Wszystko o Yamaha R1 98-00 pytania,odpowiedzi porady
Posty: 36
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Wszystko o Yamaha R1 98-00 pytania,odpowiedzi porady

Witam Wszystkich



Resztę proszę o niezaśmiecanie tego tematu zbędnymi odpowiedziami.
Ja postaram się w pierwszym moim poście aktualicować w miarę na bierząco Wasze pytania i odpowiedzi (odp cytując). Proszę również o uzasadnienie odpowiedzi oraz w miare możliwości fotki. A więc zaczynamy:
1) Jaki olej do silnika i co ile km wymiana
Raczek_6 wymiana co 6000km, jaki olej ? - zależne od właściciela
2) Jaki olej do lag
Raczek_6 10W
4) [b]jakie świece
NGK CR9E odstęp między elektrodami 0,7-0,8mm
Raczek_6 NGK CR9E odstęp między elektrodami 0,7-0,8mm lub CR9EIX - irydowe
5) jakie ciśnienie w przednim/tylnim kole bez i z obciażeniem
przód=2,5 atmosfery tył 2,5atmosfery z obciazeniem 2,9 atmosfery
6) jak ustawiać/przestawiać zawieszenie
7) kody błędów
8 ) jakie najlepsze są klocki hamulcowe przód/tył (nie tor)
Raczek_6 EBC z oznaczeniem HH.
9) jak ustawić pływak w gaźniku (wymiary)i zsynchronizować gaźniki(mile widzia fotorelacja)
10) jaki najlepszy płyn do układu chłodzenia
Raczek_6 Motul , Agip, Shell
11) który wydech najlepiej się sprawdza w r1 (oprócz seryjnego)
Raczek_6 Akrapovic, Yoshimura - każdy który jest przeznaczony do tego motocykla
12) jaki najlepszy układ napędowy
Raczek_6 DID - SUNSTAR
13) jakie opony (rozmiar) --> i jaki producent najlepiej sie sprawdzą, i czy tył 180 czy 190 ?
14) jak przestawić w wersji USA z mil/h na km/h
15) porównanie tarcz sprzęgłowych NHC i EBC. Czy warto płacić drugie tyle czy EBC przereklamowane czy NHC też dobre??
Raczek_6 Tarcze sprzęgłowe tylko oryginalne - powód, zamienniki mają mniejszą powierzchnię styku i czasami po 500-1000km zaczyna się ślizgać sprzęgło.
Oryginalne niestety tylko ASO. Całe kompletne sprzęgło (tarcze+przekładki+sprężyna centralna) w zeszłym roku kosztowały 850PLN.
16) Jaką firme wybrać łożyska główki ramy (najlepsze!!)
Raczek_6
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=111900
japońskie
Producent: MC International INC
Wymiary:
Åšrednica zew 55mm
Åšrednica wew 30mm
Wysokość 17mm
2szt łożysk + 2 uszczelniacze przeciwpyłowe = ok 140zł
Ostatnio edytowano 5/7/2010, 22:35 przez RafalGSXR, łącznie edytowano 14 razy
- RafalGSXR
- Świeżak
- Posty: 77
- Dołączył(a): 24/11/2009, 21:34
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
http://www.yamaha-motor.pl/community/se ... anuals.jsp
70% odpowiedzi znajdziesz w instrukcji użytkownika dostępnej na stronie powyżej.
70% odpowiedzi znajdziesz w instrukcji użytkownika dostępnej na stronie powyżej.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Ad.
1) wymiana co 6000km, jaki olej ? - zależne od właściciela
2) 10W
4) NGK CR9E odstęp między elektrodami 0,7-0,8mm
lub CR9EIX - irydowe
7) kody błędów - serwice manual ma opis.
8 ) EBC z oznaczeniem HH.
10) Motul , Agip, Shell
11) Akrapovic, Yoshimura - każdy który jest przeznaczony do tego motocykla.
12) DID - SUNSTAR
13) Temat rzeka - co osoba to inne opony poleca ...
1) wymiana co 6000km, jaki olej ? - zależne od właściciela
2) 10W
4) NGK CR9E odstęp między elektrodami 0,7-0,8mm
lub CR9EIX - irydowe
7) kody błędów - serwice manual ma opis.
8 ) EBC z oznaczeniem HH.
10) Motul , Agip, Shell
11) Akrapovic, Yoshimura - każdy który jest przeznaczony do tego motocykla.
12) DID - SUNSTAR
13) Temat rzeka - co osoba to inne opony poleca ...
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Ad. 15. Tarcze sprzęgłowe tylko oryginalne - powód, zamienniki mają mniejszą powierzchnię styku i czasami po 500-1000km zaczyna się ślizgać sprzęgło.
Ad. 16.
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=111900
japońskie
lub tańsze zamienniki:
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=111900
Ad. 16.
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=111900
japońskie
lub tańsze zamienniki:
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=111900
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
a te oryginalne tarcze sprzegłowe poza serwisem to mozna kupić ?? bo znalazlem tylko tych dwuch firm NHL i EBC. I Ile tak orientacyjnie oryginalne kosztują
a te lukasa siÄ™ nadajÄ… ?? http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... EAg%B3o+r1 do rocznika 98-00 czy sÄ… jeszcze jakieÅ› lepsze
a te lukasa siÄ™ nadajÄ… ?? http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... EAg%B3o+r1 do rocznika 98-00 czy sÄ… jeszcze jakieÅ› lepsze
- RafalGSXR
- Świeżak
- Posty: 77
- Dołączył(a): 24/11/2009, 21:34
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Załączeniem wentylatora steruje ECM - moduł zapłonowy, dlatego często na zimnym silniku przy wyższych obrotach (na ssaniu) załącza się na chwilę wentylator.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
co do sprzegła to zamiennik EBC ma wieksza powieszchnie styku niz org tarcze...
merciless tactics...r1
-
flaash4747 - Świeżak
- Posty: 182
- Dołączył(a): 27/7/2009, 09:24
Jeśli to model 98-99, to włącznik wentylatora powinien być w chłodnicy po prawej stronie z przodu chłodnicy (wspomniany prze ze mnie patent jest w R1 modelu 2000 w górę).
Zwierasz przewody w kostce i włączasz zapłon, jak wentylator działa to prawdopodobnie termo włącznik do wymiany, jak nie działa to instalacja i silnik wentylatora do sprawdzenia.
http://www.bethman.net/r1forum/manuals.html
manuala masz ? Ja knie to patrz strona wyżej.
Zwierasz przewody w kostce i włączasz zapłon, jak wentylator działa to prawdopodobnie termo włącznik do wymiany, jak nie działa to instalacja i silnik wentylatora do sprawdzenia.
http://www.bethman.net/r1forum/manuals.html
manuala masz ? Ja knie to patrz strona wyżej.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
wielkie dzięki. jak sprawdze ten czujnik to dam znać.
No i po zrobieniu zworki na czujniku wentylator się załancza. Podgrzewając mocno czujnik opalarką (po wymontowaniu) zwierają się styki w nim. A wentylator z czujnikiem jak się nie załanczał tak dalej sam się nie załancza.
No i po zrobieniu zworki na czujniku wentylator się załancza. Podgrzewając mocno czujnik opalarką (po wymontowaniu) zwierają się styki w nim. A wentylator z czujnikiem jak się nie załanczał tak dalej sam się nie załancza.
Ostatnio edytowano 30/7/2010, 21:15 przez RafalGSXR, łącznie edytowano 1 raz
- RafalGSXR
- Świeżak
- Posty: 77
- Dołączył(a): 24/11/2009, 21:34
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Posty: 36
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości