Smar do łańcucha "suchy" czy "mokry"
Posty: 24
• Strona 2 z 2 • 1, 2
według mnie chodzi o smarowanie w łańcuchu o-ringów, nie smarowany łańcuch potrafi zardzewieć i na pewno szybciej się zużyje bo jest z elementów ruchomych które potrzebują smarowania.
Jak również samo połączenie zębatki z łańcuchem gdy jest nasmarowane według mnie lekko wydłuży czas eksploatacji niż metal o metal... ja nie lubię jak łańcuch suchy słychać i jak się świecą rolki jak psu jajca.
Może nie jest to złe ja wolę mieć wszystko nasmarowane
Nie posmarujesz nie pojedziesz
Jak również samo połączenie zębatki z łańcuchem gdy jest nasmarowane według mnie lekko wydłuży czas eksploatacji niż metal o metal... ja nie lubię jak łańcuch suchy słychać i jak się świecą rolki jak psu jajca.
Może nie jest to złe ja wolę mieć wszystko nasmarowane

Nie posmarujesz nie pojedziesz

RSIX
-
Rafal_W_wa - Świeżak
- Posty: 158
- Dołączył(a): 29/4/2009, 20:59
Ten "bardzo mądry kolega" sam wspomniał o trzech rodzajach tarcia. Wiadomo że tarcie płynny nie powstanie, bo jak słusznie stwierdził nie ma odpowiednich warunków. Ale jeśli damy smar to bedzie tarcie mieszane, które znacznie wydłuzy zywotność łańcucha w porównaniu do tarcia suchego. Wystarczy zakręcić kołem na nieposmarowanym łańcuchu i posmarowanym. Po nasmarowaniu koło obraca się dłużej=mniejsze tarcie=mniejsze zużycie=większa żywotność.
Myslałem, że jest to tak oczywista sprawa, że nie trzeba na ten temat dyskutować, ale jednak znależli się z"znawcy"...
Myslałem, że jest to tak oczywista sprawa, że nie trzeba na ten temat dyskutować, ale jednak znależli się z"znawcy"...
Wiatru szum, silnika śpiew, kręta droga oczywiście bez drzew:)
-
krydka - Świeżak
- Posty: 304
- Dołączył(a): 29/7/2007, 21:11
- Lokalizacja: Janowiec Wlkp
Ale nawet jak nasmarujesz lancuch jak to elco mowi z zewnatrz to rolki sa"czarne"od smaru i zawsze cos tam "pomoze" lepiej sie "wslizgnie" zab w oczko łancucha.... poza tym moto tak nie halasuje nie brzeczy przy nasmarowanym napedzie!
Kiedys po jadzie w deszczu zapomnialm nasmarowac naped pojechalem do pracy łancuch wygladal jak z platyny taki swiecacy... w dotyku praktycznie parzył po nanamarowaniu i powrocie do domu byl tylko cieply!! wniosek smarowanie duzo daje bo cieplo zabije oringi itp a wtedy lancuszek sie zeszmaci do konca!!
Kiedys po jadzie w deszczu zapomnialm nasmarowac naped pojechalem do pracy łancuch wygladal jak z platyny taki swiecacy... w dotyku praktycznie parzył po nanamarowaniu i powrocie do domu byl tylko cieply!! wniosek smarowanie duzo daje bo cieplo zabije oringi itp a wtedy lancuszek sie zeszmaci do konca!!
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
krydka napisał(a):Ten "bardzo mądry kolega" sam wspomniał o trzech rodzajach tarcia. Wiadomo że tarcie płynny nie powstanie, bo jak słusznie stwierdził nie ma odpowiednich warunków. Ale jeśli damy smar to bedzie tarcie mieszane, które znacznie wydłuzy zywotność łańcucha w porównaniu do tarcia suchego. Wystarczy zakręcić kołem na nieposmarowanym łańcuchu i posmarowanym. Po nasmarowaniu koło obraca się dłużej=mniejsze tarcie=mniejsze zużycie=większa żywotność.
Myslałem, że jest to tak oczywista sprawa, że nie trzeba na ten temat dyskutować, ale jednak znależli się z"znawcy"...
Osobiscie bez bardziej przekonywujacych argumentow nie polemizowalbym z wnioskami tego kolegi.
Nie zostalo napisane, ze lancucha nie nalezy smarowac. Wyjasniono tylko o tym jak wyglada to z czysto fizycznej strony. Honda San zaleca smarowac lancuch co 800km olejem przekladniowym SAE o lepkosci 80/90. To najmniej szkodliwy dla lancucha sposob smarowania, ktory pozwoli mu pracowac przez przewidziany dla niego okres eksploatacji.
Nie mialem zamiaru nikogo przekonywac, ze lancucha nie nalezy smarowac. Chcialem wyjasnic, ze nie ma znaczenia czy to bedzie smar mokry, suchy czy inna substancja, bo niewiele to zmienia. Myslalem, ze dla wiekszosci wysnucie takich wnioskow i przypasowanie ich do tematu nie stanowi problemu, ale sie pomylilem...
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Posty: 24
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości