Zobacz wątek - Artykuł o łańcuchach - o-ring czy x-ring ?
NAS Analytics TAG

Artykuł o łańcuchach - o-ring czy x-ring ?

Jakie rękawice, kask, gmole?
_________

Artykuł o łańcuchach - o-ring czy x-ring ?

Postprzez mognilwo » 12/12/2010, 12:22

http://www.motocykl-online.pl/newsy/cha ... a-przekroj
Najbardziej zainteresowała mnie ta część artykułu: ''Współczesne motocykle są zwykle wyposażone w łańcuchy uszczelnione i wypełnione smarem stałym. Za uszczelnienie odpowiada gumowy pierścień, który ma uniemożliwić wyciek smarowi znajdującemu się między sworzniem łańcucha a tulejką. Często w oznaczeniu łańcuchów znajduje się odniesienie do kształtu tego gumowego pierścienia. Oferowane są więc łańcuchy O-ring (najbardziej znane, bowiem potocznie określa się tak wszystkie łańcuchy uszczelniane), łańcuchy X-ring i Z-ring. Inne przykłady to łańcuchy XW- RX- lub Quad-ring. Oznaczenia te nie mają żadnego związku z jakością.''
Po przeczytaniu artykułu zastanawiam się nad zakupem zestawu napędowego z łańcuchem o-ringowym. Jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Może warto dać parę groszy więcej i kupić x-ringowy?
Avatar użytkownika
mognilwo
Świeżak
 
Posty: 409
Dołączył(a): 10/12/2008, 19:27


Postprzez RUTRA.RD » 12/12/2010, 16:49

czytałem test porównawczy w WMC dotyczący 5 czy więcej jakościowo łańcuchów były one testowane na krosach. wyszło jasno ze im droższy tym lepszy i nie warto taniego chinskiego badziewia kupować. jak masz spokojny styl jazdy dbasz czyścisz smarujesz możesz takowy kupic- pamiętaj żeby po 15tys-20 przednia zębatkę na nowa wymienić
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa


Postprzez mognilwo » 12/12/2010, 17:21

Nie chodzi mi o chińskie badziewie tylko o dida. Z artykułu wynika, że wszystkie te oznaczenia o-ring, x-ring itd. nia mają żadnego związku z jakością a niestety jest spora różnica cenowa między nimi. Więc jeśli to jest taka sama jakość to po co przepłacać.
Avatar użytkownika
mognilwo
Świeżak
 
Posty: 409
Dołączył(a): 10/12/2008, 19:27

Postprzez mognilwo » 13/12/2010, 00:25

Czy mógłbyś sprecyzować odpowiedź?
Avatar użytkownika
mognilwo
Świeżak
 
Posty: 409
Dołączył(a): 10/12/2008, 19:27

Postprzez mognilwo » 22/12/2010, 19:59

W motocyklu, którym jeżdżę obecnie jest łańcuch o-ringowy i wytrzymał 39 tyś. km więc myślę, że nie ma sensu pchać się w większe inwestycje i kupować x czy z ringowy.
Avatar użytkownika
mognilwo
Świeżak
 
Posty: 409
Dołączył(a): 10/12/2008, 19:27

Postprzez RUTRA.RD » 23/12/2010, 07:39

nie wiem co mam w tl ale to nie jest zloty łańcuch wiec pewnie jakaś średnia polka, dbam nie specjalnie a ja sam na nim zrobilem już 18 tys km a ile poprzedni wlasciciel to nie wiem, stan jego już jest mocno średni ale szkoda go jeszcze wywalać
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez mognilwo » 23/12/2010, 16:16

Mój łańcuch jest nierównomiernie rozciągnięty i ciężko wyregulować. Jak mam moto na stojaku i wrzucę bieg to w jednym miejscu bardzo widać jak ,,skacze'' i nie przylega tak jak powinien do tylnej zębatki więc myślę, że jego czas już dobiegł końca.
Avatar użytkownika
mognilwo
Świeżak
 
Posty: 409
Dołączył(a): 10/12/2008, 19:27

Postprzez RUTRA.RD » 24/12/2010, 10:02

mam to samo w mniejszym stopniu i kumpel tez to miał i następny tez nie spotkałem łańcucha co by się równomiernie wyciągał .
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez mognilwo » 26/12/2010, 20:38

Wiem, że żaden łańcuch równomiernie się nie wyciągnie ale jak widzę ten ,,skok'' łańcucha to krew mnie zalewa. Trzeba wymienić i głowa będzie spokojna.
Avatar użytkownika
mognilwo
Świeżak
 
Posty: 409
Dołączył(a): 10/12/2008, 19:27

Postprzez elco » 29/12/2010, 02:22

Na tej stronie wyjasniona jest zasadnicza roznica pomiedzy lancuchami z uszczelnieniami typu O i typu X.

http://www.shop.bentspoke.com/index.php ... roductId=4

Oznaczenia X i O nie maja wiekszego zwiazku z jakoscia materialu. Istnieje roznica w "systemie" smarowania czy tez redukcji tarcia pomiedzy elementami lancucha. A To ma duzy wplyw na wytrzymalosc lancucha.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez mognilwo » 29/12/2010, 10:13

Dzięki za info.
Avatar użytkownika
mognilwo
Świeżak
 
Posty: 409
Dołączył(a): 10/12/2008, 19:27

Postprzez RUTRA.RD » 29/12/2010, 14:12

a czy słyszeliście kiedykolwiek o podróbkach dida lub czy spotkaliście się z tym, lub jakimkolwiek innym producentem ?
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez mognilwo » 29/12/2010, 17:20

Nie słyszałem nigdy o podróbkach dida ale podobno alpinestarsa obecne są na naszym rynku (allegro itp.)
Avatar użytkownika
mognilwo
Świeżak
 
Posty: 409
Dołączył(a): 10/12/2008, 19:27



Powrót do Akcesoria motocyklowe



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê