Zobacz wÄ…tek - Dwie przepustnice - po co ?
NAS Analytics TAG

Dwie przepustnice - po co ?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Dwie przepustnice - po co ?

Postprzez krzycho-g » 23/2/2007, 12:20

Witajcie

Jak w temacie - po co ? Co to daje ? bo nie czuje o co w tym chodzi.

Z góry dziękuję za odpowiedź

Krzysiek
Avatar użytkownika
krzycho-g
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 112
Dołączył(a): 27/6/2006, 08:55
Lokalizacja: Błonie 25 km od Warszawy


Postprzez bobek358 » 23/2/2007, 13:20

U mnie w GSX550 jest to tak rozwiązane, są 4 cylindry ale tylko 2 gaźniki. Każdy gaźnik ma po 2 przepustnice, tzn każda przepustnica jest podłączona pod osobny cylinder. Podejrzewam że taki zabieg po prostu lepiej się sprawdza niż zrobienie jeden przepustnicy do 2 cylindrów i doprowadzanie mięszanki jednym kanałem.

Jedno co się dowiedziałem to podobno je się trudniej synchronizuje.

Przy okazji jak mam tylko 2 gaźniki to czy do synchronizacji mogę użyć tylko 2 zegarów, czy potrzeba tak jak przy 4 gaźnikowych - 4 zegarów?
Suzuki GSX 550 (600f ;)) mod. to street :D
bobek358
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 13/12/2006, 09:50
Lokalizacja: Åšmigiel


Postprzez krzycho-g » 23/2/2007, 13:21

dzięki za odpowiedź i od razu sprecyzuję - chodzi mi o dwie przepustnice w każdym kanale dolotowym przy układzie wtryskowym
kiedyś pojade tak szybko że się w czasie przeniosę ;-)
Avatar użytkownika
krzycho-g
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 112
Dołączył(a): 27/6/2006, 08:55
Lokalizacja: Błonie 25 km od Warszawy

Postprzez Grubas » 23/2/2007, 13:43

Najprawdopodobniej chodzi o oddzielenie wpływu, w kanale dolotowym, poszczególnych cylindrów na siebie, czyli o równe napełnianie.
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
Avatar użytkownika
Grubas
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 908
Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
Lokalizacja: Poznań

Postprzez krzycho-g » 23/2/2007, 15:25

precyzuje dalej - w KAZDYM kanale dolotowym są dwie przepustnice czyli w takowej R1 jest ich 8 razem. Rozumiem że 4 ale po co te nastepne 4 - jaki to ma wpływ na pracę silnika ?
kiedyś pojade tak szybko że się w czasie przeniosę ;-)
Avatar użytkownika
krzycho-g
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 112
Dołączył(a): 27/6/2006, 08:55
Lokalizacja: Błonie 25 km od Warszawy

Postprzez cichy » 23/2/2007, 15:38

Tymi drugimi zapewne steruje komputer.
Może ma to korygować, szarpanie manetki przez kierowcę, albo zmieniać długość kanałów dolotowych.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez krzycho-g » 23/2/2007, 15:43

tyle że najnowsza R1 oprócz dwóch przepustnic ma system zmiennej długości kanałów dolotowych...
Avatar użytkownika
krzycho-g
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 112
Dołączył(a): 27/6/2006, 08:55
Lokalizacja: Błonie 25 km od Warszawy

Postprzez Åšwirus » 23/2/2007, 15:54

jedna przepustnica jest zwykła obrotowa uchylajac sie zwiekasza przepływ powietrza do silnika dróga natomiasyt jest sterowana komputerowo. kompóter steróje wtórna przepustnica dopasowywujac przepływ powietrza do aktualnego zapotrzebowania silnika.
moto jest Bogiem, freestyle nałogiem, prędkość zabawą, a stunt podstawa!!
Avatar użytkownika
Åšwirus
Świeżak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 31/1/2007, 15:39
Lokalizacja: podole



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê