Pierwszy cross
Posty: 45
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Pierwszy cross
Witam, chciałbym się dowiedzieć czy Yamaha YZ 125 będzie dobra jak na pierwszego crossa. Wcześniej kolega mnie woził swoją CRką, a tak to skuterem sobie śmigam po lasach i drogach polnych. Chciałbym się dowiedzieć też jakie ma plusy i minusy ten motocykl. Na wydanie miałbym ok. 4-5 tysięcy, jaki dobry rocznik byłby za te pieniądze? Oczywiście motór chciałbym nabyć w dobrym stanie, bez potrzebnych remontów silnika, itp i chciałbym wiedzieć w jakich rocznikach przebierać. Jak jest też z dostępnością części? A i prosiłbym abyście starali się nie podawać mi innych motocykli, bo ten mi się bardzo spodobał z wyglądu jak i ze strony mocy silnika. Aha i czy trzeba się też dobrze znać na motocyklach tego typu, żeby go dobrze utrzymywać, czy wystarczy podstawowa wiedza? Bo nie za bardzo się znam, ale myślę, że za pomocą wujka Google i kolegi z reala coś się nauczę;).
- KochamKogosNaPewno
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 10/10/2010, 17:27
podstawowa wiedza na pcozatek starczy., potem sam do wszystkiego dojdziesz. moto dobrze wybrales. yamaszki nawet stare byly dobre. a za ta kase juz cos ciekawego kupisz. jak dobrze trafisz to bedzie dobrze
jak trafisz zle to musisz byc przygotowany ze MX pochlania duzo czasu i kasy
co do rocznikow. teraz ceny tak skacza ze za ta sama mozesz kupic moto w rozbierznosci do kilku lat. wiec zalezy po prostu co sie trafi. najlepiej kupowac z kims ktosie troche na tym zna. chociazby kolega ktory ma CRke. wtedy moze cos sensownego wyrwiesz. bo sztuka jest kupic motor jak najnowszy w jak najlepszym stanie. a nie jak sporo osób mysli zeby kupic po prostu nowy nie wazne jaki ma stan. albo stary b stary ale w stanie idealnym. - stare sie sypia bo sa stare. a nowy dobity to tez nie motor ;P wiec trzeba to wyposrodkowac


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
No właśnie ten kolega mi podał YZkę i swoją CRkę ale mi się bardziej Yamaha spodobała
. No właśnie tak przeglądając teraz allegro to widziałem różne roczniki, różne stany. Na pewno przed kupnem z kimś się skonsultuję czy to tutaj na forum czy z moim kolegą i rodzicami
. A znasz może jakieś dobre/słabe strony tego crossa? Zapomniałbym dodać, że mam 17 lat, w przyszłym roku 18, 60kg wagi i 170cm wzrostu. Z wagą będzie lepiej, bo ćwiczę rok na siłce i waga z siłą idzie do przodu, więc wydaje mi się, że te 80kg powinienem trzymać, bo skuter ma 92 ^^.


- KochamKogosNaPewno
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 10/10/2010, 17:27
YZ może lepiej iść z dołu, ale jest cięższa (do 05) w porównaniu do CR, Honda jest lżejsza (od 98').
Chcesz dobrą CR? Kup moją a nie będziesz robił remontów( patrz podpis)
Żeby go dobrze utrzymać to wystarczy czyścić filter powietrza co jazde, olej w skrzyni co 10mth, łańcuch smarować, robić dobrą nie ubogą mieszankę itp,itd. Jak czegoś nie będziesz wiedział to się spytaj tutaj na forum, ale wcześniej radzę ci opcje "szukaj".
Chcesz dobrą CR? Kup moją a nie będziesz robił remontów( patrz podpis)
Żeby go dobrze utrzymać to wystarczy czyścić filter powietrza co jazde, olej w skrzyni co 10mth, łańcuch smarować, robić dobrą nie ubogą mieszankę itp,itd. Jak czegoś nie będziesz wiedział to się spytaj tutaj na forum, ale wcześniej radzę ci opcje "szukaj".
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
Na razie zbieram kasę więc nie kupię teraz, myślę tak nad kupnem dopiero po zimie albo po nowym roku
. Czyli lepiej kupić cięższą? Rocznik mniejszy niż 2005? A CRki i tak chyba nie kupię chodź też jest ładna i ma kopyto
. Prawie spadałem z siedzenia jak kolega mnie wiózł, bo nie wiedziałem kiedy gazował i nie wiedziałem jak się nastawić, a samemu to inaczej, bo wiem jak jest ze skuterem
.



- KochamKogosNaPewno
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 10/10/2010, 17:27
stary ale masz zaje.bisty nick... 

Wole jak człowiek na dwóch, niż jak zwierze na czterech...
Honda XLV 125 Varadero V-8
http://www.polskajazda.pl/Profil,Honda,XLV,125,Varadero,TGB,F409,Royal,Cruise/42971 (otwórz link)
Honda XLV 125 Varadero V-8
http://www.polskajazda.pl/Profil,Honda,XLV,125,Varadero,TGB,F409,Royal,Cruise/42971 (otwórz link)
-
gruby19 - Stały bywalec
- Posty: 1220
- Dołączył(a): 29/10/2009, 19:36
- Lokalizacja: witkowo
Dzięki gruby
Nie dzięki grunder dopiero zbieram kasę i to nie na moje koszty
. Czekam na opinie dotyczÄ…ce tego motocyklu.

Nie dzięki grunder dopiero zbieram kasę i to nie na moje koszty

- KochamKogosNaPewno
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 10/10/2010, 17:27
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
a ja tam bym tak na wage nie patrzyl bo to kazdy rocznik trzeba by siedziec i ogladac. a to nie o to chodzi. co z tego ze honda o 2 czy kilka kg lzejsza
jak moze miec silnik ktory wytrzyma np 1 mth mniej od yamahy ? to sa takie drobne zmiany ze cos jest na korzysc a cos na nie. no i wiadomo ze im nowszy sprzet tym jest bardziej doskonaly - lzejszy wytrzymalszy i mocniejszy. jak masz tyle kasy ile masz to za tyle kup i bedzie ok. aha i chyba logiczne ze po 17 bedziesz mial 18 lat
co do masy to calkiem czyms innym jest opanowanie skuterka a crossa. ja waze 60 kg i mam exc 525 sporo osob by sie zdziwiło ale jakos jade i obywa sie bez gleb. waga kierowcy nie ma duzo do gadaniia. kwestia jest technika jazdy i opanowanie sprzetu. silowo silka duzo nie daje. po co ci klata jak u brusa li jak po 1 kółku ręce ci odpadna z bólu
bo głownei w MX padaja kolana i ręce :d a reszta daje rade
ja tam zadej siłki nie uzywam. tylko co troche w domu powerball i treningi na moto ;P


co do masy to calkiem czyms innym jest opanowanie skuterka a crossa. ja waze 60 kg i mam exc 525 sporo osob by sie zdziwiło ale jakos jade i obywa sie bez gleb. waga kierowcy nie ma duzo do gadaniia. kwestia jest technika jazdy i opanowanie sprzetu. silowo silka duzo nie daje. po co ci klata jak u brusa li jak po 1 kółku ręce ci odpadna z bólu


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Heh no tak może i nie daje dużo ale zawsze jakaś siła będzie
. Poszukam jeszcze trochę na googlach, bo mało osób coś o niej pisze 


- KochamKogosNaPewno
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 10/10/2010, 17:27
kazdy cross jest taki sam ja ci powiem
sporo czesci nawet pasuje zamiennie
takze kupuj smialo. to sprawdzony sprzet. a nie jakis hinol ktorego wyprodukowali wlasnie co i nie wiadomo co i jak. na yztkach smigaja setki ludzi i nie zamienili by na nic innego (chyba ze nowszego :d )


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
wady to w yzecie 125 to np ze:
- co sezon trzeba wymieniac pol silnika co wychodzi jakies 1000 zl, ale to wady kazdego full crossa ze trzeba remonty robic.(ja zatarlem prawie caly silnik i place minimalnie 2000 zl na remont)
do tego oczywiscie zawieszenie itp. - tez trzeba remontowac ( ale zalzy jak jezdzisz)
-mnie osobiscie 2taktem sie zle jezdzi wole 4t bo zabiera od lekka gazu i nie trzeba zabardzo redukowac biegow a w 2t trzeba pilowac na pelnym - na torze prawie caly czas.
-2 sowy duzo pala od okolo 10 - 15 l/100km i do tego trzeba mieszanke robic
najlepiej na 1 litr okolo 25 ml oleju co wychodzi na 5 litrow okolo 125 ml.(ale to zalezy od motora czy lubi pic olej)
wiecej nie przychodzi mi do glowy
- co sezon trzeba wymieniac pol silnika co wychodzi jakies 1000 zl, ale to wady kazdego full crossa ze trzeba remonty robic.(ja zatarlem prawie caly silnik i place minimalnie 2000 zl na remont)
do tego oczywiscie zawieszenie itp. - tez trzeba remontowac ( ale zalzy jak jezdzisz)
-mnie osobiscie 2taktem sie zle jezdzi wole 4t bo zabiera od lekka gazu i nie trzeba zabardzo redukowac biegow a w 2t trzeba pilowac na pelnym - na torze prawie caly czas.
-2 sowy duzo pala od okolo 10 - 15 l/100km i do tego trzeba mieszanke robic
najlepiej na 1 litr okolo 25 ml oleju co wychodzi na 5 litrow okolo 125 ml.(ale to zalezy od motora czy lubi pic olej)
wiecej nie przychodzi mi do glowy

-
michol - Świeżak
- Posty: 95
- Dołączył(a): 23/5/2010, 21:29
- Lokalizacja: Slask
hahahahahahah spadlem z krzesła
po 1 cco sezon sie kolego zmienia sam tłok. cco 2 sezony robi sie remont za około 2K i masz motor w idealnym stanie technicznym. w 4T robisz rzadziej ale remont kosztuje znacznie wiecej. wiecc jak juz napisałem na jedno wychodzi!
zawieszenie trzeba remontowac w kazdym moto
skoro tobie sie jeździ źle - to kup sobie 4T. nie kazdemu jazda 4T odpowiada. ja np teraz trocche tęsknie za tymi obrotami i moca przy wysokich obrotach. to jest cos czego w 4T brakuje. tutaj od połowy obrotów motor nie jedzie...
4taktem tez sie na torze piłuje jezeli chce sie uzyskac jakis sensowny czas okrązenia - to samo 2taktem. ja moge tez 2 taktem pyrkac i tez sie bedzie fajnie latało
i spal mi 2taktem 15 litrów
nie da rady
pali sporo mniej. i nie ma aż takiej róznicy olbrzymiej 2T a 4T. 4T pali jakies 2/3 tego co 2T....
tak trzeba robic mieszanke. kolega grunder ma tak: ma banke ileśtam litrów (40 ? ) zalewa benzyna dolewa odliczona ilosc oleju i tylko potem jakis czas lata bez zadnych mieszan. w 4T z kolei musisz zmieniac olej co kilka MTH wiec ogólny rozranuchek wychodzi na to że są wady 2T i są wady 4T. ale nie ma takich rażących wad jednego lub drugiego typu moto zeby wybrac ten konkretny. kazdy kupuje to co woli i co lubi.

po 1 cco sezon sie kolego zmienia sam tłok. cco 2 sezony robi sie remont za około 2K i masz motor w idealnym stanie technicznym. w 4T robisz rzadziej ale remont kosztuje znacznie wiecej. wiecc jak juz napisałem na jedno wychodzi!
zawieszenie trzeba remontowac w kazdym moto

skoro tobie sie jeździ źle - to kup sobie 4T. nie kazdemu jazda 4T odpowiada. ja np teraz trocche tęsknie za tymi obrotami i moca przy wysokich obrotach. to jest cos czego w 4T brakuje. tutaj od połowy obrotów motor nie jedzie...


i spal mi 2taktem 15 litrów


tak trzeba robic mieszanke. kolega grunder ma tak: ma banke ileśtam litrów (40 ? ) zalewa benzyna dolewa odliczona ilosc oleju i tylko potem jakis czas lata bez zadnych mieszan. w 4T z kolei musisz zmieniac olej co kilka MTH wiec ogólny rozranuchek wychodzi na to że są wady 2T i są wady 4T. ale nie ma takich rażących wad jednego lub drugiego typu moto zeby wybrac ten konkretny. kazdy kupuje to co woli i co lubi.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
michol po twojej wypowiedzi stwierdziłem że jesteś kompletnym "kowalem". Zapewne miałeś swój pierwszy motocykl czyli YZ. Niestety nie potrafiłeś go umiejętnie eskploatować stąd wypisałeś takie brednie.
Mówisz że zatarłeś silnik, czyli nie umiesz o niego dbać. Można tak powiedzieć że co rok trzeba zmieniać selekcje tłoka, ale to kwestia też ile kto jeździ i jak poprzedni właściciel go eksploatował.
Zawieszenie robić? Normalna sprawa...
Skoro ci się jeździ lepiej 4T, to kup sobie husaberga.
To chyba normalne..
10-15 litrów spala. HAHAHAHAHHA/
Dobry jesteÅ› agent!
Mówisz że zatarłeś silnik, czyli nie umiesz o niego dbać. Można tak powiedzieć że co rok trzeba zmieniać selekcje tłoka, ale to kwestia też ile kto jeździ i jak poprzedni właściciel go eksploatował.
Zawieszenie robić? Normalna sprawa...
Skoro ci się jeździ lepiej 4T, to kup sobie husaberga.
a w 2t trzeba pilowac na pelnym - na torze prawie caly czas.
To chyba normalne..
10-15 litrów spala. HAHAHAHAHHA/
Dobry jesteÅ› agent!
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
to niech koledze pali
powiedz ze ma dziurÄ™ w baku
crossówka pali max koło 3 litrów na godzine i to przy ostrym kreceniu. 125 po prostu wiecej nie jest w stanie przepalic z kolei 250 nie wymaga krecenia na takie obroty jak 125. wiec mysle ze to nie jest duzo
bo to jest niewiele wiecej od 4T


crossówka pali max koło 3 litrów na godzine i to przy ostrym kreceniu. 125 po prostu wiecej nie jest w stanie przepalic z kolei 250 nie wymaga krecenia na takie obroty jak 125. wiec mysle ze to nie jest duzo

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
grunder napisał(a):michol po twojej wypowiedzi stwierdziłem że jesteś kompletnym "kowalem". Zapewne miałeś swój pierwszy motocykl czyli YZ. Niestety nie potrafiłeś go umiejętnie eskploatować stąd wypisałeś takie brednie.
Mówisz że zatarłeś silnik, czyli nie umiesz o niego dbać. Można tak powiedzieć że co rok trzeba zmieniać selekcje tłoka, ale to kwestia też ile kto jeździ i jak poprzedni właściciel go eksploatował.
Zawieszenie robić? Normalna sprawa...
Skoro ci się jeździ lepiej 4T, to kup sobie husaberga.a w 2t trzeba pilowac na pelnym - na torze prawie caly czas.
To chyba normalne..
10-15 litrów spala. HAHAHAHAHHA/
Dobry jesteÅ› agent!
po 1 jezdze kxem
2. czyli to ze zatarlem kxa to znaczy ze nie umiem jezdzic i tlyko ja na tym swiecie umiem zatrzyc motor pomijajac to ze zawodnicy co chwile romont robia...
3. kolega sie pytal jakie sa wady wiec napisalem o zawieszeniu przeciez...
-
michol - Świeżak
- Posty: 95
- Dołączył(a): 23/5/2010, 21:29
- Lokalizacja: Slask
Posty: 45
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość