Zobacz wątek - Honda CBF 600S

Honda CBF 600S

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

Honda CBF 600S

Postprzez dokter » 19/7/2010, 21:11

Witam mam zamiar kupić ten motorek (jak w temacie Honda CBF 600S ta z owiewką). Prosiłbym o opinie na temat tej maszynki od użytkowników (awaryjność/spalanie/wrażenia z jazdy). Szczytem szczęścia byłoby wyrwanie maszynki 2008 r+ (wtrysk i wskaźnik paliwa) no tylko jak zwykle ach te fundusze :D 16-17 jakoś uskrobię. Prosiłbym również o info na co uważać przy kupnie tego motorku, na które części zwracać uwagę przy zakupie (czy aby nie leżał albo co gorsza pływał :D). Na koniec 2 ogłoszenia z allegro i co o nich myślicie.

http://allegro.onet.pl/item1132887605_h ... a_abs.html

http://allegro.onet.pl/item1150190234_h ... s_abs.html

PS: Wiem że włochy i UK są krajami, które są nie specjalnie lubiane przez kupców z polski (a przynajmniej taka opinie krąży). Wiem że oglądając zdjęcia motorów z UK widać dość dużo rudawca w szczególności na wydechach. Zakładam że włochy są mniej rude a bardziej porysowane? :P

Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.
Life is deadly.
Avatar użytkownika
dokter
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 19/7/2010, 20:59
Lokalizacja: Pomorze


Postprzez C-bool » 19/7/2010, 21:33

Kolega takowego ma, miałem okazję się nim kawałek przejechać i mogę się wypowiedzieć jedynie na temat wrażeń z jazdy. Pozycja bardzo wygodna, siedzisz na prosto i ręce zgięte, liniowy przyrost mocy, chociaż żeby jechać trzeba wyżej kręcić (jak każde R4 zresztą).. Średnio elastyczny bym powiedział, chociaż ciężko mi właściwie to określić, jeżdżę V'ką więc mogło mi się tylko wydawać :) Hamulce raczej dobre.. Waga motocykla tylko w "danych" jest duża, jak się rusza już w miarę dobrze się manewruje.

Co do awaryjności, to kolega ma go od zeszłego roku, rok 2008 albo 2009 (nie pamiętam już), w tym czasie nic się z nim nie dzieje... Ma w nim 3 kufry, jeździł w trasy, np. nad morze z pasażerem i dawał radę :)
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez dokter » 19/7/2010, 21:52

Super. Dzięki za szybką odpowiedź. Planuję motorem do pracy dojeżdżać ~80km w jedną stronę oraz oczywiście na wypady turystyczne w razie możliwości urlopowych. Co do silnika nie zależy mi na kopie heyabusy byleby puszki sprawnie brał na trasach (miasto to bez różnicy i tak korki :D więc boczkiem lub środeczkiem).
Life is deadly.
Avatar użytkownika
dokter
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 19/7/2010, 20:59
Lokalizacja: Pomorze

Postprzez xede » 20/7/2010, 15:04

nie jezdzilem ale na spokojna jazde sie nadaje, a jak chcesz poszalec to tez dasz rade ;)
a myslales moze na fazerem? podobne sa stylistycznie tylko fazer ma troche wiecej kucyków
xede
Świeżak
 
Posty: 370
Dołączył(a): 3/10/2009, 12:35
Lokalizacja: łódź

Postprzez Krmtzzz » 20/7/2010, 15:57

CBF'ka jest troszeczke mieksza o ile sie nie myle, bo znajomy ma fazera i w porownaniu do V-stroma 650 czy wlasnie CBF'ki ma twardsze zawieszenie, a co za tym idzie troszke mniej wygodny od tych motorkow. W dalsze trasy, rzecz jasna :p Ogolnie fazer cichutki i piekny (sam na niego choruje, ale roczek brakuje :P)
Avatar użytkownika
Krmtzzz
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2077
Dołączył(a): 16/5/2010, 15:22
Lokalizacja: Rudnik n/Sanem

Postprzez dokter » 20/7/2010, 17:18

xede napisał(a):nie jezdzilem ale na spokojna jazde sie nadaje, a jak chcesz poszalec to tez dasz rade ;)
a myslales moze na fazerem? podobne sa stylistycznie tylko fazer ma troche wiecej kucyków


Przesiadam się z 250 Rebelki więc raczej nie chciałbym celować w sprzęt z większym zasobem kucyków na razie :D A fazerki występują z wtryskiem? Jeżeli tak to od którego roku i jak to z nimi wygląda eksploatacja/serwis/spalanie/turystka.
Life is deadly.
Avatar użytkownika
dokter
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 19/7/2010, 20:59
Lokalizacja: Pomorze

Postprzez C-bool » 20/7/2010, 18:11

Ogólnie CBF 600 nuudny motocykl, ani wyglądem nie powala, ani osiągami.. psuć też się nie ma co. Po prostu lać i jeździć :)

Do 2003 roku był FZS 600 Fazer na gaźnikach, od 2004 r. FZ6 Fazer na wtrysku. Byłem oglądać takiego z 2006r. za 13000 zł stan idealny, była to okazja i dość szybko poszedł, ja go nie kupiłem, bo jednak IMO R4 nijak ma się do V'ki :)

Jak chcesz się coś o niej dowiedzieć najlepiej poszukaj, trochę testów jest z nią na necie...
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez dokter » 20/7/2010, 18:39

C-bool napisał(a):psuć też się nie ma co. Po prostu lać i jeździć :)



Taką nudę to lubię :D

Od fazerka to jednak na razie będę trzymał się z dala. Wpadł mi jeszcze w oko V-Storm 650 tylko jakoś 10 kucy mniej niż CBFka nie wiem jak to się przełoży na moje 90 kilowe dupsko + okazjonalny plecak :D.
Life is deadly.
Avatar użytkownika
dokter
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 19/7/2010, 20:59
Lokalizacja: Pomorze

Postprzez C-bool » 20/7/2010, 21:14

V-Strom to raczej duży motocykl, moja SV'ka przy nim wyglądała co najmniej śmiesznie :D Może trochę przesadzam, ale do małych ten motocykl nie należy. A silniki mają te same, z tym, że V-Strom ma mniej KM, dzięki czemu poprawie uległ przebieg momentu obrotowego, czyli jeszcze lepiej z dołu idzie niż SV, a jak wiadomo pod tym względem SV słaby nie jest.

Ja osobiście jakbym miał wybierać CBF 600 vs V-Strom 650 wybrał bym na pewno Suzuki. Jak się założy akcesoryjny tłumik, to dźwięk wymiata :)
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez dokter » 20/7/2010, 22:31

Faktycznie V-Storm jest raczej wielgachny. Z kolei przyglądam się teraz SV 650 i wygląda całkiem smacznie. Jak ma się sprawa z trwałością silników w tych moto? I ogólnie eksploatacja/spalanie? I standardowo od którego roku na wtrysku. Chociaż nie wiem czy SV 650S szybka nie będzie ciut za nisko na 188 wzrostu.
Life is deadly.
Avatar użytkownika
dokter
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 19/7/2010, 20:59
Lokalizacja: Pomorze

Postprzez C-bool » 20/7/2010, 22:49

Jeśli chodzi o silnik to w różnych testach i porównaniach do innych moto klasy 600 można wyczytać, że pod tym względem SV jest najlepsze, np. tutaj (otwórz link).

http://www.scigacz.pl/Suzuki,SV650,893.html --> a tutaj artykuł o SV na ścigaczu.
Jak Ci się nie chce zbyt dużo czytać to w skrócie: części w cenie takiej jak do Hondy, koszt serwisu mniejszy, bo są dwa cylindry, a nie cztery (chociaż SV po '08 roku ma podwójny zapłon, czyli po 2 świece na cylinder, ale to szczegół); spalanie to w trasie od 4,5 do 5,5L (oczywiście zależne od stylu jazdy), w mieście jakieś 5,5-6L trzeba liczyć.
Wtrysk od 2003r.
Ja mam 182 cm wzrostu i szyba bardzo dobrze chroni przed wiatrem, zawsze można się też pochylić przy wyższych prędkościach, wszakże pozycja za kierownicą to ułatwia :) No i można też dokupić akcesoryjną podwyższaną szybę.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez dokter » 21/7/2010, 07:37

C-bool napisał(a): tutaj (otwórz link).

http://www.scigacz.pl/Suzuki,SV650,893.html --> a tutaj artykuł o SV na ścigaczu.
Jak Ci się nie chce zbyt dużo czytać to w skrócie


Dzięki za linki. Przynajmniej mam co robić w robocie (ach to biuro :D) SV 650 wygląda na maszynkę nieco za sportową dla mnie, musiałbym dupsko przymierzyć bo nie przepadam za leżeniem na baku. Chociaż fakt że jest od 2003 na wtrysku jest na jego korzyść (cena ^^)
Life is deadly.
Avatar użytkownika
dokter
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 19/7/2010, 20:59
Lokalizacja: Pomorze

Postprzez pan_wiewiorka » 21/7/2010, 07:50

dokter, SV jest również w męskiej wersji (naked). Poza kilkoma różnicami (brak owiewki, inaczej umieszczone podnóżki, inne przełożenie), to pozycja jest zupełnie inna (turystyczna = wygodniejsza).
pan_wiewiorka
 

Postprzez dokter » 21/7/2010, 07:54

Taa wiem tylko brak tej sexy owiewki raczej przełoży się negatywnie na dłuższe wyjazdy. A w planach również mam turystykę ~1000km dziennie (jak mi dadzą urlop w końcu :D).
Life is deadly.
Avatar użytkownika
dokter
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 19/7/2010, 20:59
Lokalizacja: Pomorze

Postprzez pan_wiewiorka » 21/7/2010, 08:17

dokter, jeżdżę golasem turystycznie i robiłem trasy po 500-800 km dzienie i jakoś nie miałem problemów. Fakt, trzeba założyć taką małą gejowska mini-ofiefkę na lampę, ale generalnie jest ok. :)

Co do CBF 600S. Sąsiad ma właśnie taki model, bardzo sobie chwali, zwłaszcza ochronę przed wiatrem (wcześniej miał ER-5N.
pan_wiewiorka
 

Postprzez dokter » 21/7/2010, 08:50

http://allegro.onet.pl/item1130223272_s ... nowka.html

W sumie prezentuje się nieźle i cenowo też bajka. A jak wygląda sytuacja z plecaczkiem na tym SV 650? Hmmm coś nie widzę wskaźnika paliwa na zegarach.
Life is deadly.
Avatar użytkownika
dokter
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 19/7/2010, 20:59
Lokalizacja: Pomorze

Postprzez pan_wiewiorka » 21/7/2010, 09:02

Z fotek - śliczności :)
Kanapa jest dość szeroka zatem Plecaczek nie powinien płakać.
pan_wiewiorka
 

Postprzez C-bool » 21/7/2010, 10:11

Pasażer lekko mieć nie będzie, ale wytrzyma. Szczególnie jeśli to będzie niska kobieta :)
Wskaźnika poziomu paliwa nie ma, jest tylko kontrolka rezerwy. Mi osobiście jakoś brak wskaźnika nie przeszkadza, wiem mniej więcej ile jest paliwa po przejechanych kilometrach.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez dokter » 21/7/2010, 10:36

A jak wygląda jazda SV 650 pod obciążeniem plecaczka oraz objuczone tobołami? Któryś z was próbował takiej turystyki na dłuższym dystansie na tym sprzęcie?
Life is deadly.
Avatar użytkownika
dokter
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 19/7/2010, 20:59
Lokalizacja: Pomorze

Postprzez madcap » 21/7/2010, 10:43

udźwig sv-ki to nie jest miód
jeśli jadę z moją lepszą połową (ważę 99) to zostają lekkie bagaże
na trasie jest ok, postoje wiadomo, że muszą być
sprawdzone na odcinkach rzędu 600 km, dłuższych tras nie próbowałem
przy przygranicznym wg serwisówki obciążeniu szybko potrafi dobijać
przy tylnym kufrze plecak ma nieco lżej
przez jakiś czas chodziła mi nawet po głowie przeróbka podnóżków dla plecaczka, ale mając w perspektywie zakup drugiego moto zrezygnowałem
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5896
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Następna strona


Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na gr