcja na gaz
2: gladziej wchodzi na obroty
3: Wydaje sie ze lepiej odpala na zimnym silniku
4: minimalny przyrost mocy (ze wzgledu na lepsze spalanie)

Na starych swiecach przy wyzszych obrotach lubil sobie pierdnac przy odpuszczeniu manetki...teraz nic takiego sie nie dzieje.

Zamontuj i sam sprawdz...napewno nie pogorszysz sobie
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez RUTRA.RD » 15/4/2011, 06:56

zxer

ale wymieniłeś na nowe świece wiec co by było gdyby były to nowe zwykle, pewnie tez lepiej
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez zxer » 15/4/2011, 17:47

RUTRA.RD napisał(a):zxer

ale wymieniłeś na nowe świece wiec co by było gdyby były to nowe zwykle, pewnie tez lepiej

Byc moze. Gdzies jednak czytalem ze dwu czy cztero elektrodowe swiece nie maja sesu poniewaz to na czym nam zalezy to gruba duza iskra co wlasnie dostarczaja irydowki. Roznica cenowa nie jest tak drastyczna wiec warto zainwestowac
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez KACZMAR12345 » 15/4/2011, 18:17

Bierz irydowe. Ja przy wymianie w swoim moto zdecydowanie zauważyłem różnicę. Lepiej chodzi na wolnych obrotach i zdecydowanie lepiej i szybciej się wkręca na obroty. I spokój z wymianą na długi czas co u mnie jest na plus bo dostęp do nich jest straszny.
YZF-R6 :)
Avatar użytkownika
KACZMAR12345
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 16/8/2008, 14:28
Lokalizacja: kraków

Postprzez marcinpsk » 16/4/2011, 08:40

zxer napisał(a):Dzis zamienilem z NGK cr9ek (podwojne elektrody) na irydowki


Mozesz podac oznaczenie tych irydowek, ktore sa zamiennikami cr9ek ??
marcinpsk
Świeżak
 
Posty: 402
Dołączył(a): 16/2/2010, 22:48
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez RUTRA.RD » 16/4/2011, 18:55

Świeca irydowa NGK CR9EIX
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Adrenalina123xx » 3/5/2013, 16:43

Miałem zwykłe NGK po wymianie na Irydowe NGK CR9EHI-9 maszyna pali od strzała lepiej wkręca się na obroty na zimnym nie trzeba długo trzymać na ssaniu lepiej chodzi na obrotach .
Avatar użytkownika
Adrenalina123xx
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 30/11/2012, 16:26
Lokalizacja: Sieradz

Postprzez mirekm71 » 5/5/2013, 01:42

Wszystkie motocykle lepiej chodza na irydowkach. To gratuluje. Z tego co slyszalem irydowki sa zalecane do motocykli turystycznych i bardzo nie lubia gaszenia motocykla, zanim sie dobrze rozgrzeja. Tego akurat zadne swiece nie lubia ale irydowki szybciej od tego siadaja. Przemysle temat jak bede wymienial. W poprzednim motocyklu zrobilem 30000 i sprzedalem nie wymieniajac swiec. Obecnie mam 20000 na swiecach i nie widze potrzeby wymiany. Ale jak ktos duzo jezdzi to i pewnie czesto wymienia :-)
No i oczywiscie wszystkie moje motocykle dobrze odpalaja i dobrze sie wkrecaja, zeby nie bylo :-)
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez Invi » 5/5/2013, 10:33

Jak zmieniacie wyjechane świece na irydówki to nie ma co się dziwić że moto lepiej pracuje...
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr