Zobacz wątek - Jak przygotować do nowego sezonu?
NAS Analytics TAG

Jak przygotować do nowego sezonu?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Postprzez Rafal_W_wa » 14/1/2010, 13:08

co sezon, lub po ilosci km podanych w serwisówce , jednak jesli wymieniamy np. co sezon.. to zalecaja wymieniac na jesien aby moto stalo na nowym oleju niz na wiosne... ale widac zawsze jest szkoła otwocka i falenicka
RSIX
Avatar użytkownika
Rafal_W_wa
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 29/4/2009, 20:59


Postprzez miki1406 » 14/1/2010, 13:37

Ja to wezmę i się nadoję melisy... Serio... Bo jak się dorwę do 900ki i to zaraz po takiej przerwie to się jeszcze gdzieś wkleję w jakąś ścianę...
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice


Postprzez funky5 » 17/1/2010, 14:00

koledzy, a takie pytanka mam jeszcze, żeby nowego tematu nie zakładać (F4i Sport '02):

wymieniam olej na Motul 7100, płyn ham na motul DOT5.1,
a jaki filtr oleju i paliwa polecacie?
i jakie smary do łańcucha, żeby nie bryzgało na wszystkie strony:)?
macie może jeszcze jakieś sugestie co sprawdzić/wymienić/wyczyścić przed sezonem?
f4i -> hornet :)
funky5
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 14/6/2009, 14:41
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

Postprzez Raczek_6 » 17/1/2010, 21:02

Płyn hamulcowy DOT4 (DOT5.1 ma dodatki sylikonu i nie do każdego ukłądu hamulcowego się nadaje).
Filtr oleju oryginał 43PLN lub MIW Meiwa (Larsson.pl)
Filtr paliwa 200PLN- raczej tylko oryginał: http://www.sklep.motorista.pl/

smar do łańcuchów polecam:
http://larsson.pl/?c=r&no=NzE0MDExNw==
używam od kilku sezonów.
P.S. Łańcuch smaruje się od środka po rolkach i oringach, a siłą odśrodkowa wypycha smar na zewnątrz.

Poszukaj instrukcji użytkownika - tam masz opisane co wykonać przed jazdą.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez limak14 » 17/1/2010, 21:06

Filtr oleju - może być też HifloFiltro
Filtr powietrza- K&N albo oryginał
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez dominik528 » 17/1/2010, 21:22

Ja dla przykładu to wymieniam olej z filtrem i nic pozatym.
Po co coś wymieniać jeżeli wszystko dobrze funkcjonuje.
Natomiast jeśli się trafi jakaś usterka (a takich nie mało) to wtedy inwestuje.

Po co się ładować w niepotrzebne koszty?
Avatar użytkownika
dominik528
Świeżak
 
Posty: 229
Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
Lokalizacja: Lipinki

Postprzez limak14 » 17/1/2010, 21:26

dominik528 napisał(a):Po co coś wymieniać jeżeli wszystko dobrze funkcjonuje.

:shock:
Jeździć aż wszystko pier...nie
Myślenie "polskiego motocyklisty".
Dlatego wole kupić moto zza miedzy.
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez dominik528 » 17/1/2010, 21:37

limak14 napisał(a):Jeździć aż wszystko pier...nie
Myślenie "polskiego motocyklisty".
Dlatego wole kupić moto zza miedzy.


Wiedziałem że ktoś się wzburzy :)
Jeżeli coś się psuje to naprawiam jak się nie da to kupuję. Nie wiem co w tym złego. A z tą prewencją i wymienianiu na zapas to już niektórzy przeginają.

Ps. a co do moto zza granicy to tam dopiero można trafić minę.
Avatar użytkownika
dominik528
Świeżak
 
Posty: 229
Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
Lokalizacja: Lipinki

Postprzez limak14 » 17/1/2010, 21:40

A w PL to niby nie ma min?
Polska to jedno wielkie zagłebie klepaczy i szpachlarzy.
A kiedy kolego wymieniasz płyn hamulcowy?Jak jest już galareta?
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez funky5 » 17/1/2010, 21:58

dzięki za odpowiedzi ;)

dominik528, pytałem, ponieważ kupiłem pierwsze moto i wolę mieć już na początku zrobione to co się da i na ile mi fundusze pozwolą, niż w trakcie sezonu martwić się, bo coś się rozleciało - przecież jak kupujesz samochód to też robisz (albo przynajmniej powinieneś), bo nie masz pewności czy poprzedni właściciel robił tak jak mówi..
f4i -> hornet :)
funky5
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 14/6/2009, 14:41
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

Postprzez dominik528 » 17/1/2010, 22:00

limak14 napisał(a):A kiedy kolego wymieniasz płyn hamulcowy?Jak jest już galareta?


To jest temat o przygotowaniu moto na sezon.
Płyn hamulcowy zaleca się wymieniać co 2 lata.
Chodzi mi więc o to że jeżeli ktoś ma za dużo pieniędzy to sobie wymienia po kolei wszystkie płyny(włącznie z benzyną - stara jest zasyfi mi przecież bak)
wszystkie filtry (najlepszej firmy oczywiście) świece, kable, zawieszenie itd. itp. a po 2tys km zaliczył glebę uszkodził układ hamulcowy potem naprawił i dalej w kółko nowe płyny, filtry. Następnie po 3tys km miał usterkę z elektryką i świece szlag trafił, potem pompka oleju usterki naprawione ale przy okazji nowy olej, filtry, świece itp.

Ja jak bym miał tyle pieniędzy to co dwa lata bym sobie kupował nowe moto z salonu.
Avatar użytkownika
dominik528
Świeżak
 
Posty: 229
Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
Lokalizacja: Lipinki

Postprzez limak14 » 17/1/2010, 22:02

To dobra masz technike - czekać aż cos sie zepsuje i dopiero wymienić. Ja nie mam kasy, a zawsze mam wszystko wymienione i nie czekam na usterkę żeby to zrobić.
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez Trimix » 17/1/2010, 22:05

dominik528 napisał(a):

Chodzi mi więc o to że jeżeli ktoś ma za dużo pieniędzy to sobie wymienia po kolei wszystkie płyny(włącznie z benzyną - stara jest zasyfi mi przecież bak)
wszystkie filtry (najlepszej firmy oczywiście) świece, kable, zawieszenie itd. itp. a po 2tys km zaliczył glebę uszkodził układ hamulcowy potem naprawił i dalej w kółko nowe płyny, filtry. Następnie po 3tys km miał usterkę z elektryką i świece szlag trafił, potem pompka oleju usterki naprawione ale przy okazji nowy olej, filtry, świece itp.

Ja jak bym miał tyle pieniędzy to co dwa lata bym sobie kupował nowe moto z salonu.


dominik528
, tak czytam sobie to co napisałeś i jakoś nie mogę za nic dostrzec w Twojej wypowiedzi żadnej logiki - aż przykro sie to czyta ...
Ostatnio edytowano 17/1/2010, 22:06 przez Trimix, łącznie edytowano 1 raz
<B>Yamaha R ONE 2009 and 2010 by Trimix</B>
Avatar użytkownika
Trimix
Świeżak
 
Posty: 356
Dołączył(a): 6/9/2009, 21:01
Lokalizacja: Wrocek

Postprzez dominik528 » 17/1/2010, 22:05

funky5 napisał(a):dzięki za odpowiedzi ;)

dominik528, pytałem, ponieważ kupiłem pierwsze moto i wolę mieć już na początku zrobione to co się da i na ile mi fundusze pozwolą, niż w trakcie sezonu martwić się, bo coś się rozleciało - przecież jak kupujesz samochód to też robisz (albo przynajmniej powinieneś), bo nie masz pewności czy poprzedni właściciel robił tak jak mówi..


Masz całkowitą racje. Wymień co niezbędne.
A chodzi mi właśnie o to żeby ci zostało trochę tych funduszy na nie przewidziane usterki i awarie.
Avatar użytkownika
dominik528
Świeżak
 
Posty: 229
Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
Lokalizacja: Lipinki

Postprzez limak14 » 17/1/2010, 22:07

Trimix napisał(a): tak czytam sobie to co napisałeś i jakoś nie mogę za nic dostrzec w Twojej wypowiedzi żadnej logiki - aż przykro sie to czyta ...

Też to zauważyłeś :) ?
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez dominik528 » 17/1/2010, 22:10

Trimix napisał(a):dominik528[/b] , tak czytam sobie to co napisałeś i jakoś nie mogę za nic dostrzec w Twojej wypowiedzi żadnej logiki - aż przykro sie to czyta ...


Poczytaj kilka postów wyżej.
To się tyczyło typowego "polskiego motocyklisty".
Avatar użytkownika
dominik528
Świeżak
 
Posty: 229
Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
Lokalizacja: Lipinki

Postprzez limak14 » 17/1/2010, 22:12

No JA czytałem, ale nadal twoja wypowiedź sprawia mi problemu z jej zrozumieniu. Ale ok...
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez dominik528 » 17/1/2010, 22:20

limak14 napisał(a):No JA czytałem, ale nadal twoja wypowiedź sprawia mi problemu z jej zrozumieniu. Ale ok...


Wiem że Ty kolego czytałeś to się tyczyło innego kolegi.

Dla wyjaśnienia i lepszego zrozumienia :
część 1. przypomnienie o czym jest temat
część 2. odpowiedź na twoje pyt.
część 3. kilka przykładów z życia wziętych wszystko odnośnie tematu.

Narysował bym wam schematy ale za dużo czasu by mi zeszło.
Avatar użytkownika
dominik528
Świeżak
 
Posty: 229
Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
Lokalizacja: Lipinki

Postprzez Trimix » 17/1/2010, 22:28

limak14 napisał(a):
Trimix napisał(a): tak czytam sobie to co napisałeś i jakoś nie mogę za nic dostrzec w Twojej wypowiedzi żadnej logiki - aż przykro sie to czyta ...

Też to zauważyłeś :) ?


limak14 i znów po nas jadą :), zobacz :

dominik528 napisał(a):Narysował bym wam schematy ale za dużo czasu by mi zeszło.


:D buahaha

Ps , z tym rysowaniem to lepiej koledze konio bys pomógł jak taki z Ciebie spec od rysunku ...
<B>Yamaha R ONE 2009 and 2010 by Trimix</B>
Avatar użytkownika
Trimix
Świeżak
 
Posty: 356
Dołączył(a): 6/9/2009, 21:01
Lokalizacja: Wrocek

Postprzez limak14 » 17/1/2010, 22:54

Trimix napisał(a):
limak14 i znów po nas jadą :)


No własnie ostatnio robią to codziennie :D
Ale tak szczerze to próbuje zrozumiec ta wypowiedź i ni ch...a. Cięzki przekaz strasznie :)
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na gr