Zobacz wątek - Jak gasić silnik w motocyklu (nie chodzi o pożar) :P
NAS Analytics TAG

Jak gasić silnik w motocyklu (nie chodzi o pożar) :P

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez Konio » 2/4/2010, 18:59

a ja powiem tak: jeszcze jak mialem NSR zauwazylem jedno, a mianowicie jezeli zgasilem moto z wylacznika to silniczek od exupa (tam szly linki) wracaly do normalnej pozycji natomiast gdy wylaczalem ze stacyjki zostawaly w tej pozycji w ktorej wyciagalem kluczyk i chyba dopiero po odpaleniu moto silniczek zaczynal dzialac ale tego juz nie pamietam bo mialem go odpietego :P pozdro
Produkcja, dystrybucja, masturbacja
Blady 900 puk puk puk
Avatar użytkownika
Konio
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2925
Dołączył(a): 6/11/2008, 21:47
Lokalizacja: Nadejdzie Chuck? Tego nikt nie wie;/ Kielce/Krk


Postprzez elco » 2/4/2010, 23:40

Tak jak falco juz wspomnial, nalezy spojrzec do schematu instalacji elektrycznej. U mnie w VFR podobnie jak w aprilli mozna gasic w kazdy sposob. W CBR w instrukcji o ile sie nie myle przycisk wylaczajacy zaplon byl wpiety w obwod awaryjny.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław


Postprzez djkwlk » 9/5/2010, 00:40

to jak z tym gaszeniem w CBR? Przełącznik czy kluczyk?
djkwlk
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 30/3/2010, 17:06

Postprzez Trener » 9/5/2010, 10:17

jeden ch*j , tylko opakowanie inne :D
YZF R6 2007
Avatar użytkownika
Trener
Stały bywalec
 
Posty: 1198
Dołączył(a): 11/5/2009, 14:14
Lokalizacja: Z pod Kalisza jestem

Postprzez lonewolf » 9/5/2010, 10:37

Invinciblee napisał(a):No i kiedy silnik się mocno nagrzeje to po wyłączeniu kluczykiem od razu wyłącza się wentylator, a tak to zdąży jeszcze z parę stopni zbić.


O ile się nie mylę: póki silnik nie jest odpalony to nie ma obiegu cieczy, więc po wyłączeniu silnika schłodzi się to co jest aktualnie w żeberkach przed wentylatorem, a co z resztą? ;->
Avatar użytkownika
lonewolf
Bywalec
 
Posty: 588
Dołączył(a): 29/5/2008, 19:48

Postprzez marcinpsk » 9/5/2010, 11:23

Bedzie oddawac nadmiar ciepla tej cieczy, ktora ma nizsza tempczyli tej w chlodnicy. Oczywiscie bedzie to powolne zjawosko z uwagi na to ze ciecz ciepla i zimna maja ze soba kontakt tylko w dwoch wezach prowadzacych z chlodnicy do silnika.
marcinpsk
Świeżak
 
Posty: 402
Dołączył(a): 16/2/2010, 22:48
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez mianps » 9/5/2010, 13:37

hehe, czasem mam wrażenie, że jeździcie w Moto GP i każda milisekunda jest ważna w Waszych motocyklach :P
Ja mam przełącznik RUN -> STOP. Jak odstawiam moto na noc to przełączam na STOP i wyłączam z reguły kluczykiem, jak stawiam pod sklepem to jest nadal RUN i wyłączam silnik kluczykiem.
Czy to ma jakieś znaczenie czym wyłączam silnik? Wątpię...
Czy to mi skróci żywotność silnika czy tam czegoś innego?
Może o jakieś 0,5%...
Więc czy warto się nad tym zastanawiać?
Honda cb 450s -> FZS600
mianps
Świeżak
 
Posty: 490
Dołączył(a): 20/5/2009, 19:49
Lokalizacja: Radom/Opole/Tomaszów Maz.

Postprzez ks.system » 9/5/2010, 15:04

a ja spotkałem się z opinią od znajomego mechanika, żeby nie gasić przełącznikiem, lecz kluczykiem, bo 100 razy zgasisz przełącznikiem i za 101-szym się przepali od ciągłego pstrykania i trzeba będzie wymieniać. Więc jeżdżę z przełącznikiem w pozycji włączonej i gaszę/odpalam z kluczyka.
Czy ktośię więcej na ten temat? Komuś się może zdarzyła usterka z modułem zapłonu?
ks.system
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 18/5/2006, 15:54

Postprzez madcap » 9/5/2010, 19:27

jak lata temu robiłem kurs na A to trzeba było trupa gasić na biegu....
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez falconiforme » 10/5/2010, 06:26

ks.system napisał(a):a ja spotkałem się z opinią od znajomego mechanika, żeby nie gasić przełącznikiem, lecz kluczykiem, bo 100 razy zgasisz przełącznikiem i za 101-szym się przepali od ciągłego pstrykania i trzeba będzie wymieniać. Więc jeżdżę z przełącznikiem w pozycji włączonej i gaszę/odpalam z kluczyka.
Czy ktośię więcej na ten temat? Komuś się może zdarzyła usterka z modułem zapłonu?

Ciekawa sprawa że w 15 letnich motocyklach żadne przełączniki się nie przepalają. Prawda?
Wg tego świetlnego mechanika przełącznik powinien się przepalać co 15 000 km. No nieźle. :shock:
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez cezare » 10/5/2010, 08:06

z upy temat ;)
Avatar użytkownika
cezare
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 682
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Postprzez falconiforme » 10/5/2010, 08:23

Fall Sensor sam zgasi moto.
Po co się tak męczyć ciągle ze stopką. Zsiadamy, moto sam leci na glebę a my idziemy do domu. Pełen relaks. 8)
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez adam_tomasz » 24/5/2010, 22:44

w haynes service & repair manual przelacznik czerwony jest nazwany jako "emergency"

aczkolwiek ja najpierw wylaczam czerwonym, potem dopiero kluczyk... czesto jeszcze czekalem z tym kluczykiem zeby wentylatorek troche pochodzil i zmniejszyl temperature ot tak poprostu ;)
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
adam_tomasz
Moderator
 
Posty: 414
Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
Lokalizacja: Poznań

Poprzednia strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na górê