Zobacz wątek - Co się stało z olejem ? I co to za stukanie...
NAS Analytics TAG

Co się stało z olejem ? I co to za stukanie...

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Co się stało z olejem ? I co to za stukanie...

Postprzez patryk83 » 8/1/2010, 09:17

A więc sprawa wygląda tak, że jak jeszcze jeździłem przed świętami to sprawdzałem stan oleju i był między jedną a drugą kreską więc wszystko powinno być ok.
Niestety podczas jazdy coś tam w silniku od czasu do czasu przy niskich obrotach stukało 3tyś w wyższych już nie.

Ostatnio mnie nie było w kraju więc moto stał w garażu i nikt go nie ruszał. Garaż nie jest ogrzewany ale jest częścią mojego domu i temp jest niska ale nie poniżej zera st.
Wczoraj podłączyłem akumulator, bez problemu odpaliłem moto ale strasznie stukał coś w silniku, zupełnie inaczej niż kiedyś bo przy odpalaniu nie było czegoś takiego tylko tak jak by coś z rozrządem bardziej.
W każdym razie po po jakiś 2 minutach już prawie nie było słychać tego stukania tak jak by olej dotarł gdzie miał dotrzeć i prawie przestało.

Po wprowadzeniu motocykla do garażu postawieniu na stojakach i sprawdzeniu poziomu oleju zostałem zaskoczony brakiem widocznego stanu oleju, tak jak by go w ogóle nie było a na bank nigdzie nie wyciekł bo byłaby plama w garażu. Moto na stojakach jest w poziomie więc co się stało z olejem ? I pytanie co zrobić, dolać na zimę jakiegoś podobnego oleju a później przy jakiejś naprawie tego stukania docelowo kupić taki który był wcześniej... ?
Honda CBR 600 F4i user
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
patryk83
Bywalec
 
Posty: 942
Dołączył(a): 29/8/2008, 08:32
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez Przemo_rene » 8/1/2010, 09:33

Wiem, że jesteś na forum sporo czasu ale podaje wszystkie możliowości 0 nawet te laickie:

masz 3 opcje - albo ktoś nim jeździł pod Twoją nieobecność i spalił ten olej albo olej się dostał do płynu chłodniczego poprzez wydmuchaną uszczelkę pod głowicą. (mały remont Cię czeka)

Możliwe, że ktoś go spuścił? Odkręć korek wlewu i poświeć latarką. Ile go jest? Zobacz zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego - nie ma tam przypadkiem płynu kawowego?

Czy jak motocykl był odpalony to był jakiś dym z tłumika inny niż zwykła para wodna? (niebieski, gęsto biały? )

Silnik nie jest zarzygany olejem i wszystko wokół niego pod owiewkami?

Jest jeszcze jedna - radykalna opcja - sprawdzałeś stan oleju z moto na stojakach ale czy wyłączony i poczekałeś tak 5min? Jak będzie włączony to chyba jasne, że nie będzie widać w okienku oleju bo pływa on po silniku.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R


Postprzez patryk83 » 8/1/2010, 09:48

Zima jest śnieg na dworze, po ulicy się nie da jeździć więc nikt nim nie jeździł :) zresztą akumulator się nie ruszył z miejsca w moim pokoju więc...

Spuszczenie oleju tez odpada bo kto i po co nikt u mnie nie ma motocykla a rodzice czy brat...

Po odpaleniu to na początku standardowy dym ani jakiś wybitnie biały ani wybitnie niebieski, raczej troszkę szarawy jak dym z tłumika w zasadzie :)

W zbiorniczku raczej nie widziałem niczego nietypowego pewnie by mi się rzucił inny kolor płynu niż jakiś niebieski tam chyba mam :)

Z tego co widziałem to raczej oleju nie było nigdzie ale mówię raczej o górze silnika i widocznej jego części bo owiewki założone są więc dokładnie nie widać. W każdym razie z tego co widać nie bardzo są jakieś wycieki.


Motocykl wyłączyłem wprowadziłem do garażu a troszkę to trwa, później zastanawiałem się jak postawić go tam na stojaki żeby zamknąc garaż więc spokojnie jakieś 15 minut to trwało.
Honda CBR 600 F4i user
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
patryk83
Bywalec
 
Posty: 942
Dołączył(a): 29/8/2008, 08:32
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Przemo_rene » 8/1/2010, 10:17

Sprawdź przez korek wlewu ile go jeszcze jest i jak wygląda. Płyn chłodniczy obejrzyj też po zdjęciu korka (najlepiej i z chłodnicy i ze zbiorniczka) Sciągnij owiewki jak nadal tego nie rozwiążesz gdzie siępodział i dokładnie latarką wszystko obejrzyj.

Niemożliwe by olej wyparował :D

no chyba, że olej wsiąkł w izolację gąbkową owiewki (pługu) dolnego - sprawdź te bo te olementy są tak robione , że powinny przyjać litr oleju bez wylewania go na podłoże

(nawet w pucharze gsxr cup piszą o tym, że musi sprzęt spełniać ten warunek)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez patryk83 » 8/1/2010, 10:24

Musze sobie w takim razie latarkę skombinować bo wczoraj telefonem świeciłem ale to gówno widać i miejsca w garażu mam tyle że ciężko się tam schylić:>

Dzieki za rady coś pokombinuje, owiewki ściągnę dopiero po weekendzie bo musze projekt sieci zrobić na zajęcia :/ no chyba, że mi ktoś użyczy swojego ;p
Honda CBR 600 F4i user
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
patryk83
Bywalec
 
Posty: 942
Dołączył(a): 29/8/2008, 08:32
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez grzybek124 » 8/1/2010, 16:55

A wcześniej też mieżyleś na stojakach? W tym samym miejscu? Jeśli nie to motocykl wcześniej mógl być minimalnie przechylony a teraz jest inaczej. I z tąd mogla się wziąść różnica.
FZR 1000
Avatar użytkownika
grzybek124
Świeżak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 19/3/2009, 23:05
Lokalizacja: wiocha

Postprzez YZF R1 » 8/1/2010, 19:23

Moja rada jest taka sprawdzaj olej zawsze w tej samej pozycji motocykla najlepiej w pionie, a jeśli olej nie wyciekł i nikt Ci go nie spuścił to poszedł w komin i tyle... co do stukania ciężko powiedzieć bez usłyszenia owego stuku może panewka może zawory może rozrząd (napinacz)... może być wiele przyczyn
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez hugo2003 » 8/1/2010, 20:16

Zmien olej lub uzupelnij braki i obserwuj.....


Ps.
Milo Cie znow tu widziec kolego YZF R1 !!!
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez patryk83 » 8/1/2010, 20:18

A więc mam przeje... pewnie sobie nie pojeżdżę szybko :/

Podłączyłem halogena w garażu odkręciłem korek a tam sucho :/ kur...
Normalnie nic, nie widać śladu oleju a mam wybitne wrażenie, że jak jeszcze była pogoda do jazdy to brat trzymał motocykl w pionie a ja patrzyłem na poziom oleju i widać było przez szkiełko że coś tam się rusza czyli olej wtedy jeszcze był więc o co ku... chodzi.

W listopadzie po powrocie z Włoch odpalałem moto to ledwo co odpalił ale to wina akumulatora, no ale odpalił bez stukania już przy odpalaniu.
Teraz wróciłem znowu z Włoch odpalam a tu zajebiste stukanie :/
Honda CBR 600 F4i user
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
patryk83
Bywalec
 
Posty: 942
Dołączył(a): 29/8/2008, 08:32
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Tomas KTM 620 Super Comp » 8/1/2010, 21:26

Niech lepiej Twój brat przyzna się do zajechania sprzęta przegapiając olej !!! Jak juz stuka, to nie przestanie. Wręcz przeciwnie. Proponuje zdjąć chociaż głowice i cylinder, a nie odpalać i sprawdzać czy ciągle stuka. Sprawdzić czy nie ma luzu na korbie. Kiedys w GPZ 500S wysypały mi się magnesy w magneto. Wysypany magnes przedostał się do oleju i zatkał kanał olejowy. Zaczął strasznie stukać !!! Zdjąłem góre i okazało się, że panewka zakończyła swój żywot. Nie odpalaj, moze jeszcze coś uratujesz. Drugi przypadek miałem w KTMie (poprzedni właściciel wydłużał chyba okresy zmiany oleju i mikrofiltra) - efekt? Skończyła się korba. Pytasz czy może być rozrząd? Bardzo możliwe ale dziwnie zgrało się z saharą w Twoim silniku:/
Tomas KTM 620 Super Comp
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 3/12/2009, 14:11

Postprzez patryk83 » 8/1/2010, 21:56

Niestety nie jestem mechanikiem a jak rozbierałem zegarek to troszkę części mi zostało po jego ponownym złożeniu i jakoś nie widzę siebie w tym temacie.
moje pierwsze wymienienie klocków hamulcowych trwało niewiarygodnie długo :>
A jak zobaczyłem co to głowica jest to troszkę mnie to chyba przerasta i wyjdzie na to, że będę musiał zbierać kasę na mechanika :/
Honda CBR 600 F4i user
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
patryk83
Bywalec
 
Posty: 942
Dołączył(a): 29/8/2008, 08:32
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez hugo2003 » 8/1/2010, 23:00

nie koniecznie skoro masz za malo oleju to tez moze sie objawiac stukaniem w silniku lub roznymi dziwnymi dzwiekami... uzupelnij ubytki lub tak jak mowilem zmien i obserwuj bo przez korem to mozesz zobaczyc tarcze sprzaglowe lub ciemnosc ... patrz na oczko do tego przeznaczone!!!!

Proponuje wziasc brachola zeby usiadl i pocylal moto w kierunku oczka ... i zobaczyc ile musi pocylic zeby olej pokazal sie w oczku.... wtedy masz jakies odniesienie a nie wierze ze w moto nie ma oleju skoro jak mowisz po odpaleniu kontrolka sie nie zapala... wiec nie moze byc az tak zle.... !!
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez patryk83 » 8/1/2010, 23:02

No po odpaleniu wszystko jest ok z kontrolkami.
Najpierw chyba 2 sie pala N i czerwona, po załaczeniu pompi F1 po odpaleniu wszystko gasnie.
Honda CBR 600 F4i user
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
patryk83
Bywalec
 
Posty: 942
Dołączył(a): 29/8/2008, 08:32
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez hugo2003 » 8/1/2010, 23:17

no jak wszystko gasnie (a w szczegolnosci czerwona smarownica) to cos (olej) musi byc w silniku malo bo nalo skoro nie widac w okienku ale wystarczajaco zeby kontrolka sie nie zapalala.... poczytaj moj wyzszy post i sie do niegho zasdtosuj i napisz ile brakowalo!!!
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez patryk83 » 8/1/2010, 23:24

No, muszę kupić jakiś tani olej o tych samych parametrach i na nim przezimuje do wiosny a później wyjdzie, że i tak będę musiał zrobić rozrząd bo z nim coś jest nie tak na bank.

Ojciec wysunął teorie, że jak przy zimnym silniku stukało coś w nim a po rozgrzaniu tak do już koło 38st chyba nie było już słychać tego stukania to prawdopodobnie jakaś uszczelka w cylindrze poszła.

Nie jestem w stanie sprawdzić za bardzo czy w
chłodnicy nie ma oleju bo nie widzę w zbiorniczku żadnego płynu a jakieś 2 czy 3 miesiące temu dolewałem do odpowiedniego poziomu.

Co do kontrolek to może czujnik oleju jest skopany albo niepodłączony albo coś innego więc nie pokazuje błędu.
Honda CBR 600 F4i user
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
patryk83
Bywalec
 
Posty: 942
Dołączył(a): 29/8/2008, 08:32
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Raczek_6 » 8/1/2010, 23:39

Każdy doświadczony i szanujący swój motocykl użytkownik trzyma zawsze maksymalny poziom oleju.

Moim zdaniem nie lej byle czego tylko wlej świeży docelowy olej i zamontuj nowy filtr oleju. Przynajmniej to będziesz miał z głowy na wiosnę która już nie daleko.

Jeśli to motocykl z podpisu F4i to polecam napinacz tuningowy. Niestety w niektórych modelach była wada tej części.

Po za tym W F4i jest jedna czerwona kontrolka + 3 ikony na wyświetlaczu (nie pamiętam kolejności) FI, Olej, Temperatura.
Zapala się czerwona lampka i dodatkowo ikona gdzie występuje problem.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Brak oleju

Postprzez kargulvmax » 9/1/2010, 06:59

Witam, moja rada jest taka ,nie dolewaj ani nie wymieniaj w ciemno oleju bo może go zmarnujesz jak poszła panewka(kontrolka jak się zapali to korbowód chyba będzie na zewnatrz,panewki moze nie być bo zostanie zmielona a ciśnienie i tak będzie- bardzo wydajna pompa oleju ).
Proponuje spuścic olej (sprzęta nie odpalac nie zagrzewać to tylko pogarsza sytuacje-kilka odpalen zeby kolega posłuchał co to moze być i pózniej nie ma co naprawiać) po odstaniu przelać do innego naczynia i zobaczyć czy na dnie nie ma złotawych opiłków a wręcz pyłu.Nie są to skrawki jak makaron i wystarczy że delikatnie cos się na dnie mieni na złoto jak drobny brokat.Jako laik mozesz sam tego nie zauwazyć moze zaproś kogos który wie o co biega.Przy okazji zobaczysz ile oleju brakowało -co jest przyczyna zatarcia panewki.
Nie radzcie ściagac głowicy bo to bez sensu -dodatkowe koszty.
Tacie powiedz że uszczelki nie stukaja.
Może masz nierówna podłoge i moto stało w innym miejscu?
Osobiscie jak siedzę na moto to wiem ze jest na pewno w pionie a u Ciebie moze jest uniesiony równo w poziomie ale czy ma pion, co tutaj jest zasadniczo ważne..
Jakby co słuzę pomocą i zapraszam na remoncik ,wersja optymistyczna zamykamy się w 1000zł.Pozdr
Ostatnio edytowano 10/1/2010, 08:21 przez kargulvmax, łącznie edytowano 1 raz
Carpe diem
kargulvmax
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
Lokalizacja: Gostyń Wlkp.

Postprzez Tomas KTM 620 Super Comp » 9/1/2010, 19:19

Kargulvmax co do głowicy jeśli robisz to sam to koszt jest potężny!!! 105 zł za uszczelke pod głowice i to wszystko - sam wiesz:) Ale jeśli faktycznie zmiana klocków zajeła Ci ruski miesiąc to może i z tym olejem i filtrem też daj sobie spokój. Poproś brata i wspólnymi siłami pchajcie sprzęta do mechanika. W 100% zgadzam się z kargulemvmax, że każde kolejne odpalenie silnika to może być zabójstwo (zresztą też pisałem, że może przynajmnije uda się cos uratować). Kto wie, a może to nic powaznego ale będziesz miał pewność. Lepiej wydać 500 zł niż 3000:)
Tomas KTM 620 Super Comp
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 3/12/2009, 14:11

?????

Postprzez kargulvmax » 10/1/2010, 08:17

Co wiedziałeś? Ja poproszę o tą uszczelke do F4 za 105zł( chyba własnej roboty) poza tym mam to do siebie że nie odwalam popeliny i gdy mam zdjeta głowice to wymienie uszczelniacze podocieram zawory i gniazda a jak trzeba to przeszlifuje ,usune nagar a za to wszystko minimum 600zł niepotrzebnych w danym momencie, kosztów dla kogos komu się silnik rozleciał, a nie śpi na pieniądzach.Wszystko przez to, ze komus sie zachce głowice sciagac nie wiadomo po co.Pozdr
Carpe diem
kargulvmax
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
Lokalizacja: Gostyń Wlkp.

Postprzez Tomas KTM 620 Super Comp » 10/1/2010, 12:16

Jak prosiłbym o wymiane np. panewki a Ty byś mi zrobił szlif wału, planowanie głowicy, docieranie zaworów, wymiane uszczelmniaczy zaworowych, usuwanie nagaru i Bóg wie co tam jeszcze to nie byłbym zadowolony zostawiając u Ciebie 1000 zł. Mówliśmy tu o niepokojącym stukaniu a nie remoncie kapitalnym głowicy. Za każdym razem sciągając głowice to robisz? Nawet jeśli jest ok? Skąd wiesz, że u niego trzeba to zrobić więc nie mów to u jakiejś popelinie. Takie jest moje k.....a skromne zdanie!
Tomas KTM 620 Super Comp
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 3/12/2009, 14:11

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê