Zobacz wątek - Szybkie przyspieszenie i zmiena biegu
NAS Analytics TAG

Szybkie przyspieszenie i zmiena biegu

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Szybkie przyspieszenie i zmiena biegu

Postprzez DajmosX » 22/8/2010, 16:18

Hej Hej

Mam maly problem przy kreceniu na 1 biegu do 10 000 obrotow w momencie kiedy lekko wzucam sprzeglo i chce zmienic na bieg nr 2 czesto wzuca mi sie luz albo slysze dziwny dzwiek jakis. M przy nizszych obrotach i zmienie z 1 na 2 nie mam czegos takiego i bieg wchodzi za kazdym razem bardzo plynie i ladnie dodam ze problem ten jest tylko miedzy 1 i 2 biegien na wysokich obrotach.

No i tu moje pytanie ? co robie zle ? moze jest to spowodowane tym ze lekko wzucam sprzeglo a przy duzych obrotach powinienem wzucic sam bieg bez sprzegla czy o co chodzi ?

Z gory dzieki za wszystkie odpowiedzi ;) I prosze o wyrozumialosc ale naprawde chce poprawic swoja technike jazdy a wiem ze raczej na pewno cos robie zle wiec stad to pytanie.

(Dodam ze motor ktorym jezdze to honda cbr f4i)
Honda CBR 600F4i, 03
Avatar użytkownika
DajmosX
Świeżak
 
Posty: 171
Dołączył(a): 22/4/2010, 16:36
Lokalizacja: Stockholm


Postprzez C-bool » 22/8/2010, 16:28

Po prostu mocniej musisz pociągnąć dźwignię w górę. Kiedyś też takie coś mi się zdarzało.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez madcap » 22/8/2010, 16:31

wrzucaj ze sprzęgłem
wrzucanie bez sprzęgła ma tylko sens na torze, jeśli walczysz o ułamki sekund, bo zęby wałków zawsze dostają "po skórze"
reszta jak napisał c-bool
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5896
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez DajmosX » 22/8/2010, 16:48

masz na mysli skezynie biegow mocniej udezyc ?
Honda CBR 600F4i, 03
Avatar użytkownika
DajmosX
Świeżak
 
Posty: 171
Dołączył(a): 22/4/2010, 16:36
Lokalizacja: Stockholm

Postprzez C-bool » 22/8/2010, 17:05

Ja tak miałem jeszcze w GS 500. Jedynka - dzida i przy zmianie na 2 czasem za lekko dźwignię do góry podciągnąłem i wchodził luz (pewnie efekt przeciążenia związanego z przyśpieszaniem). Trzeba po prostu mocno w górę podciągnąć z 1 na 2.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez DajmosX » 22/8/2010, 17:12

oo ok m dzieki za info m jutro to sprawdze bo dzis mam juz zmasakrowane cale rece nogi i plecy heee od calo dniowej jazdy mm


8) to wlasciwie mozemy juz zamknac ten temat ;) jeszcze raz dziekuje
Honda CBR 600F4i, 03
Avatar użytkownika
DajmosX
Świeżak
 
Posty: 171
Dołączył(a): 22/4/2010, 16:36
Lokalizacja: Stockholm

Postprzez Czester » 22/8/2010, 18:01

Za to debilne wstawianie "m" lub "mm", tudzież "mmm" co drugie słowo powinieneś dostać bana. Większego kretynizmu w pisowni nie widziałem. Dziękuję za uwagę.




P.S. Ponoć natręctwa da się leczyć.
Wypadki chodzą po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
Avatar użytkownika
Czester
Administrator
 
Posty: 4651
Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez DajmosX » 22/8/2010, 18:11

CzesterTX napisał(a):Za to debilne wstawianie "m" lub "mm", tudzież "mmm" co drugie słowo powinieneś dostać bana. Większego kretynizmu w pisowni nie widziałem. Dziękuję za uwagę.




P.S. Ponoć natręctwa da się leczyć.



Tak na marginesie jak nie masz nic do dodania w temacie m to nie pisz, a jesli nie podoba ci sie moj styl ktorym pisze m poprostu nie czytaj ! a swoje smieszne uwagi m zachowaj dla siebie hihihi bo tak sie sklada ze twoje zdanie m obchodzi mnie tyle samo co zeszlo roczny snieg pozdrawiam ;) :D
Honda CBR 600F4i, 03
Avatar użytkownika
DajmosX
Świeżak
 
Posty: 171
Dołączył(a): 22/4/2010, 16:36
Lokalizacja: Stockholm

Postprzez zmorad » 22/8/2010, 20:58

1.W skrzynię się nie "uderza"
2.Tu masz jak się traktuję skrzynię, bo odnoszę wrażenie, żeś początkowym królem prostych
http://www.kulikowisko.pl/porady.php#porada1 (otwórz link)
, to jest naprawdę mądry wywód i skorzystaj z niego
3.Staraj nie katować sprzęta do 10tys. na jedynce, jeżeli umiejętnie będziesz posługiwał się skrzynią (zmieniał biegi płynnie, i w odpowiednim czasie, szybciej), to przyśpieszenia nie będą wiele gorsze i skrzynia nie dostanie tak "po dupie", o silniku nie wspominam. Dobrze użyta skrzynia to taka w której nie czuć zmiany biegu, jak to opanujesz, to możesz bawić się w zmianę bez sprzęgła (która i tak nic Ci nie da)
4. Wstawianie tego M jest trochę debilne, i nie polemizuj z tym. Bez urazy :wink:
5. Mimo to, Czester wyluzuj
zmorad
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 22/11/2009, 16:35

Postprzez niwy » 23/8/2010, 09:31

wyreguluj drążek zmiany biegów pod Siebie. Pewnie musisz ją nieco obniżyć. Poza tym przeczytaj o wbijaniu biegów w linku od zmorada.

pzdr
niwy
 

Postprzez zadzior » 23/8/2010, 10:03

DajmosX - czasem zdarzało mi się to co tobie. U mnie winne okazało się zbyt długie trzymanie sprzęgła i zbyt słaby nacisk na dźwignie zmiany biegów :wink:
Avatar użytkownika
zadzior
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 14/10/2008, 14:32
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez rossavu » 23/8/2010, 20:14

na poczatku tak mialem, ze jak przebijalem 1 na 2 to dluzej trzymalem sprzeglo i obserwowalem czy nie wbijam luzu :D
Rowniez mialem stuk w skrzyni - im agresywniejsza jazda tym biegi lepiej wchodza lecz trzeba to robic odpowiednio szybko.
Avatar użytkownika
rossavu
Stały bywalec
 
Posty: 1347
Dołączył(a): 4/4/2010, 10:51

Postprzez michal392 » 23/8/2010, 22:08

A ja proponuje założyć quickshifter i wbijać biegi przy pełnym otwarciu manetki i bez sprzęgła :lol:
JAMAHA ERŁAN :)
Avatar użytkownika
michal392
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 18/1/2008, 16:49

Postprzez DajmosX » 24/8/2010, 15:04

zmorad napisał(a):1.W skrzynię się nie "uderza"
2.Tu masz jak się traktuję skrzynię, bo odnoszę wrażenie, żeś początkowym królem prostych
http://www.kulikowisko.pl/porady.php#porada1 (otwórz link)
, to jest naprawdę mądry wywód i skorzystaj z niego
3.Staraj nie katować sprzęta do 10tys. na jedynce, jeżeli umiejętnie będziesz posługiwał się skrzynią (zmieniał biegi płynnie, i w odpowiednim czasie, szybciej), to przyśpieszenia nie będą wiele gorsze i skrzynia nie dostanie tak "po d***", o silniku nie wspominam. Dobrze użyta skrzynia to taka w której nie czuć zmiany biegu, jak to opanujesz, to możesz bawić się w zmianę bez sprzęgła (która i tak nic Ci nie da)
4. Wstawianie tego M jest trochę debilne, i nie polemizuj z tym. Bez urazy :wink:
5. Mimo to, Czester wyluzuj


jesli chodzi o punkt 1 to byla to taka przenosnia w sumie to naprawde nie rozumiem jak mozna tego nie zauwazyc no ale ok ;)

punkt 2 dziekuje bardzo za linka, a odnosnie mistrza prostej to rozumiem ze ty jestes drugim Valentino Rossi m ;)

punkt 3 nie rozumiem ogolnie twojego zalozenia, bo nie wiem czy cie dobrze zrozumialem jesli nie to mnie popraw ale chyba chodzi ci o to ze ja zawsze biegi przy 10 000 obr zmieniam m tak wiec oczywiscie ze tego nie robie wiec caly ten punkt 3 jest troche bez sensu, moje pytanie odnosilo sie do zmiany biegu przy mocnym przyspieszaniu a nie normalnej lajtowej jezdzie

punkt 4 Oczywiscie nie jestem urazony m co prawda jest to troche nie na temat m bo to jak pisze nie ma nic wspolnego z tematyka mojego pytania to tak troche jak ja bym pisal o tym dlaczego nie masz zdjecia w avantarze i powiedzial ze jestes przez to jakims debilem no ale ok.
Honda CBR 600F4i, 03
Avatar użytkownika
DajmosX
Świeżak
 
Posty: 171
Dołączył(a): 22/4/2010, 16:36
Lokalizacja: Stockholm

Postprzez DajmosX » 24/8/2010, 15:07

Jesli chodzi o sprzeglo i caly moto to mialem go ustawianego pod siebie wiec sprzeglo dziala idealnie i tak jak mowilem nie mam tego problemu jak obroty dochodza do 4000 - 5500 obr bo tak najczesciej zmieniam tylko wtedy jak cisne troche mocniej i pomiedzy 1 a 2 biegiem no ale rzeczywiscie w momencie mocniejszego wbicia biegu m bieg wchodzi prawidlowo

Wiec dziekuje za wszystkie wasze wpisy m i za pomoc w rozwiazaniu problemu

Pozdrawiam :D
Honda CBR 600F4i, 03
Avatar użytkownika
DajmosX
Świeżak
 
Posty: 171
Dołączył(a): 22/4/2010, 16:36
Lokalizacja: Stockholm

Postprzez lutecki » 5/9/2010, 21:16

Podepnę się pod temat jeśli już mowa o zmianie biegów oraz samej skrzyni :)

1. Czym jest spowodowane mocne stuknięcie oraz "zatrzęsienie" się motocykla przy wrzuceniu 1 na postoju trzymając sprzęgło? Mam wrażenie, że jakaś "przeciwwaga spada" ;)

2. Co to za dźwięk, gdy podczas jazdy z prędkością kilkunastu, kilkudziesięciu km/h trzymając sprzęgło zredukujemy do 1, bo on i tak musimy się zatrzymać? Jeździłem wieloma motocyklami i w każdym słyszalny jest charakterystyczny dźwięk, jakby pomimo wciśniętego sprzęgła, nie było pełnego wysprzęglenia i coś się obracało :)

Dzięki za udzielenie odpowiedzi na pytania ciekawskiego :)
<a href="http://maclife.pl">serwis ipad iphone mac</a>
Avatar użytkownika
lutecki
Świeżak
 
Posty: 285
Dołączył(a): 15/4/2010, 21:21
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez hans313 » 7/9/2010, 13:11

Taki offtopic
Co OZNACZA TO M ?
Bo chyba dawno w szkole nie bylem i nie mam pojecia jak to czytac jak co 3,4 wyrazy jest M
Hm ?
hans313
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 2/9/2010, 23:40
Lokalizacja: Piła

Postprzez Trimix » 7/9/2010, 18:21

michal392 napisał(a):A ja proponuje założyć quickshifter i wbijać biegi przy pełnym otwarciu manetki i bez sprzęgła :lol:




Jeśli użytkujesz ów cudo to może opiszesz nam jak to działa i jaki to ma wpływ na skrzynie .
<B>Yamaha R ONE 2009 and 2010 by Trimix</B>
Avatar użytkownika
Trimix
Świeżak
 
Posty: 356
Dołączył(a): 6/9/2009, 21:01
Lokalizacja: Wrocek

Postprzez pan_wiewiorka » 8/9/2010, 06:40

Odnośnie wbijania biegu, to przydatne jest przed wysprzęgleniem podbicie delikatne dźwigni, tak aby poczuć opór (ale biegu nie wrzucić). W momencie naciśnięcia sprzęgła bieg wchodzi bardzo płynnie (chyba, że dość drastycznie przeholuje się z obrotami) wówczas zmiana może być odczuwalna.

Odnośnie quickshiftera, to czy przypadkiem nie jest to podobna sytuacja jak wbijanie bez sprzęgła tylko niejako z automatycznym odcięciem zamiast odejmowania gazu poprzez ruch manetki?
pan_wiewiorka
 

Postprzez Invi » 8/9/2010, 08:41

Też miałem ten problem, przy zmianie z 1 na 2 przy wysokich obrotach był zgrzyt i dwójka czasem nie wskoczyła. W efekcie mocniej trzymałem wciskałem sprzęgło i mocniej wbijałem 2.

Dopiero później doszedłem że jak zmieniam wtedy tak jak na pozostałych biegach - delikatne odpuszczenie obrotów i wciśnięcie sprzęgła gdzieś na 2cm to wszystko ładnie wchodzi. I tak żeby cały manewr od ciśnięcia na 1 do ciśnięcia na 2 trwał ułamek sekundy.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6274
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Następna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr