czym kierowac sie przy zakupie kasku?
Posty: 15
• Strona 1 z 1
czym kierowac sie przy zakupie kasku?
jak w temacie.
z gory dzieki za odpowiedzi.
z gory dzieki za odpowiedzi.
Yamaha TDR125 --> Suzuki GS500F --> Suzuki SV650S
- holender1912
- Świeżak
- Posty: 111
- Dołączył(a): 27/9/2009, 20:47
- Lokalizacja: Poznan
Zależy ile masz do wydania - powiem ze i tak po sezonie będziesz miał dość i zmienisz kask na coś lepszego.
Dlatego od razu warto zainwestować więcej:
warto aby był
- w miarę cichy (stopery sieprzydają)
- miał dobrego anti-foga (jazda w deszczu lub przy niższych temperaturach
- miał dobrą wentylację (ważne w lato) oczywiście z możliwością zamknięcia wentylacji
- był wygodny
- miał wyjmowaną wyściółkę (czasami trzeba uprać)
- miał dobre atestowane zapięcie najlepiej typu "DD"
- miał możliwość szybkiej zmiany szybki (czasami montuje się lustrzanki lub iridium).
Ale takie rzeczy tylko powyżej 600PLN można wymagać.
Poszukaj: Uwex, Shark, AGV (ma dobrego anti-foga dopiero w najdroższym kasku GP-Tech).
Dlatego od razu warto zainwestować więcej:
warto aby był
- w miarę cichy (stopery sieprzydają)
- miał dobrego anti-foga (jazda w deszczu lub przy niższych temperaturach
- miał dobrą wentylację (ważne w lato) oczywiście z możliwością zamknięcia wentylacji
- był wygodny
- miał wyjmowaną wyściółkę (czasami trzeba uprać)
- miał dobre atestowane zapięcie najlepiej typu "DD"
- miał możliwość szybkiej zmiany szybki (czasami montuje się lustrzanki lub iridium).
Ale takie rzeczy tylko powyżej 600PLN można wymagać.
Poszukaj: Uwex, Shark, AGV (ma dobrego anti-foga dopiero w najdroższym kasku GP-Tech).
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
- xede
- Świeżak
- Posty: 370
- Dołączył(a): 3/10/2009, 12:35
- Lokalizacja: łódź
raczek a czym sie charakteryzuje to zapiecie dd?
a czy warto wogole brac pod uwage kaski z termoplastiku?
a czy warto wogole brac pod uwage kaski z termoplastiku?
Yamaha TDR125 --> Suzuki GS500F --> Suzuki SV650S
- holender1912
- Świeżak
- Posty: 111
- Dołączył(a): 27/9/2009, 20:47
- Lokalizacja: Poznan
Zapięcie typu DD są to 2 pierścienie w kształcie liter D, dzięki którym można szybko dopiąć lub rozpiąć kask.
Stosowane są w kaskach dla zawodników Cross i na tor wyścigowy.
Kaski Uwex mają też dobre turystyczne zapięcie, z lewej strony jest zatrzask do szybkiego odpinania kasku.
about11142.html
Zamiast termoplastiku lepiej poszukać czegoś lepszego.
Stosowane są w kaskach dla zawodników Cross i na tor wyścigowy.
Kaski Uwex mają też dobre turystyczne zapięcie, z lewej strony jest zatrzask do szybkiego odpinania kasku.
about11142.html
Zamiast termoplastiku lepiej poszukać czegoś lepszego.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Z tego co sie orientuje to oprocz termoplastiku do produkcji kaskow stosuje sie tez takie materialy jak: wlokno szklane, ABS, policarbon itd. Moglibyscie mi powiedziec cos o tych materialach, ktory najbezpieczniejszy, ktory sie rysuje itd. ?
Yamaha TDR125 --> Suzuki GS500F --> Suzuki SV650S
- holender1912
- Świeżak
- Posty: 111
- Dołączył(a): 27/9/2009, 20:47
- Lokalizacja: Poznan
Grupy materialowe sa dwie:
-Termoplasty
-Kompozyty
Najlepszym z 1 grupy jest Poliweglan (z angielska Polikarbon), najlepszym z 2 grupy jest Karbon.
Zalecam kupno minimum kasku z najlepszego materialu z grupy 1 a najlepjej z czegokolwiek z grupy 2.
Prosze sie zapoznac z:
http://www.motogp.pl/archiwum_newsy.php ... 9&id_kat=7
-Termoplasty
-Kompozyty
Najlepszym z 1 grupy jest Poliweglan (z angielska Polikarbon), najlepszym z 2 grupy jest Karbon.
Zalecam kupno minimum kasku z najlepszego materialu z grupy 1 a najlepjej z czegokolwiek z grupy 2.
Prosze sie zapoznac z:
http://www.motogp.pl/archiwum_newsy.php ... 9&id_kat=7
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
-
Kris2k - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1617
- Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Należy dodać, że kask ma być nie tylko wygodny, ale także prawidłowo leżeć; czyli po zapięciu poruszaj głową dość żwawo w poziomie i pionie i zobacz, czy się przypadkiem niepokojąco nie zsuwa.
Spróbuj także roll-off, czyli chwyc za tylna, dolna czesc kasku i sprobuj sciagnac z glowy; jesli sie uda, to nieprawidlowy rozmiar albo firma.
Spróbuj także roll-off, czyli chwyc za tylna, dolna czesc kasku i sprobuj sciagnac z glowy; jesli sie uda, to nieprawidlowy rozmiar albo firma.
V rulez.
-
Kohelet - Świeżak
- Posty: 185
- Dołączył(a): 27/4/2010, 08:32
- Lokalizacja: SP1 / wrocek
Tak, o tym juz wiem. Mam tylko problem zeby nadazyc za tymi wszystkimi materialami, z ktorych budowane sa skorupy. Bylbym wdzieczny za opinie o tych ponizej i ewentualne "poukladanie"
od tych najbardziej wartych uwagi do tych gorszych:
- lexan
- karbon
- kevlar
- wlokno szklane
- spektra
- i cos zwane konstrukcja SS (w kasku AGV GP-Pro)

- lexan
- karbon
- kevlar
- wlokno szklane
- spektra
- i cos zwane konstrukcja SS (w kasku AGV GP-Pro)
Yamaha TDR125 --> Suzuki GS500F --> Suzuki SV650S
- holender1912
- Świeżak
- Posty: 111
- Dołączył(a): 27/9/2009, 20:47
- Lokalizacja: Poznan
Odsylam do linka jaki podalem.
Lexan jest termoplastem a konkretnie poliweglanem, czyli najlepszym materialem z tej grupy gorszych.
Cala reszta jaka wymieniles to sa wlokna uzywane do budowy kompozytow.
Wlokno szklane jest najtansze a karbon i kevlar najdrozsze. W obojetnie jakiej kombinacji kazdy z nich jest lepszy niz termoplast.
Wiekszosc producentow nie ma kompozytow tylko z 1 materialu a wlasnie z kompozycji kilku wyzej wymienionych. Dobrym wyznacznikiem jest patrzenie na ceny, im tanszy kompozyt tym wiecej w nim wlokna szklanego (lub tylko ono) a im drozszy tym wiecej karbonu (np. specjlana edycja Shubertha C3 Carbon ktory tylko z tego materialu jest zrobiony i kosztuje ponad 3tys pln, gdzie ten sam kask z mieszaniny roznych kompozytow normalnie kosztuje tylko 2tys. pln z hakiem).
Lexan jest termoplastem a konkretnie poliweglanem, czyli najlepszym materialem z tej grupy gorszych.
Cala reszta jaka wymieniles to sa wlokna uzywane do budowy kompozytow.
Wlokno szklane jest najtansze a karbon i kevlar najdrozsze. W obojetnie jakiej kombinacji kazdy z nich jest lepszy niz termoplast.
Wiekszosc producentow nie ma kompozytow tylko z 1 materialu a wlasnie z kompozycji kilku wyzej wymienionych. Dobrym wyznacznikiem jest patrzenie na ceny, im tanszy kompozyt tym wiecej w nim wlokna szklanego (lub tylko ono) a im drozszy tym wiecej karbonu (np. specjlana edycja Shubertha C3 Carbon ktory tylko z tego materialu jest zrobiony i kosztuje ponad 3tys pln, gdzie ten sam kask z mieszaniny roznych kompozytow normalnie kosztuje tylko 2tys. pln z hakiem).
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
-
Kris2k - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1617
- Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Lexan dokładniej to nazwa handlowa poliwęglanu firmy Sabic
akurat w tym siedzę
A reszta to jak koledzy powyżej napisali.


A reszta to jak koledzy powyżej napisali.
Yamaha Fazer 600
-
Kuba-szprota - Świeżak
- Posty: 146
- Dołączył(a): 13/5/2009, 10:21
- Lokalizacja: Łódź
Kuba-szprota napisał(a):Lexan dokładniej to nazwa handlowa poliwęglanu firmy Sabic
A ja myslalem ze General Electric

GS 500E '93 --> VFR 800 '00
-
Kris2k - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1617
- Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
A wiecie moze na czym oparta jest ta konstrukcja SS?
Yamaha TDR125 --> Suzuki GS500F --> Suzuki SV650S
- holender1912
- Świeżak
- Posty: 111
- Dołączył(a): 27/9/2009, 20:47
- Lokalizacja: Poznan
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Powrót do Akcesoria motocyklowe
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości