Artykuł o łańcuchach - o-ring czy x-ring ?
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Artykuł o łańcuchach - o-ring czy x-ring ?
http://www.motocykl-online.pl/newsy/cha ... a-przekroj
Najbardziej zainteresowała mnie ta część artykułu: ''Współczesne motocykle są zwykle wyposażone w łańcuchy uszczelnione i wypełnione smarem stałym. Za uszczelnienie odpowiada gumowy pierścień, który ma uniemożliwić wyciek smarowi znajdującemu się między sworzniem łańcucha a tulejką. Często w oznaczeniu łańcuchów znajduje się odniesienie do kształtu tego gumowego pierścienia. Oferowane są więc łańcuchy O-ring (najbardziej znane, bowiem potocznie określa się tak wszystkie łańcuchy uszczelniane), łańcuchy X-ring i Z-ring. Inne przykłady to łańcuchy XW- RX- lub Quad-ring. Oznaczenia te nie mają żadnego związku z jakością.''
Po przeczytaniu artykułu zastanawiam się nad zakupem zestawu napędowego z łańcuchem o-ringowym. Jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Może warto dać parę groszy więcej i kupić x-ringowy?
Najbardziej zainteresowała mnie ta część artykułu: ''Współczesne motocykle są zwykle wyposażone w łańcuchy uszczelnione i wypełnione smarem stałym. Za uszczelnienie odpowiada gumowy pierścień, który ma uniemożliwić wyciek smarowi znajdującemu się między sworzniem łańcucha a tulejką. Często w oznaczeniu łańcuchów znajduje się odniesienie do kształtu tego gumowego pierścienia. Oferowane są więc łańcuchy O-ring (najbardziej znane, bowiem potocznie określa się tak wszystkie łańcuchy uszczelniane), łańcuchy X-ring i Z-ring. Inne przykłady to łańcuchy XW- RX- lub Quad-ring. Oznaczenia te nie mają żadnego związku z jakością.''
Po przeczytaniu artykułu zastanawiam się nad zakupem zestawu napędowego z łańcuchem o-ringowym. Jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Może warto dać parę groszy więcej i kupić x-ringowy?
-
mognilwo - Świeżak
- Posty: 409
- Dołączył(a): 10/12/2008, 19:27
czytałem test porównawczy w WMC dotyczący 5 czy więcej jakościowo łańcuchów były one testowane na krosach. wyszło jasno ze im droższy tym lepszy i nie warto taniego chinskiego badziewia kupować. jak masz spokojny styl jazdy dbasz czyścisz smarujesz możesz takowy kupic- pamiętaj żeby po 15tys-20 przednia zębatkę na nowa wymienić
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
Nie chodzi mi o chińskie badziewie tylko o dida. Z artykułu wynika, że wszystkie te oznaczenia o-ring, x-ring itd. nia mają żadnego związku z jakością a niestety jest spora różnica cenowa między nimi. Więc jeśli to jest taka sama jakość to po co przepłacać.
-
mognilwo - Świeżak
- Posty: 409
- Dołączył(a): 10/12/2008, 19:27
-
mognilwo - Świeżak
- Posty: 409
- Dołączył(a): 10/12/2008, 19:27
W motocyklu, którym jeżdżę obecnie jest łańcuch o-ringowy i wytrzymał 39 tyś. km więc myślę, że nie ma sensu pchać się w większe inwestycje i kupować x czy z ringowy.
-
mognilwo - Świeżak
- Posty: 409
- Dołączył(a): 10/12/2008, 19:27
nie wiem co mam w tl ale to nie jest zloty łańcuch wiec pewnie jakaś średnia polka, dbam nie specjalnie a ja sam na nim zrobilem już 18 tys km a ile poprzedni wlasciciel to nie wiem, stan jego już jest mocno średni ale szkoda go jeszcze wywalać
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
Mój łańcuch jest nierównomiernie rozciągnięty i ciężko wyregulować. Jak mam moto na stojaku i wrzucę bieg to w jednym miejscu bardzo widać jak ,,skacze'' i nie przylega tak jak powinien do tylnej zębatki więc myślę, że jego czas już dobiegł końca.
-
mognilwo - Świeżak
- Posty: 409
- Dołączył(a): 10/12/2008, 19:27
mam to samo w mniejszym stopniu i kumpel tez to miał i następny tez nie spotkałem łańcucha co by się równomiernie wyciągał .
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
Wiem, że żaden łańcuch równomiernie się nie wyciągnie ale jak widzę ten ,,skok'' łańcucha to krew mnie zalewa. Trzeba wymienić i głowa będzie spokojna.
-
mognilwo - Świeżak
- Posty: 409
- Dołączył(a): 10/12/2008, 19:27
Na tej stronie wyjasniona jest zasadnicza roznica pomiedzy lancuchami z uszczelnieniami typu O i typu X.
http://www.shop.bentspoke.com/index.php ... roductId=4
Oznaczenia X i O nie maja wiekszego zwiazku z jakoscia materialu. Istnieje roznica w "systemie" smarowania czy tez redukcji tarcia pomiedzy elementami lancucha. A To ma duzy wplyw na wytrzymalosc lancucha.
http://www.shop.bentspoke.com/index.php ... roductId=4
Oznaczenia X i O nie maja wiekszego zwiazku z jakoscia materialu. Istnieje roznica w "systemie" smarowania czy tez redukcji tarcia pomiedzy elementami lancucha. A To ma duzy wplyw na wytrzymalosc lancucha.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
a czy słyszeliście kiedykolwiek o podróbkach dida lub czy spotkaliście się z tym, lub jakimkolwiek innym producentem ?
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Powrót do Akcesoria motocyklowe
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości