Zobacz wątek - ??? anty blokowanie koła ???
NAS Analytics TAG

??? anty blokowanie koła ???

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Postprzez t_racer_ » 1/12/2009, 20:41

mirek65s napisał(a):Prośba do użytkowników moto z ABS o podzielenie się swoimi doświadczeniami z pożytków tego urządzenia. Bo ja sprawdzałem ABS puszką 4 kołami na gładkim lodzie - nie skutkuje.


ABS ma za zadanie uniemożliwić blokowanie kół by utrzymać sterowność, bądź tor jazdy pojazdu podczas hamowania. Innymi słowy pozwala skręcać, by uniknąć uderzenia w przeszkodę i chroni przed wypadnięciem z drogi. Drogi hamowania na lodzie nie skraca. W motocyklu dodatkową korzyścią jaką daje ten system jest to , że podczas nagłego i niezgodnego ze sztuką hamowania na prostej nie następuje lowside. Czyli uślizg i w efekcie podcięcie przedniego koła prowadzące do wywrotki. Testowałem ABS w październiku tego roku, warunki paskudne temp. +5 i zroszony mżawką asfalt. Taka nawierzchnia jest tym gorsza, że rzęsisty deszcz spłukałby z asfaltu warstewkę kurzu i innych brudów, przez co asfalt zachowałby odrobinę przyczepności. Najpierw ostrożnie, a później gwałtownie wykonałem kilka hamowań awaryjnych. Po rozpędzeniu motocykla do około 100 km/h naciskałem klamkę, dźwignię, lub obie razem, maksymalną siłą, bez stopniowania. Oczy miałem jak pięć złotych :shock: Motocykl stawał jak wryty, bez najmniejszych skłonności do podcinania przedniego koła. Opóźnienia przy hamowaniu były tak duże, że musiałem mocno udami bak ściskać. Dla mnie bomba :D
Avatar użytkownika
t_racer_
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 427
Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
Lokalizacja: Warmia


Postprzez mirek65s » 2/12/2009, 14:31

Ciekawe dlaczego nikt więcej z użytkowników moto z ABS czy sprzęgłem antyhoppingowym nie opisał swoich doświadczeń.
mirek65s
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 14/7/2009, 17:45
Lokalizacja: łódzkie


Postprzez pawulon03 » 2/12/2009, 16:06

bo pewnie większość osob które posiadają te "bajery" nigdy nie była zmuszona do ich użycia bądz nawet nie wiedzą ze je mają:D
Avatar użytkownika
pawulon03
Świeżak
 
Posty: 344
Dołączył(a): 22/11/2008, 20:53
Lokalizacja: Kielce

Postprzez mirek65s » 2/12/2009, 16:25

A ja myślę, że nie chcą czytać złośliwych i napastliwych wypowiedzi na swój temat. Swoją wiedzę zachowują dla siebie. Myślę, że tak jest też w innych tematach, np. po ruszeniu tematu R1 lub Hayabusy.
Podam przykład sprzed kilku miesięcy. Moder YZF-R1 [ścigał się na torze] przyłączył się do dyskusji o technice jazdy. Dołączył też zdjęcia opon swojego moto ze śladami ich zamykania. W odpowiedzi został wyśmiany, sprowadzony do nieznającego się na rzeczy. Jeden z forumowiczów dopatrzył się na zdjęciach ślady silikonu.
I tutaj mamy odpowiedź dlaczego znający się na rzeczy nie zabierają głosu.
mirek65s
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 14/7/2009, 17:45
Lokalizacja: łódzkie

Postprzez valhalla » 2/12/2009, 21:29

Moto z abs fajna sprawa, i nie boli mnie co napisza inni. Mnie abs pare razy uratowal 4litery. Zalicze do tego awaryjne hamowanie na zapiaszczonej drodze. Udalo sie zatrzymac troche dalej niz planowalem ale horyzont nadal byl w poziomie i w nic nie przywalilem. Jedni powiedza ze nie umiem hamowac skoro jezdze z ABSem. OK chcialbym zobaczyc jakby wyszli z sytuacji w ktorej sie znalazlem :).
Innocence proves nothing...
valhalla
Świeżak
 
Posty: 88
Dołączył(a): 4/9/2008, 10:33
Lokalizacja: Łódź

Postprzez icid » 2/12/2009, 21:35

Wybacz ale jeżdżę moto od 12 lat, a ty swoimi postami nie mającymi nic wspólnego z tematem nie przekonałeś mnie że jesteś kolesiem znającym się na rzeczy. Odpowiem ci też na twoje pytania, niewiele osób ma doświadczenia z ABS i sprzęgłem antyhoppingowym, ponieważ są one montowane w nowszych i zazwyczaj drogich moto na które stać jeszcze niewielu polskich motocyklistów.
Avatar użytkownika
icid
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam

Postprzez pawulon03 » 2/12/2009, 21:51

icid napisał(a):Wybacz ale jeżdżę moto od 12 lat, a ty swoimi postami nie mającymi nic wspólnego z tematem nie przekonałeś mnie że jesteś kolesiem znającym się na rzeczy. Odpowiem ci też na twoje pytania, niewiele osób ma doświadczenia z ABS i sprzęgłem antyhoppingowym, ponieważ są one montowane w nowszych i zazwyczaj drogich moto na które stać jeszcze niewielu polskich motocyklistów.


no napisałem przecież "bajery" a to że są montowane w nowszych sztukach to też prawda sam jeżdze bez absu ale jest jeszcze jedna sprawa ludzie nie chcą kupować za bardzo motocykli z abs-em (przynajmniej do niedawna tak było) ponieważ wczesne abs-y w motocyklach włączały sie za wczesnie albo "chodziły"nierówno jezdziłem troche moto z abs i dla mnie to dziwna sprawa-trzeba sie przyzwyczaic.
Avatar użytkownika
pawulon03
Świeżak
 
Posty: 344
Dołączył(a): 22/11/2008, 20:53
Lokalizacja: Kielce

Postprzez mirek65s » 2/12/2009, 22:07

icid napisał(a):Wybacz ale jeżdżę moto od 12 lat, a ty swoimi postami nie mającymi nic wspólnego z tematem nie przekonałeś mnie że jesteś kolesiem znającym się na rzeczy. Odpowiem ci też na twoje pytania, niewiele osób ma doświadczenia z ABS i sprzęgłem antyhoppingowym, ponieważ są one montowane w nowszych i zazwyczaj drogich moto na które stać jeszcze niewielu polskich motocyklistów.


O bardzo przepraszam modera, bo teraz dopiero zauważyłem, że temat jest o tym jak nie zablokować koła, a nie o ABS i sprz. antyhopp..
Jeszcze raz bardzo przepraszam.
A co do kosztów moto, to są w Polsce salony i sprzedają nowe. Domyślam się też, że kupujący nimi jeżdżą i czytają to forum.
W 2008r salony sprzedały w Polsce 5136 nowych motocykli. Zarejestrowano 60.000.
W ilości sprzedanych moto miejsca kolejno zajęli: Yamaha, Honda, Suzuki,
Kawasaki.
mirek65s
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 14/7/2009, 17:45
Lokalizacja: łódzkie

Postprzez Czester » 3/12/2009, 11:11

Temat dotyczy tylko i wyłącznie sprzęgła antyhoppingowego a Ty nie wiem po co uparcie drążysz temat hamulców...
Wypadki chodzą po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
Avatar użytkownika
Czester
Administrator
 
Posty: 4656
Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez falconiforme » 3/12/2009, 11:38

W Aprilii SL 1000 Falco którą posiadam jest sprzęgło antyhoppingowe (a-h). Mi działało gółwie przy wybrykach z małą prędkością.
Np. puszczona klama sprzęgła, przepustnica zamknięta i hamowanie awaryjne z lekką pomocą tylnego hamulca.
Wtedy słychać było terkotanie/ślizganie się sprzęgła. Sprzęgło a-h jest podłączone przewodem poniżej przepustnicy. A zamknięta przepustnica powoduje podciśnienie które steruje działaniem sprzęgła a-h.

Sprzęgło a-h z założenia jest przeznaczone w sytuacjach z dużą prędkością powyżej 180km/h i zbyt mocnym hamowaniu silnikiem, by uniknąć podskakiwania/blokowania tylnego koła. A takie sytuacje zdarzają się niezwykle rzadko przy ulicznym traktowaniu.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Poprzednia strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości




na gr