Zobacz wątek - ??? anty blokowanie koła ???

??? anty blokowanie koła ???

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

??? anty blokowanie koła ???

Postprzez poczatkujaca » 30/11/2009, 12:42

Hej...

mam mały problem co to "anty blokowanie tylniego koła" mniej więcej domyślam się jakie to ma zastosowanie bo sama nazwa mówi... ale chciała bym bardziej pofesjonalną nazwe tego systemu... chciała bym troszke więcej poczytać i sprawdzić od którego roku yamaha wprowadziła to do R6...

pozdrawiam:)
poczatkujaca
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 16/11/2009, 09:23


Postprzez leff » 30/11/2009, 12:53

sprzeglo antyhoppingowe
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4442
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez mirek65s » 30/11/2009, 14:16

Można poprawić przez zwiększenie luzu dźwigni hamulca i dobre odpowietrzenie układu.
mirek65s
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 14/7/2009, 17:45
Lokalizacja: łódzkie

Postprzez Czester » 30/11/2009, 14:31

Tu chyba nie chodzi o hamulce tylko o blokowania tylnego koła przy redukcji (przynajmniej ja tak to zrozumiałem) i na to pytanie leff udzielił już odpowiedzi.
Wypadki chodzą po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
Avatar użytkownika
Czester
Administrator
 
Posty: 4650
Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez mirek65s » 30/11/2009, 14:38

To wolno puszczać klamkę sprzęgła przy redukcji [info. dla początkujących], przy zmianie w górę szybko. Jednak przy biegu 1 i 2 też ostrożnie, bo koło zabuksuje - uślizg lub gleba.
Ostatnio edytowano 30/11/2009, 14:56 przez mirek65s, łącznie edytowano 1 raz
mirek65s
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 14/7/2009, 17:45
Lokalizacja: łódzkie

Postprzez Czester » 30/11/2009, 14:42

Jak już to raczej stosować podczas redukcji międzygaz. Ale autorka tematu nie pyta co robić żeby nie blokowało koła ale jak fachowo nazywa się urządzenie, które temu zapobiega.
Wypadki chodzą po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
Avatar użytkownika
Czester
Administrator
 
Posty: 4650
Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez mirek65s » 30/11/2009, 14:49

Międzygaz dla bardziej zaawansowanych.
Dodam tylko, że gdy miałem zapowietrzony układ, to nawet lekkie naciśnięcie dźwigni powodowało blokadę koła.

W droższych puszkach:
ASR - przeciwdziała poślizgowi kół przy starcie
ESP - zapobiega poślizgowi bocznemu na ostrych łukach
Urządzenia te można wyłączać przyciskami i dla lasu buksować kołami przy starcie i piszczeć oponami na ostrych zakrętach. W puszkach pozbawionych tych urządzeń też, co nieraz obserwuję. Jednak nie zalecam tych praktyk, bo kiedy byłem 20-to paroletnim chłopcem, to przy takich startach nową syrenką ukręciłem krzyżak mocujący półośkę do koła i zamiast lansu było holowanie puszki do warsztatu.

W moto brak, podobnie jak synchronizacji biegów w skrzyni co utrudnia redukcję.
mirek65s
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 14/7/2009, 17:45
Lokalizacja: łódzkie

Postprzez fake` » 30/11/2009, 16:02

mirek65s mógłbyś mnie oświecić jak działa i co to jest międzygaz i jak działa ESP ?:P
%#Honda CBR 900 RR Fireblade!
Burn Rubber, Not Your Soul...
fake`
Świeżak
 
Posty: 95
Dołączył(a): 8/11/2009, 12:24
Lokalizacja: Białystok

Postprzez mirek65s » 30/11/2009, 16:11

A nie robisz sobie żartów Freblade?
mirek65s
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 14/7/2009, 17:45
Lokalizacja: łódzkie

Postprzez SHVAYA » 30/11/2009, 16:32

fake', jezdzisz cbr900 i nie wiesz co to miedzygaz? no prosze cie...

http://www.scigacz.pl/Przegazowka,jak,z ... ,7686.html
Obrazek
Peugeot Vivacity -> '06 Kawasaki Ninja 250 :D:D:D
Avatar użytkownika
SHVAYA
Bywalec
 
Posty: 687
Dołączył(a): 23/11/2008, 19:52
Lokalizacja: Piła, Wlkp

Postprzez mirek65s » 30/11/2009, 16:42

mirek65s
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 14/7/2009, 17:45
Lokalizacja: łódzkie

Postprzez fake` » 30/11/2009, 17:13

hehe no i co ze mam fayera to znaczy ze juz musze byc skarbnicą wiedzy motocyklowej? duzo umiem, duzo wiem ale nie wszystko ;P Fayera mam niedługi czas, a wcześniej jeździłem enduro/extreme ;P
ESP znałem jako VSC, nie slyszalem wczesniej nazwy ESP.
hehe a międzygaz praktykuje, chociaz nigdy wczesniej nie czytalem/slyszalem jego `definicji`. Ale dzięki :)
%#Honda CBR 900 RR Fireblade!
Burn Rubber, Not Your Soul...
fake`
Świeżak
 
Posty: 95
Dołączył(a): 8/11/2009, 12:24
Lokalizacja: Białystok

Postprzez mirek65s » 30/11/2009, 17:21

Pochwalić za szczere wyznania i jesteś rozgrzeszony z podejrzeń. Lepiej pytać niż błądzić. Bo wszystko wie tylko Ten Najwyższy w niebie.
mirek65s
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 14/7/2009, 17:45
Lokalizacja: łódzkie

Postprzez Raczek_6 » 30/11/2009, 22:08

ASR jeszcze spotkałem w motocyklu, ESP niestety jeszcze nie spotkałem.

ASR w Hondzie ST 1100 Pan Europe z opcją wyłączenia.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez pawulon03 » 30/11/2009, 23:11

chyba esp to by było raczej ciężko zamontowac do motocykla? przy dwóch kołach to raczej nie ma sensu
Avatar użytkownika
pawulon03
Świeżak
 
Posty: 344
Dołączył(a): 22/11/2008, 20:53
Lokalizacja: Kielce

Postprzez melvin » 30/11/2009, 23:30

CzesterTX napisał(a):Jak już to raczej stosować podczas redukcji międzygaz.
tu akurat przyznam ci rację, co za różnica jak puścisz sprzęgło gdy wbijesz bieg który zmusi silnik do wkręcenia się na obroty?
jedynie właśnie sprzęgło antyhoppingowe coś ci z tym poradzi...
btw wydawało mi się że zapowietrzone hamulce praktycznie nie hamują i ciężko nimi zablokowac koło...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez falconiforme » 1/12/2009, 08:01

Powietrze nie może powodować nadciśnienia w układzie hamulcowym skoro pozwala na duże sprężanie. Dlatego stosuje się płyn hamulcowy który jest prawie nieściśliwy.

Zresztą zbiornik wyrównawczy w motocyklach nie jest tam od parady. Nadciśnienie jest wtedy gdy naciska się na klamkę hamulca.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez mirek65s » 1/12/2009, 09:14

Zapomniałem dodać pytającej, że w niektórych moto za dodatkową opłatą jest;
ABS - nie dopuszcza do blokowania kół w czasie hamowania i wciśniętych dźwigniach ham. do oporu.
Prośba do użytkowników moto z ABS o podzielenie się swoimi doświadczeniami z pożytków tego urządzenia. Bo ja sprawdzałem ABS puszką 4 kołami na gładkim lodzie - nie skutkuje.

Co do zapowietrzania układu.
W pierwszej fazie użytkowania mniejsza skuteczność hamowania do czasu odpowiedniego sprężenia powietrza przy dolewaniu płynu do zbiorniczka [żeby nie był pusty].
Następna faza to samoczynna likwidacja luzu na dźwigniach, tarcie klocków o tarcze i zwiększone zużycie paliwa. Wolniejsze moto. Lekkie naciśnięcie dźwigni ham. powoduje blokadę koła. Przerabiałem to i to w niejednym moto z powodu lenistwa, a czasami braku drugiego do pomocy przy odpowietrzaniu.
Dodam jeszcze dla początkujących, że łatwo i nieświadomie zapowietrzymy układ w czasie odpowietrzania, przez;
późniejsze dokręcenie zaworka odpowietrzającego niż puszczenie dźwigni hamulca.
mirek65s
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 14/7/2009, 17:45
Lokalizacja: łódzkie

Postprzez poczatkujaca » 1/12/2009, 09:54

a wiecie może od którego rocznika Yamaha wprowadziła sprzeglo antyhoppingowe o R6??
poczatkujaca
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 16/11/2009, 09:23

Postprzez mirek65s » 1/12/2009, 10:18

mirek65s
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 14/7/2009, 17:45
Lokalizacja: łódzkie

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości




na gr