Jak przygotować do nowego sezonu?
Posty: 61
• Strona 3 z 4 • 1, 2, 3, 4
co sezon, lub po ilosci km podanych w serwisówce , jednak jesli wymieniamy np. co sezon.. to zalecaja wymieniac na jesien aby moto stalo na nowym oleju niz na wiosne... ale widac zawsze jest szkoła otwocka i falenicka
RSIX
-
Rafal_W_wa - Świeżak
- Posty: 158
- Dołączył(a): 29/4/2009, 20:59
koledzy, a takie pytanka mam jeszcze, żeby nowego tematu nie zakładać (F4i Sport '02):
wymieniam olej na Motul 7100, płyn ham na motul DOT5.1,
a jaki filtr oleju i paliwa polecacie?
i jakie smary do łańcucha, żeby nie bryzgało na wszystkie strony:)?
macie może jeszcze jakieś sugestie co sprawdzić/wymienić/wyczyścić przed sezonem?
wymieniam olej na Motul 7100, płyn ham na motul DOT5.1,
a jaki filtr oleju i paliwa polecacie?
i jakie smary do łańcucha, żeby nie bryzgało na wszystkie strony:)?
macie może jeszcze jakieś sugestie co sprawdzić/wymienić/wyczyścić przed sezonem?
f4i -> hornet 

- funky5
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 14/6/2009, 14:41
- Lokalizacja: Warszawa/Lublin
Płyn hamulcowy DOT4 (DOT5.1 ma dodatki sylikonu i nie do każdego ukłądu hamulcowego się nadaje).
Filtr oleju oryginał 43PLN lub MIW Meiwa (Larsson.pl)
Filtr paliwa 200PLN- raczej tylko oryginał: http://www.sklep.motorista.pl/
smar do łańcuchów polecam:
http://larsson.pl/?c=r&no=NzE0MDExNw==
używam od kilku sezonów.
P.S. Łańcuch smaruje się od środka po rolkach i oringach, a siłą odśrodkowa wypycha smar na zewnątrz.
Poszukaj instrukcji użytkownika - tam masz opisane co wykonać przed jazdą.
Filtr oleju oryginał 43PLN lub MIW Meiwa (Larsson.pl)
Filtr paliwa 200PLN- raczej tylko oryginał: http://www.sklep.motorista.pl/
smar do łańcuchów polecam:
http://larsson.pl/?c=r&no=NzE0MDExNw==
używam od kilku sezonów.
P.S. Łańcuch smaruje się od środka po rolkach i oringach, a siłą odśrodkowa wypycha smar na zewnątrz.
Poszukaj instrukcji użytkownika - tam masz opisane co wykonać przed jazdą.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Filtr oleju - może być też HifloFiltro
Filtr powietrza- K&N albo oryginał
Filtr powietrza- K&N albo oryginał
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
Ja dla przykładu to wymieniam olej z filtrem i nic pozatym.
Po co coś wymieniać jeżeli wszystko dobrze funkcjonuje.
Natomiast jeśli się trafi jakaś usterka (a takich nie mało) to wtedy inwestuje.
Po co się ładować w niepotrzebne koszty?
Po co coś wymieniać jeżeli wszystko dobrze funkcjonuje.
Natomiast jeśli się trafi jakaś usterka (a takich nie mało) to wtedy inwestuje.
Po co się ładować w niepotrzebne koszty?
-
dominik528 - Świeżak
- Posty: 229
- Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
- Lokalizacja: Lipinki
dominik528 napisał(a):Po co coś wymieniać jeżeli wszystko dobrze funkcjonuje.

Jeździć aż wszystko pier...nie
Myślenie "polskiego motocyklisty".
Dlatego wole kupić moto zza miedzy.
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
limak14 napisał(a):Jeździć aż wszystko pier...nie
Myślenie "polskiego motocyklisty".
Dlatego wole kupić moto zza miedzy.
Wiedziałem że ktoś się wzburzy

Jeżeli coś się psuje to naprawiam jak się nie da to kupuję. Nie wiem co w tym złego. A z tą prewencją i wymienianiu na zapas to już niektórzy przeginają.
Ps. a co do moto zza granicy to tam dopiero można trafić minę.
-
dominik528 - Świeżak
- Posty: 229
- Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
- Lokalizacja: Lipinki
A w PL to niby nie ma min?
Polska to jedno wielkie zagłebie klepaczy i szpachlarzy.
A kiedy kolego wymieniasz płyn hamulcowy?Jak jest już galareta?
Polska to jedno wielkie zagłebie klepaczy i szpachlarzy.
A kiedy kolego wymieniasz płyn hamulcowy?Jak jest już galareta?
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
dzięki za odpowiedzi
dominik528, pytałem, ponieważ kupiłem pierwsze moto i wolę mieć już na początku zrobione to co się da i na ile mi fundusze pozwolą, niż w trakcie sezonu martwić się, bo coś się rozleciało - przecież jak kupujesz samochód to też robisz (albo przynajmniej powinieneś), bo nie masz pewności czy poprzedni właściciel robił tak jak mówi..

dominik528, pytałem, ponieważ kupiłem pierwsze moto i wolę mieć już na początku zrobione to co się da i na ile mi fundusze pozwolą, niż w trakcie sezonu martwić się, bo coś się rozleciało - przecież jak kupujesz samochód to też robisz (albo przynajmniej powinieneś), bo nie masz pewności czy poprzedni właściciel robił tak jak mówi..
f4i -> hornet 

- funky5
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 14/6/2009, 14:41
- Lokalizacja: Warszawa/Lublin
limak14 napisał(a):A kiedy kolego wymieniasz płyn hamulcowy?Jak jest już galareta?
To jest temat o przygotowaniu moto na sezon.
Płyn hamulcowy zaleca się wymieniać co 2 lata.
Chodzi mi więc o to że jeżeli ktoś ma za dużo pieniędzy to sobie wymienia po kolei wszystkie płyny(włącznie z benzyną - stara jest zasyfi mi przecież bak)
wszystkie filtry (najlepszej firmy oczywiście) świece, kable, zawieszenie itd. itp. a po 2tys km zaliczył glebę uszkodził układ hamulcowy potem naprawił i dalej w kółko nowe płyny, filtry. Następnie po 3tys km miał usterkę z elektryką i świece szlag trafił, potem pompka oleju usterki naprawione ale przy okazji nowy olej, filtry, świece itp.
Ja jak bym miał tyle pieniędzy to co dwa lata bym sobie kupował nowe moto z salonu.
-
dominik528 - Świeżak
- Posty: 229
- Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
- Lokalizacja: Lipinki
To dobra masz technike - czekać aż cos sie zepsuje i dopiero wymienić. Ja nie mam kasy, a zawsze mam wszystko wymienione i nie czekam na usterkę żeby to zrobić.
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
dominik528 napisał(a):
Chodzi mi więc o to że jeżeli ktoś ma za dużo pieniędzy to sobie wymienia po kolei wszystkie płyny(włącznie z benzyną - stara jest zasyfi mi przecież bak)
wszystkie filtry (najlepszej firmy oczywiście) świece, kable, zawieszenie itd. itp. a po 2tys km zaliczył glebę uszkodził układ hamulcowy potem naprawił i dalej w kółko nowe płyny, filtry. Następnie po 3tys km miał usterkę z elektryką i świece szlag trafił, potem pompka oleju usterki naprawione ale przy okazji nowy olej, filtry, świece itp.
Ja jak bym miał tyle pieniędzy to co dwa lata bym sobie kupował nowe moto z salonu.
dominik528 , tak czytam sobie to co napisałeś i jakoś nie mogę za nic dostrzec w Twojej wypowiedzi żadnej logiki - aż przykro sie to czyta ...
Ostatnio edytowano 17/1/2010, 22:06 przez Trimix, łącznie edytowano 1 raz
<B>Yamaha R ONE 2009 and 2010 by Trimix</B>
-
Trimix - Świeżak
- Posty: 356
- Dołączył(a): 6/9/2009, 21:01
- Lokalizacja: Wrocek
funky5 napisał(a):dzięki za odpowiedzi
dominik528, pytałem, ponieważ kupiłem pierwsze moto i wolę mieć już na początku zrobione to co się da i na ile mi fundusze pozwolą, niż w trakcie sezonu martwić się, bo coś się rozleciało - przecież jak kupujesz samochód to też robisz (albo przynajmniej powinieneś), bo nie masz pewności czy poprzedni właściciel robił tak jak mówi..
Masz całkowitą racje. Wymień co niezbędne.
A chodzi mi właśnie o to żeby ci zostało trochę tych funduszy na nie przewidziane usterki i awarie.
-
dominik528 - Świeżak
- Posty: 229
- Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
- Lokalizacja: Lipinki
Trimix napisał(a): tak czytam sobie to co napisałeś i jakoś nie mogę za nic dostrzec w Twojej wypowiedzi żadnej logiki - aż przykro sie to czyta ...
Też to zauważyłeś

http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
Trimix napisał(a):dominik528[/b] , tak czytam sobie to co napisałeś i jakoś nie mogę za nic dostrzec w Twojej wypowiedzi żadnej logiki - aż przykro sie to czyta ...
Poczytaj kilka postów wyżej.
To się tyczyło typowego "polskiego motocyklisty".
-
dominik528 - Świeżak
- Posty: 229
- Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
- Lokalizacja: Lipinki
No JA czytałem, ale nadal twoja wypowiedź sprawia mi problemu z jej zrozumieniu. Ale ok...
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
limak14 napisał(a):No JA czytałem, ale nadal twoja wypowiedź sprawia mi problemu z jej zrozumieniu. Ale ok...
Wiem że Ty kolego czytałeś to się tyczyło innego kolegi.
Dla wyjaśnienia i lepszego zrozumienia :
część 1. przypomnienie o czym jest temat
część 2. odpowiedź na twoje pyt.
część 3. kilka przykładów z życia wziętych wszystko odnośnie tematu.
Narysował bym wam schematy ale za dużo czasu by mi zeszło.
-
dominik528 - Świeżak
- Posty: 229
- Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
- Lokalizacja: Lipinki
limak14 napisał(a):Trimix napisał(a): tak czytam sobie to co napisałeś i jakoś nie mogę za nic dostrzec w Twojej wypowiedzi żadnej logiki - aż przykro sie to czyta ...
Też to zauważyłeś?
limak14 i znów po nas jadą

dominik528 napisał(a):Narysował bym wam schematy ale za dużo czasu by mi zeszło.

Ps , z tym rysowaniem to lepiej koledze konio bys pomógł jak taki z Ciebie spec od rysunku ...
<B>Yamaha R ONE 2009 and 2010 by Trimix</B>
-
Trimix - Świeżak
- Posty: 356
- Dołączył(a): 6/9/2009, 21:01
- Lokalizacja: Wrocek
Trimix napisał(a):
limak14 i znów po nas jadą
No własnie ostatnio robią to codziennie

Ale tak szczerze to próbuje zrozumiec ta wypowiedź i ni ch...a. Cięzki przekaz strasznie

http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
Posty: 61
• Strona 3 z 4 • 1, 2, 3, 4
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości