odpalanie moto w zime ?
Posty: 57
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
odpalanie moto w zime ?
Witam !!
Ostatnio rozmawiałem z kolegą który posiada zx6r z 1998. Powiedział mi on że co 10 dni chodzi do garażu wkłada akumulator i odpala motocykl na czas do którego uruchomi się wiatrak z chłodnicy.
Posiadam podobne moto i interesuje mnie czy jest to dobre czy złe dla silnika z tego rocznika.
Z tego co mnie przestrzegał mechanik to aby unikać w zimę odpalania moto na 2minuty ...
Proszę o odpowiedzi. Tym bardziej że mam zimno w garażu
i nie wyobrażam sobie żeby silnik nie chodził 4 miesiące w takim zimnie.
Z góry dzięki !
Ostatnio rozmawiałem z kolegą który posiada zx6r z 1998. Powiedział mi on że co 10 dni chodzi do garażu wkłada akumulator i odpala motocykl na czas do którego uruchomi się wiatrak z chłodnicy.
Posiadam podobne moto i interesuje mnie czy jest to dobre czy złe dla silnika z tego rocznika.
Z tego co mnie przestrzegał mechanik to aby unikać w zimę odpalania moto na 2minuty ...
Proszę o odpowiedzi. Tym bardziej że mam zimno w garażu

Z góry dzięki !
- dekanian
- Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 18/5/2008, 01:20
- Lokalizacja: Rybnik
ja sie podpinam bo tez nie wiem co mam zrobic z moim - kawasaki zr7. w garazu mam niby kaloryfer ale tam jest zwykle zimno.
Bo życie jest po to, by śmigać na moto! 

-
Honest_Sith - Świeżak
- Posty: 132
- Dołączył(a): 1/6/2007, 18:02
- Lokalizacja: Żyrardów
Z motocyklem sie nic nie stanie jesli bedzie stal w zimnym pomieszczeniu. Byleby plyn w chlodnicy nie zamarzł
Odpalic od czasu do czasu mozna, ale nie ma potrzeby robic tego co 2 tyg. Jak juz odpalamy to na dłuższa chwile zeby cala wilgoć z układu dolotowego/wydechowego wyparowała.

@wrocław | | http://bikepics.com/members/teoysta/
-
teoysta - Świeżak
- Posty: 141
- Dołączył(a): 6/8/2007, 12:02
Teraz są na tyle łagodne zimy, że u mnie w tym okresie motocykl maksymalnie stoi miesiąc nieużywany, więc nie ma sensu go przepalać. Przy takich odpalaniach należy odpowiednio rozgrzać silnik, inaczej prawie pewne jest, że po kilku razach padną nam świece z powodu niedogrzania. Sam tak miałem
SÄ… 2 szkoly:
-tych co radzÄ… odpalanie co jakiÅ› czas
-i tych co tego nie robiÄ….
Ja osobiście odpalam moto wtedy, kiedy będę na nim latał.

SÄ… 2 szkoly:
-tych co radzÄ… odpalanie co jakiÅ› czas
-i tych co tego nie robiÄ….
Ja osobiście odpalam moto wtedy, kiedy będę na nim latał.
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
nie wyjmuje akumulatora i odpalam 1 raz w miesiącu średnio, aż się wiatrak uruchomi, parę razy przegazuje i gaszę.
Pozd plandekę i znów miesiąc go nie ruszam.
Zbiornik tankuje pod korek co by go rude od środka nie brało i tyle.
Na wiosne wymiana wszystkich soków i jazda.
Pozd plandekę i znów miesiąc go nie ruszam.
Zbiornik tankuje pod korek co by go rude od środka nie brało i tyle.
Na wiosne wymiana wszystkich soków i jazda.
www.WawaMotoSquad.com | | There is no better way to fly!!
-
Fenix - Świeżak
- Posty: 58
- Dołączył(a): 18/3/2007, 21:57
- Lokalizacja: Groszek
Fenix napisał(a):nie wyjmuje akumulatora ...
Taka taktyka z pewnością nie jest dobra. Aku powinno stać w pomieszczeniu ogrzewanym w celu maksymalizacji jego żywotności.
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
limak14 napisał(a):Fenix napisał(a):nie wyjmuje akumulatora ...
Taka taktyka z pewnością nie jest dobra. Aku powinno stać w pomieszczeniu ogrzewanym w celu maksymalizacji jego żywotności.
A jak się spierdzieli to zapłacę max 150 zł i znów 2-3 lata nie będę do niego zaglądał ... o i tyle
ale ja nie jestem z tych, co płaczą że ma wydać 46 zł na część i szukają miesiąc aby kupić za 39zł

www.WawaMotoSquad.com | | There is no better way to fly!!
-
Fenix - Świeżak
- Posty: 58
- Dołączył(a): 18/3/2007, 21:57
- Lokalizacja: Groszek
Jak uważasz. Ja wole wyjąć aku bo nie ma z tym wiele roboty. Takim sposobem mam w swojej F4i oryginalny aku włożony w fabryce i działający do tej pory.
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
rafi19 napisał(a):limak14 a w f4 jak sie wyjmie akumulator i jest brak zasilania to nie pierdzieli się nic z kompem jak w przypadku samochodów. Tak z ciekawosci pytam
nie nie pierdzieli się ... w samochodach też się nie pierdzieli, nie wiem gdzie usłyszałeś te farmazony??
najwyżej zegarek trzeba ustawić na nowo

www.WawaMotoSquad.com | | There is no better way to fly!!
-
Fenix - Świeżak
- Posty: 58
- Dołączył(a): 18/3/2007, 21:57
- Lokalizacja: Groszek
mój znajomy wyjął w tamtym roku z Bmw e36 328 akumulator a że ten już był tak wyj....ny że nawet nie chciała zapalić to wyjął stary pojechaliśmy kupić nowy a stary oddaliśmy. Założył nowy aku a tu silnik odpalał gasł do 2,5 tys obr przerywał, trzeba było od nowa programować kompa.
- rafi19
- Świeżak
- Posty: 91
- Dołączył(a): 22/8/2009, 16:55
rafi19 napisał(a):mój znajomy wyjął w tamtym roku z Bmw e36 328 akumulator a że ten już był tak wyj....ny że nawet nie chciała zapalić to wyjął stary pojechaliśmy kupić nowy a stary oddaliśmy. Założył nowy aku a tu silnik odpalał gasł do 2,5 tys obr przerywał, trzeba było od nowa programować kompa.
Takie rzeczy to pisz na www.opowiedz_mi_mamo_bajke_na_dobranoc.pl
można to też zwalić na przesilenie wiosenno-letnie lub turbulencje powietrzne nad doklejanymi wlotami powietrza na masce.
albo można przyjąć ze komp sie zpierdzielił z innego powodu - było coś z wiązką elektryczną, albo jakiś Bronek Gumka spawał go bez zabezpieczenia aku...
MIT KOLEGO Z TYM AKU!!!!
jedyne co ci grozi to że wysiądzie zegarek i data albo że się radio zakoduje!!
www.WawaMotoSquad.com | | There is no better way to fly!!
-
Fenix - Świeżak
- Posty: 58
- Dołączył(a): 18/3/2007, 21:57
- Lokalizacja: Groszek
Ja motocykl zostawiam na całą zimę bez odpalania.
Olej i tak po miesiącu ścieka więc odpalanie co miesiąc na sucho nie wydaje mi się dobrym pomysłem.
Nie napełniam baku do pełna bo mam plastikowy.
I nie wypinam akumulatora, jest podłączony do ładowarki automatycznej SAITO i mam gdzieś zajmowanie się motocyklem w zimie.
http://www.******/product_in ... 3446c36d8a
Motocykl jedynie trzeba przestawiać by uniknąć kwadratury koła- tego nigdy nie sprawdziłem.
Radzę przeczytać to co ma producent do powiedzenia odnośnie temperatury i przechowywanie baterii:
Str. 33.
http://www.yuasabatteries.com/pdfs/TechMan.pdf
Routine Maintenance for
Sealed VRLA Batteries
Check voltage periodically using a
voltmeter.
Recommended every 3 months from date of activation,
or 3 months from date of manufacture for batteries
activated at the factory. Keep in mind, higher storage
temperatures cause faster self-discharge and require
checking more often.
Olej i tak po miesiącu ścieka więc odpalanie co miesiąc na sucho nie wydaje mi się dobrym pomysłem.
Nie napełniam baku do pełna bo mam plastikowy.

I nie wypinam akumulatora, jest podłączony do ładowarki automatycznej SAITO i mam gdzieś zajmowanie się motocyklem w zimie.
http://www.******/product_in ... 3446c36d8a
Motocykl jedynie trzeba przestawiać by uniknąć kwadratury koła- tego nigdy nie sprawdziłem.
Radzę przeczytać to co ma producent do powiedzenia odnośnie temperatury i przechowywanie baterii:
Str. 33.
http://www.yuasabatteries.com/pdfs/TechMan.pdf
Routine Maintenance for
Sealed VRLA Batteries
Check voltage periodically using a
voltmeter.
Recommended every 3 months from date of activation,
or 3 months from date of manufacture for batteries
activated at the factory. Keep in mind, higher storage
temperatures cause faster self-discharge and require
checking more often.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
rafi19 napisał(a):limak14 a w f4 jak sie wyjmie akumulator i jest brak zasilania to nie pierdzieli się nic z kompem jak w przypadku samochodów. Tak z ciekawosci pytam
Przynajmniej raz w sezonie należy odłączyć aku w moto, żeby się ECU zresetowało i pracowało wg ustawień fabrycznych.
Zaśmieca się też pracą jak i inne podzespoły tylko w inny sposób i może źle funkcjonować.
Co do puszek zaawansowanych elektronicznie to rozłączenie aku powoduje
zresetowania zegarka na 0.00, utraci zaprogramowane stacje radiowe i wykasuje niektóre komunikaty np.: jedź do serwisu na wymianę oleju, ile średnio spaliłem paliwa/100 od ostatniego wykasowania i po przerwie 2 gdz. i takie tam jeszcze ble ble.
Jeśli chodzi o akumulator w moto, to należy go wyjąć, przenieść do pomieszczenia o temp. pokojowej z dala od źródła ciepła [grzejnika, pieca] i ładować raz w miesiącu 10 godz. prądem 1/10 pojemności aku [Ah], jeśli nie ma aut. ładowarki.
Jeśli masz aku z elektrolitem [ nie żelowy ] i brak jest na nim napisu "no open" otworzyć korki sprawdzić czy elektrolit jest 10-15mm nad płytkami, gdy mniej dolać wody destylowanej i ładować przy otwartych korkach. Przy zamkniętych może wybuchnąć. Jeśli jest napis "no open" nie otwierać.
Gdy moto stoi na betonie to pod opony podłożyć grube kartony i co 2 tyg. przepchnąć o 1m, bo inaczej wystąpi tendencja do trzepania kierownicą, a nawet shimmy.
Bak zatankować do pełna, aby nie dopuścić do skraplania się wody z wilgoci.
W przypadku postoju dłużej niż miesiąc częściowo odkręcić śrubę [śrubki] w gaźniku do spuszczania paliwa [kranik przy baku zakręcony], spuścić paliwo i tak zostawić. Spływać też będzie woda powstająca z wilgoci. Ułatwi to ponowne uruchomienie motanga.
http://www.motofakty.pl/artykul/przygot ... o_snu.html
http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423,2348002.html
Ostatnio edytowano 26/11/2009, 07:34 przez mirek65s, łącznie edytowano 8 razy
- mirek65s
- Świeżak
- Posty: 112
- Dołączył(a): 14/7/2009, 17:45
- Lokalizacja: łódzkie
rafi19 napisał(a):limak14 a w f4 jak sie wyjmie akumulator i jest brak zasilania to nie pierdzieli się nic z kompem jak w przypadku samochodów. Tak z ciekawosci pytam
Już chyba ci wszystko wyjaśnili

Nic złego się nie ma prawa stać.
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
Tak jak falconiforme podłączam automatyczną ładowarkę i aku jest zdrowe na wiosnę. Co by olej nie ściekał odpalam raz-dwa razy w tygodniu, czekam, aż włączy się wentylator, by skroplona woda wydmuchała się z wydechu i innych zakamarków.
Miło tak poobcować z motorkiem po sezonie, a co najważniejsze inchalacja zdrowych motocyklowych spalinek pozwala zachować tężyznę fizyczną i hart ducha do następnego sezonu
Miło tak poobcować z motorkiem po sezonie, a co najważniejsze inchalacja zdrowych motocyklowych spalinek pozwala zachować tężyznę fizyczną i hart ducha do następnego sezonu

-
t_racer_ - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 427
- Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
- Lokalizacja: Warmia
Posty: 57
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości