Jak gasić silnik w motocyklu (nie chodzi o pożar) :P
Posty: 33
• Strona 2 z 2 • 1, 2
a ja powiem tak: jeszcze jak mialem NSR zauwazylem jedno, a mianowicie jezeli zgasilem moto z wylacznika to silniczek od exupa (tam szly linki) wracaly do normalnej pozycji natomiast gdy wylaczalem ze stacyjki zostawaly w tej pozycji w ktorej wyciagalem kluczyk i chyba dopiero po odpaleniu moto silniczek zaczynal dzialac ale tego juz nie pamietam bo mialem go odpietego
pozdro

Produkcja, dystrybucja, masturbacja
Blady 900 puk puk puk
Blady 900 puk puk puk
-
Konio - Mieszkaniec forum
- Posty: 2925
- Dołączył(a): 6/11/2008, 21:47
- Lokalizacja: Nadejdzie Chuck? Tego nikt nie wie;/ Kielce/Krk
Tak jak falco juz wspomnial, nalezy spojrzec do schematu instalacji elektrycznej. U mnie w VFR podobnie jak w aprilli mozna gasic w kazdy sposob. W CBR w instrukcji o ile sie nie myle przycisk wylaczajacy zaplon byl wpiety w obwod awaryjny.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Invinciblee napisał(a):No i kiedy silnik się mocno nagrzeje to po wyłączeniu kluczykiem od razu wyłącza się wentylator, a tak to zdąży jeszcze z parę stopni zbić.
O ile się nie mylę: póki silnik nie jest odpalony to nie ma obiegu cieczy, więc po wyłączeniu silnika schłodzi się to co jest aktualnie w żeberkach przed wentylatorem, a co z resztą? ;->
-
lonewolf - Bywalec
- Posty: 588
- Dołączył(a): 29/5/2008, 19:48
Bedzie oddawac nadmiar ciepla tej cieczy, ktora ma nizsza tempczyli tej w chlodnicy. Oczywiscie bedzie to powolne zjawosko z uwagi na to ze ciecz ciepla i zimna maja ze soba kontakt tylko w dwoch wezach prowadzacych z chlodnicy do silnika.
- marcinpsk
- Świeżak
- Posty: 402
- Dołączył(a): 16/2/2010, 22:48
- Lokalizacja: Legionowo
hehe, czasem mam wrażenie, że jeździcie w Moto GP i każda milisekunda jest ważna w Waszych motocyklach
Ja mam przełącznik RUN -> STOP. Jak odstawiam moto na noc to przełączam na STOP i wyłączam z reguły kluczykiem, jak stawiam pod sklepem to jest nadal RUN i wyłączam silnik kluczykiem.
Czy to ma jakieś znaczenie czym wyłączam silnik? Wątpię...
Czy to mi skróci żywotność silnika czy tam czegoś innego?
Może o jakieś 0,5%...
Więc czy warto się nad tym zastanawiać?

Ja mam przełącznik RUN -> STOP. Jak odstawiam moto na noc to przełączam na STOP i wyłączam z reguły kluczykiem, jak stawiam pod sklepem to jest nadal RUN i wyłączam silnik kluczykiem.
Czy to ma jakieś znaczenie czym wyłączam silnik? Wątpię...
Czy to mi skróci żywotność silnika czy tam czegoś innego?
Może o jakieś 0,5%...
Więc czy warto się nad tym zastanawiać?
Honda cb 450s -> FZS600
- mianps
- Świeżak
- Posty: 490
- Dołączył(a): 20/5/2009, 19:49
- Lokalizacja: Radom/Opole/Tomaszów Maz.
a ja spotkałem się z opinią od znajomego mechanika, żeby nie gasić przełącznikiem, lecz kluczykiem, bo 100 razy zgasisz przełącznikiem i za 101-szym się przepali od ciągłego pstrykania i trzeba będzie wymieniać. Więc jeżdżę z przełącznikiem w pozycji włączonej i gaszę/odpalam z kluczyka.
Czy ktośię więcej na ten temat? Komuś się może zdarzyła usterka z modułem zapłonu?
Czy ktośię więcej na ten temat? Komuś się może zdarzyła usterka z modułem zapłonu?
- ks.system
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 18/5/2006, 15:54
jak lata temu robiłem kurs na A to trzeba było trupa gasić na biegu....
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
ks.system napisał(a):a ja spotkałem się z opinią od znajomego mechanika, żeby nie gasić przełącznikiem, lecz kluczykiem, bo 100 razy zgasisz przełącznikiem i za 101-szym się przepali od ciągłego pstrykania i trzeba będzie wymieniać. Więc jeżdżę z przełącznikiem w pozycji włączonej i gaszę/odpalam z kluczyka.
Czy ktośię więcej na ten temat? Komuś się może zdarzyła usterka z modułem zapłonu?
Ciekawa sprawa że w 15 letnich motocyklach żadne przełączniki się nie przepalają. Prawda?
Wg tego świetlnego mechanika przełącznik powinien się przepalać co 15 000 km. No nieźle.

Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Fall Sensor sam zgasi moto.
Po co się tak męczyć ciągle ze stopką. Zsiadamy, moto sam leci na glebę a my idziemy do domu. Pełen relaks.
Po co się tak męczyć ciągle ze stopką. Zsiadamy, moto sam leci na glebę a my idziemy do domu. Pełen relaks.

Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
w haynes service & repair manual przelacznik czerwony jest nazwany jako "emergency"
aczkolwiek ja najpierw wylaczam czerwonym, potem dopiero kluczyk... czesto jeszcze czekalem z tym kluczykiem zeby wentylatorek troche pochodzil i zmniejszyl temperature ot tak poprostu
aczkolwiek ja najpierw wylaczam czerwonym, potem dopiero kluczyk... czesto jeszcze czekalem z tym kluczykiem zeby wentylatorek troche pochodzil i zmniejszyl temperature ot tak poprostu

Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
- adam_tomasz
- Moderator
- Posty: 414
- Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
- Lokalizacja: Poznań
Posty: 33
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości