Zobacz wątek - który motocykl ma wiekszy opór powietrza

który motocykl ma wiekszy opór powietrza

O wszystkim
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Miczab, leff

który motocykl ma wiekszy opór powietrza

Postprzez emzeta » 16/6/2010, 20:47

siemka, ciekawi mnie taka kwestia który motocykl będzie miał wieksze opory powietrza? naked czy wersja S

np na przykladzie bandita
http://www.bikez.com/pictures/suzuki/20 ... Suzuki.jpg
http://www.totalmotorcycle.com/photos/2 ... SF600S.jpg

zalozmy ze jezdziec ma 185cm wzrostu. glowa troche wystaje ponad czache w wersji S.

jak myslicie ktore moto ma wiekszy opor powietrza?
emzeta
Świeżak
 
Posty: 174
Dołączył(a): 22/1/2009, 07:26


Postprzez C-bool » 16/6/2010, 21:46

A jak myślisz, który motocykl szybciej pojedzie - obudowany czy naked? Więc sam sobie odpowiedz.
Głównie chodzi o aerodynamikę... czyli lepiej jak wiatr opływa motocykl i kierowcę a nie przyjmuje się go na klate :D
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Invi » 16/6/2010, 21:50

Pojedzie szybciej bo kierowca wytrzyma więcej niż 200km/h ;)

Jasne że obudowany ma mniejszy opór, w końcu po coś te osłony aerodynamiczne się montuje.

A bez owiewek powietrze trafia na klatę i inne części motocykla, tam kręci się, wytwarza zawirowania produkując tym samym mnóstwo oporów.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Leitho » 16/6/2010, 21:55

Nie prawda, owiewki sa tylko po to, zeby sie cos lamalo jak gleba...
Na kolana chamy !
Avatar użytkownika
Leitho
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1321
Dołączył(a): 31/8/2006, 18:54
Lokalizacja: SKL

Postprzez Invi » 16/6/2010, 22:13

Tysz racja. Kto to wymyślił żeby oklejać plastikiem coś co nie jest w stanie samo utrzymać równowagi.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Czester » 16/6/2010, 22:18

Powinni robić owiewki z gumy, tudzież z jakiegoś kauczuku.
Wypadki chodzą po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
Avatar użytkownika
Czester
Administrator
 
Posty: 4649
Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez pan_wiewiorka » 17/6/2010, 07:43

C-bool napisał(a):A jak myślisz, który motocykl szybciej pojedzie - obudowany czy naked?

Hmmm... Naked 1400 ccm a ofiefkowy 500 ccm? Stawiam na golasa :mrgreen:
pan_wiewiorka
 

Postprzez Koval135 » 17/6/2010, 11:39

Jak by sie calkiem skitrac za kiera w golasie lezac na baku to duzej róznicy w predkosci nie bedzie,najwyzej w stabilnosci jazdy.A wersje S zazwyczaj jada kilka kmh szybciej bo maja dluzsze przelozenie ost biegu.
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1808
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez C-bool » 17/6/2010, 15:32

pan_wiewiorka napisał(a):
C-bool napisał(a):A jak myślisz, który motocykl szybciej pojedzie - obudowany czy naked?

Hmmm... Naked 1400 ccm a ofiefkowy 500 ccm? Stawiam na golasa :mrgreen:

paaanie, mialo być na przykładzie bandita... ;)
ale spodziewałem się, że ktoś tak napisze.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez CalibraHunter » 17/6/2010, 18:54

Koval135 napisał(a):Jak by sie calkiem skitrac za kiera w golasie lezac na baku to duzej róznicy w predkosci nie bedzie,najwyzej w stabilnosci jazdy.A wersje S zazwyczaj jada kilka kmh szybciej bo maja dluzsze przelozenie ost biegu.


Nie zgodze sie do konca z tym stwierdzeniem. Bandit nie jest przecinakiem, pozycja kierowcy jest inna. Nie jestes w stanie tak sie polozyc na baku, zeby chociaz zblizyc sie do efektu aerodynamicznego, ktory masz przy owiewce. Bynajmniej nie na tyle, zeby przy tym wzglednie ogarniac kiere... Powietrze przy tych ~200kmph i tak zrywa Cie z siodla, cisnac sie na ramiona i klate.
Never let your FEAR decide your FUTURE.
Avatar użytkownika
CalibraHunter
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1916
Dołączył(a): 5/2/2007, 18:28
Lokalizacja: DWL

Postprzez pan_wiewiorka » 18/6/2010, 07:12

CalibraHunter napisał(a):Nie jestes w stanie tak sie polozyc na baku [...] na tyle, zeby przy tym wzglednie ogarniac kiere... Powietrze przy tych ~200kmph i tak zrywa Cie z siodla, cisnac sie na ramiona i klate.

Pzowól że i ja nie zgodzę się do końca z tym stwierdzeniem. Pozycja na Bandziorze jest podobna do tej jaką mam u siebie. Co więcej, typ "nadwozia" mam taki jak w bandziorze bezofiefkowym. Zdziwiłbyś się gdybym napisał prędkość wykazaną przez GPS, którą na nim osiągnąłem (fak, z górki było ale chodzi o prędkość a nie osiągi). Fakt pozostaje faktem, że golasem możesz zrobić to wyłącznie na prostej bo generalnie jedziesz "na śledzia", głową rzuca na lewo i prawo i kontrolę masz tyle o ile.

Poza tym ni sama pozycja jeźdźca uzależnia aerodynamikę motóra. Weźcie pod uwagę odsłonięty piec, kolana wystające sporo poza obrys czy choćby szerszą znacznie kierownicę.
pan_wiewiorka
 

Postprzez Czester » 18/6/2010, 07:15

Jak dla mnie to jazda nakedem powyżej 180 km/h jest średnio przyjemna.
Wypadki chodzą po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
Avatar użytkownika
Czester
Administrator
 
Posty: 4649
Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez pan_wiewiorka » 18/6/2010, 07:18

CzesterTX napisał(a):Jak dla mnie to jazda nakedem powyżej 180 km/h jest średnio przyjemna.

Wiele daje nawet drobna owiewka na reflektorze. 220 (na niemieckim autobanie lub na wyłączonym z ruchu) polecisz bez większych zgrzytów chociaż baniak zaczyna już skakać.
pan_wiewiorka
 



Powrót do Hydepark



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na gr