Zobacz wątek - problem z odpaleniem na ciepłym silniku
NAS Analytics TAG

problem z odpaleniem na ciepłym silniku

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

problem z odpaleniem na ciepłym silniku

Postprzez Lysek » 3/4/2010, 20:32

Witam,
mam problem z yamaha fzr 600 która nabyłem niedawno. A dokładnie chodzi o to iż motor ladnie pali na zimnym silniku z ssaniem oraz jak dłużej postoi i ostygnie tez ładnie zapala, lecz gdy ją rozgrzeje do właściwej temp. zgaszę i chce odpalic za 5 czy 10 minut to muszę kręcić długo czasami kręcę raz potem drugi dodaje gazu i dopiero pomału zapala. Zimny motor wolne obroty trzyma w granicy 1300 więc dobrze lecz ja się rozgrzeje wolne obroty trzyma w granicy 1800 lecz nie falują. Idzie również dobrze nie przerywa itp. itd.
Więc co jest tego przyczyną tego że trudno pali gdy jest ciepła??
Lysek
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 29/11/2009, 19:48


Postprzez adamRS » 3/4/2010, 20:40

Mogą to być zbyt małe luzy na zaworach.
Avatar użytkownika
adamRS
Świeżak
 
Posty: 486
Dołączył(a): 6/2/2010, 17:12
Lokalizacja: Wieluń/Poznań


Postprzez Przemo_rene » 3/4/2010, 20:53

luzy zaworowe do sprawdzenia obowiązkowo bo zabijesz nowo abyte moto. Do tego porządny serwis gaźników i bedzie śmigać zdrowo :)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Lysek » 3/4/2010, 22:02

dlaczego miał bym zabić moto kolego? :shock:
Lysek
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 29/11/2009, 19:48

Postprzez adamRS » 4/4/2010, 08:26

Bo zbyt małe luzy na zaworach mogą powodować wypalanie gniazd zaworowych.
Avatar użytkownika
adamRS
Świeżak
 
Posty: 486
Dołączył(a): 6/2/2010, 17:12
Lokalizacja: Wieluń/Poznań

Postprzez Lysek » 4/4/2010, 10:26

a po ilu kilometrach takowe wypalanie może nastąpić??
Lysek
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 29/11/2009, 19:48

Postprzez adamRS » 4/4/2010, 12:42

Trudno określić, do warsztatu można spokojnie dojechać ale na dłuższą metę nie ryzykowałbym.
Avatar użytkownika
adamRS
Świeżak
 
Posty: 486
Dołączył(a): 6/2/2010, 17:12
Lokalizacja: Wieluń/Poznań

Postprzez Lysek » 4/4/2010, 20:24

w sumie ja juz tak przejechalem okolo 200 km... Ale zadnego "klepania" zaworow nie slychac wiec luz moze byc znikomy?? a motocykl ladnie ciagnie (tak mi sie wydaje bo to pierwsze moje moto o poj. 600)
Lysek
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 29/11/2009, 19:48

Postprzez Raczek_6 » 4/4/2010, 22:29

Jak są za małe luzy zaworowe to ich nie słychać (i jest to równie niebezpieczne jak za duże luzy zaworowe) a właśnie pojawia się problem na ciepło.
Po za tym obroty na nagrzanym silniku siÄ™ ustawia na 1300.

Kiedy był robiony jakiś przegląd ? Regulacja luzu zaworowego, sprawdzenie świec czyszczenie regulacja i synchro gaźników ?
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Lysek » 5/4/2010, 10:49

nie mam pojecia kiedy te czynnosci byly robione poniewaz moto sprowadzone sa z Wloch. motor mam jkaies dwa tyodnie i jezdze tylko kolo domu bo za miesiac dopiero mam egzamin na kat. A. W motocyklu wymienilem olej i filtr oleju bo to jest obowiazkowe.
I wlasnie zastanawialem sie dlaczego ciezko pali jak jest zagrzany a jak jest zimny pali wzorowo. W moto nic nie stuka nie puka bo byl;em obejzec go z mech.
Lysek
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 29/11/2009, 19:48

Postprzez adamRS » 5/4/2010, 11:22

No właśnie jak są małe luzy na zaworach to stukać nie będą, jak są za duże to będą.
Avatar użytkownika
adamRS
Świeżak
 
Posty: 486
Dołączył(a): 6/2/2010, 17:12
Lokalizacja: Wieluń/Poznań

Postprzez Lysek » 5/4/2010, 11:29

kurcze ale to mozliwe ze juz je wypalilo po 200 km takiej spokojenj jazdy w granicy 6 tys obrotow? :cry:
Lysek
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 29/11/2009, 19:48

Postprzez Raczek_6 » 5/4/2010, 21:55

Może jeszcze nie wypaliło tylko w miarę nagrzewania silnika luzy mogą się zmniejszać, aż do 0. (odrobina pojęcia o mechanice)

A skąd kupowałeś motocykl i co mówił poprzedni właściciel ?
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez nismo » 6/4/2010, 04:22

Miałem taką sytuacje kiedyś, ale u mnie okazało si, że albo to świece, albo regulator napięcia (nie wiem, bo od razu wymieniałem to i to) Ale aczej regulator, bo nie ładował mi powyżej 1500obr. I zawsze jak zgasiłem motor po jeździe, to kręcił, ale miał za mało amperów na odpalenie i tzreba było poczekać aż się podładuje :)
nismo
Świeżak
 
Posty: 68
Dołączył(a): 27/4/2009, 21:08
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez mariusz198918 » 6/4/2010, 06:30

najprawdopodobniej regulator daj do sprawdzenia jakiemuś elektrykowi u mnie się działo to samo + bateria się rozładowywała po dłuższej jeździe
Czasem na drodze spotykam szaleńców, którzy pędzą na złamanie karku... Naprawdę - Nawet czasem ciężko ich dogonić.
Avatar użytkownika
mariusz198918
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 21/4/2009, 11:38
Lokalizacja: Ropczyce

Postprzez Lysek » 6/4/2010, 11:29

no własnie juz mi raz siadl akumulator i poprzedniemu wlascicielowi tez ale on twierdzil e aku jest po prostu slaby po zimie..
A jak sa luzy to moto powinno byc slabe a nie jest wg. danych tech. jest napisane ze np. na drugim biegu v-max to 140 km/h i tez tyle jedzie a jakby byly luzy to chyba niepowinno tak?
motocykl sprowadzony z Wloch od 40 letniego pana przez firme wiec nie wiem co mowil:) aha i tez co mnie zastanawia to to ze jak np. patrze na filmiku na youtube to fzr 600 trzymaja temp. wody troche wyzej niz moja czy ma to cos wspolnego ??
Lysek
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 29/11/2009, 19:48



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê