Zobacz wątek - Motocykl do turystyki

Motocykl do turystyki

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

Motocykl do turystyki

Postprzez DamianN » 27/2/2011, 11:05

Witam, szukam motocykla do turystyki. Mam zamiar wybrać się nim w dłuższą trasę tzn około 4000km, zwiedzanie kilku krajów.. Tak to dojazd do pracy i jazda po Polsce :) Myślę nad TDM 900 lub CBF 1000, czekam na propozycje czy dobry wybór CBF i TDM czy coś innego lepiej.. Szukam motocykla do około 17.000 zł, rok TDM 2004-2007 lecz na allegro nie widziałem ani jednego TDM 2007r. później 2008r. bywają ale to już nie mój przedział cenowy :) Więc TDM 2004-2007r. a CBF 2005 - 2008. Czekam na propozycje :)
Oczywiście żeby był mało awaryjny :)
Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 6/3/2011, 20:03 przez DamianN, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
DamianN
Świeżak
 
Posty: 118
Dołączył(a): 27/2/2011, 10:43
Lokalizacja: Konin


Postprzez senekkorzenna » 27/2/2011, 12:24

Bardzo dobrym motocyklem do turystyki jak i dojazdu do pracy jest Honda Transalp jedyny problem to potrzeba trochę wzrostu aby go dosiąść.
senekkorzenna
 

Postprzez DamianN » 27/2/2011, 12:40

senekkorzenna napisał(a):Bardzo dobrym motocyklem do turystyki jak i dojazdu do pracy jest Honda Transalp jedyny problem to potrzeba trochę wzrostu aby go dosiąść.

Jaką pojemność masz na myśli?
A o TDM co myślisz? Długie dystanse myślę że dla TDM to nie problem, widziałem filmiki co jeżdżą sobie ludzie w kilku na takie wycieczki i co roku i robią te 5000km w 2 tygodnie :)
Avatar użytkownika
DamianN
Świeżak
 
Posty: 118
Dołączył(a): 27/2/2011, 10:43
Lokalizacja: Konin

Postprzez nOrtoN 80 » 27/2/2011, 13:09

Motocykl kolega już po wpisie widać żę wybrał ,honda cbf jak najbardziej,jak to honda bezawaryjność ,dobre w trasy,wygodna no i spalanie w porownaniu z yamahą...tylko zależy czy będziesz pokonywał bezdroża,bo jeśli tak enduro jak wyżej kolega pisze,ewentualnie africa...
nOrtoN 80
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 14/2/2011, 13:25
Lokalizacja: Zielona Gora

Postprzez DamianN » 27/2/2011, 13:22

nOrtoN 80 napisał(a):Motocykl kolega już po wpisie widać żę wybrał ,honda cbf jak najbardziej,jak to honda bezawaryjność ,dobre w trasy,wygodna no i spalanie w porownaniu z yamahą...tylko zależy czy będziesz pokonywał bezdroża,bo jeśli tak enduro jak wyżej kolega pisze,ewentualnie africa...

A co myślicie o V-strom 650 ?
Avatar użytkownika
DamianN
Świeżak
 
Posty: 118
Dołączył(a): 27/2/2011, 10:43
Lokalizacja: Konin

Postprzez DamianN » 27/2/2011, 13:23

nOrtoN 80 napisał(a):Motocykl kolega już po wpisie widać żę wybrał ,honda cbf jak najbardziej,jak to honda bezawaryjność ,dobre w trasy,wygodna no i spalanie w porownaniu z yamahą...tylko zależy czy będziesz pokonywał bezdroża,bo jeśli tak enduro jak wyżej kolega pisze,ewentualnie africa...

Africa nie na Moją kieszeń, więc odpada :)
CBF 1000, TDM 900, V-storm 650 no i Honda Transalp. Jak na razie mam te motocykle na oku tylko nie wiem który wybrać, chcę żeby to był motocykl jak najmniej awaryjny :) Bo jak pisałem mam zamiar jeździć raz w roku na dłuższe trasy tzn 4000km w czasie około 2tyg i nie chciałbym żeby mi padł w czasie takiej długiej trasy :)
I jeszcze mam jedno pytanko czy honda transalp 650 da radę w czasie takiej długiej podróży około 4000km ?
Dodam jeszcze, że zaczynam przygodę z motorami do turystyki :)
Czekam na opinie.
Z góry dziękuję :)
Avatar użytkownika
DamianN
Świeżak
 
Posty: 118
Dołączył(a): 27/2/2011, 10:43
Lokalizacja: Konin

Postprzez palgumeniedusze » 27/2/2011, 15:16

tdm-a cbf-a v strom czy africa wszystkie sa stworzone do dalekiej turystyki.... ja jestem takiego zdania ze jak ktos decyduje sie na takie podroze motocyklem musi wiedziec czego oczekuje od masyzny..... wiec musisz sam wybrac co dla ciebie jest wygodniejsze na co lepiej sie spakowac co ci bardziej sie podoba itp itd wszystkie te motocykle sa malo awaryjne jeslli sa dobrze serwisowane. tak jak pisali wyzej musisz tez wiedziec po jakich drogach bedziesz jezdzil.... ale jesli piszesz ze interesuje cie cbf-to bedziesz jezdzil tylko po asfaltowce... :D

l
habba babba!
Avatar użytkownika
palgumeniedusze
Stały bywalec
 
Posty: 1295
Dołączył(a): 9/11/2007, 22:48
Lokalizacja: WLKP

Postprzez DamianN » 27/2/2011, 16:21

palgumeniedusze napisał(a):tdm-a cbf-a v strom czy africa wszystkie sa stworzone do dalekiej turystyki.... ja jestem takiego zdania ze jak ktos decyduje sie na takie podroze motocyklem musi wiedziec czego oczekuje od masyzny..... wiec musisz sam wybrac co dla ciebie jest wygodniejsze na co lepiej sie spakowac co ci bardziej sie podoba itp itd wszystkie te motocykle sa malo awaryjne jeslli sa dobrze serwisowane. tak jak pisali wyzej musisz tez wiedziec po jakich drogach bedziesz jezdzil.... ale jesli piszesz ze interesuje cie cbf-to bedziesz jezdzil tylko po asfaltowce... :D

l

CBF odpada :)
Honda transalp, v-strom i TDM .
Transalp i v-storm pojemność 650 a TDM 900, TDM na pewno będzie mocniejszy :P
Napisze jeszcze, że będzie to mój pierwszy moto do turystyki..
Proszę o jakieś inne propozycje :)
Avatar użytkownika
DamianN
Świeżak
 
Posty: 118
Dołączył(a): 27/2/2011, 10:43
Lokalizacja: Konin

Postprzez nOrtoN 80 » 27/2/2011, 17:10

Latałem parę lat na enduro,pierwsza sztuka, dakar 600 toporny odpalałem kopniakiem nożnym,ale to kwestia przyzwyczajenia,mit że odbije i nogę urwie,big 750,można było pole orać,honda dominator bezawaryjna,aprilia pegaso,częsci drogie malo dostępne,ale silnikowe od bmw 650f w miare dobre pieniadze ale tylko u niemców,jeżeli chodzi o trampka v 600 właśnie ogarniam tzn.szykuje koledze,fajne moto,ładnie się prowadzi,silniczek elastyczny,śpiewa,silnik,elektrykę ogarnołem,teraz zawieszenie napęd,hamulce,masz ochotę przyjedz,zobaczysz jak takie moto chodzi,trzyma się drogi,może fajny egzemplarz znalezc,nie patrz na przebieg bo v-łki trampki walą po 100tysi i nic się nie dzieje
nOrtoN 80
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 14/2/2011, 13:25
Lokalizacja: Zielona Gora

Postprzez DamianN » 27/2/2011, 18:00

Trochę poczytałem i już zostały tylko 2 motocykle :)
TDM 900 vs V-strom 650 :)
A co powiecie o v-strom 1000 ?
Bo nie wiem czy 650 czy 1000 będzie lepszym rozwiązaniem nie zapominając o TDM :)
Proszę o opinie na temat tych 2 motocykli i vstromie pojemności 650 a 1000 :)
Dodam iż zaczynam przygodę z motocyklami turystycznymi :)
Avatar użytkownika
DamianN
Świeżak
 
Posty: 118
Dołączył(a): 27/2/2011, 10:43
Lokalizacja: Konin

Postprzez madcap » 27/2/2011, 18:10

duży dl a mały dl to trudna decyzja
tak napradę duży jest niewiele większy od małego (mały jest już dużym o2o)
zupełnie inną rzeczą jest silnik - w dużym dl-u to ta sama L(V)-ka, co jest w TLR-ze
generalnie pozwala na bardzo dużo, włącznie z odejściem z dowolnego biegu w prędkość prawie atomową
ale wymaga prowadzenia powyżej trzech 3k obrotów od 3-go biegu w zwyż, inaczej poszarpie łańcuchem jak kawał chama
siedzi się prosto, diablo wygodnie (184 wzrostu)
w mieście sprawdza się jako tako
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5896
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez DamianN » 27/2/2011, 18:23

madcap napisał(a):duży dl a mały dl to trudna decyzja
tak napradę duży jest niewiele większy od małego (mały jest już dużym o2o)
zupełnie inną rzeczą jest silnik - w dużym dl-u to ta sama L(V)-ka, co jest w TLR-ze
generalnie pozwala na bardzo dużo, włącznie z odejściem z dowolnego biegu w prędkość prawie atomową
ale wymaga prowadzenia powyżej trzech 3k obrotów od 3-go biegu w zwyż, inaczej poszarpie łańcuchem jak kawał chama
siedzi się prosto, diablo wygodnie (184 wzrostu)
w mieście sprawdza się jako tako

A jak kwestia awaryjności mały a duży v-strom :P ?
A TDM :) ?
Ale jako 1 motocykl turystyczny chyba lepiej v-strom 650 lub TDM 900..
Co o tym myślicie :) ?
Avatar użytkownika
DamianN
Świeżak
 
Posty: 118
Dołączył(a): 27/2/2011, 10:43
Lokalizacja: Konin

Postprzez madcap » 27/2/2011, 18:33

może nie przełoży się wprost
mam sv650s (2004r) i generalnie nie mam z nia problemów
piszę o niej ponieważ to ten sam silnik co w małym dl-u
co do duzego dl-a mam zbyt krótko by pisać o awaryjności

co lepiej wybrać? trudno odpowiedzieć
jeden woli silniki R ze wzgledu na elastyczność, inny V-ki ze wzgledu na moc dostepną od samego dołu

jest jedna zasada: jak dbasz tak masz
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5896
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez DamianN » 27/2/2011, 18:50

madcap napisał(a):może nie przełoży się wprost
mam sv650s (2004r) i generalnie nie mam z nia problemów
piszę o niej ponieważ to ten sam silnik co w małym dl-u
co do duzego dl-a mam zbyt krótko by pisać o awaryjności

co lepiej wybrać? trudno odpowiedzieć
jeden woli silniki R ze wzgledu na elastyczność, inny V-ki ze wzgledu na moc dostepną od samego dołu

jest jedna zasada: jak dbasz tak masz

Duży ciągnie od samego dołu tak ?
Ja już na prawdę nie wiem co wybrać :)
Ale jak na razie prowadzi dla Mnie v-strom 650 :)
Jeszcze wchodzi w grę 1000 lub TDM 900 :)
Niech się jeszcze ktoś wypowie i mi pomoże w podjęciu tej trudnej decyzji :)

Tu filmik jak jakiś typek jechał na alaskę na dl 650 :)
http://vimeo.com/2827402
Co raz bardziej jestem nastawiony na DL 650 :)
Avatar użytkownika
DamianN
Świeżak
 
Posty: 118
Dołączył(a): 27/2/2011, 10:43
Lokalizacja: Konin

Postprzez Kamusial » 27/2/2011, 22:53

Nie znalazłem nigdzie informacji o:
wzrost, waga, doświadczenie, jaka to ma być turystyka- autostrada/drogi asfaltowe/szutry- jakie prędkości przelotowe, ile km w ciągu dnia? Będziesz jeździł sam czy z pasażerem, ile chcesz na to pakunku zabrać? Ile chcesz jeździć po mieście lokalnie?
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez mirecki » 27/2/2011, 23:38

Ja tam polecam FJR 1300 a jak cena za wysoka to FJ 1200.
To sa motocykle do turystyki zachodniej(francja,hiszpania itd)
Do turystyki wschodniej(rosja,ukraina itd)to tylko Afryca twin lub varadero.

Z TDM to daj sobie luz.Beznadziejny motocykl.
Była jest i bedzie yamaha
Avatar użytkownika
mirecki
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 24/10/2010, 19:00
Lokalizacja: Paryż

Postprzez DamianN » 27/2/2011, 23:58

Kamusial napisał(a):Nie znalazłem nigdzie informacji o:
wzrost, waga, doświadczenie, jaka to ma być turystyka- autostrada/drogi asfaltowe/szutry- jakie prędkości przelotowe, ile km w ciągu dnia? Będziesz jeździł sam czy z pasażerem, ile chcesz na to pakunku zabrać? Ile chcesz jeździć po mieście lokalnie?
177cm wzrostu, waga 70kg, drogi asfaltowe i czasami szuter, las, będę jeździł sam, z kuframi i czasami z pakunkiem, raz w roku wczasy początkowo Polska później zwiedzanie kilku krajow tzn 4000km np w 2tyg.. Tak to niedzielne dluzsze wyjazdy na całe popołudnie jakieś zwiedzanie coś i oprócz tego czasami dojazd do pracy. Czyli takie mega długie trasy to max kilka razy na rok.
Avatar użytkownika
DamianN
Świeżak
 
Posty: 118
Dołączył(a): 27/2/2011, 10:43
Lokalizacja: Konin

Postprzez hajapackage » 28/2/2011, 14:15

Według mnie litry to trochę przerost formy nad treścią (albo raczej na odwrót) jeżeli o turystykę chodzi.. v-strom 650 i tak jest duży i z tego co czytałem, jest czym jechać. Na ścigaczu był jakiś tekst o vstormie. No i, czym jeździłeś przedtem? :)
hajapackage
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 10/10/2010, 15:59

Postprzez DamianN » 28/2/2011, 14:40

hajapackage napisał(a):Według mnie litry to trochę przerost formy nad treścią (albo raczej na odwrót) jeżeli o turystykę chodzi.. v-strom 650 i tak jest duży i z tego co czytałem, jest czym jechać. Na ścigaczu był jakiś tekst o vstormie. No i, czym jeździłeś przedtem? :)

Tak jak pisałem wcześniej będzie to mój 1 motocykl turystyczny, wcześniej śmigałem na sportowcach.
Avatar użytkownika
DamianN
Świeżak
 
Posty: 118
Dołączył(a): 27/2/2011, 10:43
Lokalizacja: Konin

Postprzez Kamusial » 28/2/2011, 22:08

Miałem podobny dylemat swego czasu. Rozważałem małego DLa, TDMę i versysa. Odrzuciłem DLa, bo niemal wszyscy twierdzili że jest "nudny", poza tym mało było sztuk na rynku kiedy go chciałem kupić, a jak były to się ceniły.
Wypadło na TDMę, bo wychodziła mnie nieco taniej, ale gdyby ceny były te same, to jednak wziąłbym versysa. Poniżej masz wrażenia, opisy i dywagacje:
viewtopic.php?p=587954&highlight=tdm#587954

viewtopic.php?p=573235&highlight=tdm#573235

Jedyna rzecz która mnie po czasie zaczęła irytować w TDMie, to turbulencje powietrza za szybą, które powodowały hałas w kasku, a próbowałem przeróżnych patentów. Najlepiej wypadała długa szyba + deflektor + zatyczki do uszu. Nadal nie byłem zadowolony, choć dużego porównania pod tym względem do innych motocykli nie miałem. W trasie dookoła PL było to strasznie męczące, także jak będziesz objeżdżał różne motocykle przed kupnem, to weź to pod uwagę.
Drugą bolączką były opony do jazdy po drogach szutrowych i piachach. Z przodu jest 18" co nieco ogranicza wybór. Są na to różne patenty, ale w moim przypadku skończyło się na jeździe po "terenie" na typowo asfaltowych gumach. Kilka gleb w błocie było, a po piachu/szutrze jakoś się udało, ale nie raz było gorąco.

Zastanów się też nad tym, że nie ma motocykli do wszystkiego. Moto w trasę o jakiej piszesz, aby był komfortowy musi m.in. swoje ważyć oraz mieć odpowiednią moc. Przy codziennym użytkowaniu w mieście spore gabaryty nie są atutem. Można wtedy zastanowić się nad dwoma sprzętami.

Odnośnie motocykli do rozważenia/poczytania, to poza DLem (małym/dużym), TDMą, versysem, zastanowiłbym się nad:
-BMW F650gs (mała moc, ale spalanie ultra małe, no i da radę w lekkim terenie)
-BMW R1150gs- kawał maszyny, ale jeżeli masz doświadczenie to ogarniesz
-Triumph tiger- bardziej asfaltowy, uwaga na moc
-Transalp- jakoś nigdy nie miałem przekonania, ale jest na rynku
-Varedero- podobnie jak z dużym GSem
-KTM adventure 950

fora do lektury:
advrider.com (lub pl)
enduro-adventure
forum motocyklistow

powodzenia
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Następna strona


Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na gr