Drżenie kierownicy podczas hamowania...
Posty: 27
• Strona 2 z 2 • 1, 2
"ogólny przegląd"... hmmm i myślisz, że podczas niego zostanie wychwycone drżenie keirownicy przy schodzeniu z 220 na 80tkę? ...
Drżenie keirownicy podczas hamowania może powodować:
-opona
-felga
-łożyska w kole przednim
-nierówny poziom oleju w lagach
-wytarte panewki w lagach(!) (prawie nikt na to nie patrzy podczas wymiany oleju...)
-krzywe tarcze hamulcowe
-źle zamocowane tarcze hamulcowe
-zniszczone okładziny klocków (oderwane od blachy)
-zapieczone tłoczki w zacisku lub stwardnienie ich uszczelniaczy
-baaaardzo zły stan płynu hamulowego (ruda zupa warzywna...)
-zużyte łożyska główki ramy.
-nierówno zamocowane lagi w półkach
-krzywa laga lub obie lagi
Jak widzicie powodów może być dużo i każdy może się przykładać do tego mniej lub bardziej. Do tego dochodzą miksy...
jak nie sprawdzi się tego wszystkiego co napisałem to można gdybać...

Drżenie keirownicy podczas hamowania może powodować:
-opona
-felga
-łożyska w kole przednim
-nierówny poziom oleju w lagach
-wytarte panewki w lagach(!) (prawie nikt na to nie patrzy podczas wymiany oleju...)
-krzywe tarcze hamulcowe
-źle zamocowane tarcze hamulcowe
-zniszczone okładziny klocków (oderwane od blachy)
-zapieczone tłoczki w zacisku lub stwardnienie ich uszczelniaczy
-baaaardzo zły stan płynu hamulowego (ruda zupa warzywna...)
-zużyte łożyska główki ramy.
-nierówno zamocowane lagi w półkach
-krzywa laga lub obie lagi
Jak widzicie powodów może być dużo i każdy może się przykładać do tego mniej lub bardziej. Do tego dochodzą miksy...
jak nie sprawdzi się tego wszystkiego co napisałem to można gdybać...
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Przemo_rene sporo tego...
Nie będzie łatwo,masz może namiary na mechanika który autorytatywnie potrafiłby to wszystko obejrzeć i stwierdzić? Odpowiedź może być na priv.
Kupiłem nowe opony (M Power 2CT)
Podczas wymiany opon sprawdzÄ™ felgÄ™ oraz tarcze hmulcowe
Wymieniłem płyn hamulcowy
WiosnÄ… wymieniÄ™ przewody na oplot
WiosnÄ… wymieniÄ™ klocki hamulcowe
Wymienię znowu płyn hamulcowy(przy okazji przewodów)
W czasie wymiany przewodów rozłożę szczęki.
Cała reszta to dla mnie czarna magia.
Drżenie NIE występuje gdy tarcze są zimne.
Kiedy kilkakrotnie siÄ™ ostro zhamuje zaczyna siÄ™ problem.
Może jeszcze jakieś sugestie?
Nie będzie łatwo,masz może namiary na mechanika który autorytatywnie potrafiłby to wszystko obejrzeć i stwierdzić? Odpowiedź może być na priv.
Kupiłem nowe opony (M Power 2CT)
Podczas wymiany opon sprawdzÄ™ felgÄ™ oraz tarcze hmulcowe
Wymieniłem płyn hamulcowy
WiosnÄ… wymieniÄ™ przewody na oplot
WiosnÄ… wymieniÄ™ klocki hamulcowe
Wymienię znowu płyn hamulcowy(przy okazji przewodów)
W czasie wymiany przewodów rozłożę szczęki.
Cała reszta to dla mnie czarna magia.
Drżenie NIE występuje gdy tarcze są zimne.
Kiedy kilkakrotnie siÄ™ ostro zhamuje zaczyna siÄ™ problem.
Może jeszcze jakieś sugestie?
-
nurofen - Świeżak
- Posty: 117
- Dołączył(a): 13/1/2010, 20:53
- Lokalizacja: Wrocław
Ja tak miałem w sradzie, w końcowej fazie hamowania zaczynało motać kierownicą. Problemem były kończące się klocki.
-
Meciek - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1935
- Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
- Lokalizacja: z Wrocka
To samo miałem w swojej kawie - tłoczki, a co gorsze nawet jak wyczyścisz może się to prędzej czy później powtarzać...więc albo znowu rozbieranie i czyszczenie albo inwestycja w nowe uszczelki przeciwkurzowe
. Najlepiej zdejmij zacisk i naciśnij klamkę, zobaczysz wtedy jak wszystko pracuje.
Pozdrawiam

Pozdrawiam
"How did they do it? Why did they do it? Riding & crashing & riding & winning and always faster and faster and faster.."
-
olsenOnS - Świeżak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 20/6/2009, 11:08
- Lokalizacja: Poznań
PodepnÄ™ siÄ™ do tematu:
Otóż mam podobny problem z tym, że u mnie w końcowej fazie hamowanie nie tyle drży kierownica co przednie amortyzatory...
Czy może to być spowodowane:
A. nieszczelnym układem zawieszenia przedniego
B. zużytymi klockami hamulcowymi
czy może A+B ?
Otóż mam podobny problem z tym, że u mnie w końcowej fazie hamowanie nie tyle drży kierownica co przednie amortyzatory...
Czy może to być spowodowane:
A. nieszczelnym układem zawieszenia przedniego
B. zużytymi klockami hamulcowymi
czy może A+B ?
Honda cb 450s -> FZS600
- mianps
- Świeżak
- Posty: 490
- Dołączył(a): 20/5/2009, 19:49
- Lokalizacja: Radom/Opole/Tomaszów Maz.
Jak ciekną uszczelniacze to może być przyczyna, oprócz tego może być zużyty olej w zawieszeniu lub za niski poziom oleju, zużyte tulejki w zawieszeniu:
http://larsson.pl/towar_obrazek_duzy.ph ... c1300d2225
http://larsson.pl/towar_obrazek_duzy.ph ... c1300d2225
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Posty: 27
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości