Jak gasić silnik w motocyklu (nie chodzi o pożar) :P
Posty: 33
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Jak gasić silnik w motocyklu (nie chodzi o pożar) :P
Witam!
Mam pytanie odnośnie tego jak powinno się gasić/wyłączać silnik w motocyklu?
Przekręcenie kluczykiem, czy może przełączenie przyciskiem zapłonu? Odpowiedź proszę uzasadnić dlaczego tak a nie inaczej. ;>
Marka i model raczej nie potrzebny, bo chyba w większości sprzętów jest takie samo rozwiązanie.
Pozdrawiam motÓrzystów!
Mam pytanie odnośnie tego jak powinno się gasić/wyłączać silnik w motocyklu?
Przekręcenie kluczykiem, czy może przełączenie przyciskiem zapłonu? Odpowiedź proszę uzasadnić dlaczego tak a nie inaczej. ;>
Marka i model raczej nie potrzebny, bo chyba w większości sprzętów jest takie samo rozwiązanie.
Pozdrawiam motÓrzystów!
Suzuki SRAD GSX-R 600! ;-D
- Umbar
- Świeżak
- Posty: 84
- Dołączył(a): 13/1/2010, 23:18
- Lokalizacja: Szczecinek
Zobacz sobie schemat elektryczny.
Wtedy zobaczysz co konkretnie gasi silnik.
Mi silnik gasi odcięcie/odłączenie elektryczne pompy paliwa.
Wtedy zobaczysz co konkretnie gasi silnik.
Mi silnik gasi odcięcie/odłączenie elektryczne pompy paliwa.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
- xede
- Świeżak
- Posty: 370
- Dołączył(a): 3/10/2009, 12:35
- Lokalizacja: łódź
-
Kuba-szprota - Świeżak
- Posty: 146
- Dołączył(a): 13/5/2009, 10:21
- Lokalizacja: Łódź
No właśnie. Ostatnio podjechałem pod warsztat pewnego mechanika motocyklowego i zgasiłem silnik kluczykiem.
Ten gdy to zauważył od razu zwrócił mi uwagę, żebym gasił przełącznikiem jak nie chcę zepsuć motocykla.
Pytanie tylko dlaczego? Bo mi później z głowy wyleciało, żeby zapytać jakie ma argumenty przemawiające za tym.
Ten gdy to zauważył od razu zwrócił mi uwagę, żebym gasił przełącznikiem jak nie chcę zepsuć motocykla.
Pytanie tylko dlaczego? Bo mi później z głowy wyleciało, żeby zapytać jakie ma argumenty przemawiające za tym.
Suzuki SRAD GSX-R 600! ;-D
- Umbar
- Świeżak
- Posty: 84
- Dołączył(a): 13/1/2010, 23:18
- Lokalizacja: Szczecinek
Ja tam gaszę przełącznikiem. Nie chce mi się sięgać do kluczyka
Ale nie sądzę żeby była większa różnica. No i kiedy silnik się mocno nagrzeje to po wyłączeniu kluczykiem od razu wyłącza się wentylator, a tak to zdąży jeszcze z parę stopni zbić.

-
Invi - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Invinciblee napisał(a):Ja tam gaszę przełącznikiem. Nie chce mi się sięgać do kluczykaAle nie sądzę żeby była większa różnica. No i kiedy silnik się mocno nagrzeje to po wyłączeniu kluczykiem od razu wyłącza się wentylator, a tak to zdąży jeszcze z parę stopni zbić.
To musisz mieć coś zjebane, chłodnica ma "własne zasilanie" i motocykl nie musi być "włączony" by działała.
Kawasaki ER5 2005
-
Traperoso - Mieszkaniec forum
- Posty: 1645
- Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
- Lokalizacja: Szczecin
Traperoso napisał(a):Invinciblee napisał(a):Ja tam gaszę przełącznikiem. Nie chce mi się sięgać do kluczykaAle nie sądzę żeby była większa różnica. No i kiedy silnik się mocno nagrzeje to po wyłączeniu kluczykiem od razu wyłącza się wentylator, a tak to zdąży jeszcze z parę stopni zbić.
To musisz mieć coś zjebane, chłodnica ma "własne zasilanie" i motocykl nie musi być "włączony" by działała.
Albo mogę po prostu coś źle pamiętać


-
Invi - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Widzę, że temat zyskuje na popularności.
W internecie też nie znalazłem nigdzie wiadomości na ten temat, jak powinno być w rzeczywistości.
Następne pytanie które się nasuwa to po co właściwie jest ten przełącznik w takim wypadku?

W internecie też nie znalazłem nigdzie wiadomości na ten temat, jak powinno być w rzeczywistości.
Następne pytanie które się nasuwa to po co właściwie jest ten przełącznik w takim wypadku?

Suzuki SRAD GSX-R 600! ;-D
- Umbar
- Świeżak
- Posty: 84
- Dołączył(a): 13/1/2010, 23:18
- Lokalizacja: Szczecinek
ja słyszałem ze powinno się gasić przełącznikiem ze względu na moduł zapłonu, nie wiem ile w tym prawdy, ale skoro na przełączniku jest napisane "engine stop" to używam przełącznika...
generalnie to o wiele wygodniej wyłączyć przełącznikiem niż kluczykiem...
a kluczyk wyłączam dopiero jak odchodzę od moto...
generalnie to o wiele wygodniej wyłączyć przełącznikiem niż kluczykiem...
a kluczyk wyłączam dopiero jak odchodzę od moto...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! 

-
melvin - PierwszyOkrutny
- Posty: 8393
- Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
-
patryk83 - Bywalec
- Posty: 942
- Dołączył(a): 29/8/2008, 08:32
- Lokalizacja: Wrocław
Aprilia SL 1000
Czy go kijem czy pałą.
ZAWSZE odcina prąd od pompy paliwa.
30 - Ignition Switch (kluczyk)
15 - Fuel Pump Relay
14 - ENGINE STOP Relay
A tak wygląda system bezpieczeństwa:
Stopka + brak neutrala = daje sygnał do ECU
Stopka + brak sprzęgła = daje sygnał do ECU
A pisałem sprawdźcie sobie układ elektryczny. Ale wy wolicie zabobony i opowieści z krypty "mechaników".
Czy go kijem czy pałą.
ZAWSZE odcina prąd od pompy paliwa.
30 - Ignition Switch (kluczyk)
15 - Fuel Pump Relay
14 - ENGINE STOP Relay

A tak wygląda system bezpieczeństwa:
Stopka + brak neutrala = daje sygnał do ECU
Stopka + brak sprzęgła = daje sygnał do ECU

A pisałem sprawdźcie sobie układ elektryczny. Ale wy wolicie zabobony i opowieści z krypty "mechaników".
Ostatnio edytowano 2/4/2010, 12:22 przez falconiforme, łącznie edytowano 1 raz
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
a ja powiem tak: jeszcze jak mialem NSR zauwazylem jedno, a mianowicie jezeli zgasilem moto z wylacznika to silniczek od exupa (tam szly linki) wracaly do normalnej pozycji natomiast gdy wylaczalem ze stacyjki zostawaly w tej pozycji w ktorej wyciagalem kluczyk i chyba dopiero po odpaleniu moto silniczek zaczynal dzialac ale tego juz nie pamietam bo mialem go odpietego
pozdro

Produkcja, dystrybucja, masturbacja
Blady 900 puk puk puk
Blady 900 puk puk puk
-
Konio - Mieszkaniec forum
- Posty: 2925
- Dołączył(a): 6/11/2008, 21:47
- Lokalizacja: Nadejdzie Chuck? Tego nikt nie wie;/ Kielce/Krk
Posty: 33
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości