Szybkie przyspieszenie i zmiena biegu
Posty: 29
• Strona 2 z 2 • 1, 2
michal392 napisał(a):A ja proponuje założyć quickshifter i wbijać biegi przy pełnym otwarciu manetki i bez sprzęgła
Jeśli użytkujesz ów cudo to może opiszesz nam jak to działa i jaki to ma wpływ na skrzynie .
<B>Yamaha R ONE 2009 and 2010 by Trimix</B>
-
Trimix - Świeżak
- Posty: 356
- Dołączył(a): 6/9/2009, 21:01
- Lokalizacja: Wrocek
Też miałem ten problem, przy zmianie z 1 na 2 przy wysokich obrotach był zgrzyt i dwójka czasem nie wskoczyła. W efekcie mocniej trzymałem wciskałem sprzęgło i mocniej wbijałem 2.
Dopiero później doszedłem że jak zmieniam wtedy tak jak na pozostałych biegach - delikatne odpuszczenie obrotów i wciśnięcie sprzęgła gdzieś na 2cm to wszystko ładnie wchodzi. I tak żeby cały manewr od ciśnięcia na 1 do ciśnięcia na 2 trwał ułamek sekundy.
Dopiero później doszedłem że jak zmieniam wtedy tak jak na pozostałych biegach - delikatne odpuszczenie obrotów i wciśnięcie sprzęgła gdzieś na 2cm to wszystko ładnie wchodzi. I tak żeby cały manewr od ciśnięcia na 1 do ciśnięcia na 2 trwał ułamek sekundy.
-
Invi - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
pan_wiewiorka napisał(a):
Odnośnie quickshiftera, to czy przypadkiem nie jest to podobna sytuacja jak wbijanie bez sprzęgła tylko niejako z automatycznym odcięciem zamiast odejmowania gazu poprzez ruch manetki?
No wiewiór BRAWO .
Zadałem koledze pytanie , lecz jakoś zamilkł

Dużo się o tym niby "cudzie " mówi i zachwala , lecz nie ma to moim zdaniem jakichkolwiek plusów w jedzie miejskiej ( tor jak najbardziej tan sie liczy wszystko nawet tysiączne sekund i tam nik się nie spoci jak skrzynia uklęknie )
Jest to famą reklamowane i nic więcej . Tak naprawde system działa tak jak napisałeś odcięciem 2 garków w chwili podbijania lub zbijania biegów , ale to nie niweluje wcale gruzowania skrzyni .
<B>Yamaha R ONE 2009 and 2010 by Trimix</B>
-
Trimix - Świeżak
- Posty: 356
- Dołączył(a): 6/9/2009, 21:01
- Lokalizacja: Wrocek
Trimix napisał(a):pan_wiewiorka napisał(a):
Odnośnie quickshiftera, to czy przypadkiem nie jest to podobna sytuacja jak wbijanie bez sprzęgła tylko niejako z automatycznym odcięciem zamiast odejmowania gazu poprzez ruch manetki?
No wiewiór BRAWO .
Zadałem koledze pytanie , lecz jakoś zamilkł![]()
Dużo się o tym niby "cudzie " mówi i zachwala , lecz nie ma to moim zdaniem jakichkolwiek plusów w jedzie miejskiej ( tor jak najbardziej tan sie liczy wszystko nawet tysiączne sekund i tam nik się nie spoci jak skrzynia uklęknie )
Jest to famą reklamowane i nic więcej . Tak naprawde system działa tak jak napisałeś odcięciem 2 garków w chwili podbijania lub zbijania biegów , ale to nie niweluje wcale gruzowania skrzyni .
Nie zauważyłem pytania.
Jest dokladnie tak jak piszecie tzn w momencie nacisniecia drążka zmiany biegów urządzenie, które jest zamonotowane na cięgnie zmiany biegów automatycznie odcina gaz na ułamek sekundy, dzięki czemu możemy bez żadnych zgrzytów wbić wyższy bieg. Tyczy się to równiez zmiany biegów z pierwszego na drugi. W zaleznosci od zastosowanego quickshiftera mamy lub nie możliwość ustawiania czasu przerwania.
Odnośnie trwałośći ciężko mi się wypowiedzieć na ten temat poniewaz więcej niż sezon nie jezdzilem tym samym moto. Ten cały sezon zrobiłem R1 2007 rok i szkrzynia nadal pracuje bardzo ladnie. Jakies drobne mankamenty powstały przy użytkowaniu ale nic kompletnie sie nie dzialo ze szkrzynia.
Równiez podtrzymuje zdanie innych, że na droge zbytnio się to nie nadaje. Przy spokojnej jezdzie jak na ironie biegi wchodza gorzej, w momencie odkrecenia manetki problem zanika

Główną zaletą stosowania tego urządzenia jest stabilność motocykla przy zmianie biegów oraz czas w jakim to robimy, a konkretniej jego oszczędność.
JAMAHA ERŁAN 

-
michal392 - Świeżak
- Posty: 50
- Dołączył(a): 18/1/2008, 16:49
Zapomniałem dodać, nie sądze, żeby quickshifter negatywnie wpływał na trwałość skrzyni biegów. Daje ok 4-6 lat kiedy wszystkie sportowe motocykle bedą seryjnie lub opcjonalnie wyposażane w to urządzenie. BMW poczyniło pierwsze kroki i chcąc lub nie chcąc japońce muszą dorównać bo nikt normalny nie kupi ich motocykla mając do wyboru naszpikowaną elektroniką S1000RR
Oczywiście w BMW znajduję sie fabryczny quickshifter, który zresztą działa rewelacyjnie (niestety lepiej niż mój opcjonalny w R1 heh)

JAMAHA ERŁAN 

-
michal392 - Świeżak
- Posty: 50
- Dołączył(a): 18/1/2008, 16:49
Zauważ, że pisałem o motocyklach sportowych, a tam nie ma miejsca na kompromisy ponieważ tego się nie kupuję do jazdy do pracy.
Co innego turystyki, nakedy, chopery itp.
Fabryczna gwarancja również uwzględnia skrzynie biegów. Myślisz, że BMW postawiło wszystko na jedną kartę i za rok będzie każdemu klientowi, który zakupił S1000RR wymieniać skrzynię w ramach gwarancji
Nie sądzę żeby tyle ryzykowali.
Co innego turystyki, nakedy, chopery itp.
Fabryczna gwarancja również uwzględnia skrzynie biegów. Myślisz, że BMW postawiło wszystko na jedną kartę i za rok będzie każdemu klientowi, który zakupił S1000RR wymieniać skrzynię w ramach gwarancji

JAMAHA ERŁAN 

-
michal392 - Świeżak
- Posty: 50
- Dołączył(a): 18/1/2008, 16:49
Posty: 29
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość