Zobacz wątek - Szybkie przyspieszenie i zmiena biegu
Advertisement
NAS Analytics TAG

Szybkie przyspieszenie i zmiena biegu

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Szybkie przyspieszenie i zmiena biegu

Postprzez DajmosX » 22/8/2010, 16:18

Hej Hej

Mam maly problem przy kreceniu na 1 biegu do 10 000 obrotow w momencie kiedy lekko wzucam sprzeglo i chce zmienic na bieg nr 2 czesto wzuca mi sie luz albo slysze dziwny dzwiek jakis. M przy nizszych obrotach i zmienie z 1 na 2 nie mam czegos takiego i bieg wchodzi za kazdym razem bardzo plynie i ladnie dodam ze problem ten jest tylko miedzy 1 i 2 biegien na wysokich obrotach.

No i tu moje pytanie ? co robie zle ? moze jest to spowodowane tym ze lekko wzucam sprzeglo a przy duzych obrotach powinienem wzucic sam bieg bez sprzegla czy o co chodzi ?

Z gory dzieki za wszystkie odpowiedzi ;) I prosze o wyrozumialosc ale naprawde chce poprawic swoja technike jazdy a wiem ze raczej na pewno cos robie zle wiec stad to pytanie.

(Dodam ze motor ktorym jezdze to honda cbr f4i)
Honda CBR 600F4i, 03
Avatar użytkownika
DajmosX
Świeżak
 
Posty: 171
Dołączył(a): 22/4/2010, 16:36
Lokalizacja: Stockholm


Postprzez C-bool » 22/8/2010, 16:28

Po prostu mocniej musisz pociągnąć dźwignię w górę. Kiedyś też takie coś mi się zdarzało.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań


Postprzez madcap » 22/8/2010, 16:31

wrzucaj ze sprzęgłem
wrzucanie bez sprzęgła ma tylko sens na torze, jeśli walczysz o ułamki sekund, bo zęby wałków zawsze dostają "po skórze"
reszta jak napisał c-bool
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez DajmosX » 22/8/2010, 16:48

masz na mysli skezynie biegow mocniej udezyc ?
Honda CBR 600F4i, 03
Avatar użytkownika
DajmosX
Świeżak
 
Posty: 171
Dołączył(a): 22/4/2010, 16:36
Lokalizacja: Stockholm

Postprzez C-bool » 22/8/2010, 17:05

Ja tak miałem jeszcze w GS 500. Jedynka - dzida i przy zmianie na 2 czasem za lekko dźwignię do góry podciągnąłem i wchodził luz (pewnie efekt przeciążenia związanego z przyśpieszaniem). Trzeba po prostu mocno w górę podciągnąć z 1 na 2.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez DajmosX » 22/8/2010, 17:12

oo ok m dzieki za info m jutro to sprawdze bo dzis mam juz zmasakrowane cale rece nogi i plecy heee od calo dniowej jazdy mm


8) to wlasciwie mozemy juz zamknac ten temat ;) jeszcze raz dziekuje
Honda CBR 600F4i, 03
Avatar użytkownika
DajmosX
Świeżak
 
Posty: 171
Dołączył(a): 22/4/2010, 16:36
Lokalizacja: Stockholm

Postprzez Czester » 22/8/2010, 18:01

Za to debilne wstawianie "m" lub "mm", tudzież "mmm" co drugie słowo powinieneś dostać bana. Większego kretynizmu w pisowni nie widziałem. Dziękuję za uwagę.




P.S. Ponoć natręctwa da się leczyć.
Wypadki chodzą po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
Avatar użytkownika
Czester
Administrator
 
Posty: 4656
Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez DajmosX » 22/8/2010, 18:11

CzesterTX napisał(a):Za to debilne wstawianie "m" lub "mm", tudzież "mmm" co drugie słowo powinieneś dostać bana. Większego kretynizmu w pisowni nie widziałem. Dziękuję za uwagę.




P.S. Ponoć natręctwa da się leczyć.



Tak na marginesie jak nie masz nic do dodania w temacie m to nie pisz, a jesli nie podoba ci sie moj styl ktorym pisze m poprostu nie czytaj ! a swoje smieszne uwagi m zachowaj dla siebie hihihi bo tak sie sklada ze twoje zdanie m obchodzi mnie tyle samo co zeszlo roczny snieg pozdrawiam ;) :D
Honda CBR 600F4i, 03
Avatar użytkownika
DajmosX
Świeżak
 
Posty: 171
Dołączył(a): 22/4/2010, 16:36
Lokalizacja: Stockholm

Postprzez zmorad » 22/8/2010, 20:58

1.W skrzynię się nie "uderza"
2.Tu masz jak się traktuję skrzynię, bo odnoszę wrażenie, żeś początkowym królem prostych
http://www.kulikowisko.pl/porady.php#porada1 (otwórz link)
, to jest naprawdę mądry wywód i skorzystaj z niego
3.Staraj nie katować sprzęta do 10tys. na jedynce, jeżeli umiejętnie będziesz posługiwał się skrzynią (zmieniał biegi płynnie, i w odpowiednim czasie, szybciej), to przyśpieszenia nie będą wiele gorsze i skrzynia nie dostanie tak "po dupie", o silniku nie wspominam. Dobrze użyta skrzynia to taka w której nie czuć zmiany biegu, jak to opanujesz, to możesz bawić się w zmianę bez sprzęgła (która i tak nic Ci nie da)
4. Wstawianie tego M jest trochę debilne, i nie polemizuj z tym. Bez urazy :wink:
5. Mimo to, Czester wyluzuj
zmorad
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 22/11/2009, 16:35

Postprzez zadzior » 23/8/2010, 10:03

DajmosX - czasem zdarzało mi się to co tobie. U mnie winne okazało się zbyt długie trzymanie sprzęgła i zbyt słaby nacisk na dźwignie zmiany biegów :wink:
Avatar użytkownika
zadzior
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 14/10/2008, 14:32
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez rossavu » 23/8/2010, 20:14

na poczatku tak mialem, ze jak przebijalem 1 na 2 to dluzej trzymalem sprzeglo i obserwowalem czy nie wbijam luzu :D
Rowniez mialem stuk w skrzyni - im agresywniejsza jazda tym biegi lepiej wchodza lecz trzeba to robic odpowiednio szybko.
Avatar użytkownika
rossavu
Stały bywalec
 
Posty: 1347
Dołączył(a): 4/4/2010, 10:51

Postprzez michal392 » 23/8/2010, 22:08

A ja proponuje założyć quickshifter i wbijać biegi przy pełnym otwarciu manetki i bez sprzęgła :lol:
JAMAHA ERŁAN :)
Avatar użytkownika
michal392
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 18/1/2008, 16:49

Postprzez DajmosX » 24/8/2010, 15:04

zmorad napisał(a):1.W skrzynię się nie "uderza"
2.Tu masz jak się traktuję skrzynię, bo odnoszę wrażenie, żeś początkowym królem prostych
http://www.kulikowisko.pl/porady.php#porada1 (otwórz link)
, to jest naprawdę mądry wywód i skorzystaj z niego
3.Staraj nie katować sprzęta do 10tys. na jedynce, jeżeli umiejętnie będziesz posługiwał się skrzynią (zmieniał biegi płynnie, i w odpowiednim czasie, szybciej), to przyśpieszenia nie będą wiele gorsze i skrzynia nie dostanie tak "po d***", o silniku nie wspominam. Dobrze użyta skrzynia to taka w której nie czuć zmiany biegu, jak to opanujesz, to możesz bawić się w zmianę bez sprzęgła (która i tak nic Ci nie da)
4. Wstawianie tego M jest trochę debilne, i nie polemizuj z tym. Bez urazy :wink:
5. Mimo to, Czester wyluzuj


jesli chodzi o punkt 1 to byla to taka przenosnia w sumie to naprawde nie rozumiem jak mozna tego nie zauwazyc no ale ok ;)

punkt 2 dziekuje bardzo za linka, a odnosnie mistrza prostej to rozumiem ze ty jestes drugim Valentino Rossi m ;)

punkt 3 nie rozumiem ogolnie twojego zalozenia, bo nie wiem czy cie dobrze zrozumialem jesli nie to mnie popraw ale chyba chodzi ci o to ze ja zawsze biegi przy 10 000 obr zmieniam m tak wiec oczywiscie ze tego nie robie wiec caly ten punkt 3 jest troche bez sensu, moje pytanie odnosilo sie do zmiany biegu przy mocnym przyspieszaniu a nie normalnej lajtowej jezdzie

punkt 4 Oczywiscie nie jestem urazony m co prawda jest to troche nie na temat m bo to jak pisze nie ma nic wspolnego z tematyka mojego pytania to tak troche jak ja bym pisal o tym dlaczego nie masz zdjecia w avantarze i powiedzial ze jestes przez to jakims debilem no ale ok.
Honda CBR 600F4i, 03
Avatar użytkownika
DajmosX
Świeżak
 
Posty: 171
Dołączył(a): 22/4/2010, 16:36
Lokalizacja: Stockholm

Postprzez DajmosX » 24/8/2010, 15:07

Jesli chodzi o sprzeglo i caly moto to mialem go ustawianego pod siebie wiec sprzeglo dziala idealnie i tak jak mowilem nie mam tego problemu jak obroty dochodza do 4000 - 5500 obr bo tak najczesciej zmieniam tylko wtedy jak cisne troche mocniej i pomiedzy 1 a 2 biegiem no ale rzeczywiscie w momencie mocniejszego wbicia biegu m bieg wchodzi prawidlowo

Wiec dziekuje za wszystkie wasze wpisy m i za pomoc w rozwiazaniu problemu

Pozdrawiam :D
Honda CBR 600F4i, 03
Avatar użytkownika
DajmosX
Świeżak
 
Posty: 171
Dołączył(a): 22/4/2010, 16:36
Lokalizacja: Stockholm

Postprzez lutecki » 5/9/2010, 21:16

Podepnę się pod temat jeśli już mowa o zmianie biegów oraz samej skrzyni :)

1. Czym jest spowodowane mocne stuknięcie oraz "zatrzęsienie" się motocykla przy wrzuceniu 1 na postoju trzymając sprzęgło? Mam wrażenie, że jakaś "przeciwwaga spada" ;)

2. Co to za dźwięk, gdy podczas jazdy z prędkością kilkunastu, kilkudziesięciu km/h trzymając sprzęgło zredukujemy do 1, bo on i tak musimy się zatrzymać? Jeździłem wieloma motocyklami i w każdym słyszalny jest charakterystyczny dźwięk, jakby pomimo wciśniętego sprzęgła, nie było pełnego wysprzęglenia i coś się obracało :)

Dzięki za udzielenie odpowiedzi na pytania ciekawskiego :)
<a href="http://maclife.pl">serwis ipad iphone mac</a>
Avatar użytkownika
lutecki
Świeżak
 
Posty: 285
Dołączył(a): 15/4/2010, 21:21
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez hans313 » 7/9/2010, 13:11

Taki offtopic
Co OZNACZA TO M ?
Bo chyba dawno w szkole nie bylem i nie mam pojecia jak to czytac jak co 3,4 wyrazy jest M
Hm ?
hans313
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 2/9/2010, 23:40
Lokalizacja: Piła

Postprzez Trimix » 7/9/2010, 18:21

michal392 napisał(a):A ja proponuje założyć quickshifter i wbijać biegi przy pełnym otwarciu manetki i bez sprzęgła :lol:




Jeśli użytkujesz ów cudo to może opiszesz nam jak to działa i jaki to ma wpływ na skrzynie .
<B>Yamaha R ONE 2009 and 2010 by Trimix</B>
Avatar użytkownika
Trimix
Świeżak
 
Posty: 356
Dołączył(a): 6/9/2009, 21:01
Lokalizacja: Wrocek

Postprzez Invi » 8/9/2010, 08:41

Też miałem ten problem, przy zmianie z 1 na 2 przy wysokich obrotach był zgrzyt i dwójka czasem nie wskoczyła. W efekcie mocniej trzymałem wciskałem sprzęgło i mocniej wbijałem 2.

Dopiero później doszedłem że jak zmieniam wtedy tak jak na pozostałych biegach - delikatne odpuszczenie obrotów i wciśnięcie sprzęgła gdzieś na 2cm to wszystko ładnie wchodzi. I tak żeby cały manewr od ciśnięcia na 1 do ciśnięcia na 2 trwał ułamek sekundy.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Trimix » 8/9/2010, 18:48

pan_wiewiorka napisał(a):
Odnośnie quickshiftera, to czy przypadkiem nie jest to podobna sytuacja jak wbijanie bez sprzęgła tylko niejako z automatycznym odcięciem zamiast odejmowania gazu poprzez ruch manetki?


No wiewiór BRAWO .
Zadałem koledze pytanie , lecz jakoś zamilkł :twisted:
Dużo się o tym niby "cudzie " mówi i zachwala , lecz nie ma to moim zdaniem jakichkolwiek plusów w jedzie miejskiej ( tor jak najbardziej tan sie liczy wszystko nawet tysiączne sekund i tam nik się nie spoci jak skrzynia uklęknie )
Jest to famą reklamowane i nic więcej . Tak naprawde system działa tak jak napisałeś odcięciem 2 garków w chwili podbijania lub zbijania biegów , ale to nie niweluje wcale gruzowania skrzyni .
<B>Yamaha R ONE 2009 and 2010 by Trimix</B>
Avatar użytkownika
Trimix
Świeżak
 
Posty: 356
Dołączył(a): 6/9/2009, 21:01
Lokalizacja: Wrocek

Postprzez michal392 » 9/9/2010, 09:18

Trimix napisał(a):
pan_wiewiorka napisał(a):
Odnośnie quickshiftera, to czy przypadkiem nie jest to podobna sytuacja jak wbijanie bez sprzęgła tylko niejako z automatycznym odcięciem zamiast odejmowania gazu poprzez ruch manetki?


No wiewiór BRAWO .
Zadałem koledze pytanie , lecz jakoś zamilkł :twisted:
Dużo się o tym niby "cudzie " mówi i zachwala , lecz nie ma to moim zdaniem jakichkolwiek plusów w jedzie miejskiej ( tor jak najbardziej tan sie liczy wszystko nawet tysiączne sekund i tam nik się nie spoci jak skrzynia uklęknie )
Jest to famą reklamowane i nic więcej . Tak naprawde system działa tak jak napisałeś odcięciem 2 garków w chwili podbijania lub zbijania biegów , ale to nie niweluje wcale gruzowania skrzyni .



Nie zauważyłem pytania.
Jest dokladnie tak jak piszecie tzn w momencie nacisniecia drążka zmiany biegów urządzenie, które jest zamonotowane na cięgnie zmiany biegów automatycznie odcina gaz na ułamek sekundy, dzięki czemu możemy bez żadnych zgrzytów wbić wyższy bieg. Tyczy się to równiez zmiany biegów z pierwszego na drugi. W zaleznosci od zastosowanego quickshiftera mamy lub nie możliwość ustawiania czasu przerwania.
Odnośnie trwałośći ciężko mi się wypowiedzieć na ten temat poniewaz więcej niż sezon nie jezdzilem tym samym moto. Ten cały sezon zrobiłem R1 2007 rok i szkrzynia nadal pracuje bardzo ladnie. Jakies drobne mankamenty powstały przy użytkowaniu ale nic kompletnie sie nie dzialo ze szkrzynia.
Równiez podtrzymuje zdanie innych, że na droge zbytnio się to nie nadaje. Przy spokojnej jezdzie jak na ironie biegi wchodza gorzej, w momencie odkrecenia manetki problem zanika :lol:
Główną zaletą stosowania tego urządzenia jest stabilność motocykla przy zmianie biegów oraz czas w jakim to robimy, a konkretniej jego oszczędność.
JAMAHA ERŁAN :)
Avatar użytkownika
michal392
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 18/1/2008, 16:49

Następna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr