Zobacz wÄ…tek - odpalanie moto w zime ?
NAS Analytics TAG

odpalanie moto w zime ?

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Postprzez Drifte » 24/11/2009, 22:13

mirek65s napisał(a):Przynajmniej raz w sezonie należy odłączyć aku w moto, żeby się ECU zresetowało i pracowało wg ustawień fabrycznych.
Zaśmieca się też pracą jak i inne podzespoły tylko w inny sposób i może źle funkcjonować.


Bzdura. Niektóre, a nawet większosć motocykli wyposazonych w komputer sterujący paliwem ma ustaloną ilosć map najczęściej 1 na silnik zimny i 1 na silnik rozgrzany, oraz na WOT i komputer g...uano interesuje czy Ty go rozłączasz raz w roku, czy raz na godzine. Nic się mu nie resetuje.
Drifte
Świeżak
 
Posty: 216
Dołączył(a): 13/9/2009, 13:21


Postprzez mirek65s » 25/11/2009, 08:20

Wszystko się psuje. Najpierw przeszkadzają śmieci, w ECU pamięciowe.
mirek65s
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 14/7/2009, 17:45
Lokalizacja: łódzkie


Postprzez Honest_Sith » 27/11/2009, 13:24

to ja juz nie wiem co mam z moim robic :P odpalac co jakis czas czy nie? wyjac akumulator czy nie? zalac bak do konca czy nie?
Bo życie jest po to, by śmigać na moto! :)
Avatar użytkownika
Honest_Sith
Świeżak
 
Posty: 132
Dołączył(a): 1/6/2007, 18:02
Lokalizacja: Żyrardów

Postprzez Invi » 27/11/2009, 13:41

Olać :P Jak będzie pogoda (jak dziś u mnie np.) to wyciągnąć, polatać. Umyć postawić w miejscu gdzie temperatura nie zejdzie zbyt często poniżej 0°C.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Honest_Sith » 27/11/2009, 13:50

ale jak ja mojego nie odpalalem przez jakos 2 tygodnie to mial problem z zapalaniem musialem go meczyc bardzo :/
Bo życie jest po to, by śmigać na moto! :)
Avatar użytkownika
Honest_Sith
Świeżak
 
Posty: 132
Dołączył(a): 1/6/2007, 18:02
Lokalizacja: Żyrardów

Postprzez fake` » 27/11/2009, 15:18

najwyraźniej musisz wymienić świece ewentualnie zsynchronizować gaźniki :P moj jak do teraz pali na dotyk :) jeżdże jak tylko jest pogoda tak jak dziś ;D
%#Honda CBR 900 RR Fireblade!
Burn Rubber, Not Your Soul...
fake`
Świeżak
 
Posty: 95
Dołączył(a): 8/11/2009, 12:24
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Honest_Sith » 27/11/2009, 16:31

ja moj zawsze musze uruchamiac ze ssania, gazniki byly czyszczone i regulowane niedawano.
Bo życie jest po to, by śmigać na moto! :)
Avatar użytkownika
Honest_Sith
Świeżak
 
Posty: 132
Dołączył(a): 1/6/2007, 18:02
Lokalizacja: Żyrardów

Postprzez SzpiceR » 27/11/2009, 16:51

moze zpaomniales zakrecic kranik kolezko
ten co sobie nie żałuje
Avatar użytkownika
SzpiceR
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3773
Dołączył(a): 8/8/2006, 18:46
Lokalizacja: SÅ‚upsk

Postprzez Honest_Sith » 27/11/2009, 18:50

ja nie zakrecam kranika.
Bo życie jest po to, by śmigać na moto! :)
Avatar użytkownika
Honest_Sith
Świeżak
 
Posty: 132
Dołączył(a): 1/6/2007, 18:02
Lokalizacja: Żyrardów

Postprzez fake` » 30/11/2009, 07:34

ja zimny zawsze pale na ssaniu, a kranika tez nigdy nie zakrecam i jest dobrze ;> nie mam zadnego problemu. Mam tylko nowe świeczki z tego sezonu..
%#Honda CBR 900 RR Fireblade!
Burn Rubber, Not Your Soul...
fake`
Świeżak
 
Posty: 95
Dołączył(a): 8/11/2009, 12:24
Lokalizacja: Białystok

Postprzez maciekmoto » 30/11/2009, 08:20

ja szczerze wam powiem ze mam to w dupie:) bo to juz paranoja...

przychodze do garażu, guzik 5 minut i jade... nawet jak 3 mc stał nieuzywany, nowe paliwko i styka po co wydziwiać...

to nie T-34 żeby pod nim ognisko rozpalać ani Tygrys żeby grzać go godzine zanim pojedzie dalej jak 100 m.
maciekmoto
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 26/11/2009, 22:40

Postprzez Pisiu » 30/11/2009, 19:30

Ja to tam nic nie robię.U mnie moto stoi nieużywane w tygodniu (chociaż też żadko się zdarzy,że 5 dni nie jezdżę) w weekend zawsze wyjeżdżam potrenować;] chyba,że zasypie śniegiem to wiadomo.Ale narazie powyżej 5 stopni codziennie,np dziś było 10 i słońce więc prawie jak wiosna :D
Pisiu
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 993
Dołączył(a): 1/8/2006, 22:00
Lokalizacja: Czarnobyl

Postprzez Kurus » 5/12/2009, 22:45

Pewnie wystarczy z raz w miesiacu odpalić i nic nie bedzie..Auta wytrzymują zime na dworze a moto w garażu też przezimuje..
Kurus
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 5/12/2009, 22:31
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Kurus » 5/12/2009, 22:47

Pewnie wystawczy raz na miesiac odpalić... Auta wytrzymują zime na dworze a moto w garażu nie wytrzyma...
Kurus
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 5/12/2009, 22:31
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez maciekmoto » 15/12/2009, 19:07

a co ma niby w nich nie wytrzymać???

Z motocykli paruje tylko paliwo z gaźnika i temu trudno je odpalać po dłuższej przerwie, mozna zrobić zalewanie gaźnika i powinien od raz odpalić. W moim przpompuje tylko paliwko ssaniem i po zawodach
maciekmoto
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 26/11/2009, 22:40

Postprzez Trimix » 15/12/2009, 20:08

Z jednego z zaprzyjażnionych serwisów YAMAHA Zielona Góra , myślę że ta krótka informacja rozwieje wszelakie mity o przechowywaniu zimowym naszych dwóch kółek :D

Akumulator to podstawa.

Pierwszym krokiem, nie licząc mycia i ogólnego przeglądu, jest wymiana oleju silnikowego. Warto też zatankować do pełna oraz spuścić paliwo z komór pływakowych gaźników, zadbać o ciśnienie w kołach, przykryć maszynę pokrowcem itp. Niezmiernie ważne jest też zadbanie o akumulator. Powinien on być wyjęty z motocykla, postawiony w ciepłym pomieszczeniu i systematycznie doładowywany. Jeżeli jest on "obsługowy" należy sprawdzić poziom elektrolitu, a ewentualne ubytki uzupełnić wodą demineralizowaną. Pamiętajmy, że sprawny akumulator ma napięcie przekraczające 12,5 V, spadek poniżej tej granicy oznacza konieczność doładowania go, a przy 11 V jest on praktycznie wyładowany do zera - nie sugerujmy się tym, że kontrolki w motocyklu świecą się. Prąd ładowania nie powinien przekraczać 1/10 wartości znamionowej pojemności akumulatora. Najlepsza jest elektroniczna ładowarka, która automatycznie dobierze czas i parametry ładowania w zależności od potrzeb. Takie urządzenie będzie też niezbędne, jeśli posiadamy akumulator żelowy, czy też ładowania dokonujemy bez demontażu baterii z motocykla. Co mają zaś zrobić zapominalscy? Prawdopodobnie będą musieli kupić nowy akumulator. Spadek napięcia poniżej 8 V może oznaczać zasiarczenie płyt. W praktyce pełne naładowanie nie będzie możliwe, nie wspominając już o silnym nagrzewaniu podczas tej operacji. Elektroniczne ładowarki mają opcję odsiarczania akumulatora, ale nie zawsze jest to skuteczne, często uszkodzenia są nieodwracalne.

Benzyna benzynie nierówna.

Prąd to nie wszystko. Do zapalenia mieszanki w cylindrze potrzebujemy jeszcze kompresji i paliwa. Pierwszy czynnik pominę, zakładam, że mamy do czynienia ze sprawną maszyną, która zakończyła sezon o własnych siłach i to niekoniecznie ich resztkami. Skupmy się na paliwie, musi być świeże. Pozostawienie benzyny w gaźnikach na całą zimę spowoduje, że na wiosnę znajdziemy tam ciecz pozbawioną większości lotnych związków. Gaźniki mają znacznie większe możliwości odparowywania benzyny niż zbiornik paliwa, nie wspominając już o absorbowaniu wilgoci z otoczenia. Jeśli nie zlaliśmy paliwa przed zimą, zróbmy to teraz. Gaźniki mają specjalne śrubki spustowe na dole pokryw komór pływakowych. Odkręcamy je na chwilkę, tak, by stare paliwo mogło być zastąpione świeżym. Nie każdy motocykl ma pompę paliwa, zwykły kranik opadowy czy też opcję PRI, która ułatwia zalanie gaźników. W przypadku kranika podciśnieniowego trzeba będzie zakręcić rozrusznikiem kilka razy, aby komory mogły się napełnić. Pamiętajmy, aby nie robić tego dłużej niż kilka sekund. Czasem trzeba zrobić przerwę, by nie wykończyć akumulatora i rozrusznika.

Nie odpalać
- W chłodnym garażu nie jest natomiast wskazane odpalanie silnika. Lepiej poczekać z tym do wiosny. Rozgrzewanie i pozostawianie go w niskiej temperaturze daje odwrotny efekt. Ciepła para skrapla się i z oleju tworzy niezdrową dla silnika emulsję - ostrzega mechanik. - Warto też nasmarować różne podzespoły. Do zabezpieczenia powierzchni aluminiowych, np. bloku silnika dobry będzie smar WD - 40. Również przed zimą powinniśmy przesmarować linki.

Motocykl najlepiej przechowywać w suchym i ciepłym miejscu. Można go okryć, aby uchronić przed kurzem. Nie jest jednak do tego celu wskazana plandeka czy pokrowiec przeciwdeszczowy. Takie tworzywo da odwrotny efekt, bo nieprzewiewność spowoduje skraplanie się pary. Najlepsze będzie przewiewne płótno lub inny podobny materiał.
<B>Yamaha R ONE 2009 and 2010 by Trimix</B>
Avatar użytkownika
Trimix
Świeżak
 
Posty: 356
Dołączył(a): 6/9/2009, 21:01
Lokalizacja: Wrocek

Postprzez k9nbrad » 16/12/2009, 18:00

ja osobiście sie stosuje do tego zalecenia i zawsze jest wszystko oki


"Konserwacja motoru na zimÄ™"


http://w369.wrzuta.pl/plik/1fR8Fh7Wuob/konserwacja
k9nbrad
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 2/12/2009, 16:59

Postprzez RafalGSXR » 16/12/2009, 21:20

wyskocze troche jak Filip z konopi ale Paaaaanoowie moto jak zejdzie z tasmy produkcyjnej i jest odpalone na testy a później jak myslicie po jakim czasie ??? pol roku ?? czy wiecej ?? i jakoś nic a nic się nie dzieje. Według mnie jak gaźnikowiec to przepalać a jak wtrysk to niech stoi do rozpoczecia seozonu :D
RafalGSXR
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 24/11/2009, 21:34
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Postprzez miki1406 » 17/12/2009, 10:23

Już wam tłumacze o co chodzi z tym odpalaniem na 5 minut i świecami do wymiany...

Odpalamy moto... Oczywiście ssanie... Mega bogata mieszanka trafia do komory spalania... Silnik ma łatwo ale osadza sadzę na świecy... Zagrzewanie silnika powoduje spokojne wypalanie nagaru na świecy a więc jej oczyszczenie... Zgaszenie po zbyt krótkim czasie spowoduje pozostawienie okopconych świec i problemy z zapaleniem...

A co ma powiedzieć mechanik?? Że ruszy szczotką trzy razy na świece i będzie oki?? Albo, że 5 minut nad kuchenką gazową i wypali syf?? Gdzie tam... On woli nam wymienić świece i na tym przycina...
Z moich obserwacji wynika, że w 1 na 20-30 przypadków na serio świeca się uszkodzi... I to przede wszystkim z powodu 3 krotnego przekroczenia terminu jej wymiany + okopcenia... Więc...

Ważna sprawa... Aktualnie standardowy motocykl ma kranik podciśnieniowy... Pozostawienie go na pozycji ON lub RES pozostawia zamknięty kranik do czasu pojawienia się podciśnienia w króćcu 2 lub 3 cylindra... Z nieba się ono nie pojawi więc spoko...

Znacznie poważniejsze jest pozostawienie kranika w pozycji PRI, czyli spływu grawitacyjnego... Każdy gaźnik puszcza i nie mówcie nie... Po troszku ale każdy... Lanie się beny w króciec, który po troszku puszcza zaworami bo któreś zawsze są otwarte, dalej między pierścieniami i do komory korbowodowej powoduje mieszanie beny z olejem i po zimie będzie nam zarzucał świece... I serwis...

Aku... Podładować dziada raz na tydzień i po problemie...
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez Traperoso » 18/12/2009, 15:16

Ja nic nie robię na zimę stoi w garażu drugi sezon zimowy, z akumulatorem nie mam żadnych problemów nigdy go nie wyjmowałem, po co się babrać w to, jak coś kupi się nowy.

Chociaż nie ukrywam, że musze to jeszcze raz przemyśleć. Może zmienię zdanie.
Kawasaki ER5 2005
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 61 gości




na górê