Zobacz wÄ…tek - Enduro na Asfalt, rzadko w teren...
NAS Analytics TAG

Enduro na Asfalt, rzadko w teren...

Enduro, Cross
_________

Postprzez henio12323 » 26/9/2010, 20:02

ja w lbn jestem niemalze codziennie :D ale od przyszłego tygodnia bede tam na stałe :P
co do motocykli to powiem staropolskim przysłowiem "z gównaaa bata nie ukręcisz" czyli ile dasz taki bedziesz miał. jak dasz mało za motor który generalnie kosztuje wiecej to na pewno nie bedzie on w dobrym stanie na pewno bedzie miał jakies mankamenty. dlatego lepiej czasem kupic sprzęt starszy ale w lepszym stanie. tak samo jak tu DRki za ta kase są bardziej dobite - ale są lepsze. wiec albo masz lepsza dobitą DR albo gorszego jeżdzącego XT :P co do kierunków nie ma najmniejszego problemu z podpięciem. one seryjnie powinny byc wyposarzone w kierunki wiec jezeli maja przełącznik to z reszta nie ma problemu. jezeli brak przełącznika to trzeba by juz jakis inny zamontowac albo cos dorobic :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez AsRocketman3 » 26/9/2010, 22:47

Doszły do mnie zdjęcia i film tej yamahy do której wstępnie się przymierzałem: http://allegro.pl/yamaha-xt-350-okazja-i1243696832.html

http://rapidshare.com/files/421468958/Nowy_folder.rar - zdjęcia
http://rapidshare.com/files/421469849/25092010.mp4 - filmik

Troche nie fajnie że kolega wstawił filmik z już odpaloną no ale to o czymś już świadczy, poza tym martwią mnie troche jakieś jakby "spawania" przy zębatce albo nie wiem co to jest, obczajcie to jak możecie.

No kurcze w tej XT najbardziej martwią mnie te hamulce, nie chce wyrobić sobie złego nawyku z silnym naciskaniem bo później może się to dla mnie źle skończyć, moze pojezdze rok i sprzedam, z dr nie chcialbym zeby mi wypadla jakas naprawa za ponad 1000zl ktora jest prawdopodobna. Może jest jeszcze jakiś inny model warty zachodu?

Edit: Pojawiło się nie dawno dosyć atrakcyjne dr, jutro chyba pojadę sobie obejrzeć: http://allegro.pl/suzuki-dr-350-atrakcy ... 37590.html co o nim myślicie? Jeśli naprawde wymieniona była głowica, to chyba szybko sie nie zepsuje.
AsRocketman3
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 23/9/2010, 09:33


Postprzez henio12323 » 27/9/2010, 08:49

co do moto zaraz odpale fotki.
co do hamulców nie masz co sie aż tak martwic. ja tam nie wiem jak z heblami w XT ale nawet to nie bedzie nawyk że bedziesz mocno naciskał potem kupisz inne moto i od razu hebel do podłogi. ja tez w CR miałem gorsze heble ktma kupiłem i wystarczy że 3 razy sobie podhamujesz wyczujesz jak klamka łapie i nie ma problemów z nawykami czy czyms takim. no i kolejna sprawa w 4T aż tak hamulców sie nie uzywa to 4T tam sie hamuje silnikiem i przednim hamulcem. tylny uzywa sie sporadycznie


tya DRKa rzeczywiscie łądnie sie prezentuje. jezeli rzeczywiscie po takim remoncie to sporo przelata.
a co do wysyłania linków to jest to troche bez sensu bo sam widzisz moto i duzo o nim z fotek nie powiesz. najlepiej podjechac z kims kto sie troche zna i ocenic. bo w crossówkach i endurakach głownie liczy sie to czego nie widac czyli wnętrze silnika, hamulce, zawieszenie elektryka. z wygladu to mozna scigacze ogladac czy plastiki ma ładne :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez AsRocketman3 » 27/9/2010, 10:40

Dobra, nie wysyłam już linków, powiedzcie mi tylko co i jak sprawdzać jak już będę na miejscu, bo ten oddzielny temat co jest tutaj na forum prawie nic nie mówi. Np. jak sprawdzić zawieszenie?
AsRocketman3
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 23/9/2010, 09:33

Postprzez henio12323 » 27/9/2010, 12:02

na wstępie ci powiem że sam nie sprawdzisz tego poprawnie. bo to trzeba miec po prostu doswiadczenie.

no to w skrócie napisze co do ramy. bo kwestia silnika to temat na ksiązke ;)

a wiec tak hamulce:
jak jedziesz zobacz czy klamka nie faluje albo czy nie faluje po lekkim nacisnięciu. jak faluje to tarcza krzywa. nawet na postoju nacisnij hamulec i potrzymaj chwile jezeli zrobi sie miękki i zejdzie do konca znaczy ze pompka nie trzyma. co do bębnowych hebli zobacz na regulacji ile jeszcze zostało. no i wiadomo jak sprawdzic klocki w tarczówkach. widac je i ile jeszcze zostało. mozna jeszcze zobaczyc w jakim stanie tarcza hamulcowa rózne tarcze maja rózne minimalne grubosci ale widac jak jest poprzecierana wzdłużnie znaczy ze nie jest najlepiej ;D

luzy:
no to jest wazne. musisz zobaczyc czy nie ma luzów na wahaczy czyli łapiesz wahacz i na boki ruszasz jak ma luz trzeba zmieniac kilka łozysk moze tulejek uszczelniaczy. łozyska w kołach sprawdzasz tak samo tylko ze na kole. potem głowka ramy. czyli naciskasz przedni hebel i ruszasz moto przód tył i wtedy czuc jak jest luz na głowce ramy. potem luz na zawieszeniu tył. łapiesz moto i podnosisz do góry. powinien do konca isc tak samo. jak bedzie luz to najpierw zawieszenie sie rozpręzy a potem bedzie lekko chodził sam motor. nie wiem jak to opisac słowami xD po prostu podnosisz tył motocykla i nie ma byc luzu miedzy na maxa rozpręzone zawieszenie a podniesieniem juz kołą w góre. to głownie tyle. mozna jeszcze zobaczyc luzy na poduszkach silnika ale to czuc po odpaleniu nawet :P

zawieszenie:
przód:
ma gładko chodzic, nie moze miec na tych srebrnych rurkach oleju. jezeli ma olej znaczy ze sie poci i zawieszenie jest do regeneracji. ale moze byc lekko wilgotne. generalnie tyle na przód

tył:
jak motor stoi pod swoim cięzarem nie moze byc moto ugięty tak jak np na stopce bocznej czy centralnej czy na podnosniku. fakt zawsze troszke sie ugnie ale nie moze byc za nisko. to samo z tobą jak siądziesz to nie moze od razu isc w dół. tam są normy i to tez kwestia regulacji ale jak siadziesz to moze osiąsc tylko troche. mozesz tez ręką sprawdzic docisnąc. no i kolejna sprawa naciskasz i puszczasz jak robi sie katapulta to znaczy że tez cos jest nie tak. albo źle wyregulowany albo brak mu oleju albo gazu. zalezy tez z jakim zawieszeniem mamy doczynienia. a najlepszy test to jest taki. jak jest troche miekki i wydaje ci sie to podejzane to zobacz czy spręzyna jest skręcona na maxa. jezeli jest znaczy ze zawieszenie jest do wymiany lub regeneracji. tylko ze to tez niektórzy odkręcaja tą spręzyne i tak i tak :D no i tez mozesz zobaczyc czy nie cieknie czyli w srodku amortyzatora idzie niklowany goleń i tez nie moze byc mokry.

elektryka:
no to wiadomo sprawdzasz czy wszystkie swiatła działaja. tu juz chyba rozpisywac sie nie musze


rama:
to jest wazne ale rzadko sie zdarza że cos jest tu grzebane choc i takie przypadki sie zdarzaja. obejz dokłądnie główke ramy. czy spawy nie wydaja sie podejrzane. widac jak jest to robione oryginalnie a jak ktos w domu dospawywał sam. bo moto moze byc powypadkowe i moze miec peknietą głowke ramy. wtedy taki moto dyskwalifikuje sie z dalszego uzytkowania. no i powiedz zeby własciciel sie przejechał a ty zobacz czy nie stawia 2 śladów. i czy koła są w stosunku do siebie 1 linii. (haha od razu przypomniałą mi sie historia jak kumpel sprzedawał CRMke i była krzywa okropnie i kupujący mówi do kolegi że on sie przejedzie a koleja sprzedający zeby zobaczył czy prosta - kolega patrzy no i krzywa jak nic ;D wraca kupujący i sie pyta i jak kolega mówi prosciutka :D i sprzedał :P )
wiec na to tez nalezy zwrócic uwage


po krótce silnik - nic nie moze cieknąc z niego, silnik ma pracowac równo, łądnie palic. jezeli to 4T nie powinien kopcic ani drgac
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez grunder » 27/9/2010, 14:12

radze ci napisac ksiazke jeszcze :)
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez AsRocketman3 » 29/9/2010, 13:51

A więc obejrzałem tego suzuki dr 350 i sprawdziłem mniej więcej co mi napisałeś, poza skrzywiona wajchą skrzyni biegów i nie działającym tylnim światłem wszystko OK nie będę się szczególnie rozpisywał bo to i tak trzeba zobaczyć, niestety jest jeden problem z tymi kierunkami bo jest to wersja najlżejsza drki, tak zwana DR 350 N która nie ma licznika i kierunków (przełącznika też), nie ma też akumulatora i nie wiem jak by to było z ich zrobieniem, muszę pogadać z elektrykiem w warsztacie nie daleko mnie i zobaczę co mi powie a może ktoś robił już coś takiego i wie jak i jakie koszty?

Poza tym czy słyszeliście coś o firmie THH - kask?, sprzedawca powiedział, że mi dorzuci ale nie chce oszczędzać na bezpieczeństwie i nie wiem czy on daje rade ?
AsRocketman3
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 23/9/2010, 09:33

Postprzez henio12323 » 29/9/2010, 15:50

thh ? cos podobnego słyszałem czy thh od razu to nie wiem ale podobnie brzmiąca firma jest podobno niezła. zobacz cene rynkową kasku jak kosztule 300 w góre to mozna smigac :D gorzej jak to tiger czy awina ;P
co do elektryki ja tam aż tak w DR nie siedze ale dziwne żeby były wersje aż tak rozgolaszone ;D ale skoro ma chociaż 1 swiatełko to znaczy że da sie podpiąc kierunkowskazy inne swiatła i tak dalej. kwestia kupienia przerywacza (z 15 zł) kierunkowskazów (zalezy jakie minimum z 15 zł sztuka jakies takie w miare) troche kabelków no i jakis przełącznik zespolony z wyjsciem na kierunkowskazy. mozna nawet użyc czegos z chinskich skuterów albo zaadoptowac od czegos innego. lub po prostu kupic od DRki. co do prędkosciomierza no na asfalt to jest przydatne. i to jest jest taka kwestia czy wogóle moto ma ślimaka w kole. bo moze byc po prostu dystans założony. a moze byc tez nieuzywany slimak i wtedy wystarczy dorwac jakis zegar z DR kawałek linki i masz licznik :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez AsRocketman3 » 7/5/2011, 11:19

Witam ponownie
Czy KTM 4t 400 nie jest za duży na start? Jednak z moto będę bardziej się skłaniał do wyłącznej jazdy w terenie niż po asfalcie. Takiego ktma z 1995-2000 można wyrwać za około 5500 myślę ze lepiej dopłacić 1000zł do takiego sprzętu niż za stare suzuki dr 350 tylko obawiam się czy już nie za duży.
AsRocketman3
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 23/9/2010, 09:33

Postprzez henio12323 » 7/5/2011, 11:23

chodzi ci o ktm lc4 ? taki w sumie na start moze byc na leśne sciezki w sam raz. jednak te najstarsze ktmy najlepsze nie były :D on nie jest duzy, ani nie jest jakos bardzo nerwowy i mocny. raczej jest do opanowania. na tor i tak nei wjedziesz z początku :P a po lasach i długich prostych moto łatwo jest opanowac.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Bostorn » 8/5/2011, 09:30

lc4 exc 400 to rzadko spotykane sprzety u nas i z częściami nie jest za ciekawie

jak już chcesz coś lc4 ale 640 ;d najfajniejsze są te z silnikami ostatniej generacji ale i te stare są mocne i wytrzymałe, najwazniejsze aby silnik był zdrowy, to jednocylindrowce więc wysilone troszkę jednostki jak na motocykl wiadomo zresztą, dla tego trzeba sprawdzic czy nic nie klekocze, nie szumi, szoruje, nie cieknie i nie ma prawa chodzic jak wibrator
drgac bd trochÄ™ bo 1 cylindrowiec ale mimo wszystko

i ważna jest też reakcja na gaz i czy nie śmierdzi spalinami. wiadomo że trzeba czuc ale chyba wiesz jak smierdzi kiedy zalewa motocykl?

jak śmierdzi to znaczy że koles leci w ch.. dla czego? dostając więcej paliwa motor może jeszcze jeździc padnie po x moze xx a moze xxxx km ale padnie, większa dawka paliwa lepsze smarowanie silnika i tak naprawdę przedłużenie jego żywotu tylko i wyłącznie pod sprzedaż
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Poprzednia strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości




na górê