Zobacz wątek - Naked z ABS.ER6N, Z750, GSR600 czy XJ6N.

Naked z ABS.ER6N, Z750, GSR600 czy XJ6N.

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Naked z ABS.ER6N, Z750, GSR600 czy XJ6N.

Postprzez schwarz » 12/1/2010, 11:32

Witam.
Już poruszałem temat nowego moto dla siebie na tym forum. W tej chwili ograniczyłem się ostatecznie do tych 4 modeli i jak ktoś ma swój typ to proszę napisać. Bez propozycji co innego :D Kupie to co znajde w lepszym stanie technicznym ale że nie chciałbym przekroczyć 15 tyś zł to będzie to pewnie ER6N lub GSR600. Z750 z ABS za tyle będzie ciężko kupić, podobnie jak XJ6N. Pozdrawiam
schwarz
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
Lokalizacja: Kielce


Postprzez Kamusial » 12/1/2010, 15:35

Zapewne czytałeś:
http://www.motocykl-online.pl/testy/YAM ... DA_CBF_600
http://www.scigacz.pl/Yamaha,FZ6,kontra ... 166x4.html
http://www.motocykl-online.pl/testy/Kaw ... aha_MT_03_

osobiście miałem tylko doświadczenia z pochodnym od ER6 - versysem i o silniku mogę się wypowiadać w superlatywach.

Ciekaw jestem co wybierzesz, bo czuję że moje gusta motocyklowe zmierzają o dziwo w stronę nakedów.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez schwarz » 12/1/2010, 15:55

Czytałem wszystko ale dziękuję. Oglądałem wszystko, przymierzałem się. Niestety jeszcze nie wszystkim jeździłem ale jak będzie pogoda to się to zmieni. Kupie to co znajdę w dobrym stanie, zdaje się na los :D
schwarz
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
Lokalizacja: Kielce

Postprzez skazi » 12/1/2010, 20:26

Osobiście posiadam ER6N (ale bez ABS-u) i wg mnie to naprawdę fajne moto które potrafi dać sporo frajdy podczas jazdy. W miarę lekki, zwrotny, przyśpieszenia też nie najgorsze. Na początku planowałem kupić SV650N ale jako że trafiłem ładną sztukę w dobrej cenie, a SV w nakedzie było akurat jak na lekarstwo wziąłem ER6 i nie żałuję. Z resztą nie miałem do czynienia ale Z750 też godne moto :)
skazi
Świeżak
 
Posty: 171
Dołączył(a): 10/11/2008, 20:07

Postprzez schwarz » 17/1/2010, 21:07

Skazi a powiedz mi bo nie zwracałem uwagi ER6N nie ma ani wskaźnika paliwa ani wskaźnika temperatury?
Bo jeśli nie to kawa chyba przegięła i nastawię się na GSR. Ma dwa wskaźniki i jeszcze wskaźnik zapiętego biegu. Niby pierdoły ale jakże przydatne...
schwarz
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
Lokalizacja: Kielce

Postprzez skazi » 17/1/2010, 21:54

Faktycznie ER6N ma tylko kontrolkę rezerwy no i kontrolkę temperatury układu chłodzenia nie ma natomiast wskaźnika zapiętego biegu.
Ostatnio edytowano 18/1/2010, 17:33 przez skazi, łącznie edytowano 1 raz
skazi
Świeżak
 
Posty: 171
Dołączył(a): 10/11/2008, 20:07

Postprzez schwarz » 18/1/2010, 13:11

No to kicha z tą ERką. Zajrzałem w serwisówkę GSR i jestem w szoku bo serwis co 6000KM a zawory co 24000km czyli 2x częściej niż w Kawach. W takim nowym moto myślałem, że będzie co 12000km. Zawsze coś nie tak :)
schwarz
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
Lokalizacja: Kielce

Postprzez twardy-99 » 18/1/2010, 19:39

Również polecam Er6n :) Latam na tym moto od sezonu i jestem z niego bardzo zadowolony. Oczywiście ma kilka niedociągnięć (zawieszenie), ale dzięki dającemu dużo funu z jazdy silnikowi można mu to wybaczyć :)
Chciałem przesiąść się w tym roku na tusrystyka ale chyab nasz romans się przedłuży :) co bardzo mnie cieszy.
ps jak by ktoś chciał kupić kawasaki Er6n an gwarancji to neich zapoda na priv ;)
pozdro
twardy-99
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 28/3/2008, 21:29
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez schwarz » 18/1/2010, 21:39

Poszedł pw. A mógłbyś poszerzyć wypowiedź? Co konkretnie jest nie tak? Że kapituluje przy szybkiej jeździe? Głośno pracuje? Dobija?
schwarz
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Kamusial » 18/1/2010, 22:14

schwarz- zrób mi przysługę i obadaj versysa- taka doskonalsza wersja ER6 :wink:

Natomiast co do przeglądów, to ciekaw jestem czy są motocykle w których faktycznie można sprawdzać zawory co 42kkm (nie chodzi mi o to co producent podaje, tylko jak wyglądają luzy po 24kkm-np. u mnie już wymagały regulacji)
No i poza tym pytanie co obejmuje przegląd? Sprawdź w serwisówce, bo na ogół to jest wymiana oleju i sprawdzenie podzespołów co de facto wchodzi w normalne sprawy eksploatacyjne.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez schwarz » 19/1/2010, 00:00

Byłem na versysie. W sumie moto ładne, chociaż sporo wyższe od er6 i wygodne i ma wskaźnik od paliwa ale to nie to :D Chce nakeda i koniec. Najlepiej się czuję właśnie na nakedzie.
Jeśli chodzi o serwis to mam na myśli głównie wymiane oleju. Świece i filtry to na ogół podobnie się zmienia. Jeśli chodzi o zawory to każdy silnik inaczej reaguje. Jeden będzie gubił po 20tkm a drugi po 60tkm. Producenci chyba wiedzą mniej więcej kiedy powinno się to robić. Myślę, że gdyby Kawasaki uważało że ich twin gubi luzy po 20 tkm to nie pisali by żeby to robić co 42tkm, bo jakby ludziom zaczęły stukać zawory 20tkm przed serwisem to by chyba nikt już zielonych nie kupił.
schwarz
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Kamusial » 19/1/2010, 14:52

Heh, skoro wiesz co chcesz, to tym lepiej. Natomiast osobiście częstotliwością czynności serwisowych zalecanych przez producenta bym się nie kierował przy wyborze moto.

Daj znać jak już coś wybierzesz.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez schwarz » 19/1/2010, 17:55

Już wybrałem ale 4 sztuki:) A co kupie to zależy od tego co znajde. Wiesz musze się kierować ze względów finansowych. Mam kilka planów na które potrzeba sporo kasy i jak zaoszczędze na serwisie 500 zł rocznie (er6 vs gsr) to zawsze coś. A niestety jestem młody i sam muszę na wszystko pracować. Do tego dochodzi małe spalanie er6n. Moto mam zamiar trzymać conajmniej 5 lat więc na części w tym okresie trochę kasy pójdzie.
Przykład olej do er6n 2L=120 zł co 12 000km
Olej do Gsr 4L=240 zł co 6 000 km
Na 12 tyś km ( bo tyle pewnie walne w sezonie) er6n 120 zł, gsr 480 zł. Na świeczkach mała różnica. Zawory też wychodzą 4 razy drożej bo 2xczęściej i 2xwięcej zaworów.
Zobaczymy. Nie można popadać w paranoje :D Jak się trafi ładny GSR z ABS to nie będę się zastanawiał i przeżywał, że wydam więcej na utrzymanie. :)
schwarz
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
Lokalizacja: Kielce

Postprzez twardy-99 » 19/1/2010, 22:19

Już piszę po pierwsze primo :) jak jadę z plecaczkiem to zdarza się na wyboistym odcinku wrocławskiej kostki, że kończą sie możliwości tłumienia tylnego amortyzatora w pojedynkę jest naprawdę ok.
Po drugie przy 170 ochrona przed wiatrem jest żadna i łeb urywa, ale to norma w nakedach :)
Jedziemy dalej ugięcie kolan to mi przeszkadzało na początku, ale się przyzwyczaiłem mam 192cm wzrostu i nie było łatwo ale poza tym ok. Jeszcze można sie czepic braku centralki ale założyłem automatyczne smarowanie łańcucha i jest zajefajnie :)
Tak na marginesie wspominałem o symbolicznym spalaniu przy moim zdaniem b. dobrych osiagach ? :)
twardy-99
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 28/3/2008, 21:29
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez skazi » 19/1/2010, 22:25

No tak spalanie jest przyzwoite, a silnik na akcesoryjnym wydechu również brzmi godnie :)
skazi
Świeżak
 
Posty: 171
Dołączył(a): 10/11/2008, 20:07

Postprzez twardy-99 » 19/1/2010, 22:36

Na zwykłym też nie wstyd jechać ale mógł by być lepszy ;)
Na mivv fajnie brzmi i zarazem wygląda a i cena na e bayu nie straszna
ps poszły odpowiedzi na prv :)
twardy-99
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 28/3/2008, 21:29
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez schwarz » 19/1/2010, 23:03

Dzięki. Ja mam 180cm i jest to bardzo wygodne moto dla mnie. Lekki też jestem i mój plecak więc raczej wytrzyma. :) A ile z ciekawości wam palą te sprzęty?
Twardy-99 mi myśli poczesał bo moto piękne ale bez ABS :twisted:
schwarz
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
Lokalizacja: Kielce

Postprzez skazi » 19/1/2010, 23:23

Mi pali ok. 5l-5,5l/100km ale ja jeżdżę głównie po mieście i przeważnie daję mocno w palnik ;) Dłuższego dystansu nigdy nie robiłem bo moto kupione pod koniec sezonu 2009 więc nie wiem ile bierze w trasie. Podobno idzie się zbliżyć do 4,2l-4,5l/100km jak się jeździ spokojnie.
skazi
Świeżak
 
Posty: 171
Dołączył(a): 10/11/2008, 20:07

Postprzez xede » 20/1/2010, 10:19

gsr powinien spalic moze z litr wiecej, poza tym ze moim zdaniem jest ladniejszy to i mocniejszy :)
xede
Świeżak
 
Posty: 370
Dołączył(a): 3/10/2009, 12:35
Lokalizacja: łódź

Postprzez gruby19 » 20/1/2010, 13:02

kazda XJ6s 2009 ma ABS? czy tylko niektore wersje ? po czym poznac czy ma ABS?
Wole jak człowiek na dwóch, niż jak zwierze na czterech...

Honda XLV 125 Varadero V-8

http://www.polskajazda.pl/Profil,Honda,XLV,125,Varadero,TGB,F409,Royal,Cruise/42971 (otwórz link)
Avatar użytkownika
gruby19
Stały bywalec
 
Posty: 1220
Dołączył(a): 29/10/2009, 19:36
Lokalizacja: witkowo

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 0 gości




na gr