??? anty blokowanie koła ???
Posty: 30
• Strona 1 z 2 • 1, 2
??? anty blokowanie koła ???
Hej...
mam mały problem co to "anty blokowanie tylniego koła" mniej więcej domyślam się jakie to ma zastosowanie bo sama nazwa mówi... ale chciała bym bardziej pofesjonalną nazwe tego systemu... chciała bym troszke więcej poczytać i sprawdzić od którego roku yamaha wprowadziła to do R6...
pozdrawiam:)
mam mały problem co to "anty blokowanie tylniego koła" mniej więcej domyślam się jakie to ma zastosowanie bo sama nazwa mówi... ale chciała bym bardziej pofesjonalną nazwe tego systemu... chciała bym troszke więcej poczytać i sprawdzić od którego roku yamaha wprowadziła to do R6...
pozdrawiam:)
- poczatkujaca
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 16/11/2009, 09:23
Tu chyba nie chodzi o hamulce tylko o blokowania tylnego koła przy redukcji (przynajmniej ja tak to zrozumiałem) i na to pytanie leff udzielił już odpowiedzi.
Wypadki chodzą po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
-
Czester - Administrator
- Posty: 4657
- Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
- Lokalizacja: Suwałki
To wolno puszczać klamkę sprzęgła przy redukcji [info. dla początkujących], przy zmianie w górę szybko. Jednak przy biegu 1 i 2 też ostrożnie, bo koło zabuksuje - uślizg lub gleba.
Ostatnio edytowano 30/11/2009, 14:56 przez mirek65s, łącznie edytowano 1 raz
- mirek65s
- Świeżak
- Posty: 112
- Dołączył(a): 14/7/2009, 17:45
- Lokalizacja: łódzkie
Jak już to raczej stosować podczas redukcji międzygaz. Ale autorka tematu nie pyta co robić żeby nie blokowało koła ale jak fachowo nazywa się urządzenie, które temu zapobiega.
Wypadki chodzą po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
-
Czester - Administrator
- Posty: 4657
- Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
- Lokalizacja: Suwałki
Międzygaz dla bardziej zaawansowanych.
Dodam tylko, że gdy miałem zapowietrzony układ, to nawet lekkie naciśnięcie dźwigni powodowało blokadę koła.
W droższych puszkach:
ASR - przeciwdziała poślizgowi kół przy starcie
ESP - zapobiega poślizgowi bocznemu na ostrych łukach
Urządzenia te można wyłączać przyciskami i dla lasu buksować kołami przy starcie i piszczeć oponami na ostrych zakrętach. W puszkach pozbawionych tych urządzeń też, co nieraz obserwuję. Jednak nie zalecam tych praktyk, bo kiedy byłem 20-to paroletnim chłopcem, to przy takich startach nową syrenką ukręciłem krzyżak mocujący półośkę do koła i zamiast lansu było holowanie puszki do warsztatu.
W moto brak, podobnie jak synchronizacji biegów w skrzyni co utrudnia redukcję.
Dodam tylko, że gdy miałem zapowietrzony układ, to nawet lekkie naciśnięcie dźwigni powodowało blokadę koła.
W droższych puszkach:
ASR - przeciwdziała poślizgowi kół przy starcie
ESP - zapobiega poślizgowi bocznemu na ostrych łukach
Urządzenia te można wyłączać przyciskami i dla lasu buksować kołami przy starcie i piszczeć oponami na ostrych zakrętach. W puszkach pozbawionych tych urządzeń też, co nieraz obserwuję. Jednak nie zalecam tych praktyk, bo kiedy byłem 20-to paroletnim chłopcem, to przy takich startach nową syrenką ukręciłem krzyżak mocujący półośkę do koła i zamiast lansu było holowanie puszki do warsztatu.
W moto brak, podobnie jak synchronizacji biegów w skrzyni co utrudnia redukcję.
- mirek65s
- Świeżak
- Posty: 112
- Dołączył(a): 14/7/2009, 17:45
- Lokalizacja: łódzkie
fake', jezdzisz cbr900 i nie wiesz co to miedzygaz? no prosze cie...
http://www.scigacz.pl/Przegazowka,jak,z ... ,7686.html
http://www.scigacz.pl/Przegazowka,jak,z ... ,7686.html

Peugeot Vivacity -> '06 Kawasaki Ninja 250

-
SHVAYA - Bywalec
- Posty: 687
- Dołączył(a): 23/11/2008, 19:52
- Lokalizacja: Piła, Wlkp
Friedbale, chcesz - masz.
ESP
http://pl.wikipedia.org/wiki/ESP_(motoryzacja)
Międzygaz
http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56 ... as=3&ias=3
ESP
http://pl.wikipedia.org/wiki/ESP_(motoryzacja)
Międzygaz
http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56 ... as=3&ias=3
- mirek65s
- Świeżak
- Posty: 112
- Dołączył(a): 14/7/2009, 17:45
- Lokalizacja: łódzkie
hehe no i co ze mam fayera to znaczy ze juz musze byc skarbnicą wiedzy motocyklowej? duzo umiem, duzo wiem ale nie wszystko ;P Fayera mam niedługi czas, a wcześniej jeździłem enduro/extreme ;P
ESP znałem jako VSC, nie slyszalem wczesniej nazwy ESP.
hehe a międzygaz praktykuje, chociaz nigdy wczesniej nie czytalem/slyszalem jego `definicji`. Ale dzięki
ESP znałem jako VSC, nie slyszalem wczesniej nazwy ESP.
hehe a międzygaz praktykuje, chociaz nigdy wczesniej nie czytalem/slyszalem jego `definicji`. Ale dzięki

%#Honda CBR 900 RR Fireblade!
Burn Rubber, Not Your Soul...
Burn Rubber, Not Your Soul...
- fake`
- Świeżak
- Posty: 95
- Dołączył(a): 8/11/2009, 12:24
- Lokalizacja: Białystok
tu akurat przyznam ci rację, co za różnica jak puścisz sprzęgło gdy wbijesz bieg który zmusi silnik do wkręcenia się na obroty?CzesterTX napisał(a):Jak już to raczej stosować podczas redukcji międzygaz.
jedynie właśnie sprzęgło antyhoppingowe coś ci z tym poradzi...
btw wydawało mi się że zapowietrzone hamulce praktycznie nie hamują i ciężko nimi zablokowac koło...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! 

-
melvin - PierwszyOkrutny
- Posty: 8393
- Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Powietrze nie może powodować nadciśnienia w układzie hamulcowym skoro pozwala na duże sprężanie. Dlatego stosuje się płyn hamulcowy który jest prawie nieściśliwy.
Zresztą zbiornik wyrównawczy w motocyklach nie jest tam od parady. Nadciśnienie jest wtedy gdy naciska się na klamkę hamulca.
Zresztą zbiornik wyrównawczy w motocyklach nie jest tam od parady. Nadciśnienie jest wtedy gdy naciska się na klamkę hamulca.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Zapomniałem dodać pytającej, że w niektórych moto za dodatkową opłatą jest;
ABS - nie dopuszcza do blokowania kół w czasie hamowania i wciśniętych dźwigniach ham. do oporu.
Prośba do użytkowników moto z ABS o podzielenie się swoimi doświadczeniami z pożytków tego urządzenia. Bo ja sprawdzałem ABS puszką 4 kołami na gładkim lodzie - nie skutkuje.
Co do zapowietrzania układu.
W pierwszej fazie użytkowania mniejsza skuteczność hamowania do czasu odpowiedniego sprężenia powietrza przy dolewaniu płynu do zbiorniczka [żeby nie był pusty].
Następna faza to samoczynna likwidacja luzu na dźwigniach, tarcie klocków o tarcze i zwiększone zużycie paliwa. Wolniejsze moto. Lekkie naciśnięcie dźwigni ham. powoduje blokadę koła. Przerabiałem to i to w niejednym moto z powodu lenistwa, a czasami braku drugiego do pomocy przy odpowietrzaniu.
Dodam jeszcze dla początkujących, że łatwo i nieświadomie zapowietrzymy układ w czasie odpowietrzania, przez;
późniejsze dokręcenie zaworka odpowietrzającego niż puszczenie dźwigni hamulca.
ABS - nie dopuszcza do blokowania kół w czasie hamowania i wciśniętych dźwigniach ham. do oporu.
Prośba do użytkowników moto z ABS o podzielenie się swoimi doświadczeniami z pożytków tego urządzenia. Bo ja sprawdzałem ABS puszką 4 kołami na gładkim lodzie - nie skutkuje.
Co do zapowietrzania układu.
W pierwszej fazie użytkowania mniejsza skuteczność hamowania do czasu odpowiedniego sprężenia powietrza przy dolewaniu płynu do zbiorniczka [żeby nie był pusty].
Następna faza to samoczynna likwidacja luzu na dźwigniach, tarcie klocków o tarcze i zwiększone zużycie paliwa. Wolniejsze moto. Lekkie naciśnięcie dźwigni ham. powoduje blokadę koła. Przerabiałem to i to w niejednym moto z powodu lenistwa, a czasami braku drugiego do pomocy przy odpowietrzaniu.
Dodam jeszcze dla początkujących, że łatwo i nieświadomie zapowietrzymy układ w czasie odpowietrzania, przez;
późniejsze dokręcenie zaworka odpowietrzającego niż puszczenie dźwigni hamulca.
- mirek65s
- Świeżak
- Posty: 112
- Dołączył(a): 14/7/2009, 17:45
- Lokalizacja: łódzkie
- poczatkujaca
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 16/11/2009, 09:23
R6 od 2005 r.
http://www.motocykl-online.pl/kereses.p ... ntyhopping
ogolna budowa
http://www.dynotech.pl/stm/stm.htm
http://www.motocykl-online.pl/kereses.p ... ntyhopping
ogolna budowa
http://www.dynotech.pl/stm/stm.htm
- mirek65s
- Świeżak
- Posty: 112
- Dołączył(a): 14/7/2009, 17:45
- Lokalizacja: łódzkie
Posty: 30
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości