Automatyczne tanie smarowanie łańcucha
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Automatyczne tanie smarowanie łańcucha
witam
Najlepiej dość często smarować łańcuch nie raz na pół roku...
Niektórzy smarują nawet co jazdę !
Ja to olewam zapominam i wymyśliłem coś takiego :
Słyszałem o samoczynnych maszynkach do smarowania łańcucha -chciałbym sam coś takiego zrobić .
Nad łańcuchem lub tuż nad zębatką byłby zamocowany wężyk przez który kapałby olej z pojemnika , tylko kwestia podawania tego oleju myślę nad pompką od spryskiwaczy samochodu jest tam podłączenie na 2 węzyki wejściowy i wyjściowy wydajność byłaby mniejsza bo olej jest gęstszy od płynu spryskiwaczy nie wiem czy by wogóle pompowalo...
Najpierw sprawdze jak bedzie ok to kupie jest tego pełno
Najlepiej dość często smarować łańcuch nie raz na pół roku...
Niektórzy smarują nawet co jazdę !
Ja to olewam zapominam i wymyśliłem coś takiego :
Słyszałem o samoczynnych maszynkach do smarowania łańcucha -chciałbym sam coś takiego zrobić .
Nad łańcuchem lub tuż nad zębatką byłby zamocowany wężyk przez który kapałby olej z pojemnika , tylko kwestia podawania tego oleju myślę nad pompką od spryskiwaczy samochodu jest tam podłączenie na 2 węzyki wejściowy i wyjściowy wydajność byłaby mniejsza bo olej jest gęstszy od płynu spryskiwaczy nie wiem czy by wogóle pompowalo...
Najpierw sprawdze jak bedzie ok to kupie jest tego pełno
Motorhispania (xp6)
- krzysieg
- Bywalec
- Posty: 640
- Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- krzysieg
- Bywalec
- Posty: 640
- Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Wpadłem na jeszcze lepszy pomysł ! żeby wykorzystać do tego dozownik od oleju z którego i tak rezygnuje czyli leje olej do baku .
Wężyk ,zaworek do regulacji żeby nie kapało za dużo i najwięcej roboty żeby to jakoś sie trzymało i wyglądało to zakraplacz przy łańcuchu i wszystko !
Smarowanie łańcucha jest jednak ważne a dzięki olejarce jest najlepiej smarowany i wytrzymuje o wiele wiele więcej jak i cały napęd !
Tak przynajmniej piszÄ… ..
Koszty mniejsze niż jeden spray do łańcucha .
Wężyk ,zaworek do regulacji żeby nie kapało za dużo i najwięcej roboty żeby to jakoś sie trzymało i wyglądało to zakraplacz przy łańcuchu i wszystko !
Smarowanie łańcucha jest jednak ważne a dzięki olejarce jest najlepiej smarowany i wytrzymuje o wiele wiele więcej jak i cały napęd !
Tak przynajmniej piszÄ… ..
Koszty mniejsze niż jeden spray do łańcucha .
Motorhispania (xp6)
- krzysieg
- Bywalec
- Posty: 640
- Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
- Lokalizacja: Jelenia Góra
ok 15ml na litr czyli na ok 25km, (jest odłączona linka gazu przy dozowniku) jak jeszcze używałem go to mi wyszło że regulacja linką niewiele zwiększa ilość podawania oleju czyli tak jak pisałem na odłączonej lince 15ml zamiast 20 na litr .
Ale możliwe że mniej schodzi bo jest zwężka na końcówce .
Olej wlałem stary przekładniowy
jak sie skończy to hipol znajde 80W90 (z takimi oznaczeniami wyczytałem że dobry do łańcuchów ) .
Wyprzedzam pytanie
jak odstawie moto to nie kapie olej który został w wężyku bo dozownik zamyka dopływ powietrza -jakbym odłączył wężyk to by zaczęło lać się to co jest w wężyku .
Jutro może dam fotkę .
Co jest do tego potrzebne :
-Wężyk ok 4mm ( taki jak od dozownika do gaźnika )
- igła od strzykawki
-pusty czysty w środku wkład od długopisu żelowego
-taśmy zaciskowe
-poxipol
Igła została przecięta w pół ,2 kawałki złączone do siebie ,nałożona grubsza warsta poxipolu i włożyłem to do wkładu - w ten sposób otrzymujemy zwężkę na wylocie żeby nie kapało kropla za kroplą .
Rurkę wkładu mocujemy przy prowadnicy łańcucha pod wachaczem tak żeby był
równo nad łańcuchem , nie w każdym moto to jest jak nie ma to trzeba wymyślić inne miejsce...
Wężyk łączymy z tą rurką a drugi koniec podłączamy do dozownika... i wszystko .
Ale możliwe że mniej schodzi bo jest zwężka na końcówce .
Olej wlałem stary przekładniowy

Wyprzedzam pytanie

Jutro może dam fotkę .
Co jest do tego potrzebne :
-Wężyk ok 4mm ( taki jak od dozownika do gaźnika )
- igła od strzykawki
-pusty czysty w środku wkład od długopisu żelowego
-taśmy zaciskowe
-poxipol
Igła została przecięta w pół ,2 kawałki złączone do siebie ,nałożona grubsza warsta poxipolu i włożyłem to do wkładu - w ten sposób otrzymujemy zwężkę na wylocie żeby nie kapało kropla za kroplą .
Rurkę wkładu mocujemy przy prowadnicy łańcucha pod wachaczem tak żeby był
równo nad łańcuchem , nie w każdym moto to jest jak nie ma to trzeba wymyślić inne miejsce...
Wężyk łączymy z tą rurką a drugi koniec podłączamy do dozownika... i wszystko .
Motorhispania (xp6)
- krzysieg
- Bywalec
- Posty: 640
- Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
- Lokalizacja: Jelenia Góra
wszystko ok tylko zapomniales o elektrozaworze podlaczonym w taki sposob,zeby otwieralo doplyw oleju tylko jak jest właczony zaplon/swiatła.Teraz leje ci sie nawet jak stoisz,ma sie lac tylko jak jedziesz i to kropla na jakis czas,co ok 1-2 min.
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
-
Koval135 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1807
- Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
- Lokalizacja: Racibórz/Warszawa
Koval135
nie zkumales o co chodzi (tak mi sie wydaje)
olej mu podaje tylko gdy ma zapalony silnik bo wtedy działa dozownik przecierz
nie zkumales o co chodzi (tak mi sie wydaje)
olej mu podaje tylko gdy ma zapalony silnik bo wtedy działa dozownik przecierz
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
- swirus2007
- Stały bywalec
- Posty: 1474
- Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
- Lokalizacja: ~~KN~~
Właśnie napisałem że gdy jest zgaszony silnik olej nie leje się .
Piliscie kiedyś napój przez słomkę
?
prosty eksperyment bez wychodzenia do garażu wciągnij jakiś napój przez słomkę i szybko ją zatkaj u góry to co jest w rurce nie wyleci dołem dopóki nie odetkasz nie zdejmiesz np palca u góry...
Tak samo blokuje dopływ powietrza dozownik .
Ale z tym że za dużo leci to racja bo łańcuch aż za dobrze jest smarowany muszę tylko zmniejszyć przepływ bo obręcz koła trochę mam już upaćkane olejem.
Piliscie kiedyś napój przez słomkę

prosty eksperyment bez wychodzenia do garażu wciągnij jakiś napój przez słomkę i szybko ją zatkaj u góry to co jest w rurce nie wyleci dołem dopóki nie odetkasz nie zdejmiesz np palca u góry...
Tak samo blokuje dopływ powietrza dozownik .
Ale z tym że za dużo leci to racja bo łańcuch aż za dobrze jest smarowany muszę tylko zmniejszyć przepływ bo obręcz koła trochę mam już upaćkane olejem.
Motorhispania (xp6)
- krzysieg
- Bywalec
- Posty: 640
- Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości