Zobacz wÄ…tek - HONDA CR Opinie Porady
NAS Analytics TAG

HONDA CR Opinie Porady

Enduro, Cross
_________

Postprzez urban2131 » 24/12/2009, 16:00

Witam dwa dni temu zakupiłem hondę cr80 z roku 1995. Moto wszystko dobrze pali ale kiedy naciskam sprzęgło i wbijam jedynkę to motor gaśnie.
Bardzo proszę o porady co mogło się stać i jak to naprawić z góry dziękuje i życzę wesołych świąt!!!
urban2131
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 24/12/2009, 00:12


Postprzez Hamulec » 24/12/2009, 16:30

Witam również.
1. czy Ty w ogóle rozgrzewasz maszynę, bo trzeba dobrze rozgrzać.
2.wymieniałeś olej w silniku po zakupie. Może być jakiś gęsty nieodpowiedni do tego sprzętu+zimno otoczenia. Po zakupie obowiązkowo zmiana oleju bezwzględu co mówił sprzedający.
3. zobacz czy w ogóle masz olej.
Jak sprawdzisz powyższe pkt. to;
4. może być sprzÄ™gÅ‚o rozreg€lowane i może wystarczy siÄ™ linkÄ… pobaswić i bÄ™dzie ok. Tyle narazie mi przyszÅ‚o na myÅ›l odnoÅ›nie Twojego pytania.
Tylko na torze. | Honda CR 125 - Osobniku! Do Ciebie piszę! Narzekasz, że bez przerwy Ci mocy brakuje? Jeśli tak, ta czerwona diablica pokaże Ci , gdzie jest Twoje miejsce! Normalnie Cię sponiewiera! | http://www.youtube.com/watch?v=6FQG7Eqwtow
Avatar użytkownika
Hamulec
Bywalec
 
Posty: 773
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
Lokalizacja: okolice Leszna


Postprzez henio12323 » 24/12/2009, 16:46

jeszcze są 2 opcje ja mam to samo wymieniłem olej na nówke i dalej mi gasł po wbiciu biegu a jak jade nacisne sprzęgło dodam gazu to sprzęgło jakby nie trzymało tylko moto dalej jedzie, jest to wina tarcz sprzęgłowych lub kosza sprzęgłowego. jeżeli same tarcze to awaria nie jest powazna bo wiadomo tarcze się wycierająi co jakis czas trzeba zmienic. robota prosta sciągasz dekielek od sprzęgła kilka śrubek wymieniasz tarcze składasz i jedziesz max 30 min roboty :P jak znasz sie to i w 10 min to zrobisz:P jak kosz sprzęgłowy to cały kosz trzeba wymienic. i jak padł kosz to znaczy że w koszu porobiły się wgłębienia w tarczkach albo na samym koszu głownie na koszu się robią. nie wiem jak w 80 ccm ale u mnie jak odkręcam korek do wlewu oleju widze sprzęgło i widac że mam takie ząbki na nim. naprawa jest taka albo po 1 ) wymiana najlepiej ale kosztowna 2 ) jeżeli to zwykłe alu czy jakis znany stop mozna pospawac, 3) mozna zeszlifowac wszystkie ząbki na równo. ( jednak jest to patent na jakis czas czasem polatasz sezon czasem kilka miesięcy a czasem jak dobry kosz z mocnych materiałów ale po prostu stary to moze i dłuzej to wytrzyma. ja u siebie swego czasu załozyłem po obu stronach przeciwległych 2 blaszki dopasowane i tez spokojnie to trzymało :D to patenty moze ci sie którys spodoba :P najpewniej kupic nowy kosz ale chce ci po prostu powiedziec że są inne metody ;D no ale pierwsze podstawowe sprawy jakie trzeba przejżec to tak jak hamulec napisał jaki olej jest i czy w ogóle jest
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez urban2131 » 24/12/2009, 17:40

regulacja linką nie pomogła dlatego rozebrałem silnik a tam straszny brud, silnik to chyba nigdy nie widział oleju wyczyściłem i już troszkę skręciłem jutro skręcę w całości zaleje olejem i napiszę czy działa bardzo dziękuje za pomoc
urban2131
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 24/12/2009, 00:12

Postprzez Hamulec » 24/12/2009, 18:09

Dlatego Ci napisałem, to co napisałem, bo na ogół ludzie nie wiedzą jak się obchodzić z motocyklami wyczynowymi i podejrzewałem, że tam może być to co było. Napisz jeszcze, to co henio sugerował tzn. jak tam tarcze, sprzęgło itd.
Tylko na torze. | Honda CR 125 - Osobniku! Do Ciebie piszę! Narzekasz, że bez przerwy Ci mocy brakuje? Jeśli tak, ta czerwona diablica pokaże Ci , gdzie jest Twoje miejsce! Normalnie Cię sponiewiera! | http://www.youtube.com/watch?v=6FQG7Eqwtow
Avatar użytkownika
Hamulec
Bywalec
 
Posty: 773
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
Lokalizacja: okolice Leszna

Postprzez urban2131 » 24/12/2009, 20:16

tarcze są w miarę ok ale kosz jest lekko pęknięty, myślę że sprzęgło nie chciało działać przez brud który był w środku i mam nadzieje że tak będzie bo chciałbym już sobie pojeździć ;P
urban2131
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 24/12/2009, 00:12

Postprzez Hamulec » 24/12/2009, 20:50

...o to nie dobrze jak kosz pęknięty, a w którym miejscu. Jeszcze tak nie miałem. Oby to nie było poważne. Wszystkie historie, które słyszałem o koszu sprzęgłowym kończyły się zakupem nowego mimo chwilowych napraw. Być może to się da zrobić jak jakieś małe pęknięcie.
Tylko na torze. | Honda CR 125 - Osobniku! Do Ciebie piszę! Narzekasz, że bez przerwy Ci mocy brakuje? Jeśli tak, ta czerwona diablica pokaże Ci , gdzie jest Twoje miejsce! Normalnie Cię sponiewiera! | http://www.youtube.com/watch?v=6FQG7Eqwtow
Avatar użytkownika
Hamulec
Bywalec
 
Posty: 773
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
Lokalizacja: okolice Leszna

Postprzez henio12323 » 24/12/2009, 22:06

tam są w koszu te zbieraki co się w nich robią te ząbki od tarcz jak stary kosz jak ci jeden cały pękł nic się nie dzieje. wazne że sprzęgło że tarcze mają się na czym opierac i jest proste :d a że jedno czy 2 te elementy ułamane no napewno zdrowe dla silnika to nie jest ale tragedii nie ma. ale własnie zalej olejem wyczysc wszystko i zobacz :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez urban2131 » 29/12/2009, 19:32

po kilku dniach walki ze sprzęgłem motor nareszcie wysprzęgla.Pomogło czyszczenie olej oraz porządne rozgrzanie. Teraz został mi tylko mały problem z obrotami ale to przez to iż gaźnik jest do wymiany ale jak na razie można jeździć bardzo dziękuje za pomoc ;P
urban2131
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 24/12/2009, 00:12

Postprzez kris514 » 2/1/2010, 19:51

mam hondę cr 125 z 93r posiada gaźnik KEIHIN gdy jest zimna i chce ją odpalić to zalewa świecę motor kupiłem jesienią odpalał bez problemowo lecz nie miał mocy, okazało się że rozpieły się zawory wydechowe i nie pracowały. Po uruchomieniu zaworów zaczęły się problemy z odpalaniem chociaż motor stoi w temp. pokojowej nie chce odpalić jak jest zimny a ostatnio nie odpalił nawet z popychu i ciągle go zalewa (iskra jest dobra) być może nie umiem go odpalać nie jestem pewny jak się uruchamia ssanie jeśli ktoś może to bardzo proszę o podpowiedź jak uruchamiać i jak wyregulować gaźnik
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Hamulec » 2/1/2010, 21:24

Odkręcasz kranik, główkę ssania podciągasz do góry i kopiesz, gdy odpali po krótkiej chwili wciskasz z powrotem w dół. Dalej rozgrzewasz i jedziesz. To wszystko.
Odnośnie Twoich problemów proponuję;
-sprawdż czy ssanie się domyka
-a, zawór iglicowy masz sprawny. Na jakim masz wcięciu ustawioną, bo tam tyle co pamiętam jest 5, spróbuj ustawić na 3
-nie ubyło oleju silnikowego lub płynu chłodniczego
-próbowałeś na innych świecach

W przypadku jeżeli tłok lub cylinder jest do wymiany powyższe rady na nic się nie przydadzą. Aha, a jak tam z uszczelką pod głowicą-dobra. Co do regulacji gażnika, to jest, to tak indywidualna sprawa, że szok. Zobacz śróbkę od powietrza, wkręć ją do oporu i odkręć o półtra obrotu.Tyle ode mnie.
Tylko na torze. | Honda CR 125 - Osobniku! Do Ciebie piszę! Narzekasz, że bez przerwy Ci mocy brakuje? Jeśli tak, ta czerwona diablica pokaże Ci , gdzie jest Twoje miejsce! Normalnie Cię sponiewiera! | http://www.youtube.com/watch?v=6FQG7Eqwtow
Avatar użytkownika
Hamulec
Bywalec
 
Posty: 773
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
Lokalizacja: okolice Leszna

Postprzez kris514 » 2/1/2010, 22:36

Hamulec napisał(a):Odkręcasz kranik, główkę ssania podciągasz do góry i kopiesz, gdy odpali po krótkiej chwili wciskasz z powrotem w dół. Dalej rozgrzewasz i jedziesz.
gaźnik dzisiaj rozebrałem wydaje mi się że w gaźniku jest wszystko ok a ssanie jest to możliwe że się go wykręca??. Nie wydaje mi się żeby w tak krótkim czasie padł tłok. oleju i płynu nie ubywa.
ząbek na iglicy w poniedziałek sprawdze. sprawdzałem chyba na 10 świecach (nierealne żeby wszystkie były wadliwe) kapturek też sprawdzałem

Hamulec napisał(a):wkręć ją do oporu i odkręć o półtra obrotu
mam rozumieć o półtora obrotu?? bo u mnie chodziła cr-ka jak ta dysza była cofnięta nawet nie o pół obrotu
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Hamulec » 2/1/2010, 23:39

Dlatego Ci napisałem, że to indywidualna sprawa u Ciebie np. pół obrotu u mnie może półtora, a u innego jeden i ćwierć.
Słuchaj ssanie się wciska ale zobacz, bo to co wciskasz jak kręcisz w prawo albo w lewo to jest od wolnych obrotów. Powyższe nie ma aż takiego znaczenia, bo ważna jest regulacja gażnika. Jednak w CeRach najważniejsze są odpowiednie dysze i położenie iglicy. Zrób tak tzn. ustaw aby położenie iglicy było dłuższe i myślę, że powinna odpalić. Mam nadzieję, że filtr powietrza jest czysty i cały i nie zatkał albo nie wleciał kawałek do tłoka, bo byłem świadkiem takiego przypadku.
W mojej główne ustawienia gażnika robi mechanik od crossów, bo to delikatna i bardzo ważna sprawa.
Tylko na torze. | Honda CR 125 - Osobniku! Do Ciebie piszę! Narzekasz, że bez przerwy Ci mocy brakuje? Jeśli tak, ta czerwona diablica pokaże Ci , gdzie jest Twoje miejsce! Normalnie Cię sponiewiera! | http://www.youtube.com/watch?v=6FQG7Eqwtow
Avatar użytkownika
Hamulec
Bywalec
 
Posty: 773
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
Lokalizacja: okolice Leszna

Postprzez henio12323 » 2/1/2010, 23:54

ja tez miałem problem z odpalaniem sprzętu ;/ po remoncie miał humorki raz palił z dotyku raz trzeba było się nakopac. ja robiłem taką metodą odkręcałem kranik na chwile zakręcałem ssanie i paliłem tak mi najszybciej odpalał z zimnego silnika. potem nastały takie czasy że mi paliła zawsze z kopa niezależnie czy ssanie czy nie czy zimny czy ciepły ( no moze jak dłuzej postał to musiałem kopnąc pare razy na ssaniu )

2 rzeczy jeszcze zrób ;d po 1 rozbierz gaźnik i wykręc ssanie te cięgno tam jest na kluczyk chyba 12. przedmuchaj. i potem wykręc zawór dolotowy zobacz czy nie masz poodginanych listków. normalnie powinny byc ciasno przyległe. jak będzie milimetr szparki mozesz moto nie odpalic :P tez tak miałem ;D wystarczyło że odwróciłem je żeby dociskały i moto od razu lepiej odpalał i tez tak wczesniej było że się zalewał potem juz to ustało
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kris514 » 3/1/2010, 10:14

jak podiąć decyzję o wymianie tłoka??bo stary sprawdzał stwierdził że cylinder i tłok są w idealnym stanie a nie jeden silnik remontował tylko nie taki. pomijając to że przed uruchomieniem zaworów moto paliło bez problemu
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Bostorn » 3/1/2010, 14:38

jeżeli motor nie wkreca sie na koncowe obrty, pod koniec pierdzi dymem mocno, dusi sie, nie ma tej mocy oraz słyszysz dziwne metaliczne stuki w dyfuzorze to znaczy że tłok na wykonczeniu

cylinder jeżeli nie ma duzych rys to jest w bdbd stanie
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez kris514 » 3/1/2010, 16:29

cylinder nie ma wcale rys ani progu. w silniku nic nie stuka a jeśli chodzi o technikę odpalania spróbuję po niedzieli i dzięki za opdowiedź
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 3/1/2010, 18:29

niektóre tłoki i cylindry wyglądają jak nóweczki :D a w rzeczywistosci są juz stare i moto nie ma pełnej mocy nie wkręca siętak ostro jak w przypadku nowego tłoka. wiec wygląd to nie wszystko ;DD tak jak bostorn napisał moto się słabo zbiera nie ma wysokich obrotów kopci i duzo pali :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kris514 » 4/1/2010, 17:09

a jak ustawić iglicę na 3 ząbku(jak liczyć od góry czy od dołu) jest ustawiona na 1 u góry
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 4/1/2010, 19:24

a ile masz ząbków? ustaw na środku
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości




na górê