Zobacz wątek - "kolanem" w zakrętach. POMÓŻCIE (doświadczeni)
NAS Analytics TAG

"kolanem" w zakrętach. POMÓŻCIE (doświadczeni)

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

"kolanem" w zakrętach. POMÓŻCIE (doświadczeni)

Postprzez paletka_derbi » 3/4/2010, 16:34

Mam Derbi Gpr 50 Racing.
chcę nauczyćsię wchodzic w zakręty z tzw "kolanem po ziemi"
mam ślizgacze i chcęje wykorzystać.
pomóżcie po kolei co i jak.
paletka_derbi
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 9/3/2010, 14:31
Lokalizacja: Strzelce Kraj.


Postprzez Insekt » 4/4/2010, 00:57

polecam książkę motocyklista doskonały ;)
r6 2001 -----> cbr 1000rr 2014
Avatar użytkownika
Insekt
Świeżak
 
Posty: 394
Dołączył(a): 18/5/2009, 10:52
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez niwy » 4/4/2010, 09:05

a ja nie.
niwy
 

Postprzez Robson1903 » 4/4/2010, 09:19

Zakręt w lewo
- lekkie odbicie w prawo (przeciw skręt)
- prawy pośladek po lewej stronie siedzenia
- lewy bark wysunięty w lewo i do przodu troche
- wystawiasz kolano
- pochylasz sie żeby trzeć
Robisz te wszystkie czynności praktycznie na raz.
Ale to troche wprawy trzeba mieć :)
CBR - CustomBikeRobson
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
Avatar użytkownika
Robson1903
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 700
Dołączył(a): 15/5/2009, 11:02
Lokalizacja: Łódź

Postprzez niwy » 4/4/2010, 09:49

Robson1903 napisał(a):- lekkie odbicie w prawo (przeciw skręt)


jeżeli to lekkie odbicie w prawo to według Ciebie przeciw skręt to życzę Ci jak najlepiej.. szerokości i gumowych drzew.
niwy
 

Postprzez LeszekEl » 5/4/2010, 11:55

jedziesz na opustoszałe rondo i coraz to szybciej się kręcisz i żeby nie wypaśc z toru jakoś instynktownie bedziedziesz musiał sie nauczyć :)
Avatar użytkownika
LeszekEl
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 17/5/2009, 21:07

Postprzez Seba_ER5 » 5/4/2010, 16:49

Ciezko z takimi rondami ;/ musi byc odpowiednio duze no i jeb... piach :D. Trzeba wziasc ze soba miotle.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5221
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Koval135 » 5/4/2010, 19:26

Predzej poszukaj se jakis dupny parking wyasfaltowany,przynajmiej nikt sie nie dowali ze w kólko smigasz.Co do MD,nie ma tam opisanej techniki zejscia na kolano.
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1808
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez Invi » 5/4/2010, 21:55

Starasz się przejeżdżać zakręty coraz szybciej. Z czasem samo wychodzi.

Ale ja nie latam na kolanie więc mnie nie słuchaj ;)
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6274
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Raczek_6 » 5/4/2010, 22:11

Poszukaj jakiegoś toru kartingowego i tam trenuj do skutku (przyjdzie z czasem), na ulicach mam lęki ze względu na zmienność nawierzchni, dziury, piach koleiny i inne nierówności.

Zaleta toru - masz odpowiednio wyprofilowane zakręty pomagające w jeździe na kolanie co na zwykłych drogach bardzo rzadko się zdarza.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez rossavu » 7/4/2010, 11:52

Koval135 napisał(a):przynajmiej nikt sie nie dowali ze w kólko smigasz.

Jaka kara jest przewidziana za taka jazde? :D
Avatar użytkownika
rossavu
Stały bywalec
 
Posty: 1347
Dołączył(a): 4/4/2010, 10:51

Postprzez Invi » 7/4/2010, 13:54

Raczek_6 napisał(a):Poszukaj jakiegoś toru kartingowego i tam trenuj do skutku (przyjdzie z czasem),


Ale tam to chyba tylko bardzo wolne zakręty...
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6274
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez niwy » 7/4/2010, 16:00

rossavu napisał(a):Jaka kara jest przewidziana za taka jazde? :D


Za co niby? Za jazdę po ulicy? Masz prawo jeździć sobie w kółko na rondzie, po to one jest. No chyba że pod prąd.
niwy
 

Postprzez zadzior » 7/4/2010, 16:29

Ja na pocket bajku szorowałem kolanem ile wlezie :D
Avatar użytkownika
zadzior
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 14/10/2008, 14:32
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez rossavu » 7/4/2010, 20:57

zadzior napisał(a):Ja na pocket bajku szorowałem kolanem ile wlezie :D

Z qmplem rowniez bawilismy sie takim pocketem - po ostrym hamowaniu przednim hamulcem zlamaly sie przednie lagi :twisted:
Avatar użytkownika
rossavu
Stały bywalec
 
Posty: 1347
Dołączył(a): 4/4/2010, 10:51

Postprzez Przemo_rene » 8/4/2010, 11:07

dużej filozofii w "kolanie" nie ma. Dużo jeździj a w przerwach na jazdy oglądaj motoGP i superbikei na youtubie. Poza tym jezeli ta 50tka ma seryjne opony to prędzej zaliczysz szlifa niż bedziesz głeboko skłdał sie w zakrętach. Pamietaj, ze "kolano" to nie jest cel sam w sobie a jedynie pomaga ono przy pokonywaniu szybko ciasnych zakrętów bo czujesz nim lepiej złożenie.

ps. na drodze wogóle trudno o bezpieczne miejsca na kolanowanie. Jakies slimaki na autostrady czy obwodnice oraz górskie serpentyny - jedyne co jeszcze ujdzie poza torem
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez eneasz » 9/4/2010, 21:25

Robson1903 napisał(a):Zakręt w lewo
- lekkie odbicie w prawo (przeciw skręt)

- lewy bark wysunięty w lewo i do przodu troche
- wystawiasz kolano
- pochylasz sie żeby trzeć

Chcesz zeby sie rozwalil czy poprostu nie wiesz jak to sie robi?

Co do kolankowania to nie jest ono zadnym celem, nie chodzi o to zeby trzec kolanem, to jest efekt uboczny szybkiej jazdy w zakrecie, wiec najlepsza rada bedzie jezdz , jezdz jezdz, i to samo przyjdzie wraz z odpowiednimi skilami, a co do pozycji to pamietaj o tym ze w motocyklu ciezar rozklada sie 50/50 przy skrecaniu 50% na przedniej oponie to moze byc troszke za duzo i poprostu ci sie usliznie bo nie bedzie miala takiego trzymania jak tyl ze wzgledu na mniejsza powierzchnie stycznosci, dlatego dupa zawsze do tylu i zakret pokonuj zawsze na tzw pozytywnym gazie, czyli raczej lekko przyspieszaj (plynnie nie gwaltownie, nie denerwuj bajka) w ten sposob rozklad sil jest wiecej na tyl gdzie masz lepsze trzymanie , mniej na przod gdzie przyczepnosc gorsza. I zeby cie z zakretu niewyrzucilo to oczywiscie cialem do srodka w tym wypadku barkiem, patrz gdzie chcesz jechac (apex, wyjscie) raczej niz przed kolo to najwazniejsze, musisz miec stabilizacje wiec 90% pracy wykonuja twoje nogi, nacisk na podnozki, zaczepienie udem , jesli dolna czesc ciala jest stabilna, bedziesz ok. To takie bardzo proste rzeczy o ktorych musisz wiedziec, rozumiec, reszte powoli eksperymentuj i raczej nie staraj sie na sile tego robisz bo zrobisz sobie krzywde. Zapomnialem dodac a nie chce mi sie juz edytowac wszystkiego staraj sie onizac srodek ciezkosci czyli trzymaj sie nisko, to rowniez pomaga w sterownosci gdyz sily miedzy soba a kierownica nie sa wzdluz widelca tylko w poprzek.Good luck

Raczek napisał(a):Zaleta toru - masz odpowiednio wyprofilowane zakręty pomagające w jeździe na kolanie co na zwykłych drogach bardzo rzadko się zdarza.

Naprawde? Na ktorym torze tak jest? Bylem na kilku i albo jestem slepy albo gadasz bzdury, nie bardzo sobie wyobrazam jak wyprofilowany zakret ma pomagac w zejsciu na kolanko, raczej by to przeszkadzalo
eneasz
 

Postprzez pan_wiewiorka » 12/4/2010, 06:39

Generalnie z tym kolanem to ja bym nie szalał. Znacznie bezpieczniej pokonasz łuk przeciwskrętem.
Ostatnio edytowano 13/4/2010, 06:45 przez pan_wiewiorka, łącznie edytowano 1 raz
pan_wiewiorka
 

Postprzez hefron » 12/4/2010, 10:47

Jak czytam ten wątek to mnie ciarki po plecach przechodzą...
Avatar użytkownika
hefron
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1394
Dołączył(a): 11/5/2006, 13:53
Lokalizacja: Suchowola

Postprzez Przemo_rene » 12/4/2010, 12:10

tego typu tematów często i gęsto tutaj ;)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Następna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr