Zobacz wÄ…tek - Xenony w motocyklach ?
NAS Analytics TAG

Xenony w motocyklach ?

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Postprzez Trimix » 11/2/2010, 18:00

zadzior napisał(a):To teraz może któryś z dobrych obywateli zawiadomi odpowiednie służby o łamaniu prawa?Trimix, wyjeżdżasz z ustawą w afekcie rozpaczy z bezradności argumentowej?Ty na erłanie pewnie też zawsze jeździsz z dozwoloną prędkością? :D Jazda na długich znacząco poprawi widoczność, a jak wiadomo na długich nikogo nie oślepisz.Nie widzę w tym żadnego buractwa, a jedynie kwestie własnego bezpieczeństwa nie naruszając bezpieczeństwa innych uczestników ruchu.


Napisałem swoje zdanie o xenonach i tyle możesz się zgodzić bądz nie , jak dla mnie jest to agrotuning i poprawianie po fabryce :lol:

o jakim afekcie rozpaczy piszesz? możesz rozwinąć ?

poczytaj sobie do poduszki , może rozjaśnisz swoje wiadomości:
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... tul,521573
Ostatnio edytowano 11/2/2010, 18:04 przez Trimix, Å‚Ä…cznie edytowano 2 razy
<B>Yamaha R ONE 2009 and 2010 by Trimix</B>
Avatar użytkownika
Trimix
Świeżak
 
Posty: 356
Dołączył(a): 6/9/2009, 21:01
Lokalizacja: Wrocek


Postprzez madcap » 11/2/2010, 18:00

jak potrzebuję jakiegoś aktu prawnego zwykłem sprawdzać na stronie sejmu....
dziwnym trafem taki dokument nie istnieje....
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?


Postprzez zadzior » 11/2/2010, 18:08

Trimix napisał(a):
zadzior napisał(a):To teraz może któryś z dobrych obywateli zawiadomi odpowiednie służby o łamaniu prawa?Trimix, wyjeżdżasz z ustawą w afekcie rozpaczy z bezradności argumentowej?Ty na erłanie pewnie też zawsze jeździsz z dozwoloną prędkością? :D Jazda na długich znacząco poprawi widoczność, a jak wiadomo na długich nikogo nie oślepisz.Nie widzę w tym żadnego buractwa, a jedynie kwestie własnego bezpieczeństwa nie naruszając bezpieczeństwa innych uczestników ruchu.


Napisałem swoje zdanie o xenonach i tyle możesz się zgodzić bądz nie , jak dla mnie jest to agrotuning i poprawianie po fabryce :lol:

o jakim afekcie rozpaczy piszesz? możesz rozwinąć ?


No widzisz, a dla mnie erłan jest w większości powozem dla wiejsko-dyskotekowych lanserów :) . Rozwinięcie: nie możesz znaleźć argumentu, którym przekonałbyś do swojej racji :"po co ci mocne długie, przecież wszystkich oślepisz".Tak to twoje zdanie, ale w tym przypadku pozostaje ci argument:" bo to wiejski tuning".Tylko niby jakim sposobem ktoś ma "kozaczyć" ksenonami, jeśli ma je jedynie do jazdy na długich... Oczywiście będzie jeździł na długich po mieście i wszędzie, bo przecież to dla ciebie wiejski tuning.
Avatar użytkownika
zadzior
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 14/10/2008, 14:32
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez Trimix » 11/2/2010, 18:17

Zadzior to jest temat wÄ…tku na forum Xenony w motocyklach ?
Widzisz gdzieś tutaj wzmianke o długich na xenonie ? ja nie :twisted:
Co to argumentacji , znów fantazjujesz w gwiazdach nad mielnem ...
<B>Yamaha R ONE 2009 and 2010 by Trimix</B>
Avatar użytkownika
Trimix
Świeżak
 
Posty: 356
Dołączył(a): 6/9/2009, 21:01
Lokalizacja: Wrocek

Postprzez zadzior » 11/2/2010, 18:20

Tak widzę, ponieważ sam do tego wcześniej nawiązałem (ktoś inny pisał, że też ma ustawione na długich).Cholera... nie rób takich groźnych min :roll: Po czym wnioskujesz, że fantazjuję?
Avatar użytkownika
zadzior
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 14/10/2008, 14:32
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez Majkel22 » 11/2/2010, 23:27

głowny problem to jest to ze takie xenony jak władujesz w zwykłą lampę i nawet jezeli dobrze ustawisz to i tak psy się przywalą, rzeczywiście fajnie to wyglada ale np u mnie w miescie tak trzepią stan moto ze nie wiem, raz nawet pan policjant sprawdzał czy na wszystkich kierunkowskazach mam homologację "E"
GSX-R 1000 K4
&
Bandit 600 S
Avatar użytkownika
Majkel22
Świeżak
 
Posty: 190
Dołączył(a): 3/11/2008, 13:43
Lokalizacja: LBN

Postprzez SQ » 12/2/2010, 08:10

zadzior napisał(a):To teraz może któryś z dobrych obywateli zawiadomi odpowiednie służby o łamaniu prawa?Trimix, wyjeżdżasz z ustawą w afekcie rozpaczy z bezradności argumentowej?Ty na erłanie pewnie też zawsze jeździsz z dozwoloną prędkością? :D Jazda na długich znacząco poprawi widoczność, a jak wiadomo na długich nikogo nie oślepisz.Nie widzę w tym żadnego buractwa, a jedynie kwestie własnego bezpieczeństwa nie naruszając bezpieczeństwa innych uczestników ruchu.


Koledzy, właśnie jeżdżenie na długich jest buractwem. Pod pozorem poprawy własnego bezpieczeństwa praktykując taką jazdę paradoksalnie je znacząco zmniejszacie. Prawdą jest, że obiekt na długich jest widoczny z większej odległości. Jednak specyfika rozproszonego wtedy snopu światła powoduje, że zdecydowanie trudniej jest ocenić właściwą prędkość i odległość tak oświetlonego pojazdu. Jeżeli uświadomimy sobie, że ludzki mózg w zdecydowanie mniejszym stopniu jest precyzyjnie określić prędkość i odległość pojazdu z jednym światłem niż z dwoma (co udowodniono już kilkanaście lat temu) nie można nie dojść do wniosku, że jeżdżenie na długich motocyklem to proszenie się o wymuszenie pierwszeństwa. Jeżeli takie informacje nie są w stanie do kogoś dotrzeć i dalej jeździ na długich, bo we własnej, subiektywnej ocenie wie lepiej to jest właśnie buractwo. A nie czy komuś się podoba światło białe czy niebieskie, gdyż jest to kwestia gustu.
Avatar użytkownika
SQ
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1677
Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka

Postprzez zadzior » 12/2/2010, 11:12

Jadę sobie lasem.Ciemno strasznie.Rozumiem, że lepiej długich nie włączać, bo po co, przecież nic mi nie dadzą? Fajnie, że nigdy nie jeździsz na długich, ale ja lubię zobaczyć co jest trochę dalej przede mną w nocy.Oczywiście mówię o jeździe na światłach drogowych w warunkach jakie nakazuje kodeks, więc to chyba normalne, że widząc z daleka światła innego pojazdu zmieniamy długie na mijania.No i gdzie tutaj buractwo :?:
Avatar użytkownika
zadzior
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 14/10/2008, 14:32
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez Trimix » 12/2/2010, 11:52

zadzior , dobrze wiesz o czym był ten wątek ... lecz teraz usilnie próbujesz wybrnąć zwycięską ręką bo uczepiłeś się tych długich " jak rzep psiego ogona "

Wątek dotyczył zastosowania żarników typu HID w motocyklach , które to nie były przystosowane fabrycznie ani wyposażone w nie...

Przestań proszę juz mydlić oczy innym tymi długimi bo nie o tym był wątek ... to iż Ty o nich wspomniałeś wcale nie oznacza że podjeliśmy dyskusje w kierunku obranym przez Ciebie .

Jak widzisz ja i Koledzy piszą o zastosowaniu ogólnym tych wynalazków i nawet przez chwilę nie pisaliśmy o długich -krótkich czy tez pozycyjnych , rozpoczeliśmy dyskusje o HID"ach czy też xenonach i tak ją dalej toczymy . Więc prose Cię podaruj sobie swoje fantastyczne wywody o długich - bo one mają się nijak to tematu .
Załóż proszę osobny wątek o xenonach na długich i tam wal ile wlezie , za i przeciw :idea:

Jak dla mnie EOT , nie widze mozliwości dalszej dyskusji , my o hidach w moto - Ty o długich
<B>Yamaha R ONE 2009 and 2010 by Trimix</B>
Avatar użytkownika
Trimix
Świeżak
 
Posty: 356
Dołączył(a): 6/9/2009, 21:01
Lokalizacja: Wrocek

Postprzez zadzior » 12/2/2010, 11:59

I tak nie ma sensu dalej się kłócić.Każdy ma swoje racje i tak będzie zawsze.Uparłeś się tych fantazji, może sam lubisz to robić, lecz nie wnikajmy :)
Avatar użytkownika
zadzior
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 14/10/2008, 14:32
Lokalizacja: Koszalin

k(x)senon :D

Postprzez emilooo007 » 7/1/2012, 09:38

Mam tl 1000 s z soczewkową lampą, założyłem żarówki OSRAMA Night Breaker, kolega ma za to tl 1000 r z soczewką i xenonem, taką już zakupił. Powiem tak. Narzeka na to jak cholera z resztą widać to podczas jazdy po zmroku. Fakt wygląda to estetycznie i ładnie ale nie daje to jednak pożądanego efektu. Zastanawiam się nad montażem, żarówek Philipsa blue vision.

Jednym słowem wyregulować lampę, bo bez tego wiadomo nie będzie doświetlać drogi, wyczyścić soczewke jak się ma, i nie potrzeba wzbogacania motocykla o zbędne pierdoły, a co do względów prawnych to na przetwornice mamy homologacje na lampę też ale już na światło (żarnik) nie mamy, jak ktoś chce być full legal to za montaż dobrego xenonu zapłacimy sporą sumę zwłaszcza w serwisie, DOBRA ŻARÓWKA CZYSTA LAMPA I MOŻNA BEZPIECZNIE JEŹDZIĆ.

LWG i czekamy na wiosne :)
emilooo007
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 6/10/2011, 13:30

Postprzez Black-Ghost » 7/1/2012, 14:41

Ja mialem Philipsy blue vision w Bladym i efekt był kosmiczny! Przy czystym reflektorze światło z reflektora jest krystalicznie białe, kolega miał xenon w R1 i ja mialem lepsze światło jak on. zdecydowanie wiecej widzialem na mijania jak i drogowych.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez pamoz » 7/1/2012, 21:34

Z tymi super żarówkami to nie tak różowo jak się niektórym wydaje.Dlaczego?.Te super ,hiper,mega żarówki są w 99% "przewatowane"tzn owszem świecą jaśniej ,ale kosztem większego poboru prądu -co akurat nie jest jakimś problemem- gorszą rzeczą jest ,że grzeją się znacznie bardziej niż standardowe żarówki,co skutkuje wypalaniem,przykopcaniem odbłyśników lampy.
Odnośnie xenonów.Przerabiałem temat dogłębnie i tak:Zgodnie z obowiązującymi przepisami nie wolno ich sobie założyć w miejsce halogenu .Bo:na lampie jest znak homologacji do takiego (np halogenowego H) a nie innego źródła światła (xenon zdaje się ma mieć D.}I w motocyklu nie ma układu poziomowania i spryskiwaczy.Wiem bo niezaliczyłem przez to przeglądu technicznego.Można też stracić dowód rejestracyjny .Co do długich świateł na xenonie .Nic z tego ,bo rozpalenie żarnika trwa długo i do tego (podobno) marnie jest z jego trwałością jeżeli się go często załącza i wyłącza np. samochodach długie to najczęściej halogen a jeżeli już to bixenon tj.xenon z ruchomą przesłoną .Jazda w dzień na długich jest wykroczeniem (buractwem przy okazji)drogowym.
Sam używam soczewki z xenonem z allegro :D na mijania.Świeci podobnie jasno jak długie na halogenowej H9 philipsa albo helli.A pobiera 2x mniej prądu.
pozdr.
biegacz
Avatar użytkownika
pamoz
Świeżak
 
Posty: 136
Dołączył(a): 2/10/2010, 19:54
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez Black-Ghost » 7/1/2012, 23:59

ale opowiadasz głupoty. Philips blue wizion ma tą sama wartość poboru brądu co standardowe żarówki h4 czy h7 tyle że wypełnione śa w środku innym rodzajem gazu i maja inny rodzaj szkła żarówki. Za te udogodnieni trzeba troszke zapłacić ja za komplet żarówkek philipsa zapłaciłem coś 150zl gdzie cena normalnego kompletu to 24zł.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez pamoz » 8/1/2012, 18:11

Black-Ghost napisał(a):ale opowiadasz głupoty. Philips blue wizion ma tą sama wartość poboru brądu co standardowe żarówki h4 czy h7 tyle że wypełnione śa w środku innym rodzajem gazu i maja inny rodzaj szkła żarówki. Za te udogodnieni trzeba troszke zapłacić ja za komplet żarówkek philipsa zapłaciłem coś 150zl gdzie cena normalnego kompletu to 24zł.

Nie całkiem głupoty :roll: Dane poparte faktami. :lol:
Cytuję test z autoświata:Philips blue Vision Moc:56,9 i 56,7 W (był oceniane pary tj . 2- egzemplarze) strumień świetlny 1405 i 1397 lm (żaden szał w porównaniu z innymi) Geometria żarnika prawidłowa . Podsumowanie" Żarówka jak i opakowanie wyglądają efokwnie ,jednak ani osiągi ,ani żadna inna cecha nie usprawiedliwiają dość ekstremalnej jak na żarówkę H7 ceny".Co prawda mocowo niewiele przesadzone ale i żadnych rewelacji nie prezentują.
AÅš nr 45 7 listopad 2011r. :wink:
biegacz
Avatar użytkownika
pamoz
Świeżak
 
Posty: 136
Dołączył(a): 2/10/2010, 19:54
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez Black-Ghost » 8/1/2012, 18:45

Przetestowalem to we wlasnym motocyklu na standardowych żarowkach barwa swiatła jest żołtawa i nie koniecznie dobrze na niej widac w nocy na bluewizion tak jak pisalem wczesniej swiatło jest krystalicznie białe co zdecydowanie poprawia komfort podróżowania w nocy. Fakt nie jest to jakiś przelom w świetle ale xenon w motocyklach jest zabroniony (tylko bmw K1600GT/GTL seryjnie jest dopuszczony z takim oswietleniem) Ja uważam że warto wydać pare zlotówek wiecej żeby sie lepiej jezdziło, ale jak ktoś jezdzi tylko wokół komina w idealnie słoneczny dzień to może nie widzi różnicy.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Poprzednia strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości




na górê