Problem techniczny
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Problem techniczny
Witam. ostatnio zauwazylem, ze moja cr125-tka nie wkreca sie jak trzeba na obroty. gdy chodzi na niskich obrotach i odkrece manetke, to sie przydusza i dopiero po chwili sie wkreca na obroty. jak jest jeszcze zimna to gasnie i wogle sie nie chce wjesc na wyzsze. Nie byloby w tym nic niepokojacego, ale jakis czas temu wymienialem tlok i uczszelke pod cylkiem. od strony wydechu uszczelka jest wilgotna. w sumie to nie tylko uszczelaka. nie wiem, czy jest tam nieszczelnosc, czy z racji, ze ostatnio ja troszke zamulalem (=>wrunki pogodowe;]) niespalone paliwo zalewa cylinder. I teraz 2 hipotezy:
1. gaznik jest przypchany (nigdy jeszcze go nie czyscilem. przejechalem ok 130 l pb)
2. silnik łapie "lewe powietrze.
Osobiscie sklanialbym sie ku nieczystemu gaznikowi, ale wolalbym sie Was, koledzy doradzic;D
1. gaznik jest przypchany (nigdy jeszcze go nie czyscilem. przejechalem ok 130 l pb)
2. silnik łapie "lewe powietrze.
Osobiscie sklanialbym sie ku nieczystemu gaznikowi, ale wolalbym sie Was, koledzy doradzic;D
- ddit
- Świeżak
- Posty: 101
- Dołączył(a): 22/7/2008, 20:52
- Lokalizacja: FrÄ…czki, okolice Olsztyna
sam sobie odpowiedziałes
ja stawiam na tłok lub zapchany gaźnik moze tez i lewe powietrze ale raczej mozna zerknąc czy opaski na gaźniku są poskręcane raczej w obudowie filtra dziura sama z siebie by się nie zrobiła ;D wyczysc gaźnik filtr i zobacz czy się odmuli

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Oczywiście może być wiele przyczyn, ale z uwagi na niskie temperatury może być bardziej uczulona na gażnik. Jak wspomniałeś nie czyściłeś gażnika. Przy wyczyszczonym gażniku przecież silnik inaczej się zachowuje w niskich i wyższych temperaturach. Wiem, że przy niższej temp. otoczenia niż +6 C są inne kategorie dysz i powyżej +6 też inne dysze, ale wiadomo to stosują zawodnicy jednak należy o tym pamiętać przy ewentualnych niedomaganiach. Na Twoim miejscu jak sam potrafisz lub przy pomocy osób tzw. trzecich zrobił bym na początek tak;
1. Przeczyszczenie filtra powietrza.
2. Przeczyszczenie gażnika ze zwróceniem szczególnej uwagi na dyszę.
3. Po tym wszystkim próba wpierw na "starej" , a póżniej na innej świecy.
Jeżeli to nie zagra można myśleć dalej.
1. Przeczyszczenie filtra powietrza.
2. Przeczyszczenie gażnika ze zwróceniem szczególnej uwagi na dyszę.
3. Po tym wszystkim próba wpierw na "starej" , a póżniej na innej świecy.
Jeżeli to nie zagra można myśleć dalej.
Tylko na torze. | Honda CR 125 - Osobniku! Do Ciebie piszę! Narzekasz, że bez przerwy Ci mocy brakuje? Jeśli tak, ta czerwona diablica pokaże Ci , gdzie jest Twoje miejsce! Normalnie Cię sponiewiera! | http://www.youtube.com/watch?v=6FQG7Eqwtow
-
Hamulec - Bywalec
- Posty: 773
- Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
- Lokalizacja: okolice Leszna
henio12323 napisał(a): ja stawiam na tłok
tlok?? nie wiem o co chodzi;]. filtr czyscilem czesto tzn co 3-4 wyjazd. obecnie jest zalozony nowy filtr. tylko raz na nim jezdzilem po sniegu, wiec jest czysciutki jak z fabryki:D. bedzie trzeba z gaznikiem powalczyc na poczatku;]
- ddit
- Świeżak
- Posty: 101
- Dołączył(a): 22/7/2008, 20:52
- Lokalizacja: FrÄ…czki, okolice Olsztyna
moze juz zatarłes pisałes że nie dawno go wymieniłes mogłes źle dotrzec np go przegrzac przytarł się i teraz moze się źle zachowywac. nie mówie że to jest przyczyna tylko możliwosc. u mnie np miałem długo nie czyszczony filtr powietrza bo stał i nie jeździłem płyn bardzo zasechł troche kurzu naleciało i nie miał wysokich obrotów wyczysciłem filtr i gaźnik i od razu odżył. więc moze u ciebie tez filtr niby czysty ale płyn jak stary moze skutecznie blokuje dopływ powietrza. filtr powinno się czyscic a przynajmniej nasączac w dzien smigania ;d i co kazdy wyjazd
nie mówie że wyjazd na 15 min i czyszczenie :d ale 5 litrów i wyżej wylatanej benzyny i filtr kwalifikuje sie do czyszczenia. w zimie troche inaczej mozna dłuzej nie czyscic bo nie ma kurzu chyba że ostre zaspy to moze się woda dostac ;D i mozna przeczyscic żeby nigdzie wody nie ciągnęło

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
filtr napewno caly czas mialem utrzymany w odpowiedniej kulturze. Docieranie tez przebieglo jak nalezy, wiec wina tloka odpada. moze ta nieszczesna uszczelaka, ale to sie okaże po wyczyszczeniu gaznika. napisze na forum o efektakch za jakis czas, ale nie szybko. Sesja przede mna:/. dzieki z podpowiedzi
- ddit
- Świeżak
- Posty: 101
- Dołączył(a): 22/7/2008, 20:52
- Lokalizacja: FrÄ…czki, okolice Olsztyna
ddit napisał(a):henio12323 napisał(a): ja stawiam na tłok
tlok?? nie wiem o co chodzi;]. filtr czyscilem czesto tzn co 3-4 wyjazd. obecnie jest zalozony nowy filtr. tylko raz na nim jezdzilem po sniegu, wiec jest czysciutki jak z fabryki:D. bedzie trzeba z gaznikiem powalczyc na poczatku;]
panie kolego , częsta zmiana filtra to co 1h w sezonie letnim
przy sezonie zimowym nie trzeba zbytnio czyścic, bo nie kurzy się i tak dalej
ale normalnie jak się jeździ i nie za mocno się kurzy to co jazdę się go zmienia, czyści, nasącza płynem
wawzon napisał(a):Heniu jezeli piszesz ze zle dotarl mogl tez go jeszcze nie dotrzec ;] zamalo jezdzil np i dlatego sie tak dzieje
tłok w typowym krosie dociera się ok 15min+10min jazdy spokojniej, a później kręcisz ile matka natura dała mocy
co do gaźnika, przeczyśc i mógl się aby syf nie dotarł do cylindra
a co do uszczelki, nie ma prawa byc mokra, byc moze cos źle lub za słabo podokręcałeś i są przedmuchy?? czy jak to tam się nazywa??
kompresja ucieka?
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
wiedzialem, ze ktos sie przyczepi do ktoregos uproszczonego modelu. wiadomo, ze jesli jedzisz w kurzu to trzeba czesciej. nie wiam jak Wy, ale ja lubie jezdzic jednak jak jest jakies blotko, a przynajmniej nie jak jest skwar 30'C, kurzy sie i niewiadomo gdzie jest tor, bo przed Toba jechal kumpel;]
- ddit
- Świeżak
- Posty: 101
- Dołączył(a): 22/7/2008, 20:52
- Lokalizacja: FrÄ…czki, okolice Olsztyna
a wczesniej lepiej sie zachowywała ? czy od początku tak było źle i sie nie wkręcała ? błoto tym bardziej ;D ja mam tor suchy jest jedno obniżenie gdzie na początku i pod koniec sezonu stoi woda gruntowa i własnie raz pojechałem dosłownie 1.5 litra wylatałem tam wiec kilka kółek tylko strzeliłem w domu filtr był caluutki czarny przez 2 -3 metry takiej wody z błotem i nie jechałęm przeprawowo tylko ze 40-60 km h wbijałem się w tą wode bo za nią spora hopa i sie fajnie skacze
D także tez byłem zdziwiony że dostało tam się błoto
co do docierania nic nie zaszkodzi docierac nieco dłużej. moze zawodowcy i tak docierają gdzies czytałem że jak sie dociera trzeba ostro manetką kręcic żeby ciągle były zmienne obroty chwila aby sie nie przegrzał potem znowu i dotarty i wtedy osiąga sporą moc większą niz po innym docieraniu. ( tak czytałem więc nie wiem czy to prawda) jednak zawodnika stac a raczej jego sponsorów stac na tłok co kilka wypadów. ja tam wolałbym docierac dłużej niech straci nieco mocy bo i tak jest pod dostatkiem i raczej zwykły śmiertelnik spadku nie poczuje a jak ma mi kilka motogodzin dłużej pojeździc to wole stracic tą moc ;D więc nic tylko zabierz się do czyszczenia filtra gaźnika wymien swiece moze i powiedz jak efekty ;D


co do docierania nic nie zaszkodzi docierac nieco dłużej. moze zawodowcy i tak docierają gdzies czytałem że jak sie dociera trzeba ostro manetką kręcic żeby ciągle były zmienne obroty chwila aby sie nie przegrzał potem znowu i dotarty i wtedy osiąga sporą moc większą niz po innym docieraniu. ( tak czytałem więc nie wiem czy to prawda) jednak zawodnika stac a raczej jego sponsorów stac na tłok co kilka wypadów. ja tam wolałbym docierac dłużej niech straci nieco mocy bo i tak jest pod dostatkiem i raczej zwykły śmiertelnik spadku nie poczuje a jak ma mi kilka motogodzin dłużej pojeździc to wole stracic tą moc ;D więc nic tylko zabierz się do czyszczenia filtra gaźnika wymien swiece moze i powiedz jak efekty ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Kolego przyklejone tematy się kłaniają.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości