Motocykl do turystyki
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Motocykl do turystyki
Witam, szukam motocykla do turystyki. Mam zamiar wybrać się nim w dłuższą trasę tzn około 4000km, zwiedzanie kilku krajów.. Tak to dojazd do pracy i jazda po Polsce
Myślę nad TDM 900 lub CBF 1000, czekam na propozycje czy dobry wybór CBF i TDM czy coś innego lepiej.. Szukam motocykla do około 17.000 zł, rok TDM 2004-2007 lecz na allegro nie widziałem ani jednego TDM 2007r. później 2008r. bywają ale to już nie mój przedział cenowy
Więc TDM 2004-2007r. a CBF 2005 - 2008. Czekam na propozycje
Oczywiście żeby był mało awaryjny
Pozdrawiam.



Oczywiście żeby był mało awaryjny

Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 6/3/2011, 20:03 przez DamianN, łącznie edytowano 3 razy
-
DamianN - Świeżak
- Posty: 118
- Dołączył(a): 27/2/2011, 10:43
- Lokalizacja: Konin
senekkorzenna napisał(a):Bardzo dobrym motocyklem do turystyki jak i dojazdu do pracy jest Honda Transalp jedyny problem to potrzeba trochę wzrostu aby go dosiąść.
Jaką pojemność masz na myśli?
A o TDM co myślisz? Długie dystanse myślę że dla TDM to nie problem, widziałem filmiki co jeżdżą sobie ludzie w kilku na takie wycieczki i co roku i robią te 5000km w 2 tygodnie

-
DamianN - Świeżak
- Posty: 118
- Dołączył(a): 27/2/2011, 10:43
- Lokalizacja: Konin
Motocykl kolega już po wpisie widać żę wybrał ,honda cbf jak najbardziej,jak to honda bezawaryjność ,dobre w trasy,wygodna no i spalanie w porownaniu z yamahą...tylko zależy czy będziesz pokonywał bezdroża,bo jeśli tak enduro jak wyżej kolega pisze,ewentualnie africa...
- nOrtoN 80
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 14/2/2011, 13:25
- Lokalizacja: Zielona Gora
nOrtoN 80 napisał(a):Motocykl kolega już po wpisie widać żę wybrał ,honda cbf jak najbardziej,jak to honda bezawaryjność ,dobre w trasy,wygodna no i spalanie w porownaniu z yamahą...tylko zależy czy będziesz pokonywał bezdroża,bo jeśli tak enduro jak wyżej kolega pisze,ewentualnie africa...
A co myślicie o V-strom 650 ?
-
DamianN - Świeżak
- Posty: 118
- Dołączył(a): 27/2/2011, 10:43
- Lokalizacja: Konin
nOrtoN 80 napisał(a):Motocykl kolega już po wpisie widać żę wybrał ,honda cbf jak najbardziej,jak to honda bezawaryjność ,dobre w trasy,wygodna no i spalanie w porownaniu z yamahą...tylko zależy czy będziesz pokonywał bezdroża,bo jeśli tak enduro jak wyżej kolega pisze,ewentualnie africa...
Africa nie na Moją kieszeń, więc odpada

CBF 1000, TDM 900, V-storm 650 no i Honda Transalp. Jak na razie mam te motocykle na oku tylko nie wiem który wybrać, chcę żeby to był motocykl jak najmniej awaryjny


I jeszcze mam jedno pytanko czy honda transalp 650 da radę w czasie takiej długiej podróży około 4000km ?
Dodam jeszcze, że zaczynam przygodę z motorami do turystyki

Czekam na opinie.
Z góry dziękuję

-
DamianN - Świeżak
- Posty: 118
- Dołączył(a): 27/2/2011, 10:43
- Lokalizacja: Konin
tdm-a cbf-a v strom czy africa wszystkie sa stworzone do dalekiej turystyki.... ja jestem takiego zdania ze jak ktos decyduje sie na takie podroze motocyklem musi wiedziec czego oczekuje od masyzny..... wiec musisz sam wybrac co dla ciebie jest wygodniejsze na co lepiej sie spakowac co ci bardziej sie podoba itp itd wszystkie te motocykle sa malo awaryjne jeslli sa dobrze serwisowane. tak jak pisali wyzej musisz tez wiedziec po jakich drogach bedziesz jezdzil.... ale jesli piszesz ze interesuje cie cbf-to bedziesz jezdzil tylko po asfaltowce...
l

l
habba babba!
-
palgumeniedusze - Stały bywalec
- Posty: 1295
- Dołączył(a): 9/11/2007, 22:48
- Lokalizacja: WLKP
palgumeniedusze napisał(a):tdm-a cbf-a v strom czy africa wszystkie sa stworzone do dalekiej turystyki.... ja jestem takiego zdania ze jak ktos decyduje sie na takie podroze motocyklem musi wiedziec czego oczekuje od masyzny..... wiec musisz sam wybrac co dla ciebie jest wygodniejsze na co lepiej sie spakowac co ci bardziej sie podoba itp itd wszystkie te motocykle sa malo awaryjne jeslli sa dobrze serwisowane. tak jak pisali wyzej musisz tez wiedziec po jakich drogach bedziesz jezdzil.... ale jesli piszesz ze interesuje cie cbf-to bedziesz jezdzil tylko po asfaltowce...![]()
l
CBF odpada

Honda transalp, v-strom i TDM .
Transalp i v-storm pojemność 650 a TDM 900, TDM na pewno będzie mocniejszy

Napisze jeszcze, że będzie to mój pierwszy moto do turystyki..
ProszÄ™ o jakieÅ› inne propozycje

-
DamianN - Świeżak
- Posty: 118
- Dołączył(a): 27/2/2011, 10:43
- Lokalizacja: Konin
Latałem parę lat na enduro,pierwsza sztuka, dakar 600 toporny odpalałem kopniakiem nożnym,ale to kwestia przyzwyczajenia,mit że odbije i nogę urwie,big 750,można było pole orać,honda dominator bezawaryjna,aprilia pegaso,częsci drogie malo dostępne,ale silnikowe od bmw 650f w miare dobre pieniadze ale tylko u niemców,jeżeli chodzi o trampka v 600 właśnie ogarniam tzn.szykuje koledze,fajne moto,ładnie się prowadzi,silniczek elastyczny,śpiewa,silnik,elektrykę ogarnołem,teraz zawieszenie napęd,hamulce,masz ochotę przyjedz,zobaczysz jak takie moto chodzi,trzyma się drogi,może fajny egzemplarz znalezc,nie patrz na przebieg bo v-łki trampki walą po 100tysi i nic się nie dzieje
- nOrtoN 80
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 14/2/2011, 13:25
- Lokalizacja: Zielona Gora
Trochę poczytałem i już zostały tylko 2 motocykle
TDM 900 vs V-strom 650
A co powiecie o v-strom 1000 ?
Bo nie wiem czy 650 czy 1000 będzie lepszym rozwiązaniem nie zapominając o TDM
Proszę o opinie na temat tych 2 motocykli i vstromie pojemności 650 a 1000
Dodam iż zaczynam przygodę z motocyklami turystycznymi

TDM 900 vs V-strom 650

A co powiecie o v-strom 1000 ?
Bo nie wiem czy 650 czy 1000 będzie lepszym rozwiązaniem nie zapominając o TDM

Proszę o opinie na temat tych 2 motocykli i vstromie pojemności 650 a 1000

Dodam iż zaczynam przygodę z motocyklami turystycznymi

-
DamianN - Świeżak
- Posty: 118
- Dołączył(a): 27/2/2011, 10:43
- Lokalizacja: Konin
duży dl a mały dl to trudna decyzja
tak napradę duży jest niewiele większy od małego (mały jest już dużym o2o)
zupełnie inną rzeczą jest silnik - w dużym dl-u to ta sama L(V)-ka, co jest w TLR-ze
generalnie pozwala na bardzo dużo, włącznie z odejściem z dowolnego biegu w prędkość prawie atomową
ale wymaga prowadzenia powyżej trzech 3k obrotów od 3-go biegu w zwyż, inaczej poszarpie łańcuchem jak kawał chama
siedzi siÄ™ prosto, diablo wygodnie (184 wzrostu)
w mieście sprawdza się jako tako
tak napradę duży jest niewiele większy od małego (mały jest już dużym o2o)
zupełnie inną rzeczą jest silnik - w dużym dl-u to ta sama L(V)-ka, co jest w TLR-ze
generalnie pozwala na bardzo dużo, włącznie z odejściem z dowolnego biegu w prędkość prawie atomową
ale wymaga prowadzenia powyżej trzech 3k obrotów od 3-go biegu w zwyż, inaczej poszarpie łańcuchem jak kawał chama
siedzi siÄ™ prosto, diablo wygodnie (184 wzrostu)
w mieście sprawdza się jako tako
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
madcap napisał(a):duży dl a mały dl to trudna decyzja
tak napradę duży jest niewiele większy od małego (mały jest już dużym o2o)
zupełnie inną rzeczą jest silnik - w dużym dl-u to ta sama L(V)-ka, co jest w TLR-ze
generalnie pozwala na bardzo dużo, włącznie z odejściem z dowolnego biegu w prędkość prawie atomową
ale wymaga prowadzenia powyżej trzech 3k obrotów od 3-go biegu w zwyż, inaczej poszarpie łańcuchem jak kawał chama
siedzi siÄ™ prosto, diablo wygodnie (184 wzrostu)
w mieście sprawdza się jako tako
A jak kwestia awaryjności mały a duży v-strom

A TDM

Ale jako 1 motocykl turystyczny chyba lepiej v-strom 650 lub TDM 900..
Co o tym myślicie

-
DamianN - Świeżak
- Posty: 118
- Dołączył(a): 27/2/2011, 10:43
- Lokalizacja: Konin
może nie przełoży się wprost
mam sv650s (2004r) i generalnie nie mam z nia problemów
piszę o niej ponieważ to ten sam silnik co w małym dl-u
co do duzego dl-a mam zbyt krótko by pisać o awaryjności
co lepiej wybrać? trudno odpowiedzieć
jeden woli silniki R ze wzgledu na elastyczność, inny V-ki ze wzgledu na moc dostepną od samego dołu
jest jedna zasada: jak dbasz tak masz
mam sv650s (2004r) i generalnie nie mam z nia problemów
piszę o niej ponieważ to ten sam silnik co w małym dl-u
co do duzego dl-a mam zbyt krótko by pisać o awaryjności
co lepiej wybrać? trudno odpowiedzieć
jeden woli silniki R ze wzgledu na elastyczność, inny V-ki ze wzgledu na moc dostepną od samego dołu
jest jedna zasada: jak dbasz tak masz
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
madcap napisał(a):może nie przełoży się wprost
mam sv650s (2004r) i generalnie nie mam z nia problemów
piszę o niej ponieważ to ten sam silnik co w małym dl-u
co do duzego dl-a mam zbyt krótko by pisać o awaryjności
co lepiej wybrać? trudno odpowiedzieć
jeden woli silniki R ze wzgledu na elastyczność, inny V-ki ze wzgledu na moc dostepną od samego dołu
jest jedna zasada: jak dbasz tak masz
Duży ciągnie od samego dołu tak ?
Ja już na prawdę nie wiem co wybrać

Ale jak na razie prowadzi dla Mnie v-strom 650

Jeszcze wchodzi w grÄ™ 1000 lub TDM 900

Niech się jeszcze ktoś wypowie i mi pomoże w podjęciu tej trudnej decyzji

Tu filmik jak jakiś typek jechał na alaskę na dl 650

http://vimeo.com/2827402
Co raz bardziej jestem nastawiony na DL 650

-
DamianN - Świeżak
- Posty: 118
- Dołączył(a): 27/2/2011, 10:43
- Lokalizacja: Konin
Nie znalazłem nigdzie informacji o:
wzrost, waga, doświadczenie, jaka to ma być turystyka- autostrada/drogi asfaltowe/szutry- jakie prędkości przelotowe, ile km w ciągu dnia? Będziesz jeździł sam czy z pasażerem, ile chcesz na to pakunku zabrać? Ile chcesz jeździć po mieście lokalnie?
wzrost, waga, doświadczenie, jaka to ma być turystyka- autostrada/drogi asfaltowe/szutry- jakie prędkości przelotowe, ile km w ciągu dnia? Będziesz jeździł sam czy z pasażerem, ile chcesz na to pakunku zabrać? Ile chcesz jeździć po mieście lokalnie?
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
-
Kamusial - Bywalec
- Posty: 782
- Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
- Lokalizacja: Wawa - włochy
Ja tam polecam FJR 1300 a jak cena za wysoka to FJ 1200.
To sa motocykle do turystyki zachodniej(francja,hiszpania itd)
Do turystyki wschodniej(rosja,ukraina itd)to tylko Afryca twin lub varadero.
Z TDM to daj sobie luz.Beznadziejny motocykl.
To sa motocykle do turystyki zachodniej(francja,hiszpania itd)
Do turystyki wschodniej(rosja,ukraina itd)to tylko Afryca twin lub varadero.
Z TDM to daj sobie luz.Beznadziejny motocykl.
Była jest i bedzie yamaha
-
mirecki - Świeżak
- Posty: 51
- Dołączył(a): 24/10/2010, 19:00
- Lokalizacja: Paryż
177cm wzrostu, waga 70kg, drogi asfaltowe i czasami szuter, las, będę jeździł sam, z kuframi i czasami z pakunkiem, raz w roku wczasy początkowo Polska później zwiedzanie kilku krajow tzn 4000km np w 2tyg.. Tak to niedzielne dluzsze wyjazdy na całe popołudnie jakieś zwiedzanie coś i oprócz tego czasami dojazd do pracy. Czyli takie mega długie trasy to max kilka razy na rok.Kamusial napisał(a):Nie znalazłem nigdzie informacji o:
wzrost, waga, doświadczenie, jaka to ma być turystyka- autostrada/drogi asfaltowe/szutry- jakie prędkości przelotowe, ile km w ciągu dnia? Będziesz jeździł sam czy z pasażerem, ile chcesz na to pakunku zabrać? Ile chcesz jeździć po mieście lokalnie?
-
DamianN - Świeżak
- Posty: 118
- Dołączył(a): 27/2/2011, 10:43
- Lokalizacja: Konin
Według mnie litry to trochę przerost formy nad treścią (albo raczej na odwrót) jeżeli o turystykę chodzi.. v-strom 650 i tak jest duży i z tego co czytałem, jest czym jechać. Na ścigaczu był jakiś tekst o vstormie. No i, czym jeździłeś przedtem? 

- hajapackage
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 10/10/2010, 15:59
hajapackage napisał(a):Według mnie litry to trochę przerost formy nad treścią (albo raczej na odwrót) jeżeli o turystykę chodzi.. v-strom 650 i tak jest duży i z tego co czytałem, jest czym jechać. Na ścigaczu był jakiś tekst o vstormie. No i, czym jeździłeś przedtem?
Tak jak pisałem wcześniej będzie to mój 1 motocykl turystyczny, wcześniej śmigałem na sportowcach.
-
DamianN - Świeżak
- Posty: 118
- Dołączył(a): 27/2/2011, 10:43
- Lokalizacja: Konin
Miałem podobny dylemat swego czasu. Rozważałem małego DLa, TDMę i versysa. Odrzuciłem DLa, bo niemal wszyscy twierdzili że jest "nudny", poza tym mało było sztuk na rynku kiedy go chciałem kupić, a jak były to się ceniły.
Wypadło na TDMę, bo wychodziła mnie nieco taniej, ale gdyby ceny były te same, to jednak wziąłbym versysa. Poniżej masz wrażenia, opisy i dywagacje:
viewtopic.php?p=587954&highlight=tdm#587954
viewtopic.php?p=573235&highlight=tdm#573235
Jedyna rzecz która mnie po czasie zaczęła irytować w TDMie, to turbulencje powietrza za szybą, które powodowały hałas w kasku, a próbowałem przeróżnych patentów. Najlepiej wypadała długa szyba + deflektor + zatyczki do uszu. Nadal nie byłem zadowolony, choć dużego porównania pod tym względem do innych motocykli nie miałem. W trasie dookoła PL było to strasznie męczące, także jak będziesz objeżdżał różne motocykle przed kupnem, to weź to pod uwagę.
Drugą bolączką były opony do jazdy po drogach szutrowych i piachach. Z przodu jest 18" co nieco ogranicza wybór. Są na to różne patenty, ale w moim przypadku skończyło się na jeździe po "terenie" na typowo asfaltowych gumach. Kilka gleb w błocie było, a po piachu/szutrze jakoś się udało, ale nie raz było gorąco.
Zastanów się też nad tym, że nie ma motocykli do wszystkiego. Moto w trasę o jakiej piszesz, aby był komfortowy musi m.in. swoje ważyć oraz mieć odpowiednią moc. Przy codziennym użytkowaniu w mieście spore gabaryty nie są atutem. Można wtedy zastanowić się nad dwoma sprzętami.
Odnośnie motocykli do rozważenia/poczytania, to poza DLem (małym/dużym), TDMą, versysem, zastanowiłbym się nad:
-BMW F650gs (mała moc, ale spalanie ultra małe, no i da radę w lekkim terenie)
-BMW R1150gs- kawał maszyny, ale jeżeli masz doświadczenie to ogarniesz
-Triumph tiger- bardziej asfaltowy, uwaga na moc
-Transalp- jakoś nigdy nie miałem przekonania, ale jest na rynku
-Varedero- podobnie jak z dużym GSem
-KTM adventure 950
fora do lektury:
advrider.com (lub pl)
enduro-adventure
forum motocyklistow
powodzenia
Wypadło na TDMę, bo wychodziła mnie nieco taniej, ale gdyby ceny były te same, to jednak wziąłbym versysa. Poniżej masz wrażenia, opisy i dywagacje:
viewtopic.php?p=587954&highlight=tdm#587954
viewtopic.php?p=573235&highlight=tdm#573235
Jedyna rzecz która mnie po czasie zaczęła irytować w TDMie, to turbulencje powietrza za szybą, które powodowały hałas w kasku, a próbowałem przeróżnych patentów. Najlepiej wypadała długa szyba + deflektor + zatyczki do uszu. Nadal nie byłem zadowolony, choć dużego porównania pod tym względem do innych motocykli nie miałem. W trasie dookoła PL było to strasznie męczące, także jak będziesz objeżdżał różne motocykle przed kupnem, to weź to pod uwagę.
Drugą bolączką były opony do jazdy po drogach szutrowych i piachach. Z przodu jest 18" co nieco ogranicza wybór. Są na to różne patenty, ale w moim przypadku skończyło się na jeździe po "terenie" na typowo asfaltowych gumach. Kilka gleb w błocie było, a po piachu/szutrze jakoś się udało, ale nie raz było gorąco.
Zastanów się też nad tym, że nie ma motocykli do wszystkiego. Moto w trasę o jakiej piszesz, aby był komfortowy musi m.in. swoje ważyć oraz mieć odpowiednią moc. Przy codziennym użytkowaniu w mieście spore gabaryty nie są atutem. Można wtedy zastanowić się nad dwoma sprzętami.
Odnośnie motocykli do rozważenia/poczytania, to poza DLem (małym/dużym), TDMą, versysem, zastanowiłbym się nad:
-BMW F650gs (mała moc, ale spalanie ultra małe, no i da radę w lekkim terenie)
-BMW R1150gs- kawał maszyny, ale jeżeli masz doświadczenie to ogarniesz
-Triumph tiger- bardziej asfaltowy, uwaga na moc
-Transalp- jakoś nigdy nie miałem przekonania, ale jest na rynku
-Varedero- podobnie jak z dużym GSem
-KTM adventure 950
fora do lektury:
advrider.com (lub pl)
enduro-adventure
forum motocyklistow
powodzenia
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
-
Kamusial - Bywalec
- Posty: 782
- Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
- Lokalizacja: Wawa - włochy
Kamusial napisał(a):Miałem podobny dylemat swego czasu. Rozważałem małego DLa, TDMę i versysa. Odrzuciłem DLa, bo niemal wszyscy twierdzili że jest "nudny", poza tym mało było sztuk na rynku kiedy go chciałem kupić, a jak były to się ceniły.
Wypadło na TDMę, bo wychodziła mnie nieco taniej, ale gdyby ceny były te same, to jednak wziąłbym versysa. Poniżej masz wrażenia, opisy i dywagacje:
viewtopic.php?p=587954&highlight=tdm#587954
viewtopic.php?p=573235&highlight=tdm#573235
Jedyna rzecz która mnie po czasie zaczęła irytować w TDMie, to turbulencje powietrza za szybą, które powodowały hałas w kasku, a próbowałem przeróżnych patentów. Najlepiej wypadała długa szyba + deflektor + zatyczki do uszu. Nadal nie byłem zadowolony, choć dużego porównania pod tym względem do innych motocykli nie miałem. W trasie dookoła PL było to strasznie męczące, także jak będziesz objeżdżał różne motocykle przed kupnem, to weź to pod uwagę.
Drugą bolączką były opony do jazdy po drogach szutrowych i piachach. Z przodu jest 18" co nieco ogranicza wybór. Są na to różne patenty, ale w moim przypadku skończyło się na jeździe po "terenie" na typowo asfaltowych gumach. Kilka gleb w błocie było, a po piachu/szutrze jakoś się udało, ale nie raz było gorąco.
Zastanów się też nad tym, że nie ma motocykli do wszystkiego. Moto w trasę o jakiej piszesz, aby był komfortowy musi m.in. swoje ważyć oraz mieć odpowiednią moc. Przy codziennym użytkowaniu w mieście spore gabaryty nie są atutem. Można wtedy zastanowić się nad dwoma sprzętami.
Odnośnie motocykli do rozważenia/poczytania, to poza DLem (małym/dużym), TDMą, versysem, zastanowiłbym się nad:
-BMW F650gs (mała moc, ale spalanie ultra małe, no i da radę w lekkim terenie)
-BMW R1150gs- kawał maszyny, ale jeżeli masz doświadczenie to ogarniesz
-Triumph tiger- bardziej asfaltowy, uwaga na moc
-Transalp- jakoś nigdy nie miałem przekonania, ale jest na rynku
-Varedero- podobnie jak z dużym GSem
-KTM adventure 950
fora do lektury:
advrider.com (lub pl)
enduro-adventure
forum motocyklistow
powodzenia
F650gs odpada taki jeden koleś co sprowadza moto odradził mi ten model podobno bardzo drogi w utrzymaniu i awaryjny, zresztą nie bardzo mi się podoba..
Tranalp też już się naczytałem i odpadł

Varadero nie na moją kieszeń

KTM również..
TDM i DL 650 tylko zostajÄ…

TDM taki koleś z Zakopanego śmiga w trasy ze swoją paczką po 5000km i jak widać na ich filmach wszystko pięknie

O kawasaki bersys mało słyszałem, mało o nim wiem, nie podoba mi się :/
Jako 1 turystę wezmę raczej DL 650 później może coś lepszego, mocniejszego


-
DamianN - Świeżak
- Posty: 118
- Dołączył(a): 27/2/2011, 10:43
- Lokalizacja: Konin
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Oceny ofert sprzedaży.
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości