Zobacz wątek - kolektory - demontaż.
NAS Analytics TAG

kolektory - demontaż.

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Postprzez elco » 1/12/2009, 20:46

Moze smialo psiknac odrdzewiaczem czy innym srodkiem przy odkrecaniu. Dodatkowo stuknij delikatnie w te sruby mlotkiem. Problemow wiekszych nie powinno byc. Dostep do niektorych srub jest czasami nieco ograniczony. Trzeba miec dobre narzedzia albo sprawne rece.

Ja co roku odnawiam kolektory czarnym, matowym lakierem zaroodpornym. Z doswiadczenia powiem ci, ze nie ma wiekszych roznic w jakosci. To i tak nie wytrzyma dluzej niz sezon. Pamietaj zeby dobrze oczyscic powierzchnie przed lakierowaniem.

Przy skrecaniu teoretycznie powinno sie posiadac klucz dynamometryczny. Aczkolwiek mozna je spokojnie z czuciem dokrecic i bez niego.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław


Postprzez teoysta » 2/12/2009, 01:41

Uważaj przy odkrecaniu kolektorow. Latwo zerwać śrubę, a wtedy pojawią sie spore koszty. Psiknij wszystko WD40 zdecydowanie. Te ktore nie będa chcialy sie poddac psiknij jeszcze raz i zostaw na noc. Potem tak jak napisak kolega odstukaj mlotkiem i prubój... Najlepiej stukajac w klucz. Oczywiscie uzywaj markowych narzędzi.

Kolektory pomaluj farba z samochodowego w sprayu -do wydechow. Farba podczas odpalenia silnika bedzie dymic i tym samym sie utwardzi. Do wyczyszczenia rdzy mozesz uzyc "futrka" ściernego
Avatar użytkownika
teoysta
Świeżak
 
Posty: 141
Dołączył(a): 6/8/2007, 12:02


Postprzez Przemo_rene » 2/12/2009, 10:22

bez stresu - tak jak koledzy piszą - odkręcaj śmiało a wcześniej jakims al'a WD40 na nakrętki. Sprawdź też jak wyglądają uszczelki miedzy koloktor-głowica - takie metalowe - jak są spoko to zostaw, jak podziurawione to nowe - mały koszt - tak z 10zł za jedną.

A co do renowacji to ja bym oddał je do szkiełkowania - będą za ok. 150zł jak nowe i odporne na korozje dobrych pare lat jak nie wiecej.


ps. szkiełkowanie to takie piaskowanie ale drobinkami szkła - zamyka się wtedy w odróżnieniu od piaskowania zewnętrzną powierzchnię ścieraną i jest gładka. Później żadnego malowania i tylko montaż.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Przemo_rene » 2/12/2009, 11:15

takich warsztatów jest sporo. To w miare popularna usługa. Pozdro!
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez teoysta » 4/12/2009, 23:01

Szkiełkowanie wyciści Ci kolektory z rdzy ale nei zabespieczy przed korozja! Poza tym jesli jest metal juz mocno skorodowany moga zrobic sie dziury. Ja bym sobie odpuscil
Avatar użytkownika
teoysta
Świeżak
 
Posty: 141
Dołączył(a): 6/8/2007, 12:02

Postprzez elco » 6/12/2009, 23:59

Ja kolektory czyszcze zawsze szczotka druciana na szlifierce oraz taka zakladana na wiertarke. Po dokladnym wyczyszczeniu dokladnie przedmuchuje i przemywam calosc benzyna ekstrakcyjna. W zupelnosci wystarcza.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez michas_s » 7/12/2009, 14:41

możesz do czyszczenia użyć tarczy nylonowej... rewelacyjnie usunie całą rdzę radzi sobie nawet z delikatnymi wżerami a nie kartuje materiału

a może po całym zabiegu pomalować proszkowo?
Avatar użytkownika
michas_s
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 24/5/2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Przemo_rene » 7/12/2009, 19:11

kurde poczytaajcie i zobaczcie efekt po szkiełkowaniu a nie że sięwypowiadają znawcy co może po piaskowaniu widzieli i jużkrzyczą 'BĘDZIE KOROZJA!!" " SMARUJ ŁAŃCUCH TAWOTEM...!!" itd.

szkiełkowanie jest jedyną metodą na przywrócenie oryginalnej zewnętrznej struktury materiału używanąprzez prawie każdego renowatora zabytków.

W przciwieństwie do piaskowania jest mniej agresywne i zostawia powieżchnię gładką! A co do zabezpieczniea antykorzyjknego - kolektory wychodzące z fabryki jeżeli nie są z nierdzewki też nie mają zabezpieczenia i co? i po paru latach dopiero trochę zewnętrznej rudej wchodzi.

Jak dla mnie najtańszy, najskuteczniejsze, najmniej wymagający pracy i najefektowniejszy ze sposobów oczyszczania rur z naloty rdzy.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Przemo_rene » 7/12/2009, 22:32

a taki kolektor pewnie max 50zł patrząc po cenach jakie tam wypisywali...

Myślę, że jak sie przyciśnie rzemieślnika na jakość szkiełkowania z połyskiem to max 100zł za cały kolektor i będzie jak nowy!
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez rosa » 7/12/2009, 22:51

zbytnio nie znam sie na metaloznastwie ale po pierwsze primo- ten kolektor z fotek jest kolektorem dolotowym, po drugie primo - jest z aluminium. Wyczysc szczotka druciana jak ci pisali koledzy i bedzie git. Za jakis czas i tak bedzie wygladal tak samo jak teraz. Jak masz za duzo kasy zamow sobie w Yamaha nowy i bedzisz mial blysk ;)
www.rosamotorcycle.pl | | FZ600/XRV650/WR450
Avatar użytkownika
rosa
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1190
Dołączył(a): 7/2/2007, 10:59
Lokalizacja: Sopot

Postprzez Przemo_rene » 7/12/2009, 23:11

ja metaloznaWstwo skończyłem na polibudzie pozytywnie po 2 latach (same cykle przedmiotów)

...a czyściłeś taki kolektor na taki efekt szczotką drucianą? Wogóle coś nią kiedyś czyściłęś do idealnej czystości? Bo ja tak i powiem szczerze, że gów** to daje. Kolektor czy żeliwny, czy stalowy czy z alu. - Bez różnicy - za taką kwotę się to zwyczajnie opłaca bo dłubiąc szczorkami i papierami 2 dni nie zdzialasz tyle co za max 100zł. A powierzchnia i jej chropowatość nie jest naruszana jak podczas szczotkowania nie wspominając o na prawdę kolosalnym efekcie czystości i odnowienia materiału
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez pawulon03 » 7/12/2009, 23:22

przemo ma racje po "szkiełkowaniu" (moze w polsce sie to szkłem robi , u mnie drobinami porcelany lub spieków ceramicznych)ale efekty daje - mianowicie dużo mniejsza chropowatość powierzchni gładsza i wolniej rdzewieje bo po piaskowaniu nieraz wystarczy na noc na zewnątrz zostawic i do rana bedzie nalot a szczotką drucianą to sobie można co najwyzej śruby do tego kolektora wyczyścic...
Avatar użytkownika
pawulon03
Świeżak
 
Posty: 344
Dołączył(a): 22/11/2008, 20:53
Lokalizacja: Kielce

Postprzez rosa » 8/12/2009, 08:25

Przemo_rene napisz jeszcze ile taki efekt odnowienia i czystosic sie utrzyma, miesiac, trzy? Piszac zeby zrobil to we wlasnym zakresie nie mailem na mysli ze bedzie lepiej niz po szkielkowaniu. Poprostu uwazam ze szkoda wydawac kasy na takie zabiegi bo w krotkim czasie wyglad kolektora wroci do stanu przed czyszczeniem
www.rosamotorcycle.pl | | FZ600/XRV650/WR450
Avatar użytkownika
rosa
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1190
Dołączył(a): 7/2/2007, 10:59
Lokalizacja: Sopot

Postprzez Kuba-szprota » 8/12/2009, 08:56

Jakiś czas temu czyściłem kolektor w swoim Fazerze. Po demontażu wruch poszedł wodny papier ścierny i po kilku godzinach kolektor był czysty. Na końcu na flexa nałożyłem filc i wypolerowałem pastą Automax. Efekt przeszedł moje naśmielsze wyobrażenia.
Moja rada jest taka - zamiast dużo pytać i gadać, wziąć się do roboty :)

Ps. Co do pobrudzenia wypolerowanego kolektora, wystarczy wytrzeć szmatką i po sprawie.
Yamaha Fazer 600
Avatar użytkownika
Kuba-szprota
Świeżak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 13/5/2009, 10:21
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Kuba-szprota » 8/12/2009, 14:52

Najwcześniej fotki będę mógł wrzucić w weekend, bo wtedy odbieram moto.
A masz gniazdko w komórce( pomieszczeniu gospodarczym)? Ja polerowałem właśnie tam :)

Co do ilości pracy, to w sumie będzie jakieś 5-6 godzin wszystkiego. Ale satysfakcja gwarantowana :)
Yamaha Fazer 600
Avatar użytkownika
Kuba-szprota
Świeżak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 13/5/2009, 10:21
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Kuba-szprota » 8/12/2009, 15:57

Niwy ja też mieszkam w bloku i oprócz mieszkania są w piwnicy bloku pomieszczenia gospodarcze tzw. komórki, po jednej dla każdego mieszkania. U was tak nie ma? A masz w bloku pralnie w piwnicach, tam też są gniazdka? Chyba że ci się bardzo nie chce to zleć to jakiemuś warsztatowi.
Nie jestem z W-wy ale w google można znaleźć wszystko:
http://www.google.pl/search?sourceid=na ... e+warszawa
Yamaha Fazer 600
Avatar użytkownika
Kuba-szprota
Świeżak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 13/5/2009, 10:21
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Przemo_rene » 8/12/2009, 18:07

rosa napisał(a):Przemo_rene napisz jeszcze ile taki efekt odnowienia i czystosic sie utrzyma, miesiac, trzy? (...)


a ile fabrycznie potrzerba do tego by dany kolektor zaszedł rudą? 4 lata, 9 lat? Tu masz odpowiedź. Tyle samo ile potrzeba było od nowości do utlenienia. Nic mniej bo nie naruszasz struktury materiały a wręcz ją uszczelniasz, więc optowałbym że kilka jak nie wiecej sezonów (no chyba, że ktoś trzyma sprzeta w zimę na dworze...)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Landryss25 » 8/12/2009, 18:31

Niwy mi kiedyś na jednym z forów gdy pytałem o chromowanie polecano zakład Galban znajdujący się na ul. Liwskiej. Chyba mieli w ofercie także szkiełkowanie ale nie jestem pewien. Wygoogluj numer i przedzwoń, mają też chyba stronę internetową.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez elco » 9/12/2009, 23:38

Ja takze przyznam, ze szkoda byloby mi troche pieniazkow na takie zabiegi. Wyczyszczenie szczotka druciana i polakierowanie lakierem zaroodoprnym kosztuje mnie nie wiecej niz 30-40 zl. Jezeli znajdziemy tanie warsztaty zajmujace sie owym szkielkowaniem czy innym rodzajem obrobki strumieniowo-sciernej to w osatecznym rozliczeniu wyjdzie na to samo. Ciezko jest mi jednak powiedzec, czy w naszych warunkach pogodowych kolektor jest w stanie wytrzymac, a wlasciwie wygladac dluzej niz 2 -3 lata. Chyba, ze jezdzimy weekendowo i tylko w dobrych warunkach.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na gr