Zobacz wątek - Drżenie kierownicy podczas hamowania...
NAS Analytics TAG

Drżenie kierownicy podczas hamowania...

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Postprzez Przemo_rene » 27/1/2010, 12:04

"ogólny przegląd"... hmmm i myślisz, że podczas niego zostanie wychwycone drżenie keirownicy przy schodzeniu z 220 na 80tkę? ... :roll:

Drżenie keirownicy podczas hamowania może powodować:

-opona
-felga
-łożyska w kole przednim
-nierówny poziom oleju w lagach
-wytarte panewki w lagach(!) (prawie nikt na to nie patrzy podczas wymiany oleju...)
-krzywe tarcze hamulcowe
-źle zamocowane tarcze hamulcowe
-zniszczone okładziny klocków (oderwane od blachy)
-zapieczone tłoczki w zacisku lub stwardnienie ich uszczelniaczy
-baaaardzo zły stan płynu hamulowego (ruda zupa warzywna...)
-zużyte łożyska główki ramy.
-nierówno zamocowane lagi w półkach
-krzywa laga lub obie lagi


Jak widzicie powodów może być dużo i każdy może się przykładać do tego mniej lub bardziej. Do tego dochodzą miksy...

jak nie sprawdzi się tego wszystkiego co napisałem to można gdybać...
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R


Postprzez nurofen » 27/1/2010, 18:11

Przemo_rene sporo tego...
Nie będzie łatwo,masz może namiary na mechanika który autorytatywnie potrafiłby to wszystko obejrzeć i stwierdzić? Odpowiedź może być na priv.

Kupiłem nowe opony (M Power 2CT)
Podczas wymiany opon sprawdzÄ™ felgÄ™ oraz tarcze hmulcowe
Wymieniłem płyn hamulcowy
WiosnÄ… wymieniÄ™ przewody na oplot
WiosnÄ… wymieniÄ™ klocki hamulcowe
Wymienię znowu płyn hamulcowy(przy okazji przewodów)
W czasie wymiany przewodów rozłożę szczęki.

Cała reszta to dla mnie czarna magia.

Drżenie NIE występuje gdy tarcze są zimne.
Kiedy kilkakrotnie siÄ™ ostro zhamuje zaczyna siÄ™ problem.

Może jeszcze jakieś sugestie?
Avatar użytkownika
nurofen
Świeżak
 
Posty: 117
Dołączył(a): 13/1/2010, 20:53
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez Meciek » 27/1/2010, 18:12

Ja tak miałem w sradzie, w końcowej fazie hamowania zaczynało motać kierownicą. Problemem były kończące się klocki.
Avatar użytkownika
Meciek
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1935
Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
Lokalizacja: z Wrocka

Postprzez nurofen » 27/1/2010, 18:21

Meciek to właśnie obstawiam. Dokładnie dzieje się to w końcowej fazie hamowania.
Avatar użytkownika
nurofen
Świeżak
 
Posty: 117
Dołączył(a): 13/1/2010, 20:53
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez olsenOnS » 28/1/2010, 15:50

To samo miałem w swojej kawie - tłoczki, a co gorsze nawet jak wyczyścisz może się to prędzej czy później powtarzać...więc albo znowu rozbieranie i czyszczenie albo inwestycja w nowe uszczelki przeciwkurzowe :roll: . Najlepiej zdejmij zacisk i naciśnij klamkę, zobaczysz wtedy jak wszystko pracuje.

Pozdrawiam
"How did they do it? Why did they do it? Riding & crashing & riding & winning and always faster and faster and faster.."
Avatar użytkownika
olsenOnS
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 20/6/2009, 11:08
Lokalizacja: Poznań

Postprzez mianps » 18/4/2010, 18:47

PodepnÄ™ siÄ™ do tematu:

Otóż mam podobny problem z tym, że u mnie w końcowej fazie hamowanie nie tyle drży kierownica co przednie amortyzatory...
Czy może to być spowodowane:
A. nieszczelnym układem zawieszenia przedniego
B. zużytymi klockami hamulcowymi

czy może A+B ?
Honda cb 450s -> FZS600
mianps
Świeżak
 
Posty: 490
Dołączył(a): 20/5/2009, 19:49
Lokalizacja: Radom/Opole/Tomaszów Maz.

Postprzez Raczek_6 » 18/4/2010, 23:14

Jak ciekną uszczelniacze to może być przyczyna, oprócz tego może być zużyty olej w zawieszeniu lub za niski poziom oleju, zużyte tulejki w zawieszeniu:
http://larsson.pl/towar_obrazek_duzy.ph ... c1300d2225
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Poprzednia strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na górê