Najekonomiczniejszy w klasie 60-100KM Naked
Posty: 34
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Najekonomiczniejszy w klasie 60-100KM Naked
Witam. Planuje w przyszłym sezonie zakupić motocykl kwota jaka chce przeznaczyć to max 9 tys. Na razie obstawiam trzy maszyny Suzuki SV 650 N(2003+) Honde CBF 500 Yamaha Fazer 600. Wim że wszystkie są dość niezawodne ale co do kwestii utrzymania(głownie spalania) nie wiem który góruje. Dodam jeszcze motocykl zamierzam wykorzystać do celów turystycznych. 

- soczi666
- Świeżak
- Posty: 61
- Dołączył(a): 5/7/2009, 15:37
- Lokalizacja: Kraków
wychodziłoby ze w spalaniu bedzie górowała CBF 500 poczytaj artykuły na temat tych motocykli sa dostepne na w zakladce motocykle
sc33 FireBlade
-
JędrekZDW - Bywalec
- Posty: 958
- Dołączył(a): 29/5/2008, 11:19
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Z tego co czytam o SV i co mówią znajomi to spala ona ok. 5,2L/100km, najmniej 4,1L (ekstremalnie ekonomiczna jazda), najwięcej to ok. 6,5-7L, chociaż pewnie dałoby się więcej
Fazer raczej nie spodziewałbym się żeby palił mniej, w końcu to prawie 100KM i żeby jechał trzeba kręcić... o CBF nic nie wiem.

GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
-
C-bool - Mieszkaniec forum
- Posty: 2915
- Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
- Lokalizacja: Poznań
CBF500 kole 5 spala ale tak srednio nadaje sie do turystyki ... 58 kucy to troche malo w trasie chociaz dla chcacego ..... ja CBF zrobilem kilkaset kilometrow poza miastem i tragedii nie bylo
Twoj podpis jest za dlugi
-
leff - ZlyCzlowiek
- Posty: 4443
- Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
- Lokalizacja: sercem WX
Mam podobny problem. Doświadczenia niewiele, ale coś poradzę...
Ogólnie polecałbym SVkę- relacja cena/jakość przebija wszystko. Pytanie jednak ile masz wzrostu i czy odpowiada Ci sportowa pozycja. Jeden kumpel, który ma jakieś 172 cm, twierdzi, że na SV idealnie mu się jeździ, nadgarstki i plecy w ogóle go nie bolą. Trasę Wawa- Kraków pokonał bez problemu. Drugi kumpel cierpi ból już po 15-20 minutach jazdy, a ma 180 cm.
Jeżeli planujesz dwu osobową turystykę, to raczej Fazer (jeżeli nie coś jeszcze większego) chociaż potrafi sobie łyknąć i nie dostaniesz modelu na wtrysku.
CBF jednak za słaba do turystyki, poza tym jak dla mnie, to moto nie ma "zęba".
Jest sporo artykułów na scigaczu, czy motocykl online. Warto je przeczytać.
Ogólnie polecałbym SVkę- relacja cena/jakość przebija wszystko. Pytanie jednak ile masz wzrostu i czy odpowiada Ci sportowa pozycja. Jeden kumpel, który ma jakieś 172 cm, twierdzi, że na SV idealnie mu się jeździ, nadgarstki i plecy w ogóle go nie bolą. Trasę Wawa- Kraków pokonał bez problemu. Drugi kumpel cierpi ból już po 15-20 minutach jazdy, a ma 180 cm.
Jeżeli planujesz dwu osobową turystykę, to raczej Fazer (jeżeli nie coś jeszcze większego) chociaż potrafi sobie łyknąć i nie dostaniesz modelu na wtrysku.
CBF jednak za słaba do turystyki, poza tym jak dla mnie, to moto nie ma "zęba".
Jest sporo artykułów na scigaczu, czy motocykl online. Warto je przeczytać.
-
Kamusial - Bywalec
- Posty: 782
- Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
- Lokalizacja: Wawa - włochy
fazer pali na trasie od okolo 5,5 do 7 ale to juz sie trzeba starac tak ma kumpla bandit podobnie
moze i mniej by palily ale kazdy inaczej jezdzi a oni raczej cisnÄ…
moze i mniej by palily ale kazdy inaczej jezdzi a oni raczej cisnÄ…
Tl 1000r
Pieprze raperów psełdo gangsterów
prawdziwym wyzwaniem jest zakręt
Pieprze raperów psełdo gangsterów
prawdziwym wyzwaniem jest zakręt
-
Artur 666 - Bywalec
- Posty: 551
- Dołączył(a): 26/8/2009, 10:22
- Lokalizacja: Kozia Wola
Kamusial napisał(a):Mam podobny problem. Doświadczenia niewiele, ale coś poradzę...
Ogólnie polecałbym SVkę- relacja cena/jakość przebija wszystko. Pytanie jednak ile masz wzrostu i czy odpowiada Ci sportowa pozycja. Jeden kumpel, który ma jakieś 172 cm, twierdzi, że na SV idealnie mu się jeździ, nadgarstki i plecy w ogóle go nie bolą. Trasę Wawa- Kraków pokonał bez problemu. Drugi kumpel cierpi ból już po 15-20 minutach jazdy, a ma 180 cm.
Jeżeli planujesz dwu osobową turystykę, to raczej Fazer (jeżeli nie coś jeszcze większego) chociaż potrafi sobie łyknąć i nie dostaniesz modelu na wtrysku.
CBF jednak za słaba do turystyki, poza tym jak dla mnie, to moto nie ma "zęba".
Jest sporo artykułów na scigaczu, czy motocykl online. Warto je przeczytać.
Dobra






A co do tematu, mam SV650n, jako turystyk średnio polecam, głównie ze względu na brak osłony przed wiatrem.
Natomiast jeżeli masz faktycznie wybierać z tych modeli które podałeś, to SV jest bardzo wysoko, potem dłuuugo nic aż gdzieś w oddali pojawia się fazer i cbf (nie 500 a 600, to taka moja opinia).
kostek
- kostekw
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 20/8/2008, 14:01
- Lokalizacja: Poznań / Toruń
kostekw napisał(a):.
Natomiast jeżeli masz faktycznie wybierać z tych modeli które podałeś, to SV jest bardzo wysoko, potem dłuuugo nic aż gdzieś w oddali pojawia się fazer i cbf (nie 500 a 600, to taka moja opinia).
a moze jakies uzasadnienie?
Twoj podpis jest za dlugi
-
leff - ZlyCzlowiek
- Posty: 4443
- Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
- Lokalizacja: sercem WX
Mi SV spalała, od 4.5w trasie do 6,5 litrów w mieście. Wszystko zależy od stylu jazdy, co oczywiste. Jeśli planujesz trasy w dwie osoby to SV N tak średnio wypada. Jest mało miejsca, siedzenia twarde, pasażer się kiwa do przodu i do tyłu, poza tym siedzi wysoko jak diabli i jest mu niewygodnie. Jak będziesz jeździł solo, to pokochasz ten sprzęt i wszystko mu wybaczysz.
- Bartman
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 228
- Dołączył(a): 30/8/2006, 21:48
- Lokalizacja: Krosno
co do turystyki to jedna osoba, obstawiam najbardziej przy Suzuki bo wydaje mi sie ze bedzie najtańsza w utrzymaniu. Znalazłem tez szybkę(owiewkę) do tego modelu wiec w trasę powinien sie nadać. Sv spali pewnie tyle co CBF 500 ale na pewno w utrzymaniu bedzie tańsza od fazera. Co do ceny moze i 9 tyś to mało na ten motocykl przeznaczyłem ale zamierzam kupić coś do delikatnej poprawki(po przewrotce na parkingu badz lekkim szlifie) zawsze sie mozna targować:)
- soczi666
- Świeżak
- Posty: 61
- Dołączył(a): 5/7/2009, 15:37
- Lokalizacja: Kraków
Ja tez podlanczam sie do tego tematu ale nie chodzi mi tylko o nakedy.
W tym sezonie jezdze Suzuki GS500E. No i szukam nastepcy. Mysle o paru motorkach jakimi sa;
Honda Hornet
Yamaha Fazer
Yamaha Thundercat
Suzuki Sv 650
Kawasaki zr7
Suzuki Bandit 600
i chcial bym sie od Was uzytkownikow dowiedziec ktory jest najekonomiczniejszy. Bo to jest glowny punkt na ktory patrze przy zakupie nowego moto.
W tym sezonie jezdze Suzuki GS500E. No i szukam nastepcy. Mysle o paru motorkach jakimi sa;
Honda Hornet
Yamaha Fazer
Yamaha Thundercat
Suzuki Sv 650
Kawasaki zr7
Suzuki Bandit 600
i chcial bym sie od Was uzytkownikow dowiedziec ktory jest najekonomiczniejszy. Bo to jest glowny punkt na ktory patrze przy zakupie nowego moto.
- piax88
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 24/6/2009, 00:54
SV 650. Najmniejsza moc (chociaż wysoki moment) i najmniejsze spalanie. Dodatkowo wtrysk po 2003 r. no i 2 cylindry czyli teoretycznie mniejsze koszty serwisu 

GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
-
C-bool - Mieszkaniec forum
- Posty: 2915
- Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
- Lokalizacja: Poznań
Wersja na gaźnikach też jest dobra, chociaż spali odrobinę więcej, jednak nieznacznie.
Ja właśnie jeżdżę GSem i chciałbym kiedyś zmienić go na SV
Ja właśnie jeżdżę GSem i chciałbym kiedyś zmienić go na SV

GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
-
C-bool - Mieszkaniec forum
- Posty: 2915
- Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
- Lokalizacja: Poznań
SV na gaźnikach wcale nie pali więcej. To są tylko domysły, a życie różnie pokazuje - wiem bo sprawdzałem. Gaźnikowiec na pewno jest mniej szarpliwy na niskich obrotach, na wtryskach bardziej szarpie. Ale na wtryskach lepiej odpala, i nie trzeba płacić za synchro co 6 tys km. Tylko pamiętaj że SV ma po 48tys ma wymianę łańcuszków i napinaczy, czyli koszt z robocizną ~1500zł.
- Bartman
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 228
- Dołączył(a): 30/8/2006, 21:48
- Lokalizacja: Krosno
To jest opinia posiadacza wersji na gaźnikach i na wtrysku, ten na gaźnikach pali więcej, chociaż to może wynikać z tego, że koleś ma inny styl jazdy, albo źle wyregulowane gaźniki...
W każdym razie z tych motocykli wyżej podanych SV pali najmniej:)
W każdym razie z tych motocykli wyżej podanych SV pali najmniej:)
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
-
C-bool - Mieszkaniec forum
- Posty: 2915
- Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
- Lokalizacja: Poznań
Uważam, że temat bardzo fajny. Osobiście w przyszłości planuje zakup nakeda 600-750 i ekonomika ma znaczenie. Ale poza spalaniem trzeba by tu wspomnieć o serwisie. Czyli w jakim moto olej, synchro, zawory itp co ile się robi bo to ważne przecież.
Mnie osobiście najbardziej interesowało by SV650N. Ale chciałbym spróbować R4 więc myślę nad cbf600, Z750 oraz Hornet 900
Mnie osobiście najbardziej interesowało by SV650N. Ale chciałbym spróbować R4 więc myślę nad cbf600, Z750 oraz Hornet 900

- schwarz
- Świeżak
- Posty: 210
- Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
- Lokalizacja: Kielce
Posty: 34
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości