Naked z ABS.ER6N, Z750, GSR600 czy XJ6N.
Posty: 36
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Naked z ABS.ER6N, Z750, GSR600 czy XJ6N.
Witam.
Już poruszałem temat nowego moto dla siebie na tym forum. W tej chwili ograniczyłem się ostatecznie do tych 4 modeli i jak ktoś ma swój typ to proszę napisać. Bez propozycji co innego
Kupie to co znajde w lepszym stanie technicznym ale że nie chciałbym przekroczyć 15 tyś zł to będzie to pewnie ER6N lub GSR600. Z750 z ABS za tyle będzie ciężko kupić, podobnie jak XJ6N. Pozdrawiam
Już poruszałem temat nowego moto dla siebie na tym forum. W tej chwili ograniczyłem się ostatecznie do tych 4 modeli i jak ktoś ma swój typ to proszę napisać. Bez propozycji co innego

- schwarz
- Świeżak
- Posty: 210
- Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
- Lokalizacja: Kielce
Zapewne czytałeś:
http://www.motocykl-online.pl/testy/YAM ... DA_CBF_600
http://www.scigacz.pl/Yamaha,FZ6,kontra ... 166x4.html
http://www.motocykl-online.pl/testy/Kaw ... aha_MT_03_
osobiście miałem tylko doświadczenia z pochodnym od ER6 - versysem i o silniku mogę się wypowiadać w superlatywach.
Ciekaw jestem co wybierzesz, bo czuję że moje gusta motocyklowe zmierzają o dziwo w stronę nakedów.
http://www.motocykl-online.pl/testy/YAM ... DA_CBF_600
http://www.scigacz.pl/Yamaha,FZ6,kontra ... 166x4.html
http://www.motocykl-online.pl/testy/Kaw ... aha_MT_03_
osobiście miałem tylko doświadczenia z pochodnym od ER6 - versysem i o silniku mogę się wypowiadać w superlatywach.
Ciekaw jestem co wybierzesz, bo czuję że moje gusta motocyklowe zmierzają o dziwo w stronę nakedów.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
-
Kamusial - Bywalec
- Posty: 782
- Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
- Lokalizacja: Wawa - włochy
Czytałem wszystko ale dziękuję. Oglądałem wszystko, przymierzałem się. Niestety jeszcze nie wszystkim jeździłem ale jak będzie pogoda to się to zmieni. Kupie to co znajdę w dobrym stanie, zdaje się na los 

- schwarz
- Świeżak
- Posty: 210
- Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
- Lokalizacja: Kielce
Osobiście posiadam ER6N (ale bez ABS-u) i wg mnie to naprawdę fajne moto które potrafi dać sporo frajdy podczas jazdy. W miarę lekki, zwrotny, przyśpieszenia też nie najgorsze. Na początku planowałem kupić SV650N ale jako że trafiłem ładną sztukę w dobrej cenie, a SV w nakedzie było akurat jak na lekarstwo wziąłem ER6 i nie żałuję. Z resztą nie miałem do czynienia ale Z750 też godne moto 

- skazi
- Świeżak
- Posty: 171
- Dołączył(a): 10/11/2008, 20:07
Skazi a powiedz mi bo nie zwracałem uwagi ER6N nie ma ani wskaźnika paliwa ani wskaźnika temperatury?
Bo jeśli nie to kawa chyba przegięła i nastawię się na GSR. Ma dwa wskaźniki i jeszcze wskaźnik zapiętego biegu. Niby pierdoły ale jakże przydatne...
Bo jeśli nie to kawa chyba przegięła i nastawię się na GSR. Ma dwa wskaźniki i jeszcze wskaźnik zapiętego biegu. Niby pierdoły ale jakże przydatne...
- schwarz
- Świeżak
- Posty: 210
- Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
- Lokalizacja: Kielce
No to kicha z tą ERką. Zajrzałem w serwisówkę GSR i jestem w szoku bo serwis co 6000KM a zawory co 24000km czyli 2x częściej niż w Kawach. W takim nowym moto myślałem, że będzie co 12000km. Zawsze coś nie tak 

- schwarz
- Świeżak
- Posty: 210
- Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
- Lokalizacja: Kielce
Również polecam Er6n
Latam na tym moto od sezonu i jestem z niego bardzo zadowolony. Oczywiście ma kilka niedociągnięć (zawieszenie), ale dzięki dającemu dużo funu z jazdy silnikowi można mu to wybaczyć
Chciałem przesiąść się w tym roku na tusrystyka ale chyab nasz romans się przedłuży
co bardzo mnie cieszy.
ps jak by ktoś chciał kupić kawasaki Er6n an gwarancji to neich zapoda na priv
pozdro


Chciałem przesiąść się w tym roku na tusrystyka ale chyab nasz romans się przedłuży

ps jak by ktoś chciał kupić kawasaki Er6n an gwarancji to neich zapoda na priv

pozdro
- twardy-99
- Świeżak
- Posty: 54
- Dołączył(a): 28/3/2008, 21:29
- Lokalizacja: Wrocław
schwarz- zrób mi przysługę i obadaj versysa- taka doskonalsza wersja ER6
Natomiast co do przeglądów, to ciekaw jestem czy są motocykle w których faktycznie można sprawdzać zawory co 42kkm (nie chodzi mi o to co producent podaje, tylko jak wyglądają luzy po 24kkm-np. u mnie już wymagały regulacji)
No i poza tym pytanie co obejmuje przegląd? Sprawdź w serwisówce, bo na ogół to jest wymiana oleju i sprawdzenie podzespołów co de facto wchodzi w normalne sprawy eksploatacyjne.

Natomiast co do przeglądów, to ciekaw jestem czy są motocykle w których faktycznie można sprawdzać zawory co 42kkm (nie chodzi mi o to co producent podaje, tylko jak wyglądają luzy po 24kkm-np. u mnie już wymagały regulacji)
No i poza tym pytanie co obejmuje przegląd? Sprawdź w serwisówce, bo na ogół to jest wymiana oleju i sprawdzenie podzespołów co de facto wchodzi w normalne sprawy eksploatacyjne.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
-
Kamusial - Bywalec
- Posty: 782
- Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
- Lokalizacja: Wawa - włochy
Byłem na versysie. W sumie moto ładne, chociaż sporo wyższe od er6 i wygodne i ma wskaźnik od paliwa ale to nie to
Chce nakeda i koniec. Najlepiej się czuję właśnie na nakedzie.
Jeśli chodzi o serwis to mam na myśli głównie wymiane oleju. Świece i filtry to na ogół podobnie się zmienia. Jeśli chodzi o zawory to każdy silnik inaczej reaguje. Jeden będzie gubił po 20tkm a drugi po 60tkm. Producenci chyba wiedzą mniej więcej kiedy powinno się to robić. Myślę, że gdyby Kawasaki uważało że ich twin gubi luzy po 20 tkm to nie pisali by żeby to robić co 42tkm, bo jakby ludziom zaczęły stukać zawory 20tkm przed serwisem to by chyba nikt już zielonych nie kupił.

Jeśli chodzi o serwis to mam na myśli głównie wymiane oleju. Świece i filtry to na ogół podobnie się zmienia. Jeśli chodzi o zawory to każdy silnik inaczej reaguje. Jeden będzie gubił po 20tkm a drugi po 60tkm. Producenci chyba wiedzą mniej więcej kiedy powinno się to robić. Myślę, że gdyby Kawasaki uważało że ich twin gubi luzy po 20 tkm to nie pisali by żeby to robić co 42tkm, bo jakby ludziom zaczęły stukać zawory 20tkm przed serwisem to by chyba nikt już zielonych nie kupił.
- schwarz
- Świeżak
- Posty: 210
- Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
- Lokalizacja: Kielce
Heh, skoro wiesz co chcesz, to tym lepiej. Natomiast osobiście częstotliwością czynności serwisowych zalecanych przez producenta bym się nie kierował przy wyborze moto.
Daj znać jak już coś wybierzesz.
Daj znać jak już coś wybierzesz.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
-
Kamusial - Bywalec
- Posty: 782
- Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
- Lokalizacja: Wawa - włochy
Już wybrałem ale 4 sztuki:) A co kupie to zależy od tego co znajde. Wiesz musze się kierować ze względów finansowych. Mam kilka planów na które potrzeba sporo kasy i jak zaoszczędze na serwisie 500 zł rocznie (er6 vs gsr) to zawsze coś. A niestety jestem młody i sam muszę na wszystko pracować. Do tego dochodzi małe spalanie er6n. Moto mam zamiar trzymać conajmniej 5 lat więc na części w tym okresie trochę kasy pójdzie.
Przykład olej do er6n 2L=120 zł co 12 000km
Olej do Gsr 4L=240 zł co 6 000 km
Na 12 tyś km ( bo tyle pewnie walne w sezonie) er6n 120 zł, gsr 480 zł. Na świeczkach mała różnica. Zawory też wychodzą 4 razy drożej bo 2xczęściej i 2xwięcej zaworów.
Zobaczymy. Nie można popadać w paranoje
Jak się trafi ładny GSR z ABS to nie będę się zastanawiał i przeżywał, że wydam więcej na utrzymanie. 
Przykład olej do er6n 2L=120 zł co 12 000km
Olej do Gsr 4L=240 zł co 6 000 km
Na 12 tyś km ( bo tyle pewnie walne w sezonie) er6n 120 zł, gsr 480 zł. Na świeczkach mała różnica. Zawory też wychodzą 4 razy drożej bo 2xczęściej i 2xwięcej zaworów.
Zobaczymy. Nie można popadać w paranoje


- schwarz
- Świeżak
- Posty: 210
- Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
- Lokalizacja: Kielce
Już piszę po pierwsze primo
jak jadę z plecaczkiem to zdarza się na wyboistym odcinku wrocławskiej kostki, że kończą sie możliwości tłumienia tylnego amortyzatora w pojedynkę jest naprawdę ok.
Po drugie przy 170 ochrona przed wiatrem jest żadna i łeb urywa, ale to norma w nakedach
Jedziemy dalej ugięcie kolan to mi przeszkadzało na początku, ale się przyzwyczaiłem mam 192cm wzrostu i nie było łatwo ale poza tym ok. Jeszcze można sie czepic braku centralki ale założyłem automatyczne smarowanie łańcucha i jest zajefajnie
Tak na marginesie wspominałem o symbolicznym spalaniu przy moim zdaniem b. dobrych osiagach ?

Po drugie przy 170 ochrona przed wiatrem jest żadna i łeb urywa, ale to norma w nakedach

Jedziemy dalej ugięcie kolan to mi przeszkadzało na początku, ale się przyzwyczaiłem mam 192cm wzrostu i nie było łatwo ale poza tym ok. Jeszcze można sie czepic braku centralki ale założyłem automatyczne smarowanie łańcucha i jest zajefajnie

Tak na marginesie wspominałem o symbolicznym spalaniu przy moim zdaniem b. dobrych osiagach ?

- twardy-99
- Świeżak
- Posty: 54
- Dołączył(a): 28/3/2008, 21:29
- Lokalizacja: Wrocław
Dzięki. Ja mam 180cm i jest to bardzo wygodne moto dla mnie. Lekki też jestem i mój plecak więc raczej wytrzyma.
A ile z ciekawości wam palą te sprzęty?
Twardy-99 mi myśli poczesał bo moto piękne ale bez ABS

Twardy-99 mi myśli poczesał bo moto piękne ale bez ABS

- schwarz
- Świeżak
- Posty: 210
- Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
- Lokalizacja: Kielce
Mi pali ok. 5l-5,5l/100km ale ja jeżdżę głównie po mieście i przeważnie daję mocno w palnik
Dłuższego dystansu nigdy nie robiłem bo moto kupione pod koniec sezonu 2009 więc nie wiem ile bierze w trasie. Podobno idzie się zbliżyć do 4,2l-4,5l/100km jak się jeździ spokojnie.

- skazi
- Świeżak
- Posty: 171
- Dołączył(a): 10/11/2008, 20:07
kazda XJ6s 2009 ma ABS? czy tylko niektore wersje ? po czym poznac czy ma ABS?
Wole jak człowiek na dwóch, niż jak zwierze na czterech...
Honda XLV 125 Varadero V-8
http://www.polskajazda.pl/Profil,Honda,XLV,125,Varadero,TGB,F409,Royal,Cruise/42971 (otwórz link)
Honda XLV 125 Varadero V-8
http://www.polskajazda.pl/Profil,Honda,XLV,125,Varadero,TGB,F409,Royal,Cruise/42971 (otwórz link)
-
gruby19 - Stały bywalec
- Posty: 1220
- Dołączył(a): 29/10/2009, 19:36
- Lokalizacja: witkowo
Posty: 36
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości