Yamaha R6 serwis
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Yamaha R6 serwis
Jako że przymierzam się do wymiany kilku części chciałbym się was poradzić co i jak gdyż jestem zielony w sprawach mechaniki.
Motocykl Yamaha R6 rocznik 2006 a więc:
1. Opony wyglądają na oryginalne, ale jak każde w końcu trzeba wymienić, na forum czytałem że Pilot Power są dobre, jeździł ktoś ? może coś więcej o nich powiedzieć ?
2. Chciałbym wymienić wszelkie płyny wiec moje pytanie co lejemy do : lagów, hamulców oraz jaki zalać do niego olej oraz filtr.
3. Klocki hamulcowe jakie najlepsze co założyć ? przód , tył
4. I ostatnie chyba najważniejsze po oponach, zauważyłem że sprzęgło bierze już w końcowej fazie przypuszczam że może być zużyte co proponujecie ? jaki byłby ew koszt wymiany/kupna nowego ?
trochę się tego nazbierało ale będe bardzo wdzięczny za każdą odpowiedź.
wybaczcie jeśli coś pokręciłem.
pozdrawiam
Motocykl Yamaha R6 rocznik 2006 a więc:
1. Opony wyglądają na oryginalne, ale jak każde w końcu trzeba wymienić, na forum czytałem że Pilot Power są dobre, jeździł ktoś ? może coś więcej o nich powiedzieć ?
2. Chciałbym wymienić wszelkie płyny wiec moje pytanie co lejemy do : lagów, hamulców oraz jaki zalać do niego olej oraz filtr.
3. Klocki hamulcowe jakie najlepsze co założyć ? przód , tył
4. I ostatnie chyba najważniejsze po oponach, zauważyłem że sprzęgło bierze już w końcowej fazie przypuszczam że może być zużyte co proponujecie ? jaki byłby ew koszt wymiany/kupna nowego ?
trochę się tego nazbierało ale będe bardzo wdzięczny za każdą odpowiedź.
wybaczcie jeśli coś pokręciłem.
pozdrawiam
- darekszc
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 13/4/2009, 14:11
Odpowiedź na pytanie nr 1: viewtopic.php?t=4999
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Piszesz ze opony sa jeszcze oryginalne wiec domniemam ze ten motocykl ma okolo 5000km. W moto z tym przebiegiem nie musisz wymieniac wszystkich plynow, klocki hamulcowe maja pewnie co najmniej polowe zywota przed soba, a co do sprzegla to jezeli masz prawidlowo ustawiony luz na klamce(okolo 1cm swobodnego ruchu na samym koncu) i pracuje ono poprawnie to nie ma sie czego czepiac. Zmien przede wszystkim opony i olej z filtrem, a to jakie produkty wybierzesz to kwestia "gustu" i tego do jakich celow glownie uzywasz moto (miasto i przejazdzki-opony drogowe jak wspomniane przez Ciebie michalki, olej polsyntetyczny dobrej firmy- czy sportowa jazda i tor-opony z okreslonych komponentow, olej syntetyczny).
Oczywiscie jezeli masz za duzo pieniedzy, albo koniecznie chcesz wszystko pozmieniac, badz Ci sie poprostu nudzi to podjedz z ta lista do sklepu motocyklowego, a oni juz Ci doradza, bedziesz mogl zapytac o ceny, obejrzec produkty, itd.
Oczywiscie jezeli masz za duzo pieniedzy, albo koniecznie chcesz wszystko pozmieniac, badz Ci sie poprostu nudzi to podjedz z ta lista do sklepu motocyklowego, a oni juz Ci doradza, bedziesz mogl zapytac o ceny, obejrzec produkty, itd.
- PrzemoR6
- Świeżak
- Posty: 205
- Dołączył(a): 1/3/2008, 04:25
- Lokalizacja: JAWOR/Niedaszów
może coś pomyliłem z oponami, ale moto ma przejechane juz 20k wiec chyba najwyższy czas. Z niektórymi pytaniami wyjechałem trochę do przodu przyda mi sie na przyszłość. Z tym sprzęgłem może faktycznie nie jest jeszcze tak źle co do luzu jest nieduzy gdyz później klamka lata i tłucze sie troche.
biorąc pod uwage te 20.000km nie muszę wymieniać wymienionych wyżej rzeczy ?
edit// w serwisówce wyczytałem ze olej 10w30 ale nie jestem pewny jaki wlany był do niego syntetyk czy pół jak można to sprawdzic ?
biorąc pod uwage te 20.000km nie muszę wymieniać wymienionych wyżej rzeczy ?
edit// w serwisówce wyczytałem ze olej 10w30 ale nie jestem pewny jaki wlany był do niego syntetyk czy pół jak można to sprawdzic ?
- darekszc
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 13/4/2009, 14:11
Klamka sprzegla powinna sie ruszac bez oporu w granicach 1 cm od calkowitego odpuszczenia do momentu gdy zaczyna stawiac opor. Jezeli lata i sie tlucze to moze ten luz masz za duzy. I sprawdz czy jest ona dobrze dokrecona do uchwytu-najpierw srubokretem plaskim od gory a potem 10mm plaskim kluczem nakretke pod spodem.
Jezeli uszczelniacze lag nie ciekna, a zawieszenie pracuje bez zarzutu oleju nie musisz jeszcze wymieniac. Plyn hamulcowy powinno sie wymieniac co dwa lata lub X km podanych w serwisowce, wiec ten zabieg mozesz wykonac przy wymianie klockow hamulcowych(wg. mnie oryginalne klocki Yamahy sa rewelacyjne, a plyn-dot4 dobrej firmy z przeznaczeniem do moto). Bez wzgledu na to jaki olej silnikowy byl uzywany wczesniej bez obaw mozesz zalac olej polsyntetyczny.
Jezeli juz wymieniasz gruntownie wszystkie plyny to mozesz tez pomyslec o cieczy chlodzacej-najlepiej gotowy do uzycia plyn calosezonowy, sprawdzonej firmy z przeznaczeniem do motocykli(yamaha powinna miec cos takiego, honda ma i jest b dobry)
Jezeli uszczelniacze lag nie ciekna, a zawieszenie pracuje bez zarzutu oleju nie musisz jeszcze wymieniac. Plyn hamulcowy powinno sie wymieniac co dwa lata lub X km podanych w serwisowce, wiec ten zabieg mozesz wykonac przy wymianie klockow hamulcowych(wg. mnie oryginalne klocki Yamahy sa rewelacyjne, a plyn-dot4 dobrej firmy z przeznaczeniem do moto). Bez wzgledu na to jaki olej silnikowy byl uzywany wczesniej bez obaw mozesz zalac olej polsyntetyczny.
Jezeli juz wymieniasz gruntownie wszystkie plyny to mozesz tez pomyslec o cieczy chlodzacej-najlepiej gotowy do uzycia plyn calosezonowy, sprawdzonej firmy z przeznaczeniem do motocykli(yamaha powinna miec cos takiego, honda ma i jest b dobry)
- PrzemoR6
- Świeżak
- Posty: 205
- Dołączył(a): 1/3/2008, 04:25
- Lokalizacja: JAWOR/Niedaszów
z lagów nie cieknie chociaż jak przejadę palcem po tej gładkiej powierzchni troche na nich jest oleju. Co do klocków nie bardzo wiem gdzie mógłbym zaopatrzyć się w oryginalne yamahy tak samo jak z płynem chłodzącym wiec w sprawie klocków znalazłem dość ciekawy produkt firmy sbs podobno b. dobre boli jedynie fakt ze trzeba kupić aż 3 komplety (po 2 sztuki)
co do płynu chłodzącego motul ma w swojej ofercie dobre. W którym miejscu w r6 znajduje się pojemnik na owy płyn ? domniemam że trzeba będzie głębiej w motocykl zajrzeć .

co do płynu chłodzącego motul ma w swojej ofercie dobre. W którym miejscu w r6 znajduje się pojemnik na owy płyn ? domniemam że trzeba będzie głębiej w motocykl zajrzeć .
- darekszc
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 13/4/2009, 14:11
mozesz sciagnac oryginaly przez mitsui motor polska w Warszawie wysla ci to.
Zbiorniczek od plynu masz z prawej strony motoru za owiewkami bocznymi.
Zbiorniczek od plynu masz z prawej strony motoru za owiewkami bocznymi.
-
Rafal_W_wa - Świeżak
- Posty: 158
- Dołączył(a): 29/4/2009, 20:59
czyli wymiana sprowadza się do odkręcenie owiewek wypompowania starego i zalania nowego płynu ?
a co możecie powiedzieć o tych klockach sbs i płynach motula ? do hamulców i chłodzenia ?
Co do samej klamki sprzęgła: nic sie nie tłucze elegancko pracuje. Natomiast na postoju(przy wyłączonym silniku) gdy właśnie poruszam nią na 1cm luzie to tam po prawej stronie przy silniku lekko się tłucze ten "cypelek" a np jak za niego złapie i poruszam to klamka tez się rusza myślałem ze nie powinno być luzu stąd dociągnąłem linkę. No ale skoro mówicie żeby był luz to lece do garazu cos pokombinować.
a co możecie powiedzieć o tych klockach sbs i płynach motula ? do hamulców i chłodzenia ?
PrzemoR6 napisał(a):Klamka sprzegla powinna sie ruszac bez oporu w granicach 1 cm od calkowitego odpuszczenia do momentu gdy zaczyna stawiac opor. Jezeli lata i sie tlucze to moze ten luz masz za duzy.
Co do samej klamki sprzęgła: nic sie nie tłucze elegancko pracuje. Natomiast na postoju(przy wyłączonym silniku) gdy właśnie poruszam nią na 1cm luzie to tam po prawej stronie przy silniku lekko się tłucze ten "cypelek" a np jak za niego złapie i poruszam to klamka tez się rusza myślałem ze nie powinno być luzu stąd dociągnąłem linkę. No ale skoro mówicie żeby był luz to lece do garazu cos pokombinować.
- darekszc
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 13/4/2009, 14:11
Wymiana cieczy chlodzacej-odkrecasz korek chlodnicy, nastepnie srubke spustowa cieczy chlodzacej z bloku silnika, oraz oprozniasz zbiorniczek wyrownawczy. Silnik mozesz przeplukac kranowa z weza ogrodowego. Zalewasz nowy plyn do chlodnicy pod korek, zakrecasz chlodnice, a zbiorniczek wyrownawczy napelniasz do polowy miedzy min a max. Rozgrzewasz maszyne do 90-100st, wylaczasz i pozwalasz ostygnac. Sprawdzasz stan plynu w chlodnicy pod korkiem i w zbiorniczku. Dolewasz jesli brakuje.
Plyny Motula sa bardzo dobre, a jezeli potrzebujesz klocki nie w kompletach to oprocz BSB mozesz poszukac produktow firm EBC, Ferodo albo Bendix.
Jezeli ten luzny "cypelek" to ramie wychodzace z pokrywy sprzegla do ktorego przyczepiona jest linka sprzegla to nie powinien on latac, ale byc stale napiety przez sprezyne naciagajac linke i utrzymujac klamke w max rozlozeniu.
Plyny Motula sa bardzo dobre, a jezeli potrzebujesz klocki nie w kompletach to oprocz BSB mozesz poszukac produktow firm EBC, Ferodo albo Bendix.
Jezeli ten luzny "cypelek" to ramie wychodzace z pokrywy sprzegla do ktorego przyczepiona jest linka sprzegla to nie powinien on latac, ale byc stale napiety przez sprezyne naciagajac linke i utrzymujac klamke w max rozlozeniu.
- PrzemoR6
- Świeżak
- Posty: 205
- Dołączył(a): 1/3/2008, 04:25
- Lokalizacja: JAWOR/Niedaszów
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości