Problemy z GPZ500 po kupnie
Posty: 25
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Problemy z GPZ500 po kupnie
Witam.
Ostatnio kupiłem swój pierwszy motocykl (5 dni temu). Sprzedawca (osoba prywatna) zapewniał mnie że wszystko jest ok. Podobno przygotowany do sezonu. Wymieniono wszystkie płyny itd.
Motocykl to Kawasaki GPZ 500 rocznik 1999.
Dzis musiałem kawałek przejechać w deszcz. Moto zaczął lekko dymić z okolic zegarów (myślałem że to z chłodnicy).
Ale nie to jest usterką. Odstawiając moto, zauważyłem że odpadł mi jakiś kabelek z przedniego koła. Co to może być i czy to poważne.
Musze udać się za niedługo na przegląd motocykla do jakiegoś serwisu,
ponieważ zaczynam sie martwić czy z motocyklem wszystko w porządku.
Kompletnie sie nie znam na jednośladach i dopiero zaczynam przygodę z nimi wiec z góry dziękuje za jakąkolwiek pomoc.
Oto zdjęcia usterki
http://img651.imageshack.us/i/55277753.jpg/
http://img16.imageshack.us/i/98347849.jpg/
http://img846.imageshack.us/i/61563880.jpg/
Ostatnio kupiłem swój pierwszy motocykl (5 dni temu). Sprzedawca (osoba prywatna) zapewniał mnie że wszystko jest ok. Podobno przygotowany do sezonu. Wymieniono wszystkie płyny itd.
Motocykl to Kawasaki GPZ 500 rocznik 1999.
Dzis musiałem kawałek przejechać w deszcz. Moto zaczął lekko dymić z okolic zegarów (myślałem że to z chłodnicy).
Ale nie to jest usterką. Odstawiając moto, zauważyłem że odpadł mi jakiś kabelek z przedniego koła. Co to może być i czy to poważne.
Musze udać się za niedługo na przegląd motocykla do jakiegoś serwisu,
ponieważ zaczynam sie martwić czy z motocyklem wszystko w porządku.
Kompletnie sie nie znam na jednośladach i dopiero zaczynam przygodę z nimi wiec z góry dziękuje za jakąkolwiek pomoc.
Oto zdjęcia usterki
http://img651.imageshack.us/i/55277753.jpg/
http://img16.imageshack.us/i/98347849.jpg/
http://img846.imageshack.us/i/61563880.jpg/
Ostatnio edytowano 29/3/2011, 07:50 przez glinka, łącznie edytowano 1 raz
- glinka
- Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 18/2/2008, 19:46
Kurde wielkie dzieki. Myslałem na początku że od hamulców albo coś. Ale wszystko działa. A czy jest jakiś powód dlaczego dymi mi z okolic silnika , chłodnicy - podczas deszczu. I to dość poważnie czuyć nawet smród spalenizny. W najbliższym czasie zawioze moto na całkowity przegląd czy wszystko jest z nim ok. Czy ta linka jest urwana i czy zdołam ją sam podłączyć ?
- glinka
- Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 18/2/2008, 19:46
Wyglada na wypietą albo gwin poszedl sie...
Co do dymienia silnik goracy woda zimna -.... wiec paruje,.
Co do dymienia silnik goracy woda zimna -.... wiec paruje,.
-
Seba_ER5 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 5222
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
linke znajdziesz w www.larsson.pl koszt pewnie kolo 50zl jak nie ma jej larsson wlasciwie tylko serwis koszt kolo 120zl. sprawdz czy nie masz gwintow pozrywanych przy kole lub zegarach
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
-
Seba_ER5 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 5222
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Wszystko obejrzałem na spokojnie.
Linke udało mi się podłączyć. Poprostu wypadła. Pojeździłem dzisiaj troche i wszystko jest OK.
Silnik nie dymi.Musiał być wtedy widocznie mokry bo dość bardzo padało i ot cała przyczyna.
Jest jeszcze jedna sprawa. Owiewka od dołu jest bardzo blisko rury wydechowej. Jakieś 0,5cm.
I strasznie się nagrzewa. Jest tak gorąca że niemożna jej dotknąć. Czy tak powinno być ?
http://img638.imageshack.us/i/80226238.jpg/
http://img708.imageshack.us/i/99704146.jpg/
Wogóle wielkie dzięki wszystkim za pomoc.
Linke udało mi się podłączyć. Poprostu wypadła. Pojeździłem dzisiaj troche i wszystko jest OK.
Silnik nie dymi.Musiał być wtedy widocznie mokry bo dość bardzo padało i ot cała przyczyna.
Jest jeszcze jedna sprawa. Owiewka od dołu jest bardzo blisko rury wydechowej. Jakieś 0,5cm.
I strasznie się nagrzewa. Jest tak gorąca że niemożna jej dotknąć. Czy tak powinno być ?
http://img638.imageshack.us/i/80226238.jpg/
http://img708.imageshack.us/i/99704146.jpg/
Wogóle wielkie dzięki wszystkim za pomoc.
- glinka
- Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 18/2/2008, 19:46
-
Seba_ER5 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 5222
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Ok ten problem też już załatwiony.
Jeszcze nurtuje mnie jedno. Podczas jazdy na obrotach okolo 6-8tys słychać takie brzęczenie jakby kluczami.
Co to może być - rozrząd ? Nie wiem jak to opisać, tak jakby jakiś łańcuszek słychać delikatnie.
Sorry, że tak post pod postem.
Mam jeszcze jedno pytanko.
Chce moto zawieźć na serwis. Co powinienem zlecic do wymiany/naprawy :
- napewno olej + filtr
- regulacje i czyszczenie gaźników
i co jescze ?
Co powinno się zrobić w moto po kupnie, żeby był przygotowany w pełni do sezonu.
zrobiłem za Ciebie edycję ale na przyszłość pamiętaj że nie wolno pisać post pod postem
senekkorzenna
Jeszcze nurtuje mnie jedno. Podczas jazdy na obrotach okolo 6-8tys słychać takie brzęczenie jakby kluczami.
Co to może być - rozrząd ? Nie wiem jak to opisać, tak jakby jakiś łańcuszek słychać delikatnie.
Sorry, że tak post pod postem.
Mam jeszcze jedno pytanko.
Chce moto zawieźć na serwis. Co powinienem zlecic do wymiany/naprawy :
- napewno olej + filtr
- regulacje i czyszczenie gaźników
i co jescze ?
Co powinno się zrobić w moto po kupnie, żeby był przygotowany w pełni do sezonu.
zrobiłem za Ciebie edycję ale na przyszłość pamiętaj że nie wolno pisać post pod postem
senekkorzenna
- glinka
- Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 18/2/2008, 19:46
może to być łańcuch rozrządu - napinacz siada - ale to powinno być słychać na każdych obrotach a nie tylko około 7tys. być może to kolejna przypadłość "ten typ tak ma" więc użytkownicy gpz'ta niech się wypowiedzą
SPRZEDAM r1 rn04 8500zł
-
wasil1993p - Bywalec
- Posty: 765
- Dołączył(a): 23/3/2009, 21:02
- Lokalizacja: Suwałki
Ten typ tak nie ma ten silnik jest w ER5.
spradz moze cos ci w drgania wpada i wcale nie silinik.
Tu masz jak nawala CCT i lancuch rozrzadu:
http://www.youtube.com/watch?v=Xt8Sg4K3uvI
p.S. w 636 inaczej nawala przynajmnie tych 03-04.
P.S. jezeli to jest napinacz i lancuhc to radze zrob to bo moze Ci caly silnik uszkodzic jak lancuch przeskoczy.
spradz moze cos ci w drgania wpada i wcale nie silinik.
Tu masz jak nawala CCT i lancuch rozrzadu:
http://www.youtube.com/watch?v=Xt8Sg4K3uvI
p.S. w 636 inaczej nawala przynajmnie tych 03-04.
P.S. jezeli to jest napinacz i lancuhc to radze zrob to bo moze Ci caly silnik uszkodzic jak lancuch przeskoczy.
-
Seba_ER5 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 5222
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Tak jak na filmiku podanym przez kolege wyżej to napewno nie.
U mnie to bardziej przypomiona delikatne dzwonienie kluczami.
Możliwe, że tak ma być, a poprostu ja zabardzo wyolbrzymiam.
Jakby mi waliło tak jak na tym filmiku to bez wachania zawiózł bym go na wymiane.
U mnie to bardziej przypomiona delikatne dzwonienie kluczami.
Możliwe, że tak ma być, a poprostu ja zabardzo wyolbrzymiam.
Jakby mi waliło tak jak na tym filmiku to bez wachania zawiózł bym go na wymiane.
- glinka
- Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 18/2/2008, 19:46
w kolejności powiedz tak:
-sprawdzenie i ew. korekta luzów zaworowych (przy okazji ocenią rozrząd)
-wymiana filtra powietrza, świec, oleju i filtra
-wymiana płyny chłodniczego
-serwis gaźników (czyszczenie, regulacja, synchro)
-sprawdzenie i ew. korekta luzów zaworowych (przy okazji ocenią rozrząd)
-wymiana filtra powietrza, świec, oleju i filtra
-wymiana płyny chłodniczego
-serwis gaźników (czyszczenie, regulacja, synchro)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
OK !
Moto juz po gruntownej kontroli.
wymienione zostało :
- płyn hamulcowy
- płyn chłodniczy
- świece
- łożysko główki ramy
- olej IPON 10W40
- filtr oleju
- reg. gaźników (synchro itd)
- regulacja luzów zaworowych
- smarowanie linek
i ogólnie duża kontrola moto. luzy na kierownicy. oklejenie taśma antygrzewczą wyżej wspomnianych plastików osłony itd
Cena 900 zł
Przy okazji mechanik powiedział mi że mam lekko skrzywioną prawą rure przedniego zawieszenie i krzywa dolna półkę. czyli moto nie jest do końca taki bezwypadkowy. ale zalecił że narazie moge tak jeździć, a w przyszłości powinienem pomyśleć o wymianie ?
Orientuje się ktoś jaki to może być koszt.
Moto juz po gruntownej kontroli.
wymienione zostało :
- płyn hamulcowy
- płyn chłodniczy
- świece
- łożysko główki ramy
- olej IPON 10W40
- filtr oleju
- reg. gaźników (synchro itd)
- regulacja luzów zaworowych
- smarowanie linek
i ogólnie duża kontrola moto. luzy na kierownicy. oklejenie taśma antygrzewczą wyżej wspomnianych plastików osłony itd
Cena 900 zł
Przy okazji mechanik powiedział mi że mam lekko skrzywioną prawą rure przedniego zawieszenie i krzywa dolna półkę. czyli moto nie jest do końca taki bezwypadkowy. ale zalecił że narazie moge tak jeździć, a w przyszłości powinienem pomyśleć o wymianie ?
Orientuje się ktoś jaki to może być koszt.
- glinka
- Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 18/2/2008, 19:46
dolna sztyca to od razu łozyska główki ramy także a laga jak nie chcesz kompletu a samą goleń to 350zł plus olej i uszczelniacze czyli jakieś 550zł z robocizną za lagi i około 100zł za sztycę (dolną półke) i 150zł za łozyska plus robocizna.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Posty: 25
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości