Drżenie kierownicy podczas hamowania...
Posty: 27
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Drżenie kierownicy podczas hamowania...
Proszę o pomoc w diagnozie uszkodzenia.
Hamując kiedy tarcze są nierozgrzane nic się nie dzieje.
Po kilku hamowaniach powiedzmy z 220 do 80 podczas końcowej fazy hamowania odczuwam drżenie kierownicy tak jakby przestawało hamować i znowu hamowało tylko z bardzo dużą częstotliwością(nie mam ABS
). Poprzedni właściciel powiedział że powodem są sportowe klocki hamulcowe w co mi się nie chce wierzyć.
Zacząłem się zastanawiać i na początku wymieniłem płyn hamulcowy. Usterka dalej występuje jednak drżenie jest powiedzmy o połowę mniejsze. Dodam że w porównaniu z innymi motocyklami nawet dużo starszymi mam BARDZO "miękki hamulec" tak jakby był zapowietrzony nawet po wymianie płynu. Mechanik który wymieniał płyn hamulcowy wykluczył zapowietrzenie.
Myślałem dalej o wymianie klocków i jak nie pomoże tarcz.
Motocykl suzuki gsxr 1000 k5 przednie hamulce.
Może ktoś się spotkał z podobnym uszkodzeniem?
Hamując kiedy tarcze są nierozgrzane nic się nie dzieje.
Po kilku hamowaniach powiedzmy z 220 do 80 podczas końcowej fazy hamowania odczuwam drżenie kierownicy tak jakby przestawało hamować i znowu hamowało tylko z bardzo dużą częstotliwością(nie mam ABS

Zacząłem się zastanawiać i na początku wymieniłem płyn hamulcowy. Usterka dalej występuje jednak drżenie jest powiedzmy o połowę mniejsze. Dodam że w porównaniu z innymi motocyklami nawet dużo starszymi mam BARDZO "miękki hamulec" tak jakby był zapowietrzony nawet po wymianie płynu. Mechanik który wymieniał płyn hamulcowy wykluczył zapowietrzenie.
Myślałem dalej o wymianie klocków i jak nie pomoże tarcz.
Motocykl suzuki gsxr 1000 k5 przednie hamulce.
Może ktoś się spotkał z podobnym uszkodzeniem?
-
nurofen - Świeżak
- Posty: 117
- Dołączył(a): 13/1/2010, 20:53
- Lokalizacja: Wrocław
Nurofen , moim zdaniem to zmień sobie klocki ( z tych sportowych ) na " normalne " . Jeśli to nie pomoże to ja obstawiam niestety pompę
, biorąc pod uwagę Twoj opis : miekka klamka podczas hamowania i odczucie jakby zapowietzonego układu .Tyle ode mnie

<B>Yamaha R ONE 2009 and 2010 by Trimix</B>
-
Trimix - Świeżak
- Posty: 356
- Dołączył(a): 6/9/2009, 21:01
- Lokalizacja: Wrocek
A czy mechanik przeprowadził podczas wymiany klocków podstawowy serwis układu hamulcowego? TZN. czyszczenie tłoczków i ich smarowanie- miałem w tym roku objaw "miekkiej klamki" i top właśnie zapieczone tłoczki były tego przyczyną.
Co do drżenia to może być delikatnie skrzywiona tarcza hamulcowa.
Co do drżenia to może być delikatnie skrzywiona tarcza hamulcowa.
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
dziwny masz objaw jesli drzenie nastepuje tylko podczas dluzszego hamowania(z 220 do 80,jak piszesz)
Podczas hamowania z 100km/h do 0 nie ma tych objawow??
Tarcza raczej odpada,ja bym stawia na pompe,klocki hmm no jak masz sportowe to przy ori powinno byc gorzej ,w koncu sportowe maja lepsze wlasciwosci (chyba,ze to sportowe made in china)
Podczas hamowania z 100km/h do 0 nie ma tych objawow??
Tarcza raczej odpada,ja bym stawia na pompe,klocki hmm no jak masz sportowe to przy ori powinno byc gorzej ,w koncu sportowe maja lepsze wlasciwosci (chyba,ze to sportowe made in china)
-
macs - Bywalec
- Posty: 546
- Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
- Lokalizacja: Pomorskie
Limak14 nie było takiego serwisu. Szczęki/tłoczki nie były ruszane.
Macs jak się zatrzymuje też drży może źle się wyraziłem chodzi o końcową fazę hamowania także jeśli mam zamiar się zatrzymać. Przed samym zatrzymaniem takrze występuje objaw.
Raczek_6 przewody jeszcze do wiosny oryginał.
Majkel22 tarcze nie maja luzu. Raczej też są proste.
Widzę że trzeba wszystko w tym układzie rozebrać i złożyć będzie pewność.
Macs jak się zatrzymuje też drży może źle się wyraziłem chodzi o końcową fazę hamowania także jeśli mam zamiar się zatrzymać. Przed samym zatrzymaniem takrze występuje objaw.
Raczek_6 przewody jeszcze do wiosny oryginał.
Majkel22 tarcze nie maja luzu. Raczej też są proste.
Widzę że trzeba wszystko w tym układzie rozebrać i złożyć będzie pewność.
-
nurofen - Świeżak
- Posty: 117
- Dołączył(a): 13/1/2010, 20:53
- Lokalizacja: Wrocław
nurofen napisał(a):Widzę że trzeba wszystko w tym układzie rozebrać i złożyć będzie pewność.
Zacznij sobie od czyszczenia bo to najprostsza forma sprawdzenia układu i zarazem najtańsza. Później się bedziesz martwił o inne mozliwości.
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
limak14 racja! Wedlug opisu mialem cos takiego w ninji,sciagnij zaciski wyciagnij tloczki przeczysc drobnym papierem sciernym lub mata scierna,wyciagnij uszczelniacze i przeczysc rowki w ktorych one byly wlozone,przemyj wszystko i mozna skladac.U mnie pomoglo bicie ustalo i klamka twarda
niwy! sluchaj raczka_6.Od cisnienia sie takie zeczy nie robia(wulkanizator musial cos powiedziec,bo przeciez nie powie ze nie wie
),skoro olej nowy to albo zawias zle ustawiony albo wywazenie kola lub luz na glowce ramy

niwy! sluchaj raczka_6.Od cisnienia sie takie zeczy nie robia(wulkanizator musial cos powiedziec,bo przeciez nie powie ze nie wie

- rafczyk
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 1/1/2009, 21:14
rafczyk napisał(a):sciagnij zaciski wyciagnij tloczki przeczysc drobnym papierem sciernym lub mata scierna,wyciagnij uszczelniacze i przeczysc rowki w ktorych one byly wlozone,przemyj wszystko i mozna skladac.U mnie pomoglo bicie ustalo i klamka twarda
tłoczki papierem ściernym !!!.. poebao ????
- toper-utl
- Świeżak
- Posty: 98
- Dołączył(a): 23/10/2008, 15:25
Wystarczy użyć break-cleanera a wszelkie osady powinny odejść. Nie polecam papieru.
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
papier tylko gradacji 2500 PO CZYSZCZENIU jeżeli tłoczki są matowe to w celu poprawienia fabryki ale POD ŻADNYM POZOREM nie mogą mieć nawet rysek. (w części pracujacej czyli jakieś 2mm od ich górnej krawędzi w dół aż do końca bo przytną uszczelniacze i będzie tragedia.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Jak na moje oko to male chinskie dziecko odpowiedzialne za dopychanie klockow jest glodne i wskazane jest dosypanie 10g cukru do plynu hamulcowego xD
a tak powaznie to wyciagnij tloczki, przeczysc dokladnie cale zaciski i nasmaruj
a tak powaznie to wyciagnij tloczki, przeczysc dokladnie cale zaciski i nasmaruj

Produkcja, dystrybucja, masturbacja
Blady 900 puk puk puk
Blady 900 puk puk puk
-
Konio - Mieszkaniec forum
- Posty: 2925
- Dołączył(a): 6/11/2008, 21:47
- Lokalizacja: Nadejdzie Chuck? Tego nikt nie wie;/ Kielce/Krk
"ogólny przegląd"... hmmm i myślisz, że podczas niego zostanie wychwycone drżenie keirownicy przy schodzeniu z 220 na 80tkę? ...
Drżenie keirownicy podczas hamowania może powodować:
-opona
-felga
-łożyska w kole przednim
-nierówny poziom oleju w lagach
-wytarte panewki w lagach(!) (prawie nikt na to nie patrzy podczas wymiany oleju...)
-krzywe tarcze hamulcowe
-źle zamocowane tarcze hamulcowe
-zniszczone okładziny klocków (oderwane od blachy)
-zapieczone tłoczki w zacisku lub stwardnienie ich uszczelniaczy
-baaaardzo zły stan płynu hamulowego (ruda zupa warzywna...)
-zużyte łożyska główki ramy.
-nierówno zamocowane lagi w półkach
-krzywa laga lub obie lagi
Jak widzicie powodów może być dużo i każdy może się przykładać do tego mniej lub bardziej. Do tego dochodzą miksy...
jak nie sprawdzi się tego wszystkiego co napisałem to można gdybać...

Drżenie keirownicy podczas hamowania może powodować:
-opona
-felga
-łożyska w kole przednim
-nierówny poziom oleju w lagach
-wytarte panewki w lagach(!) (prawie nikt na to nie patrzy podczas wymiany oleju...)
-krzywe tarcze hamulcowe
-źle zamocowane tarcze hamulcowe
-zniszczone okładziny klocków (oderwane od blachy)
-zapieczone tłoczki w zacisku lub stwardnienie ich uszczelniaczy
-baaaardzo zły stan płynu hamulowego (ruda zupa warzywna...)
-zużyte łożyska główki ramy.
-nierówno zamocowane lagi w półkach
-krzywa laga lub obie lagi
Jak widzicie powodów może być dużo i każdy może się przykładać do tego mniej lub bardziej. Do tego dochodzą miksy...
jak nie sprawdzi się tego wszystkiego co napisałem to można gdybać...
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Przemo_rene sporo tego...
Nie będzie łatwo,masz może namiary na mechanika który autorytatywnie potrafiłby to wszystko obejrzeć i stwierdzić? Odpowiedź może być na priv.
Kupiłem nowe opony (M Power 2CT)
Podczas wymiany opon sprawdzę felgę oraz tarcze hmulcowe
Wymieniłem płyn hamulcowy
Wiosną wymienię przewody na oplot
Wiosną wymienię klocki hamulcowe
Wymienię znowu płyn hamulcowy(przy okazji przewodów)
W czasie wymiany przewodów rozłożę szczęki.
Cała reszta to dla mnie czarna magia.
Drżenie NIE występuje gdy tarcze są zimne.
Kiedy kilkakrotnie się ostro zhamuje zaczyna się problem.
Może jeszcze jakieś sugestie?
Nie będzie łatwo,masz może namiary na mechanika który autorytatywnie potrafiłby to wszystko obejrzeć i stwierdzić? Odpowiedź może być na priv.
Kupiłem nowe opony (M Power 2CT)
Podczas wymiany opon sprawdzę felgę oraz tarcze hmulcowe
Wymieniłem płyn hamulcowy
Wiosną wymienię przewody na oplot
Wiosną wymienię klocki hamulcowe
Wymienię znowu płyn hamulcowy(przy okazji przewodów)
W czasie wymiany przewodów rozłożę szczęki.
Cała reszta to dla mnie czarna magia.
Drżenie NIE występuje gdy tarcze są zimne.
Kiedy kilkakrotnie się ostro zhamuje zaczyna się problem.
Może jeszcze jakieś sugestie?
-
nurofen - Świeżak
- Posty: 117
- Dołączył(a): 13/1/2010, 20:53
- Lokalizacja: Wrocław
Ja tak miałem w sradzie, w końcowej fazie hamowania zaczynało motać kierownicą. Problemem były kończące się klocki.
-
Meciek - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1935
- Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
- Lokalizacja: z Wrocka
To samo miałem w swojej kawie - tłoczki, a co gorsze nawet jak wyczyścisz może się to prędzej czy później powtarzać...więc albo znowu rozbieranie i czyszczenie albo inwestycja w nowe uszczelki przeciwkurzowe
. Najlepiej zdejmij zacisk i naciśnij klamkę, zobaczysz wtedy jak wszystko pracuje.
Pozdrawiam

Pozdrawiam
"How did they do it? Why did they do it? Riding & crashing & riding & winning and always faster and faster and faster.."
-
olsenOnS - Świeżak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 20/6/2009, 11:08
- Lokalizacja: Poznań
Posty: 27
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości