"Myszkowanie" przy dużych prędkościach jazdy.
Posty: 35
• Strona 1 z 2 • 1, 2
"Myszkowanie" przy dużych prędkościach jazdy.
Proszę Was doświadczonych użytowników motocykli o informacje podane w temacie. Od czego zależy "myszkowanie" motocykla podczas jazdy z dużą prędkością. Czy tylko zależy od prędkości poruszania, przy jakich prędkościach można się spodziewać tego efektu, czy jest to też uzależnione od konstrukcji np. ramy, rodzaju silnika, luzów , ... , typu motocykla, typu skutera.
Dziękuje.
Dziękuje.
- adamspa
- Świeżak
- Posty: 45
- Dołączył(a): 22/6/2010, 19:54
a co to duża prędkość jazdy ??
Wole jak człowiek na dwóch, niż jak zwierze na czterech...
Honda XLV 125 Varadero V-8
http://www.polskajazda.pl/Profil,Honda,XLV,125,Varadero,TGB,F409,Royal,Cruise/42971 (otwórz link)
Honda XLV 125 Varadero V-8
http://www.polskajazda.pl/Profil,Honda,XLV,125,Varadero,TGB,F409,Royal,Cruise/42971 (otwórz link)
-
gruby19 - Stały bywalec
- Posty: 1220
- Dołączył(a): 29/10/2009, 19:36
- Lokalizacja: witkowo
chodzi pewnie o shimmi ?
no więc tak... Koło motocyklowe wężykuje cały czas.
nie ma chyba jakiejś ramowej prędkości co do odczuwalnego wężykowania ale jeśli geometria jest trochę niedoruchana to trzeba założyć amor skrętu.
jeśli przy 250 nie wężykuje to znaczy że projektanci o wszystkim pomyśleli !
no więc tak... Koło motocyklowe wężykuje cały czas.
nie ma chyba jakiejś ramowej prędkości co do odczuwalnego wężykowania ale jeśli geometria jest trochę niedoruchana to trzeba założyć amor skrętu.
jeśli przy 250 nie wężykuje to znaczy że projektanci o wszystkim pomyśleli !
-
amahay - Stały bywalec
- Posty: 1090
- Dołączył(a): 25/3/2010, 16:08
- Lokalizacja: Wrocław
Właściwie to powinienem użyć wężykowanie , a nie myszkowanie.
W miesięczniku Motocykl nr 12/2010 opisany jest skuter Gilera GP 800. Piszą o prędkości maksymalnej 193km/h i prędkości 160km/h, której lepiej nie przekraczać właśnie ze względu na występujący efekt wężykowania skutera.
W miesięczniku Motocykl nr 12/2010 opisany jest skuter Gilera GP 800. Piszą o prędkości maksymalnej 193km/h i prędkości 160km/h, której lepiej nie przekraczać właśnie ze względu na występujący efekt wężykowania skutera.
- adamspa
- Świeżak
- Posty: 45
- Dołączył(a): 22/6/2010, 19:54
adamspa, ewidentnie skopali geometrę, aerodynamikę i masy motocykla Gilera.
W dobrze zaprojektowanych, ale używanych motocyklach taki efekt występuje z różnych przyczyn.
Pierwszą z nich są łożyska główki ramy. Niezależnie co mówi mechanik, przy takich symptomach trzeba je wymienić na pierwszym miejscu. Potem trzeba pomyśleć o innych łożyskach.
Jeśli to nic nie da trzeba zadbać o serwis zawieszenia. Ale najtrudniejszą sprawą jest jego regulacja o ile motocykl ją posiada.
W dobrze zaprojektowanych, ale używanych motocyklach taki efekt występuje z różnych przyczyn.
Pierwszą z nich są łożyska główki ramy. Niezależnie co mówi mechanik, przy takich symptomach trzeba je wymienić na pierwszym miejscu. Potem trzeba pomyśleć o innych łożyskach.
Jeśli to nic nie da trzeba zadbać o serwis zawieszenia. Ale najtrudniejszą sprawą jest jego regulacja o ile motocykl ją posiada.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Mi kiedyś moto jak miałem 900rr wpadło w shimme przy 200km/h nie zdajecie sobie sprawy jak się czułem ...
CBR - CustomBikeRobson
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
-
Robson1903 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 700
- Dołączył(a): 15/5/2009, 11:02
- Lokalizacja: Łódź
Najlepsze jest to że okazało się że warsztat przy wymianie opony przedniej zle wyważył koło ...
CBR - CustomBikeRobson
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
-
Robson1903 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 700
- Dołączył(a): 15/5/2009, 11:02
- Lokalizacja: Łódź
Nie ma tendencji, jak Twoj ma to kupiłeś złom. Wężykować to ci moze przy 200km/h hamując na żwirze ...
CBR - CustomBikeRobson
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
-
Robson1903 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 700
- Dołączył(a): 15/5/2009, 11:02
- Lokalizacja: Łódź
Niektore motocykle maja tendencje dow wezykowania przy duzej predkoscnp ER5
przy 160-180 moze zaczac wezykiowac.

-
Seba_ER5 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 5222
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
dokładnie... i to nie jest spowodowane stanem motocykla. wiem że tez motocykle turystyczne np honda africa twin przy 140 potrafi nosic przodem 

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Domyślam się, że nie chodzi o shimmy, a o efekt "fish tail"? Czyli coś takiego co wygląda jakbyśmy byli rybą i machali dupką z ogonkiem
Miałem coś takiego w gixerze przy prędkościach 250+ i to było spowodowane usterką motocykla. Przedni stelaż był skrzywiony w lewą stronę i to sprawiało, że czasza motocykla nie nacierała na opór powietrza prosto, ale trochę bokiem, więc to jest problem aerodynamiki motocykla. Jeśli masz taki efekt to masz krzywy motocykl. Może to być jeden z miliona elementów. Czasza, owiewka, zadupek, przedni błotnik.

Miałem coś takiego w gixerze przy prędkościach 250+ i to było spowodowane usterką motocykla. Przedni stelaż był skrzywiony w lewą stronę i to sprawiało, że czasza motocykla nie nacierała na opór powietrza prosto, ale trochę bokiem, więc to jest problem aerodynamiki motocykla. Jeśli masz taki efekt to masz krzywy motocykl. Może to być jeden z miliona elementów. Czasza, owiewka, zadupek, przedni błotnik.
-
hefron - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1394
- Dołączył(a): 11/5/2006, 13:53
- Lokalizacja: Suchowola
Wezykowanie a shimmy to inne pojecia. Shimmy wystepuje podczas rozpedzania a wezykowanie jest spokojnym, zwykle nie groznym bujaniem- myszkowaniem motocykla. Wystepuje przewaznie w ciezszych motocyklach turystycznych. Pierwsze co trzeba sprawdzic to opony- rozmiar, cisnienie, wywazenie, stan ogolny, potem przedni zawias- lozysko glowki ramy, lozyska kol, slizgi, olej w lagach itp. W tylnym zawieszeniu nalezy sprawdzic luzy na wahaczu- najlepiej zrobic to na obciazonym motocyklu.
Oczywiscie najsprawniejszy motocykl nie pojedzie bez bujania 160 km/h bez pasazera a z kufrem centralnym na 2 kaski, aerodynamika ma znaczenie
Oczywiscie najsprawniejszy motocykl nie pojedzie bez bujania 160 km/h bez pasazera a z kufrem centralnym na 2 kaski, aerodynamika ma znaczenie

-
mirekm71 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1150
- Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
- Lokalizacja: Brzeg
Posty: 35
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości