CB 500 vs CBF500 vs CBF 600 vs CB 600 vs CB 900 vs Z750
Posty: 30
• Strona 1 z 2 • 1, 2
CB 500 vs CBF500 vs CBF 600 vs CB 600 vs CB 900 vs Z750
Rok temu pytałem was o radę odnośnie oszczędnego moto. Ostatecznie przejeździłem sezon CB500S i motocykl bardzo mi odpowiadał. Po zimie kupuje coś nowego i znowu proszę was o radę.
Tym razem tylko naked. Jazda głównie miasto i do 15km poza miastem. Zależy mi żeby moto nie wyciągało bardzo dużych ilości kasy z kieszeni ale bez przesady. Interesuje mnie spalanie i serwis(jak często się go robi). Nie lubie też zapier... ale chce w motocyklu elastyczny silnik żeby wrazie czego nie trzeba zbijać 2 biegów w dół i szukać momentu nie wiadomo gdzie.
Jak narazie moim faworytem jest Hornet CB 900. Silnik z fireblada podobno bezawaryjny, wtrysk paliwa więc nie ma zabawy z gaźnikami no i zacny moment od samego dołu. Podobno nie jest za cieżki co w moim przypadku 180/65 ma znaczenie. Spalanie wiadomo zależy od stylu i egzemplarza ale podobno przy spokojniej jeździe 5l jest realne.
Za wszystkie rady będę bardzo wdzięczny.
Tym razem tylko naked. Jazda głównie miasto i do 15km poza miastem. Zależy mi żeby moto nie wyciągało bardzo dużych ilości kasy z kieszeni ale bez przesady. Interesuje mnie spalanie i serwis(jak często się go robi). Nie lubie też zapier... ale chce w motocyklu elastyczny silnik żeby wrazie czego nie trzeba zbijać 2 biegów w dół i szukać momentu nie wiadomo gdzie.
Jak narazie moim faworytem jest Hornet CB 900. Silnik z fireblada podobno bezawaryjny, wtrysk paliwa więc nie ma zabawy z gaźnikami no i zacny moment od samego dołu. Podobno nie jest za cieżki co w moim przypadku 180/65 ma znaczenie. Spalanie wiadomo zależy od stylu i egzemplarza ale podobno przy spokojniej jeździe 5l jest realne.
Za wszystkie rady będę bardzo wdzięczny.
- schwarz
- Świeżak
- Posty: 210
- Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
- Lokalizacja: Kielce
a kawa er-6f ?? czytałem artykuł w gazecie i to najlepszy motor na rynku z tego typu i przyznam że rzeczywiście łady i ładne ma osiągi
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
-
7beat - Stały bywalec
- Posty: 1048
- Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
- Lokalizacja: Maków Mazowiecki
hornet 900 vs z750, oba fajne jednak kawa z fajnejsza stylistyka, silnik od ninji na wtrysku. bezawaryjny. jednak. majac doswiadczenie kup Z1000, jeszcze bardziej wyrazista stylistyk, silnik tez od ninji 900 rozwiecony, wtrysk, bezawaryjny z doswiadczenia. ma lesze zawieszenie, hamulce, aluminiowy wahacz, i w wch... wystarczajacy moment obrotowy w porownaniu do Z750. na kazdym biegu sobie jedziesz. zapinasz 6tke przy 40 i rozpedzasz sie bez szarpniec do 260
takze polezam Z. szpicu moze sie wypowiedziec. pozatym fajnie ciagnie z dolu. moze 130 koni nie powala, ale za to jakie sa to konie !! 


Ostatnio edytowano 1/11/2009, 13:33 przez rat, łącznie edytowano 1 raz
Z 1000
-
rat - Świeżak
- Posty: 76
- Dołączył(a): 19/9/2007, 23:12
- Lokalizacja: slupsk
Przyjżyj się CBF 1000 z ABS, co prawda to seminaked, ale owiewka w mieście nie przeszkadza, a ABS na mokrym pomaga
na korzyść Horneta przemawia cena zakupu, wiadomo starszy i tańszy w zakupie.

-
t_racer_ - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 427
- Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
- Lokalizacja: Warmia
Interesują mnie same nakedy. Żadnych owiewek nie chcę. Do grona dołączył również duży Zet. Czytałem jednak, że z1000 ten do 2007 roku ospale reaguje na gaz do 7000 obr/min i generalnie jazda poniżej tych prędkości obrotowych nie jest przyjamna na tym motorku. Może ktoś coś powiedzieć na ten temat? I generalnie dorzucić coś w kwestii bezawaryjności Z1000?
- schwarz
- Świeżak
- Posty: 210
- Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
- Lokalizacja: Kielce
ospale? gdzie to wyczytales? ponizej 7 tys Z1000 jedzie wg mnie bardzo dobrze, w okolicach 6-7 tys pojawiaja sie charakterystyczne drgania i wibrujaca klamka sprzegla to norma, ten typ tak ma (spowodowane to jest tym ze nie ma walka wyrownowazajacego) ale pow 8 tys to zaczyna sie prawdziwa zabawa, mozna rzecz petarda, i moto wtedy chetnie wchodzi na gume. ja Ci powiem ze dynamiczna jazda dla mnie jest w zakresie do tych 7 tys.obr. wiec nie moge powiedziaec aby jazda nalezala do nieprzyjemnych. wrecz przeciwnie. co do awaryjnosci to ja nie wiem jak to jest, bo nic mi sie nie psuje hehe, ogolnie nie przypominam sobie aby znajomi w Z1000 rowneiz mieli jakies powazne awarie
Z 1000
-
rat - Świeżak
- Posty: 76
- Dołączył(a): 19/9/2007, 23:12
- Lokalizacja: slupsk
Widzisz dobrze wiedzieć że jednak jeździ dobrze
Mnie się właśnie ten zet podoba bardzo. Jakbyś mi mógł jeszcze powiedzieć jak ze spalaniem przy takiej jeździe do tych powiedzmy 7 tyś obr i wagą tego motocykla?
Uzasadnij czemu z750 to lipa? Nie spotkałem się ze złą opinią odnośnie tego moto.

Uzasadnij czemu z750 to lipa? Nie spotkałem się ze złą opinią odnośnie tego moto.
- schwarz
- Świeżak
- Posty: 210
- Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
- Lokalizacja: Kielce
ale po co na miasto cos o tak duzej pojemnosci to pojecia nie mam
przeciez jak wezmie 1000czka to 2 biegu moze nie przekraczac ... ale mi radocha... no no.. co za moda zeby walic w wieksze pojemnosci...
moim zdaniem jak na miasto to jest 2 kandydatow (lekkie, male, poreczne, ale z jajem
)
kawa er6n
albo
suzuki sv650n
spalanie masz 4-5 litrow i ciezko przekroczyc 6... a w 1000czku to co ?? mozesz zejsc cudem na 5 litrow ale jak nie przekroczysz 4 tys czy cos.. no prosze litosci...

przeciez jak wezmie 1000czka to 2 biegu moze nie przekraczac ... ale mi radocha... no no.. co za moda zeby walic w wieksze pojemnosci...
moim zdaniem jak na miasto to jest 2 kandydatow (lekkie, male, poreczne, ale z jajem

kawa er6n
albo
suzuki sv650n
spalanie masz 4-5 litrow i ciezko przekroczyc 6... a w 1000czku to co ?? mozesz zejsc cudem na 5 litrow ale jak nie przekroczysz 4 tys czy cos.. no prosze litosci...
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
- adam_tomasz
- Moderator
- Posty: 414
- Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
- Lokalizacja: Poznań
no spalanie nie jest male, to nie jest jego mocna strona. ale ja na to nie patrze
spokojna jazda na trasie z predoscia 120- nie pamietam ile to obrotow ale mniej niz 7 tys. to wychodzi tak 6-6,5 litra. dynamiczna jazda w miescie i troche poza miastem to 7,5-8 litrow. a przy pałowaniu na bank 10 bierze. choc nie wiem bo takiego pomiaru nie robilem.
no ale litr to litr, wiec spalanie mnie nie dziwi. rok temu mialem ZR-7 to max w miescie bral 6 a na trasie 4,7 wiec spalanie jest odczowalne


Z 1000
-
rat - Świeżak
- Posty: 76
- Dołączył(a): 19/9/2007, 23:12
- Lokalizacja: slupsk
Rat dzięki za opinie. 8-10L to już sporawo no ale spalanie nie jest najważniejsze. Chyba faktycznie powinienem jeszcze porozglądać się za er6n i sv650n. Oba motorki na wtrysku co ułatwia mi znacznie życie z serwisem i w dodatku dobra charakterystyka silników. Jakby spojrzeć na temat głównie ze strony oszczędności to chyba faktycznie pozostanie er6n sv650n i z750. Wszystko na wtrysku i nie palą za dużo. CB CBFy gaźniki a cb900 i z1000 spali swoje. Ciężko się na coś ukierunkować ale wszystkie rady bardzo cenne.
- schwarz
- Świeżak
- Posty: 210
- Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
- Lokalizacja: Kielce
jednak bym bral Z1000, V2 co prawda mocny dol maja, ale kiszka u gory sie robi. co do horneta 900- jak to moj kolega powiedzial "toz to wogle nie jedzie" (tez lata z1000). er6 tez fajny typowo miejski sprzecik, jednak nie jest tak wyrazisty jak Zet. ja polecam swoje, nie krytykujac innych
Z 1000
-
rat - Świeżak
- Posty: 76
- Dołączył(a): 19/9/2007, 23:12
- Lokalizacja: slupsk
wiesz.. po co Ci mocna gora ?? Vki wlasnie nie potrzebuja sie wkrecac wysoko... w przeciwienstwie do eRek
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
- adam_tomasz
- Moderator
- Posty: 414
- Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
- Lokalizacja: Poznań
No dokładnie, przykładowo SV nie kręci się do odciny, tylko do 9k rpm., wtedy najlepiej idzie. A posiadacz Z1000 rat raczej nie jest bezstronny i wiadomo, że będzie polecał swoje 

GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
-
C-bool - Mieszkaniec forum
- Posty: 2915
- Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
- Lokalizacja: Poznań
Posty: 30
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości