Zobacz wątek - Wymiana samych pierścieni - honda.
NAS Analytics TAG

Wymiana samych pierścieni - honda.

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Wymiana samych pierścieni - honda.

Postprzez miczaw22 » 13/1/2011, 15:25

Witam. Informacji na ten temat szukałem dość długo i widocznie albo pytane jest zbyt głupie, albo odpowiedź zbyt oczywista, bo nie znalazłem nic.

Czy w dużych i sportowych silnikach motocyklowych można wymieniać same pierścienie podobnie jak w samochodach? Mowa tu o CBR 1000f z 88 roku. Chciał bym je wymienić, bo motocykl spala dość dużo oleju (na jakieś 1300 km znikł około litr) i bardzo dużo paliwa. Były też problemy z odpaleniem gorącego silnika. Wymiana samych pierścieni ma jakikolwiek sens? Niestety komplet pierścienie + tłoki przekroczył by już chyba wartość motocykla :)
Czy pierścienie zamówione w tego typu firmie nadawały by się: http://www.tomring.poznan.pl/ ?

Tak przy okazji - jak można wpłynąć na zmniejszenie spalania? Bo motocykl bez względu na styl jazdy pali około 10l/100km...
(Zdjęcia i krótki opis moto można obejrzeć po wpisaniu mojego nicku w google.)
miczaw22
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 20/5/2010, 21:56
Lokalizacja: K/Ostrołęka


Postprzez henio12323 » 13/1/2011, 15:28

jasne. w przypadku mało wyżyłowanych 4T mozna z powodzeniem wymienic same pierscienie. poprawi sie kompresja silnika, zmniejszy sue zuzycie paliwa i oleju. przy okazji posprawdzasz sobie stan cylindrów ew mozna je oddac do honowania przy okazji.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez cycu_rsko » 13/1/2011, 15:32

Obawiam sie ze jak wymienisz same pierscienie to bedzie jeszcze gorzej...

Glowice sprawdzales ? Problem z odpaleniem na cieplym to raczej nieszczelna glowica, kwestia regulacji zaworow.
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1145
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez marynarz1 » 13/1/2011, 15:40

Czy jest sens wymieniać same pierścienie to zależy jak bardzo masz zużyte cylindry. Należało by zmierzyć średnice cylindrów i porównać z serwisówką czy nie jest za duża. Jeżeli będą zbyt zużyte to po wymianie i tak nie będziesz miał odpowiedniej kompresji. Ja bym na twoim miejscu zmierzył najpierw kompresje na poszczególnych cylindrach i porównał z serwisówką. Olej może ci również brać przez uszczelniacze zaworowe i to by przydało sprawdzić żeby nie wymieniać na darmo pierścieni.
SUZUKI RF 900 96'
Avatar użytkownika
marynarz1
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 19/1/2010, 20:55
Lokalizacja: Jelonka

Postprzez miczaw22 » 13/1/2011, 16:09

Jeśli jednak olej nigdzie nie wycieka z silnika, to chyba znaczy że musi być spalany i wtedy winne na pewno są pierścienie, tak? Czyli do wymiany pierścieni i regulacji zaworów mogę mieć nadzieję, że motocykl jeszcze trochę posłuży :) Dzięki za odpowiedzi i porady.
miczaw22
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 20/5/2010, 21:56
Lokalizacja: K/Ostrołęka

Postprzez regis440 » 13/1/2011, 16:30

jak pije olej to albo
- zużyte cylindry/tłoki/pierścenie
- zuzyte/stare uszczelniacze zaworowe

pierscien i cylinder maja podobna twardosc wiec jeden o drugi sie sciera, jak gladz jest mocno starta to niestety wymiana pierscieni nie da nic, moze byc gorzej bo nowe pierscienie nie dotra sie do nierownych cylindrow ;(, trzeba rozłożyć, i zmierzyć

co jest przyczyna znikania oleju jest trudne do ustalenia, jeżeli ustalisz że np od nowości uszczelniacze nie były wymieniane, to od nich trzeba zacząć, zleszta ich wymiana jest tansza niz pierścieni , niestety nie ma gwarancji ze pomoże ;(
regis440
Świeżak
 
Posty: 220
Dołączył(a): 9/9/2010, 14:22

Postprzez Przemo_rene » 13/1/2011, 16:32

przez uszczelniacze zaworowe też może spalać olej i to też dużo. Nie ma reguły czy to pierścienie czy uszczelniacze. Robi się próbe olejową i wtedy wszsytko wychdzi czy głwoica czy tłoki. Bez rozbierania
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez adamRS » 13/1/2011, 17:07

Dokładnie, zrób próbę olejową i będziesz miał jako taki pogląd na sprawę.
Avatar użytkownika
adamRS
Świeżak
 
Posty: 486
Dołączył(a): 6/2/2010, 17:12
Lokalizacja: Wieluń/Poznań

Postprzez RUTRA.RD » 13/1/2011, 21:15

kiedy regulowałeś gaźniki i zawory wymieniałeś filtr i świece ? zmiana pierścieni bez kurde jak to się nazywa tuleje cylindrowe tak jak by się szlifowało jezu zapomniałem nie ma sensu
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Przemo_rene » 13/1/2011, 22:58

buaahaha :lol: :lol: to się uśmiałem :D :D ale sie zamotałeś hihi. Bez HONOWANIA - nie ma sensu :)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez miczaw22 » 14/1/2011, 12:36

Honowanie odpada, bo wtedy na pewno trzeba wymienić tłoki i w sumie koszta wychodzą w okolicach 3tys. lub więcej, czyli po sprzedaży tego motocykla mógł bym już kupić inny, bliższy tej epoce :P Mam nadzieję że wszystko będzie się zgadzało z najbardziej optymistyczną opinią - henio12323.

/Edycja
Jeszcze odpowiadając na pytania - gaźników nie regulowałem, ale przy okazji innej naprawy były sprawdzone i podobno nie wymagały regulacji. Świece raczej będą do wymiany, a zawory do regulacji (jeśli to rzeczywiście przyczyna nieodpalania gorącego silnika) - od kupna cbr ja się tym jeszcze nie zajmowałem.
miczaw22
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 20/5/2010, 21:56
Lokalizacja: K/Ostrołęka

Postprzez RUTRA.RD » 14/1/2011, 13:15

najpierw zrób regulacje bo one na pewno są mniej innymi przyczyna spalania takiej ilości paliwa, spotkałem sie z przypadkiem ze po regulacji spalanie oleju tez spadło to raz. to jak chcesz pierścienie bez honowania wymienić jaki to ma sens? jak się maja to cylindra dotrzeć?
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez miczaw22 » 14/1/2011, 15:37

RUTRA.RD - właśnie po to założyłem ten temat, by się dowiedzieć :) a rozumiem, że honowanie to tak jakby zeszlifowanie/pozbycie się nierówności cylindra, a co za tym idzie zwiększenie jego średnicy i konieczność dokupienia odpowiednio większych tłoków, tak? Wtedy takie rozwiązanie odpada. Motocykl 2000 złotych, tłoki 2500 złotych, sens wykonywania takiej naprawy... żaden :)
miczaw22
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 20/5/2010, 21:56
Lokalizacja: K/Ostrołęka

Postprzez RUTRA.RD » 14/1/2011, 19:51

nie honowanie usuwa np zeszklony olej powoduje ze pierścienie mogą się dotrzeć z tuleja, z tego co mi wiadomo honowanie usuwa mikroskopijnie materiału
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Koval135 » 14/1/2011, 21:04

Po honowaniu ubywa ci tyle materialu co bys szczotka druciana przejechal-najlepszy przyklÄ…d to taki,ze bardzo cienkie powloki nicasilowe takze poddaje sie honowaniu :wink: A cylindry niekoniecznie musza byc bardzo zuzyte,pierscienie i tuleje maja podobna twardosc ale za to powiezchnia pierscieni jest duzo mniejsza i sie bardziej zuzywaja od tuleji :wink:
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1807
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez RUTRA.RD » 14/1/2011, 21:25

zrób tak jak nie chcesz silnika rosząc

zrób wszystkie regulacje i wymiany oraz zalej go agip 10w60, mysle ze to częściowo pomoże
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez miczaw22 » 15/1/2011, 12:04

Gęstszym olejem raczej problemu nie będę załatwiał, bo chodzi też o paliwo.
Dzięki wszystkim za pomoc i uświadomienie, że honowanie jednak wcale nie jest takim problemem jak mi się wydawało :)
miczaw22
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 20/5/2010, 21:56
Lokalizacja: K/Ostrołęka

Postprzez RUTRA.RD » 15/1/2011, 15:43

nie gestrzym tylko bardziej lepkim :) a czemu nie w ten sposob jak mozesz uniknac roboty silnika, druga sprawa to zrob wszystkie regulacje i wymiany bo moga ale nie musza dac one kolosalna poprawe
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez miczaw22 » 15/1/2011, 18:30

Jak widać, mechanikiem nie jestem i na olejach się nie znam :)

Jak wszystko będzie zrobione to napiszę co i z jakim efektem, o ile pisanie w starych tematach nie jest na tym forum zabronione :)
miczaw22
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 20/5/2010, 21:56
Lokalizacja: K/Ostrołęka

Postprzez RUTRA.RD » 15/1/2011, 19:16

napisz napisz bo fajnie znać późniejsze efekty, zresztą sam jestem ciekaw jak by regulacje i zmiana oleju na 10w60 pomogla :)
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê