Zobacz wątek - [FZ6] Brakuje linki sprzęgła (WTF!)
NAS Analytics TAG

[FZ6] Brakuje linki sprzęgła (WTF!)

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

[FZ6] Brakuje linki sprzęgła (WTF!)

Postprzez lutecki » 8/11/2010, 17:08

Witam serdecznie,
Kilka dni temu zakładałem peszle plecione na linki gazu, sprzęgła, wiązek itd i teraz mam problem. Chciałem właście założyć nowe klamki i mam... za krótką linkę od sprzęgła :) W momencie, gdy linka założona jest i na sprzęgle i naklamce, to jest na maksa wciśnięta. Regulacja jest na maksa wkręcona w klamkę, a cały czas brakuje ok. 3-4 cm. Czy ma ktoś może pomysł, gdzie się podziały te cm linki?
<a href="http://maclife.pl">serwis ipad iphone mac</a>
Avatar użytkownika
lutecki
Świeżak
 
Posty: 285
Dołączył(a): 15/4/2010, 21:21
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez haribo » 8/11/2010, 17:19

spróbuj jeszcze na koszu sprzęgłowym popuścić, o ile się da
Avatar użytkownika
haribo
Świeżak
 
Posty: 123
Dołączył(a): 24/10/2009, 20:44
Lokalizacja: Gniezno


Postprzez lutecki » 8/11/2010, 17:29

Problem w tym, że nie wiem gdzie się mogła podziać linka :) Sam przewód jest wystarczająco długi, tylko linka która jest w środku... jakby jej brakowało :) W momencie, gdy założę ją na sprzęgło, to od strony dźwigni pipek-blokujący jest przy samej skówce.
<a href="http://maclife.pl">serwis ipad iphone mac</a>
Avatar użytkownika
lutecki
Świeżak
 
Posty: 285
Dołączył(a): 15/4/2010, 21:21
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez lutecki » 8/11/2010, 22:48

A co to za element mniej więcej w połowie cięgna (http://img31.imageshack.us/img31/9627/1269659741.jpg)? Czy to nie przypadkiem jakaś regulacja? Może tutaj u mnie coś się fuckup-nęło...

Ok, już znalazłem w serwisówce info, że te element w połowie linki to regulator. Jutro zobaczę jak nim się reguluje długość cięgna :)
<a href="http://maclife.pl">serwis ipad iphone mac</a>
Avatar użytkownika
lutecki
Świeżak
 
Posty: 285
Dołączył(a): 15/4/2010, 21:21
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez lutecki » 9/11/2010, 09:24

Mam nieseryjną, ale nic nie zmieniałem, do tej pory wszystko działało.
<a href="http://maclife.pl">serwis ipad iphone mac</a>
Avatar użytkownika
lutecki
Świeżak
 
Posty: 285
Dołączył(a): 15/4/2010, 21:21
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Przemo_rene » 9/11/2010, 10:34

Źle zakladasz. Zrób tak:

Zakładanie linki sprzęgła to lekka walka więc miejscami trochę siły trzeba.

-poprowadź linkę tak jak leci oryginalnie

-zaczep ją o wysprzęglik na sprzęgle z regulacją nakrętkami ustawioną na maxa luźno.

- końcówkę do klamki możesz zaczepić na pare sposobów:

Klamkę ustawiasz na pozycję 6 (lub po prostu jak masz regulację na klamce to najbliżej manetki!) a regulację przy klamce napięcia linki zrób na luźno (wkręć) na maxa. Szypcami łapiesz przed główką linki i starasz się zaczepić linkę o jej wpust w klamce (trzeba siły i wyczucia)

Inny sposób to zdemontuj klamke - zaczep na niej linkę i też używając trochę siły zamontuj klamkę z linką działają klamką jak dźwignią.

Jeżeli linki mają (stara i nowa) takie same długości i wcześniej działało to musi działać teraz.

PO spięciu końcówek (klamki i wysprzęglika) ustaw przy sprzęgle regulację najpierw w połowie z kontrą. Teraz ustaw pozycję klamki (tym pokrętłem ze skalą 1-6) na tyle i le jeździłeś. Wykręć regulację przy klamce do połowy i patrz jak działa klamka. Ma brać na około 1//3 skoku patrząc od góry (tyle plus minus wyjdzie ten skok jałowy 2-3mm) Nie przekraczaj połowy regulacji przy klamce. By osiągnąć wymaganą pracę klamki dociągaj lub poluźniaj przy sprzęgle (to jest główna regulacja)

Opisałem długo ale dokładniej nie potrafię opisać. W praktyce nie jest tak źle choć na początku każdy ma z tym problemy.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez lutecki » 9/11/2010, 10:48

Ale jeszcze raz piszę, że linka cały czas jest ta sama :) Jedyne co zrobiłem to wypiąłem linkę z obydwu stron (od strony klamki i sprzęgła) i próbowałem ją wyjąć, aby załyżyć na nią peszel. Z wyciągania po kilkunastu minutach walki zrezygnowałem, a peszel założyłem od strony klamki przegiągając go wzdłóż linki. Następnie założyłem na wysprzęglik i chciałem na klamkę, ale okazało się, że gdy założona jest na wysprzęglik, to od strony klamki nie ma już linki, a sama blokada na końcu :) Jest tak, jakby gdzieś mi zniknęło jakieś 4-5 cm stalowej linki wewnątrz ogumienia :)
<a href="http://maclife.pl">serwis ipad iphone mac</a>
Avatar użytkownika
lutecki
Świeżak
 
Posty: 285
Dołączył(a): 15/4/2010, 21:21
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Przemo_rene » 9/11/2010, 12:09

nie rób sobie jaj. Nic nie zniknęło. Załóż to porządnie i tak jak opisałem i tyle
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez lutecki » 9/11/2010, 12:17

Wiem, że nic nie mogło zniknąć, ale tak to wygląda :) Jedyna możliwość jaką jeszcze widzę to ten mechanizm regulacji znajdujący się na środku linki.
<a href="http://maclife.pl">serwis ipad iphone mac</a>
Avatar użytkownika
lutecki
Świeżak
 
Posty: 285
Dołączył(a): 15/4/2010, 21:21
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Przemo_rene » 9/11/2010, 12:22

Obrazek


No to przecież napisałem REGULACJE LINKI jak byk.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez lutecki » 9/11/2010, 12:25

Przemo_rene napisał(a):No to przecież napisałem REGULACJE LINKI jak byk.

No to o tym pisałem już 3 posty przed Twoim.

Ok, byłem w garażu i sprawa ma się następująco:
- zewnętrzna osłona jest skrócona maksymalnie przy pomocy mechanizmu znajdującego się na środku długości linki,
- maksymalna długość linki jaką udało mi się uzyskać to 9 cm,
- po założeniu końcówki na mechanizm sprzęgła, nie ma możliwości założenia klamki (za mało linki)

I co tutaj może być nie tak? :)
<a href="http://maclife.pl">serwis ipad iphone mac</a>
Avatar użytkownika
lutecki
Świeżak
 
Posty: 285
Dołączył(a): 15/4/2010, 21:21
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez lutecki » 10/11/2010, 10:12

Przedstawię problem obrazkowo :) Cały czas mówimy o lince która pasowała, a która po odpięciu już jest za krótka :)

Kiedy zdejmiemy linkę z klamki i wciśniemy ją maksymalnie do osłony (http://img189.imageshack.us/img189/103/img0019yw.jpg (otwórz link)), a następnie przy regulacji linki zewnętrzną osłonę skrócimy maksymalnie (http://img710.imageshack.us/img710/9193/img0017wj.jpg (otwórz link)), to po stronie od kosza sprzęgłowego uzyskujemy długość linki ok. 9 cm (http://img199.imageshack.us/img199/6522/img0016na.jpg (otwórz link)), co niestety jest wartością zbyt małą, aby podpiąć linkę do zaczepu kosza (http://img830.imageshack.us/img830/4686/img0014cl.jpg (otwórz link)) oraz klamki :-/
<a href="http://maclife.pl">serwis ipad iphone mac</a>
Avatar użytkownika
lutecki
Świeżak
 
Posty: 285
Dołączył(a): 15/4/2010, 21:21
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Przemo_rene » 10/11/2010, 13:56

a zaczep przy wysprzęgliku na sprzęgle odchylasz przy montażu?
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Dzesiu10 » 10/11/2010, 14:01

na pewno dobrze ją zakładasz? musisz robic jakiś bład którego nawet nie zauważasz, spróbuj załozyć linke ze skręcona kierownicą będzie łatwiej.pozdrawiam,musi pasować najpierw troszke pogłówkuj a potem bierz się za robote:)
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
Dzesiu10
Bywalec
 
Posty: 857
Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez lutecki » 10/11/2010, 15:40

Przemo_rene: Nie rozumiem co masz na myśli. Linkę przewlekam przez oczko znajdujące się przed wysprzęglikiem, zaczepiam linkę i biorę się za zaczepianie jej od strony klamki. Samej linki z ogumieniem jest dużo, więc nie ma potrzeby skręcania kierownicą. Natomiast po założeniu mechanizmu do regulacji linki od strony klamki, końcówka linki jest już przy samym końcu gwintu. Stawiam wino w firmowej drewnianej skrzyni temu, kto rozwiąże moją zagadkę ;)
<a href="http://maclife.pl">serwis ipad iphone mac</a>
Avatar użytkownika
lutecki
Świeżak
 
Posty: 285
Dołączył(a): 15/4/2010, 21:21
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Przemo_rene » 12/11/2010, 09:17

to podjedź do Poznania -20 minut i masz ją założoną przeze mnie:) Innej opcji nie widzę
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez lutecki » 12/11/2010, 13:37

Już ją założyłem tylko teraz nie bardzo chce odbijać :P Problemem był metalowy odcinek linki który powinien siedzieć w gumowej części, a który w niej nie siedział, przez co wewnętrzna linka była krótsza o te kilka cm :)
<a href="http://maclife.pl">serwis ipad iphone mac</a>
Avatar użytkownika
lutecki
Świeżak
 
Posty: 285
Dołączył(a): 15/4/2010, 21:21
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Przemo_rene » 12/11/2010, 16:23

jak widać nawet montaż linki można spierd*** :roll: W serwisie byś zapłącił 20zł max a miałbyś raz a dobrze
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez lutecki » 12/11/2010, 18:39

Ale ja nie wymieniałem linki tylko klamki i peszel zakładałem na linkę dla poprawy strony wizualnej. Nie chodzi o to, żeby komuś nie zapłacić za pracę - chodzi o to, aby zdobywać doświadczenie.
<a href="http://maclife.pl">serwis ipad iphone mac</a>
Avatar użytkownika
lutecki
Świeżak
 
Posty: 285
Dołączył(a): 15/4/2010, 21:21
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê