Zobacz wątek - Xenony w motocyklach ?
NAS Analytics TAG

Xenony w motocyklach ?

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Xenony w motocyklach ?

Postprzez kirass » 20/1/2010, 22:53

Czesc chlopaki, czesc dziewczyny... mam pytanie; Czy sa jakies motocykle,ktore seryjnie (fabrycznie) wyposazone sa w reflektor Xenonowy ?
JEzeli tak to czy wyposazone sa sprzety w fabryczne spryskiwacze,ktore rzekomo sa wymagane?

Czy moge zatem wstawic do swojej HORNETy prawdziwy xenon ? Robil to ktos juz?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
kirass
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 27/6/2009, 12:01
Lokalizacja: Toruń


Postprzez Raczek_6 » 20/1/2010, 22:56

Od tego roku będzie seryjnie z Xenonem BMW, jeszcze nie dostępne w PL.

Który rok horneta - model ?

Z tego co wiem motocykle mają mieć inne przepisy homologacji lamp Xenonowych niż puszki.

http://www.honda-hornet.pl/viewtopic.php?t=798
Ostatnio edytowano 20/1/2010, 23:02 przez Raczek_6, łącznie edytowano 1 raz
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez kirass » 20/1/2010, 23:01

Hornet F7 CB600 :)
Avatar użytkownika
kirass
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 27/6/2009, 12:01
Lokalizacja: Toruń

Postprzez Boguc » 21/1/2010, 00:29

Ja mam xenon w CBR F2 jak kupilem juz byl wsadzony, super efekt i rewelacyjne swiatlo :)
Avatar użytkownika
Boguc
Świeżak
 
Posty: 212
Dołączył(a): 17/4/2009, 18:43
Lokalizacja: Wroclaw

Postprzez schwarz » 21/1/2010, 00:39

Ale nie mylić prawdziwych xenonowych lamp z żarnikami dostępnymi na allegro po kilkaset zł bo te używałem w 2 samochodach (które kupiłem już z zamontowanymi xenonami)i naprawdę bardzo marnie to wypada. Jakość oświetlenia się nie poprawia a poprzez zbyt niebieską barwę pogarsza się.
schwarz
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
Lokalizacja: Kielce

Postprzez skidmarks » 21/1/2010, 08:44

Ja mam Xenon z przetwornicą, efekt fajny.
Obrazek (otwórz link)
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1401
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez kirass » 21/1/2010, 08:53

NO WLASNIE! kiedy pisze XENON to mam to faktycznie na mysli a nie zamienniki, o których wspomina schwarz...

Czy swiatlo XENONOWE nie jest chlodniejsze od zwyklego?

Czy zatem mozliwe jest zamontowanie XENONu do hornety z 2007?
Avatar użytkownika
kirass
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 27/6/2009, 12:01
Lokalizacja: Toruń

Postprzez skidmarks » 21/1/2010, 09:22

Pewnie że możliwe.
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1401
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez kirass » 21/1/2010, 10:44

Myslalem o nastepujacej rzeczy. Kupuje jedna sztuke : reflektor xenonowy + przetwornica i ... jakos to zamontować ;P Jak ? Ma ktos koncepcje na prawidlowy montaż ? :)
Avatar użytkownika
kirass
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 27/6/2009, 12:01
Lokalizacja: Toruń

Postprzez Trimix » 21/1/2010, 16:34

Panowie , jakiekolwiek ingerencje w system oświetlenia i doświetlania musi posiadać homologację .
Czy Wam naprawdę tak ciężko to zrozumieć , iż żarnik xenonu montowany w reflektorach nie wyposażonych w soczewkę , która ma za zadanie skupianie wiązki świetlnej jest bardzo egoistycznym pomysłem . Oślepiacie innych jadących z przeciwka , tyczy się to również pojazdów samochodowych . Pomijam fakt buractwa , czy agro tuningu .
Nie po to w moto jest zamontowane odpowiednie oświetlenie , opierające sie z reguły na żarówkach typu H , by poprawiać po fabryce , która to nie jeden dzień i nie jeden test przechodziła .

ps.
skidmarks napisał(a):Ja mam Xenon z przetwornicą, efekt fajny.
ale dla kogo fajny ? bo chyba tylko dla Ciebie , zapytaj się lepiej tych którzy poruszają się z nad przeciwka - jak im fajnie po gałach dajesz ...
Ostatnio edytowano 21/1/2010, 16:37 przez Trimix, łącznie edytowano 1 raz
<B>Yamaha R ONE 2009 and 2010 by Trimix</B>
Avatar użytkownika
Trimix
Świeżak
 
Posty: 356
Dołączył(a): 6/9/2009, 21:01
Lokalizacja: Wrocek

Postprzez kirass » 21/1/2010, 16:36

Zgadza sie, niemniej jednak myslałem ,że mozna wstawic soczewke i ustawic wysokosc lampy tak aby nie oslepiala innych
Avatar użytkownika
kirass
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 27/6/2009, 12:01
Lokalizacja: Toruń

Postprzez Trimix » 21/1/2010, 16:40

kirass napisał(a):Zgadza sie, niemniej jednak myslałem ,że mozna wstawic soczewke i ustawic wysokosc lampy tak aby nie oslepiala innych


oki wstaw tę soczewke , chętnie to zobaczę i ocenimy efekty , korzyści i wkład finansowy jaki został zainwestowany .

Co do oślepiania , idąc Twoim tokiem rozumowania , nasze polskie drogi są idealnie proste , nie ma dziur w nawierzchni i nie ma wzniesień jaki i spadów ( jazda pod górkę i z górki )

Ps. wiesz co to jest sysytem samopoziomowania reflektorów ? Też go sobie zafundujesz do moto ?
I czy twój reflektor będzie miał homologację dopuszczająców w/w refletor do ruchu lądowego ?
Ostatnio edytowano 21/1/2010, 16:42 przez Trimix, łącznie edytowano 1 raz
<B>Yamaha R ONE 2009 and 2010 by Trimix</B>
Avatar użytkownika
Trimix
Świeżak
 
Posty: 356
Dołączył(a): 6/9/2009, 21:01
Lokalizacja: Wrocek

Postprzez kirass » 21/1/2010, 16:42

Szkoda,ze nie zauważyłeś ,że tylko pytałem czy i ew. w jaki sposób można to zrobić. EOT
Avatar użytkownika
kirass
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 27/6/2009, 12:01
Lokalizacja: Toruń

Postprzez MaRRiusz » 21/1/2010, 18:50

Trimix system samopoziomowania, poziomuje reflektory po uruchomieniu auta i zapaleniu świateł. Nie działa tak błyskawicznie jak myślisz na drodze na górkach i dołkach, napieprza równie dobrze fabryczny xenon po oczach jak chiński, porównując reflektory soczewkowe. Prosty przykład terenówek z xenonem fabrycznym, bardzo fajnie oślepia jak stoi z tyłu czy jak się mija pod górkę, czy z górki i gdzie wtedy jest ten cudowny system samopoziomowania.
Co do barwy niebieskiej, wyjdźcie z zachwytu wieśniackich barw 8000K czy więcej i po prostu wsadźcie 4300K, nie wali po oczach tych z naprzeciwka lub po lusterkach, a świeci bielej niż zwykła żarówka.
Co do zwykłych lamp, jestem przeciwko, a jeszcze gorsze jak mądry wsadzi xenon do lampy ryflowanej :/.
Kirass, jak chcesz podejść do tego z głową, to jedyna opcja przerobić oryginalną lampę na soczewkę, plus drugi zwykły do długich i jakaś postojówka. Pracochłonne ale się da :), lub pójść łatwiejsza drogą i kupić jakieś lampy ala street na soczewce.
Avatar użytkownika
MaRRiusz
Świeżak
 
Posty: 369
Dołączył(a): 14/12/2008, 08:49
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez nurofen » 21/1/2010, 19:44

Każde lustro posiada ogniskową. Jeżeli lampa wyładowcza jest zbudowana w taki sposób jak analogiczna do danego lustra żarówka czyli snop wyładowczy jest w tym samym miejscu co "drucik" wolframowy żarówki to wszystko będzie odpowiednio świecić. Zaleta tego rozwiązania to DUŻO mniejszy pobór prądu przy xenonie. Jeśli chodzi o fakt oślepiania przez lampy wyładowcze zamontowane zarówno w motocyklach jak i samochodach problem leży w brudnej szybce reflektora. Światło przechodząc przez brudne środowisko rozprasza się/odbija od drobin brudu i razi.
Dlatego każdy reflektor HID posiada spryskiwacz.

Co do temperatury barwowej światła to w mojej opinii kwestia gustu.
Avatar użytkownika
nurofen
Świeżak
 
Posty: 117
Dołączył(a): 13/1/2010, 20:53
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez skidmarks » 21/1/2010, 20:49

Trimix napisał(a):ps.
skidmarks napisał(a):Ja mam Xenon z przetwornicą, efekt fajny.
ale dla kogo fajny ? bo chyba tylko dla Ciebie , zapytaj się lepiej tych którzy poruszają się z nad przeciwka - jak im fajnie po gałach dajesz ...



Nie jest źle. Mam ksenony fabrycznie montowane w swoim BMW i efekt jest ten sam tzn. identycznie świecą jak stoję 100 czy 50 metrów od pojazdów.
Chyba nigdy nie jechałeś z system samopoziomawania . Jadąc pod górę i zaraz z górki to zanim zmieni ci to walisz po ślepiach innych lub widzisz lepiej oświetlone wierzchołki drzew (np. przy lesie) zaraz zmiana i ok.
i to nei wina BMW bo w innych markach tak samo się dzieje.

A nei nazywam to buractwem bo w T-Catcie Yamaha dała swiatło tak marne jak w garbusie z 50 lat.
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1401
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez Trimix » 21/1/2010, 21:09

skidmarks napisał(a):

Nie jest źle. Mam ksenony fabrycznie montowane w swoim BMW i efekt jest ten sam tzn. identycznie świecą jak stoję 100 czy 50 metrów od pojazdów.
Chyba nigdy nie jechałeś z system samopoziomawania . Jadąc pod górę i zaraz z górki to zanim zmieni ci to walisz po ślepiach innych lub widzisz lepiej oświetlone wierzchołki drzew (np. przy lesie) zaraz zmiana i ok.
i to nei wina BMW bo w innych markach tak samo się dzieje.

A nei nazywam to buractwem bo w T-Catcie Yamaha dała swiatło tak marne jak w garbusie z 50 lat.


Niestety nie mam BMW , nie mam również xenonów w motocyklu ...
Zmartwię Cie mam juz , któreś z kolei auto z tymże systemem i wiem jak on działa i z jakim opóżnieniem , lecz nie porównój go ze swoim wynalazkiem ... które masz w moto .
Są różne sposoby , aby lepiej doświetlić drogę niż montaż chińczyka za 50 zł z aledrgo .
Co do buractwa to jeszcze wentylki swiecące są na topie , podobno nie oślepiają :twisted:

Jak dla mnie to EOT , z chińczykami nie bedę walczył szkoda prądu ...
<B>Yamaha R ONE 2009 and 2010 by Trimix</B>
Avatar użytkownika
Trimix
Świeżak
 
Posty: 356
Dołączył(a): 6/9/2009, 21:01
Lokalizacja: Wrocek

Postprzez Landryss25 » 21/1/2010, 22:26

Mariusz 8000k to już jest raczej zalecana jako pokazówka na zlotach niż do korzystania w warunkach drogowych. Fenomenem świateł ksenonowych jest to że ich barwa światła (4300k) jest zbliżona do światła dziennego. Wzrok ludzki lepiej reaguje na takie światło, mniej się męczy i więcej widać niż w przypadku żarówek halogenowych które świecą na żółto.

Co do montażu tego wynalazku w reflektorach nie przystosowanych jestem przeciwny. Z daleka widać że nie są to seryjne reflektory i mocno oślepiają, zazwyczaj też mają wsadzone żarniki 8000k. Lepsze seryjne halogeny z dobrymi żarówkami niż prowizoryczny ksenon, dla nas i dla innych.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez kirass » 21/1/2010, 23:03

widze,ze rozpoczalem burzliwa dyskusje... ;) Chlopacy... Odpusccie! Trzymac kciuki,zeby ocieplenie szybko przyszlo ;)
Avatar użytkownika
kirass
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 27/6/2009, 12:01
Lokalizacja: Toruń

Postprzez skidmarks » 22/1/2010, 09:13

Trimix napisał(a):
skidmarks napisał(a):


Jak dla mnie to EOT , z chińczykami nie bedę walczył szkoda prądu ...


Najciekawsze jest to że
z góry zakładasz że to jest z chin i z allegro :roll:

Nie jestem amatorem wentylków świecących i gadżetów z allegro, wcześniej nie spotkałem się z ksenonami w motorach w internecie tez o tym była cisza. A jak dla ciebie jestem burakiem bo mam ksenon w jednośladzie to wisi mi to.
Ostatnio edytowano 23/1/2010, 09:32 przez skidmarks, łącznie edytowano 1 raz
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1401
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na gr