1.W skrzynię się nie "uderza"
2.Tu masz jak się traktuję skrzynię, bo odnoszę wrażenie, żeś początkowym królem prostych
http://www.kulikowisko.pl/porady.php#porada1
(otwórz link)
, to jest naprawdę mądry wywód i skorzystaj z niego
3.Staraj nie katować sprzęta do 10tys. na jedynce, jeżeli umiejętnie będziesz posługiwał się skrzynią (zmieniał biegi płynnie, i w odpowiednim czasie, szybciej), to przyśpieszenia nie będą wiele gorsze i skrzynia nie dostanie tak "po dupie", o silniku nie wspominam. Dobrze użyta skrzynia to taka w której nie czuć zmiany biegu, jak to opanujesz, to możesz bawić się w zmianę bez sprzęgła (która i tak nic Ci nie da)
4. Wstawianie tego M jest trochę debilne, i nie polemizuj z tym. Bez urazy
5. Mimo to, Czester wyluzuj