Zobacz wątek - wheelie cbr f4 ?
NAS Analytics TAG

wheelie cbr f4 ?

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

wheelie cbr f4 ?

Postprzez stumi » 27/2/2011, 11:40

Panowie slyszalem ze seryjnie f4 pod odkreceniu z 7k obr na maxa nie ma mozliwosci zeby ze tak powiem rzucila mnie na plecy:) jest tak rzeczywiscie czy raczej mozna sie zdziwic? Tak slyszalem to postanowilem zapytac bardziej doswiadczonych. Z gory dzieki za odp,pzdr.
stumi
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 9/8/2007, 15:24


Postprzez motoftw » 27/2/2011, 11:48

Nieuważnie czytasz, pisali raczej, że trzeba ująć gazu na moment, a potem energicznie odkręcić na maxa.
Honda CB 500 ----> Honda NX 650
Avatar użytkownika
motoftw
Stały bywalec
 
Posty: 1180
Dołączył(a): 5/8/2009, 19:25

Postprzez stumi » 27/2/2011, 11:51

Czyli jak odkrece delikatnie i dam na maxa to nie ma mowy o zadnych plecach? :)
stumi
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 9/8/2007, 15:24

Postprzez zadzior » 27/2/2011, 12:18

Zależy też od twojej wagi, od tego czy odbijesz przednie koło od asfaltu, czy siądziesz na sam tył itp. Moim zdaniem każdy indywidualnie powinien sprawdzać moto biorąc pod uwagę wskazówki innych posiadaczy.
Avatar użytkownika
zadzior
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 14/10/2008, 14:32
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez stumi » 27/2/2011, 15:27

OK wg Was waze 60kg mam 7k odpuszczam na moment(wiec moto nurkuje i napewno sie odbije moze nie mocno ale jednak troche) i daj lage na maxa beda plecy czy nie ?
stumi
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 9/8/2007, 15:24

Postprzez zadzior » 27/2/2011, 16:12

Na jakim biegu? Na jedynce możesz się pokryć jeśli odkręcisz na maxa.
Ostatnio edytowano 27/2/2011, 17:24 przez zadzior, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
zadzior
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 14/10/2008, 14:32
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez Arturo925 » 27/2/2011, 17:09

Noga na tylnym heblu i nie ma uja żebyś zaliczył plecy ;)
Ot tak, na gume pewnie nie wejdzie, ale jak zaczniesz kombinować to sytuacja moze sie zmienić :D
Avatar użytkownika
Arturo925
Stały bywalec
 
Posty: 1096
Dołączył(a): 5/1/2010, 16:02
Lokalizacja: Kruszyna

Postprzez stumi » 27/2/2011, 19:32

Jesli chodzi o nauke wheele to z tego wynika, ze najlepiej uczyc sie na 2 biegu ? A czy na cbr f2 mialbym to samo, ze na 1 moglbym sie nakryc ? Pytam Was bo nie do konca wiem co kupic chociaz szczeze to bedzie moj pierwszy powazny sprzet ale nie pierwszy z pierwszych bo mialem troche motorynek,wsk,mz etz takze mysle ze jakas cbr byla by ok do tych 7k obr :) ?
stumi
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 9/8/2007, 15:24

Postprzez PrimoGhost » 27/2/2011, 19:39

Możesz się nakryć podczas przyspieszania, ale raczej w sytuacji, gdy dobijesz tylny amor do końca, wtedy moto od razu leci w górę. Stać się tak może podczas odpuszczenia gazu, przeniesieniu masy pojazdu na przód i nagłym dodaniu. Wtedy dobijasz amor i przechodzisz w tryb horyzontalny. Chyba, ze masz przestrojone zawieszenie pod kobietę, to wtedy dobijesz go łatwiej
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957

Postprzez arcadioo997 » 27/2/2011, 19:52

odkręć, to zobaczysz...ale przed tym poproś kolegę, żeby to nagrywał :D ...a tak serio, nie wydaje mi się, żeby przy (tylko) odkręceniu f4 poszła na laczka :)
arcadioo997
Świeżak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 23/10/2008, 21:43
Lokalizacja: Poznań

Postprzez stumi » 27/2/2011, 19:54

Piszesz ze moge sie nakryc przyspieszajac, jak tylny amor mi sie zlozy?Ale na normalnej drodze tzn takiej bez dziur chyba sam z siebie mnie nie wystrzeli no chyba ze wpadne w jakas dziure?Czegos tu nie rozumiem,to nie jest tak ze najczesciej zalicza sie plecy jak przedni amor mnie za bardzo wystrzeli a ja go nie zredukuje hamulcem?[/i]
stumi
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 9/8/2007, 15:24

Postprzez arcadioo997 » 27/2/2011, 20:14

jak puścisz gaz, a potem przyłożysz, to przedni widelec pomaga Ci się wybić...ale to w f4 pewnie byś musiał przy 7 tys. rpm puścić gaz do zera i odkręcić na maksa...
arcadioo997
Świeżak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 23/10/2008, 21:43
Lokalizacja: Poznań

Postprzez zadzior » 27/2/2011, 20:21

Może lepiej pobaw się w praktyce niż w suchej teorii. Sam metodą prób i błędów dojdziesz do tego ile może odkręcić i kiedy.
Avatar użytkownika
zadzior
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 14/10/2008, 14:32
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez stumi » 27/2/2011, 20:28

No to fakt ok thx za info a jeszcze jedno pytanko jest jakas roznica miedzy f3 a f4 ? /? Jesli chodzi o kulure pracy silnika ktorys jest bardziej agresywny ?Czy to tylko kwestia wygladu?
stumi
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 9/8/2007, 15:24

Postprzez PrimoGhost » 27/2/2011, 21:25

Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957

Postprzez motoftw » 6/3/2011, 18:26

W F3 ma ramę stalową, a w F4 masz aluminiową, różnica w masie jakieś 18kg, więc na pewno ma to duże znaczenie w gumowaniu... I taka mała rada, może najpierw naucz się jeździć dobrze na 2 kołach, potem dopiero na jednym? Mam wróżyć Ci czy polecisz na plecy czy nie? Z tego co wypisujesz to obstawiam, że polecisz bo nie będziesz wiedział co się dzieje jak przednie koło podniesie się o 10cm....bez urazy.
Honda CB 500 ----> Honda NX 650
Avatar użytkownika
motoftw
Stały bywalec
 
Posty: 1180
Dołączył(a): 5/8/2009, 19:25

Postprzez globussek » 8/4/2011, 21:46

Hmmm przy jakich obrotach strzelać taka 600 ze sprzęgła na 1 biegu żeby podnieść i się nie nakryć? Wiem że najlepiej samemu próbować ale boję się ze za dużo odkręce i polecę na plecy a to będzie mnie drogo kosztowac... Ostatnio próbowałem z gazu to wchodziłem na kolo przy ok 7k ale wolałbym uczyć się ze sprzęgła. Wg was bezpieczniej a może bardziej komfortowo jest uczyć się na stojąco (lewa noga na podnóżku pasażera, prawa na hamulcu?) czy na siedząco?
globussek
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 9/7/2008, 10:21

Postprzez Kvba » 9/4/2011, 00:32

Ty się nie ucz gumować po schematach tylko ćwicz i wyczuwaj moment kiedy trzeba dać więcej, a kiedy mniej gazu. Sam to musisz wyczuć, inaczej szybko plecy zaliczysz.

I pamiętaj: noga cały czas na heblu!!!
Avatar użytkownika
Kvba
Świeżak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 27/9/2008, 13:11
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez globussek » 9/4/2011, 10:40

O tym wszystkim dobrze wiem, jednakże dla laika w tych kwestiach jest to wielka niewiadoma i spory stres przed ewentualną wywrotką. Dlatego chciałem spytać chociaż o mniej więcej górną granicę obrotów "bezpiecznego" stawiania na gumę żeby nie przesadzić.
Nogę na heblu mam zawsze podczas moich prób ;)
globussek
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 9/7/2008, 10:21

Postprzez Kvba » 9/4/2011, 20:16

Najłatwiej wskoczy na gumę jak wystartujesz, energicznie rozbujasz ją do jakiś 6tys. obr. następnie zamkniesz całkowicie gaz i odkręcisz go spowrotem. Powinna, a nawet musi elegancko wejść na gumę. Ja tak ZX6R z 98r wyrywałem do pionu, więc uważaj na plecy :)

Noga na heblu i nie rób nic na siłę. Nie przełamuj się jak masz lęki przed plecami, to samo przejdzie. Potrzeba tylko duuużo duuużo treningów i jeszcze więcej benzyny :) I na początku nie skupiaj się żeby stawiać go wysoko tylko żeby nawet lekko oderwać koło i umieć przejechać na nim chociaż kawałek, potem już samo wszystko pójdzie. Kwestia załapać co i jak.

Powodzenia.
Avatar użytkownika
Kvba
Świeżak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 27/9/2008, 13:11
Lokalizacja: Wrocław

Następna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr