Zobacz wątek - Suzuki tl1000r - fakty i mity

Suzuki tl1000r - fakty i mity

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Suzuki tl1000r - fakty i mity

Postprzez zadzior » 31/12/2009, 16:06

Zauważyłem, że nie tylko mnie ciekawi ten motocykl.Litrowy silnik w układzie V włożony pomiędzy plastiki suzuki... Od dawna opinie na jego temat były podzielone.TL miała główną wadę - tylny łopatkowy amor umieszczony zbyt blisko kolektora nagrzewał się dosyć mocno, co powodowało znaczące zmiany w jego charakterystyce.Słyszałem również o pękających ramach w miejscu mocowania chłodnicy.Można również usłyszeć o wadliwych komputerach w pierwszych tl-kach, jednak suzuki samo wymieniało je na gwarancji.Głośno także jest o tl jako "pan shimmy".Tak naprawdę nie wiadomo, czy shimmy wywoływane były przez fabryczne błędy konstrukcyjne, czy przez kupowanie dobitych motocykli.Tak czy siak amor skrętu powinien rozwiązać ten problem.Suzuki tl jak wiadomo jest niesamowicie agresywnym motocyklem.Nisko zawieszony moment oraz nie przyjazna krzywa przebiegu momentu i mocy maksymalnej spowodowały, że nie jest to motocykl dla laików.Po spojrzeniu w dane techniczne nie zobaczymy tego właśnie charakteru, jednak przejażdżka na tl nawet komuś na co dzień jeżdżącemu nowym litrem może spowodować niespodziewany wzrost adrenaliny.Podsumowując, suzuki tl nie porywa mocą, chociaż swoim charakterem i nawet samym dzwiękiem wydobywającym się z dwóch kominów może być obiektem "miłości" motocyklowych maniaków, ale także i ludzi nie związanych z moto poprzez swoją oryginalność na tle innych japońców.Niestety cięzko jest kupić w Polsce zadbaną sztukę...tl na polskim rynku jest bardzo mało, a to co można znaleźć, to najczęściej totalny chłam mający mało wspólnego ze sprawną i skorą do szybkiego jeżdżenia maszyną.A wy jakie macie opinie na temat tego moto? Jakie macie doświadczenie z tl?
Avatar użytkownika
zadzior
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 14/10/2008, 14:32
Lokalizacja: Koszalin


Postprzez Dandi93 » 31/12/2009, 16:10

No właśnie, słyszałem wiele dobrego, ale i wiele złego, zaczynając od złej konstrukcji do tendencji zagrzewania się, ale czy to tylko mity?
nsr>zzr>zx6r>r6>cbr f4i?
Avatar użytkownika
Dandi93
Bywalec
 
Posty: 910
Dołączył(a): 24/5/2008, 11:43
Lokalizacja: Biała Podlaska

Postprzez zadzior » 31/12/2009, 16:19

Zła konstrukcja hmm...Na zagranicznym forach czytałem trochę o tym i z tego co posiadacze tl twierdzą, to tak - występuje problem shimmy.Jednak nie wszyscy byli z tym zgodni, dlatego jednoznacznie nie można stwierdzić, że to błąd konstruktorów.Problem z panewkami występował w tl, które nie przeszły procedury wymiany komputerów...Prowadziło, to do padania silników, jednak o przegrzewaniu się nie słyszałem.Być może wystąpił u kogoś taki problem, a zaraz owiany tą dolegliwością został cały model-tl.
Avatar użytkownika
zadzior
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 14/10/2008, 14:32
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez icid » 31/12/2009, 16:48

Mi osobiście pasuje, niefabryczne zawieszenie z tyłu minimalizowało problem prawie do zera a dobry amor nie daje tak łatwo wprowadzić moto w shimmy, nie słyszałem żeby ktoś poza polską na nie narzekał. Po prostu polacy mają tendencje do kupowania takich sprzętów na pierwsze moto i stąd narzekania że to czy tamto jest złe. Jest to poprostu moto które wymaga od kierowcy trochę więcej niż cbr 600 f2.
Avatar użytkownika
icid
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam

Postprzez zadzior » 31/12/2009, 16:52

Wiesz icid, wydaje mi się, że te opinie jakoby tl była wadliwa wynikają z tego, że ludzie kupowali w Polsce dobite maszyny.Mała ilość ich na naszym rynku powoduje brak większego manewru przy zakupie, co prowadzi do zakupu jakiejś padaki.
Avatar użytkownika
zadzior
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 14/10/2008, 14:32
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez miki1406 » 2/1/2010, 22:19

TLka podoba mi się bo to chyba jedyne Suzuki z półki cenowej (8-12tysia) które mi się podoba... Jest krowiaste a ja lubie krówki ;-)

P.S. Hahaha Zadzior... złapałem co napisałem dopiero jak przeczytałem... ;-)
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez Leg1oN » 2/1/2010, 22:35

icid napisał(a):Jest to poprostu moto które wymaga od kierowcy trochę więcej niż cbr 600 f2.


to moze byc cala prawda..
ja osobiscie nie mialem okazji sie przekonac jak to jezdzi.. poza tym nigdy sie nie interesowalem, jedynie przelotnie wpadaly mi w lapy jakies info.. ale to co icid napisal moze byc jedna z madrzejszych rzeczy jakie napisano o tym moto..
Avatar użytkownika
Leg1oN
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2531
Dołączył(a): 16/6/2006, 14:02
Lokalizacja: Kłodawa/Poznań

Postprzez miki1406 » 3/1/2010, 20:09

Gdybym szukał Vki to pewnie wybierałbym Aprilią RSV'ką, a Suzuki TLRką...

Wcześniej upodobałem sobie VTR SP2, ale podobała mi się do momentu kiedy się na niej nie przysiadłem.
Z TL1000R'ką było odwrotnie... Zaczeła mi się podobać w momencie kiedy zobaczyłem ją w real'u i się przysiadłem...
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez Seba_ER5 » 4/1/2010, 07:59

Motocykl TL (szcegolnie S bo R to juz troche lepsza konstrukcja) został wyprodukowany na prędce jako model przejsciowy przed SV1000 i ma swoje wady konstruktorskiej co prawda taka krowa jak R jak dla mnie jest bardzo ładna taka pszczółka :D szczególnie z nakładką na siedzenie. To nei zmienia jednak faktu ,że był to motocykl zaprojektowany na szybko przez co nieuchronił się przed licznymi wadami, ale ktore motocykle ich nie mają :P.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5219
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez zadzior » 4/1/2010, 17:18

No właśnie seba, w tym temacie chce zebrać wszystkie te "wady" bądź tylko mity uważane za wady...
Avatar użytkownika
zadzior
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 14/10/2008, 14:32
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez Seba_ER5 » 4/1/2010, 17:38

Musiałbym z kumplem pogadać on mi je wymieniał. Ale odradzał mi tego bajka.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5219
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez zadzior » 4/1/2010, 17:43

Ok, to napisz jak będziesz po rozmowie.Postaramy się rozstrzygnąć trafność jego uprzedzeń do tl :)
Avatar użytkownika
zadzior
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 14/10/2008, 14:32
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez Dandi93 » 4/1/2010, 19:28

Gadałem z facetem mówił że sprzęt bardzo fajny, ma sporo mocy jeździ już 3 sezon i nic nie robił prawie, wymienił tarczki sprzęgłowe, klocki, olej i kosz bo stukał.
nsr>zzr>zx6r>r6>cbr f4i?
Avatar użytkownika
Dandi93
Bywalec
 
Posty: 910
Dołączył(a): 24/5/2008, 11:43
Lokalizacja: Biała Podlaska

Postprzez madcap » 31/1/2010, 20:04

żeby nie zakładać kolejnego tematu
chodzi mi po głowie przesiadka z SV 650 na SV 1000, mam jedną nawet na oku, ale jako że zima, to nie mam możliwości sprawdzić.
jak wiadomo SV ma ten sam silnik co TL, tylko trochę ugrzeczniony.
chciałbym poznać opinie ludzi, którzy na tym jeżdżą, szczególnie tych co się przesiedli z SV 650.
więc ci co nie mają niech nie oftopują.
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5896
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez Raczek_6 » 31/1/2010, 21:12

Polecany model to TL-R.
TL-S niestety ma wspomniane wady, z tym że wszystkie egzemplarze fabrycznie miały amortyzator skrętu.
Ramy pękały (szczególnie w egzemplarzach używanych do gumowania lub tych po mocnych przejściach ) i wyrywały się śruby mocujące tzw tylny amortyzator.

Jeśli chodzi o SV 1000 to konstruktorzy wprowadzili kilka zmian na + dla SV.

Sv 650 w porównaniu z 1000 jest bardzo łagodny i potulny.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez miki1406 » 1/2/2010, 09:28

Czytałem artykuł o SV1000 i z tego cy wypisali w ŚM to SV stracił na agresywności względel TLR'a, ale zyskał na bardziej liniowym oddawaniu mocy... Skutek - lepszy do turystyki...
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez Berbim » 1/2/2010, 09:55

madcap_72 ja jestem po takiej przesiadce. Pierwsze wrażenie to to, że 1000 nie jest tak poręczny jak 650-ka,
trzeba wkładać w manewry nieco więcej siły ale to tylko kwestia przyzwyczajenia różnica nie jest znowu aż tak wielka. Pewnie to zasługa szerszej opony z tyłu i troszke wiekszej masy moto. Wcześniej miałem N-kę i teraz też takową zakupiłem i powiem że gabaryty bardzo porównywalne, 1000 trochę wyższy. Co do mocy to wiadomo,że jest większa i to czuć, a zwłaszcza po przesiadce z powrotem na 650-kę widać wyraźnie, że taka jakaś słabowita nagle się zrobiła ;)
Litr potrafi szarpnąć koło w górę jeszcze przy zmianie biegu na trójkę,ale nie robi takich rzeczy bez pozwolenia.
Jeśli chcesz jakieś konkretniejsze porównanie to pytaj .
--------------------------------
Junak M10 i SV ten wiekszy ;)
Avatar użytkownika
Berbim
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 8/11/2009, 10:44
Lokalizacja: pków tryb

Postprzez falconiforme » 1/2/2010, 11:02

Aprilia SL 1000 Falco.
Zadbana jest najlepszą V-ką w klasie turystyczno-sportowej.

O wadach TL-a naczytałem się na innym forum. Na tym stwierdzeniu poprzestanę.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez Berbim » 1/2/2010, 11:23

falconiforme napisał(a):Aprilia SL 1000 Falco.
Zadbana jest najlepszą V-ką w klasie turystyczno-sportowej.

O wadach TL-a naczytałem się na innym forum. Na tym stwierdzeniu poprzestanę.


To ja znam jeszcze jednego co się tak naczytał.
Stefek Burczymucha się nazywał.
Jeden lubi ogórki a inny ogrodnika córki.
I niech tak zostanie.
Wszystkie motocykle są fajne ;)
--------------------------------
Junak M10 i SV ten wiekszy ;)
Avatar użytkownika
Berbim
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 8/11/2009, 10:44
Lokalizacja: pków tryb

Postprzez fandzoilisz » 1/2/2010, 13:24

falconiforme napisał(a):Aprilia SL 1000 Falco.
Zadbana jest najlepszą V-ką w klasie turystyczno-sportowej.

O wadach TL-a naczytałem się na innym forum. Na tym stwierdzeniu poprzestanę.


ta
i znajdz pozniej czesci do tego...
fandzoilisz
Bywalec
 
Posty: 889
Dołączył(a): 7/3/2007, 18:07

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr