Zobacz wątek - odpalanie moto w zime ?

odpalanie moto w zime ?

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

odpalanie moto w zime ?

Postprzez dekanian » 24/11/2009, 00:14

Witam !!

Ostatnio rozmawiałem z kolegą który posiada zx6r z 1998. Powiedział mi on że co 10 dni chodzi do garażu wkłada akumulator i odpala motocykl na czas do którego uruchomi się wiatrak z chłodnicy.

Posiadam podobne moto i interesuje mnie czy jest to dobre czy złe dla silnika z tego rocznika.

Z tego co mnie przestrzegał mechanik to aby unikać w zimę odpalania moto na 2minuty ...

Proszę o odpowiedzi. Tym bardziej że mam zimno w garażu :( i nie wyobrażam sobie żeby silnik nie chodził 4 miesiące w takim zimnie.

Z góry dzięki !
dekanian
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 18/5/2008, 01:20
Lokalizacja: Rybnik


Postprzez Honest_Sith » 24/11/2009, 01:25

ja sie podpinam bo tez nie wiem co mam zrobic z moim - kawasaki zr7. w garazu mam niby kaloryfer ale tam jest zwykle zimno.
Bo życie jest po to, by śmigać na moto! :)
Avatar użytkownika
Honest_Sith
Świeżak
 
Posty: 132
Dołączył(a): 1/6/2007, 18:02
Lokalizacja: Żyrardów

Postprzez teoysta » 24/11/2009, 02:38

Z motocyklem sie nic nie stanie jesli bedzie stal w zimnym pomieszczeniu. Byleby plyn w chlodnicy nie zamarzł :P Odpalic od czasu do czasu mozna, ale nie ma potrzeby robic tego co 2 tyg. Jak juz odpalamy to na dłuższa chwile zeby cala wilgoć z układu dolotowego/wydechowego wyparowała.
Avatar użytkownika
teoysta
Świeżak
 
Posty: 141
Dołączył(a): 6/8/2007, 12:02

Postprzez limak14 » 24/11/2009, 08:47

Teraz są na tyle łagodne zimy, że u mnie w tym okresie motocykl maksymalnie stoi miesiąc nieużywany, więc nie ma sensu go przepalać. Przy takich odpalaniach należy odpowiednio rozgrzać silnik, inaczej prawie pewne jest, że po kilku razach padną nam świece z powodu niedogrzania. Sam tak miałem :)
Są 2 szkoly:
-tych co radzą odpalanie co jakiś czas
-i tych co tego nie robią.
Ja osobiście odpalam moto wtedy, kiedy będę na nim latał.
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez rafi19 » 24/11/2009, 09:02

narazie nie zaprzątaj sobie tym głowy zima ma być dopiero w Styczniu.
rafi19
Świeżak
 
Posty: 91
Dołączył(a): 22/8/2009, 16:55

Postprzez Fenix » 24/11/2009, 10:33

nie wyjmuje akumulatora i odpalam 1 raz w miesiącu średnio, aż się wiatrak uruchomi, parę razy przegazuje i gaszę.
Pozd plandekę i znów miesiąc go nie ruszam.

Zbiornik tankuje pod korek co by go rude od środka nie brało i tyle.
Na wiosne wymiana wszystkich soków i jazda.
www.WawaMotoSquad.com | | There is no better way to fly!!
Avatar użytkownika
Fenix
Świeżak
 
Posty: 58
Dołączył(a): 18/3/2007, 21:57
Lokalizacja: Groszek

Postprzez Trener » 24/11/2009, 10:49

Ja odpalam średnio dwa razy w miesiącu . Ostatnio stał koło miesiąca i już miałem problem żeby odpalić i musiałem aku podładować .
YZF R6 2007
Avatar użytkownika
Trener
Stały bywalec
 
Posty: 1198
Dołączył(a): 11/5/2009, 14:14
Lokalizacja: Z pod Kalisza jestem

Postprzez limak14 » 24/11/2009, 10:54

Fenix napisał(a):nie wyjmuje akumulatora ...

Taka taktyka z pewnością nie jest dobra. Aku powinno stać w pomieszczeniu ogrzewanym w celu maksymalizacji jego żywotności.
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez Fenix » 24/11/2009, 10:58

limak14 napisał(a):
Fenix napisał(a):nie wyjmuje akumulatora ...

Taka taktyka z pewnością nie jest dobra. Aku powinno stać w pomieszczeniu ogrzewanym w celu maksymalizacji jego żywotności.


A jak się spierdzieli to zapłacę max 150 zł i znów 2-3 lata nie będę do niego zaglądał ... o i tyle


ale ja nie jestem z tych, co płaczą że ma wydać 46 zł na część i szukają miesiąc aby kupić za 39zł :D
www.WawaMotoSquad.com | | There is no better way to fly!!
Avatar użytkownika
Fenix
Świeżak
 
Posty: 58
Dołączył(a): 18/3/2007, 21:57
Lokalizacja: Groszek

Postprzez limak14 » 24/11/2009, 11:06

Jak uważasz. Ja wole wyjąć aku bo nie ma z tym wiele roboty. Takim sposobem mam w swojej F4i oryginalny aku włożony w fabryce i działający do tej pory.
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez Trener » 24/11/2009, 12:20

Zależy gdzie garażujecie moto. Ja mam ogrzewany garaż w którym zawsze jest na + temperatura.
YZF R6 2007
Avatar użytkownika
Trener
Stały bywalec
 
Posty: 1198
Dołączył(a): 11/5/2009, 14:14
Lokalizacja: Z pod Kalisza jestem

Postprzez rafi19 » 24/11/2009, 13:12

limak14 a w f4 jak sie wyjmie akumulator i jest brak zasilania to nie pierdzieli się nic z kompem jak w przypadku samochodów. Tak z ciekawosci pytam
rafi19
Świeżak
 
Posty: 91
Dołączył(a): 22/8/2009, 16:55

Postprzez Fenix » 24/11/2009, 13:18

rafi19 napisał(a):limak14 a w f4 jak sie wyjmie akumulator i jest brak zasilania to nie pierdzieli się nic z kompem jak w przypadku samochodów. Tak z ciekawosci pytam


nie nie pierdzieli się ... w samochodach też się nie pierdzieli, nie wiem gdzie usłyszałeś te farmazony??

najwyżej zegarek trzeba ustawić na nowo :D
www.WawaMotoSquad.com | | There is no better way to fly!!
Avatar użytkownika
Fenix
Świeżak
 
Posty: 58
Dołączył(a): 18/3/2007, 21:57
Lokalizacja: Groszek

Postprzez rafi19 » 24/11/2009, 14:16

mój znajomy wyjął w tamtym roku z Bmw e36 328 akumulator a że ten już był tak wyj....ny że nawet nie chciała zapalić to wyjął stary pojechaliśmy kupić nowy a stary oddaliśmy. Założył nowy aku a tu silnik odpalał gasł do 2,5 tys obr przerywał, trzeba było od nowa programować kompa.
rafi19
Świeżak
 
Posty: 91
Dołączył(a): 22/8/2009, 16:55

Postprzez Fenix » 24/11/2009, 14:37

rafi19 napisał(a):mój znajomy wyjął w tamtym roku z Bmw e36 328 akumulator a że ten już był tak wyj....ny że nawet nie chciała zapalić to wyjął stary pojechaliśmy kupić nowy a stary oddaliśmy. Założył nowy aku a tu silnik odpalał gasł do 2,5 tys obr przerywał, trzeba było od nowa programować kompa.


Takie rzeczy to pisz na www.opowiedz_mi_mamo_bajke_na_dobranoc.pl

można to też zwalić na przesilenie wiosenno-letnie lub turbulencje powietrzne nad doklejanymi wlotami powietrza na masce.

albo można przyjąć ze komp sie zpierdzielił z innego powodu - było coś z wiązką elektryczną, albo jakiś Bronek Gumka spawał go bez zabezpieczenia aku...
MIT KOLEGO Z TYM AKU!!!!

jedyne co ci grozi to że wysiądzie zegarek i data albo że się radio zakoduje!!
www.WawaMotoSquad.com | | There is no better way to fly!!
Avatar użytkownika
Fenix
Świeżak
 
Posty: 58
Dołączył(a): 18/3/2007, 21:57
Lokalizacja: Groszek

Postprzez falconiforme » 24/11/2009, 14:46

Ja motocykl zostawiam na całą zimę bez odpalania.
Olej i tak po miesiącu ścieka więc odpalanie co miesiąc na sucho nie wydaje mi się dobrym pomysłem.
Nie napełniam baku do pełna bo mam plastikowy. :D
I nie wypinam akumulatora, jest podłączony do ładowarki automatycznej SAITO i mam gdzieś zajmowanie się motocyklem w zimie.
http://www.******/product_in ... 3446c36d8a

Motocykl jedynie trzeba przestawiać by uniknąć kwadratury koła- tego nigdy nie sprawdziłem.

Radzę przeczytać to co ma producent do powiedzenia odnośnie temperatury i przechowywanie baterii:
Str. 33.
http://www.yuasabatteries.com/pdfs/TechMan.pdf
Routine Maintenance for
Sealed VRLA Batteries


Check voltage periodically using a
voltmeter.


Recommended every 3 months from date of activation,
or 3 months from date of manufacture for batteries
activated at the factory. Keep in mind, higher storage
temperatures cause faster self-discharge and require
checking more often.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez mirek65s » 24/11/2009, 16:09

rafi19 napisał(a):limak14 a w f4 jak sie wyjmie akumulator i jest brak zasilania to nie pierdzieli się nic z kompem jak w przypadku samochodów. Tak z ciekawosci pytam


Przynajmniej raz w sezonie należy odłączyć aku w moto, żeby się ECU zresetowało i pracowało wg ustawień fabrycznych.
Zaśmieca się też pracą jak i inne podzespoły tylko w inny sposób i może źle funkcjonować.
Co do puszek zaawansowanych elektronicznie to rozłączenie aku powoduje
zresetowania zegarka na 0.00, utraci zaprogramowane stacje radiowe i wykasuje niektóre komunikaty np.: jedź do serwisu na wymianę oleju, ile średnio spaliłem paliwa/100 od ostatniego wykasowania i po przerwie 2 gdz. i takie tam jeszcze ble ble.

Jeśli chodzi o akumulator w moto, to należy go wyjąć, przenieść do pomieszczenia o temp. pokojowej z dala od źródła ciepła [grzejnika, pieca] i ładować raz w miesiącu 10 godz. prądem 1/10 pojemności aku [Ah], jeśli nie ma aut. ładowarki.
Jeśli masz aku z elektrolitem [ nie żelowy ] i brak jest na nim napisu "no open" otworzyć korki sprawdzić czy elektrolit jest 10-15mm nad płytkami, gdy mniej dolać wody destylowanej i ładować przy otwartych korkach. Przy zamkniętych może wybuchnąć. Jeśli jest napis "no open" nie otwierać.
Gdy moto stoi na betonie to pod opony podłożyć grube kartony i co 2 tyg. przepchnąć o 1m, bo inaczej wystąpi tendencja do trzepania kierownicą, a nawet shimmy.
Bak zatankować do pełna, aby nie dopuścić do skraplania się wody z wilgoci.
W przypadku postoju dłużej niż miesiąc częściowo odkręcić śrubę [śrubki] w gaźniku do spuszczania paliwa [kranik przy baku zakręcony], spuścić paliwo i tak zostawić. Spływać też będzie woda powstająca z wilgoci. Ułatwi to ponowne uruchomienie motanga.

http://www.motofakty.pl/artykul/przygot ... o_snu.html
http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423,2348002.html
Ostatnio edytowano 26/11/2009, 07:34 przez mirek65s, łącznie edytowano 8 razy
mirek65s
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 14/7/2009, 17:45
Lokalizacja: łódzkie

Postprzez limak14 » 24/11/2009, 16:24

rafi19 napisał(a):limak14 a w f4 jak sie wyjmie akumulator i jest brak zasilania to nie pierdzieli się nic z kompem jak w przypadku samochodów. Tak z ciekawosci pytam


Już chyba ci wszystko wyjaśnili :)
Nic złego się nie ma prawa stać.
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez t_racer_ » 24/11/2009, 21:14

Tak jak falconiforme podłączam automatyczną ładowarkę i aku jest zdrowe na wiosnę. Co by olej nie ściekał odpalam raz-dwa razy w tygodniu, czekam, aż włączy się wentylator, by skroplona woda wydmuchała się z wydechu i innych zakamarków.
Miło tak poobcować z motorkiem po sezonie, a co najważniejsze inchalacja zdrowych motocyklowych spalinek pozwala zachować tężyznę fizyczną i hart ducha do następnego sezonu ;)
Avatar użytkownika
t_racer_
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 427
Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
Lokalizacja: Warmia

Postprzez dekanian » 24/11/2009, 21:58

No to jednak co 10-18 dni odpale moto i niech pochodzi sobie te 15-20 minut. Dzięki za odpowiedzi !
dekanian
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 18/5/2008, 01:20
Lokalizacja: Rybnik

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr