Zobacz wątek - Naked z ABS.ER6N, Z750, GSR600 czy XJ6N.
NAS Analytics TAG

Naked z ABS.ER6N, Z750, GSR600 czy XJ6N.

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Postprzez schwarz » 20/1/2010, 15:09

Nie każda. Za ABS trzeba sporo dopłacić. Po kilku elementach. Kontrolka abs na zegarach, czujniki prędkości obrotowej przy kołach oraz takie "mini tarcze ponacinane" montowane na obręczy koła które współpracują z czujnikami. Ze zdjęć to po tym najłatwiej rozpoznać. A już widziałem kilka ogłoszeń moto z ABS które nie miały ABSu więc warto na to zwracać uwagę.
schwarz
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
Lokalizacja: Kielce


Postprzez schwarz » 31/1/2010, 16:28

Ostatnio miałem styczność z Banditem 650 k9. Powiem, że moto ładne, jedyna wada że przy ciężkie. Ale gdyby się trafiła ładna sztuka to kto wie :wink: Nie mogę niestety znaleźć serwisówki do tego moto. Czy ktoś ma może albo mógłby podpowiedzieć co ile wymiana oleju, świeczek i regulacja zaworów. Chodzi mi o wersje na wtrysku z chłodzeniem wodą, chyba od 2007 roku w górę.
Spotkałem er6n abs z 2006 roku które ma nakulane 69 000 km:) W dodatku cena wyższa od średniej rynkowej:)
schwarz
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
Lokalizacja: Kielce


Postprzez skazi » 31/1/2010, 18:31

Widziałem serwisówkę z bandita k4 i tam przeglądy są jak w GSR co 6000km więc pewnie w nowszym nic się w tej kwestii nie zmieniło. Chyba suzuki w większości swoich motocykli (może nawet we wszystkich) ma przegląd co 6000km.
skazi
Świeżak
 
Posty: 171
Dołączył(a): 10/11/2008, 20:07

Postprzez schwarz » 31/1/2010, 21:35

No ale k4 a np k8 to zupełnie inne silniki. Ciekawe czy ktoś potwierdzi, że co 6 000km.
schwarz
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Kamusial » 31/1/2010, 22:05

Nie rozumiem czemu się przejmujecie tymi serwisami co 6kkm, lub co 12kkm... Że niby w innych motocyklach olej wolniej się zużywa, czy ma dwukrotnie lepsze warunki pracy? Poza tym podstawowy przegląd poza wymianą oleju sprowadza się do SPRAWDZENIA czy wszystko gra, a to można już zrobić samemu i na ogół widać czy coś jest nie halo.
Jak dla mnie to przeglądy co 6kkm to jest zalecenie "dbania" o motocykl, a co 12kkm chwyt marketingowy i tyle.
Bierzcie to na czym Wam się fajniej jeździ/ jest w lepszym stanie, a kwestię przeglądów serwisowych olejcie- takie moje zdanie :)
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez Bochater » 1/2/2010, 05:38

Osobiscie nie doradze Ci który model wybrać, jednak polecam zakup motocykla z systemem ABS.

Sam posiadam i jest to jazda o wiele bardziej przyjemniejsza, wzrasta znacząca komfort psychiczny oraz bezpieczeństwo.

Wielu ludzi nie chce takiego motocykla, jednak ja uważam że trzeba isc z duchem czasu a konstruktorzy chcą pomóc a nie zaszkodzić a pomaga to naprawde bardzo.

Osobiscie nie wyobrazam sobie juz jazdy bez ABS-u, mój następny motocykl będzie miał pełen pakiet ABS, ESP jednak narazie troche poczekam.

Pozdrawiam, Bogdan
porady motocyklowe zapraszam na prywatne wiadomosci

FC NEOSTRADA 2010
Avatar użytkownika
Bochater
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 1/2/2010, 04:29
Lokalizacja: wwa

Postprzez schwarz » 1/2/2010, 11:39

Mnie interesują częstotliwości ze względów czysto finansowych. Motocykl będę serwisował tylko sam bo nie wierze żadnemu serwisowi. Więc dla mnie koszt serwisu to koszt wydania pieniędzy tylko na części. A doglądał moto to ja będę pewnie raz w tygodniu czy wszystko ok :D
Też myślę, że ABS podnosi bezpieczeństwo. Poza tym psychicznie inaczej się czujesz bo wiesz, że jak przegniesz to nic się nie stanie :wink:
Przymierzałem się przez chwilę do moto bez ABS bo ładne się trafiło ale ostatecznie postanowione na 100% że tylko z ABS :D
schwarz
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Tmek » 2/2/2010, 09:48

Być może masz złe doświadczenia z serwisami ;) Moje, nabyte wraz z yamahą, są całkiem odmienne. Choć wydatek to niemały, ale utrzymuję ważność gwarancji, przy późniejszej sprzedaży mam potwierdzenie wpisami mojej dbałości (bo na gębę się nie wierzy ). Kupując fajny sprzęt warto serwisować go w profesjonalnym warsztacie, niż próbować własnych sił w garażu :)
Tmek
Świeżak
 
Posty: 219
Dołączył(a): 13/12/2008, 14:55
Lokalizacja: Łódź

Postprzez schwarz » 2/2/2010, 11:25

Tylko dodatkowo ja się na tym znam i lubie grzebać przy swoim moto więc nie ma mowy żebym go dawał do serwisu. :D
A książkę będę sobie prowadził sam, wszystkie faktury zakupu części, zdjęcia robione podczas wymian to wystarczające dowody że coś było zrobione. Jak kiedyś będę sprzedawał i dla kogoś będzie to nie wiarygodne to niech spada szuka ulepa z książką kupioną za granicą i po temacie :D
schwarz
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
Lokalizacja: Kielce

Postprzez MaximusPL » 3/2/2010, 14:36

Witam

dodam swoje 3 grosze :)

jestem posiadaczem GSR-a 600 K7 z ABS - w zeszłym sezonie przejechałem na nim 10 tys km.

- pozycja na GSR-e dla mnie jest rewelacyjna mam 182 cm wzrostu.
- jak nie jeździłeś jeszcze naked-ami to przygotuj sie na niezły wiatr :)
pomaga dodatkowa szybka, która podnosi pęd wiatru z klaty na kask.
- wystarczająca moc (jak dla mnie) nie odstaję do 170 km/h od innych kolegów na mocniejszych maszynach. Fajny "klang" oraz niesamowite przeżycia od 10 tys rpm :)
- zwinny motocykl na miasto (wąska kierownica)
- bardzo łatwy w prowadzeniu
- przy jeździe do około 140 km/h spalanie na poziomie 6 - 6,5 litra ale przy większych około 170 km/h znacznie więcej
- koszty utrzymania jak każdego motocykla, trzeba płacić a na własną naprawę nie mam czasu
- rewelacyjne hamulce mam wersje z ABS-em w deszczu uratował mi ABS dupe, wykręciłem przed hamującym TIR-em

Generalnie polecam ten motocykl ze względu na łatwość prowadzenia. Nadaje się idealnie do codziennej jazdy. Nie jest to motocykl turystyczny.
Zastanawiałem sie nad zmianą ale nie mam alternatywy. Chyba, że na mocnego fazera ale po co mi ta moc ? hehe :)
Suzuki GSR 600 A 2007/2008
Avatar użytkownika
MaximusPL
Świeżak
 
Posty: 328
Dołączył(a): 31/3/2009, 13:37
Lokalizacja: Poznań

Postprzez schwarz » 3/2/2010, 15:50

Dzięki każda opinia jest cenna. Skoro chodzi ci po głowie zamiana to może swojego chcesz sprzedać :D ?
schwarz
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
Lokalizacja: Kielce

Postprzez MaximusPL » 8/2/2010, 12:28

schwarz napisał(a):Dzięki każda opinia jest cenna. Skoro chodzi ci po głowie zamiana to może swojego chcesz sprzedać :D ?



raczej nie ... bo nie odłożyłem jeszcze na B-Kinga :)
Suzuki GSR 600 A 2007/2008
Avatar użytkownika
MaximusPL
Świeżak
 
Posty: 328
Dołączył(a): 31/3/2009, 13:37
Lokalizacja: Poznań

Postprzez nexus2k » 18/2/2010, 00:56

Posiadam Kawasaki Z750 (bez ABS) i jestem bardzo zadowolony. Przy 186cm wzrostu wygodna pozycja, pelne stopy na ziemi. Jest to moje pierwsze moto, troche z przypadku bo tez szukalem SV650. Naked Zetka wybacza bledy i to bardzo, ma czuly tylni chamulec, 2cm nacisku i mocno lapie. Czujnik temp. i paliwa (LCD) wyswietlacz. Czujnik paliwa choc malo precyzyjny dziala :)
Kawasaki ZX10R
Avatar użytkownika
nexus2k
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 28/11/2009, 00:37
Lokalizacja: Zielona Gora / Londyn

Postprzez schwarz » 18/2/2010, 23:29

Oglądałem kilka motocykli oraz rozmawiałem z mądrymi ludzmi którzy handlują motocyklami(rozmawiali ze mną poważnie bo wszystko co robili przy moto znalazłem w 5 min :wink: ) i tak:
1. Stwierdzili, że ponad 90% motocykli trafiających do Polski leżało. Zdażają się bezwypadkowe ale na tym zarobek żadny bo i ponad 90% klientów szuka dobrej ceny a nie dobrego moto.
2. Oglądałem Horneta 2007 i powiedzieli że jeszcze nie widzieli Horneta czy to starego czy nowego co by nie leżał :D
3. Wszyscy zdecydowanie odradzają GSR600. A jeśli już ma strasznie ciśnienie to AC. Widziałem jedną sztukę z malowaną ramą a drugą z pękniętą. Nie chcę wiedzieć ile takich moto widzieli ludzie co je sprowadzają...
4. Oglądałem 2 Kawy ER6N i obie dojechane. Sprawiały wrażenie 3 razy starszych niż w rzeczywistości. Co drugi spaw w rdzy... Mocowanie silnika standardowo pęknięte. Chyba coś w tym jest że Kawasaki to kupa.

Także spokojnie czekam sobie na ładne moto z ABS. Oczywiście każde, podkreślę każde moto które widziałem było robione. W ogłoszeniach bezwypadkowe. Ja widzę co jest ale naprawdę nie zazdroszczę kupowania moto komuś kto się zupełnie nie zna... :D
schwarz
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
Lokalizacja: Kielce

Postprzez 4z4zel » 21/2/2010, 12:27

Co do pkt. 3.

Kurcze do dzisiaj nie rozumiem tego całego czarnego "PR'u" wokół GSR'a.
Miałem jednego z salonu k7 który został skasowany podczas wypadku przez samochód.

Po wypłacie kasy kupiłem sobie następnego GSR k6 - sprowadzanego z Francji.

Motocykl jest świetny jeśli chodzi o miasto, lotnisko (doszkalania), tor prowizorka (lublin, ryki) daje kupę frajdy i człowiek czuje się na nim bardzo pewnie. Wręcz ma wrażenie ze jeździlo się nim od lat.

Fakt jest że powstały ogromne mity już na wstępie tego motocykla że posiada pękająca ramę. Jest ona robiona bodajże metodą ciśnieniowa z aluminium żeby zmniejszyć cieżar i koszty produkcji (chyba). Dopoki moto nie miało naprawdę poważnego dzwona to nie ma sie czego bać (ten który został mi skasowany - dzwon z samochodem przy 100 km/h - z ramą wszystko było w porządku - poprostu dodatki plastiki no i ubezpieczyciel uznał że kasacja).

Motocykl jest świetny do 8000 prowadzi sie jak laleczka - a powyżej zamienia sie w demona.

Hamulce ma piekielne a w połączeniu z ABS dają naprawdę czadu.

Nie róbmy paranoi - dopóki nie zaliczysz dzwona naprawdę konkretnego to nic z ramą nie bedzie sie działo (tak samo z nieumiejętnym lądowaniem z koła).

Polecam wydechy IXIL do niego - calość daje niesamowite wrażenie. Przerobiłem w nim tyle rzeczy ze glowa mała i nie ma sie czego wstydzić ani bać - moto super!

Szukać moto na aukcji sprawdzić wszystko czy nie miał poważnego dzwona i wio!
Rama nie pęka tak łatwo ;)

Ja swojego sprzedałem dopiero w tym roku i pojechał sobie do Trójmiasta.
4z4zel
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 10/2/2009, 13:40

Postprzez schwarz » 25/2/2010, 18:20

Ja nie daje się zwariować i jak będzie ładny GSR to wezmę ale coś musi być na rzeczy.
Orientuje się ktoś czy Bandit 650NA k7 ma naklejki na zadupku pod lakierem bezbarwnym czy są naklejone na lakier w taki sposób, że można je usunąć bez problemu? Dodam, że są tam 3 naklejki.
Coraz bardziej przekonuje się do bandita :wink: Sporo egzemplarzy z ABS, wskaźniki oraz regulacja zawiechy przód i tył. Jedyny minus to duża waga którą ja niestety czuję.
schwarz
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
Lokalizacja: Kielce

Poprzednia strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości




na gr