Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez henio12323 » 11/7/2011, 17:20

tu chyba nikt harda jako tako nie ma :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez domin195 » 11/7/2011, 23:12

ale jak bym chciał kupić jakiegoś harda typu wr lub exc to jak przy oglądaniu moto nic by nie było słychać że stuka czy dzwoni w silniku, miał by odpowiednią moc i w ogóle chodził dobrze to można śmiało kupować i latać bez stresu bez zaglądania i dopiero jak pojawi się jakiś apetyt na olej czy stuki to dopiero zaglądać? to nie są jakieś mega delikatne silniki? dużo więcej dbałości i zaglądania do nich od DR-a 350 wymagają?
SUZUKI DR 350se => na 3 z gazu idzie na koło
domin195
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 13/3/2011, 21:14


Postprzez barek253 » 12/7/2011, 07:39

no w hardzie raczej juz bardziej trzeba patrzyc jak w dr
ale musisz robic jak w serwisowce a nie ze zacznie stukac albo jak sie cos urwie
robisz sobie np przeglad zaworow co tyle mth wymieniasz olej co tyle itd
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez domin195 » 12/7/2011, 10:56

no to to wiem tylko nie widzi mi się tak jak w serwisówce podają rozbierać silnika co kilka wyjazdów bo to co piszą w serwisówce to jakieś chore jest. więcej bym wszystko rozbierał i mierzył niż jeździł tym motocyklem a z tego co widzę to posiadacze takich motocykli wcale nie rozbierają silników raz w miesiącu tylko po to aby zmierzyć np. tłok tylko jeśli jest wszystko ok i nie ma żadnych objawów że coś się dzieje złego to raczej jeżdżą i tylko zajrzą co jakiś czas do zaworów itp. i wymieniają tylko to co potrzeba (filtry, oleje itp.). nie mówię że remont silnika będę robił jak mi korba strzeli ale na pewno nie mam zamiaru sprawdzać co chwila tłoka.

berek ty piszesz z własnego doświadczenia bo miałeś lub masz harda 4t czy tylko z tego co ktoś ci tam powiedział lub gdzieś wyczytałeś? bo ja chcę informacje od posiadaczy i to jak oni serwisują swój motocykl bo te serwisówki to są do niczego. tak jak pisałem jak bym się trzymał ściśle tego co tam piszą to nic bym nie jeździł tylko siedział i silnik rozbierał, mierzył wszystko i składał i tak co miesiąc a jazdy by nic nie było bo bym się tylko martwił że znów trzeba silnik sprawdzać po powrocie z lasu. nie jestem zawodnikiem i nie mam 10 mechaników co mi mogą motocykl 5 dni w tygodniu po 12 godzin dziennie serwisować abym mógł nim raz wyjechać.
SUZUKI DR 350se => na 3 z gazu idzie na koło
domin195
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 13/3/2011, 21:14

Postprzez henio12323 » 12/7/2011, 11:10

ale domin to nie zalezy tez od tego serwisówka ci mówi tak bo hard enduro nie da sie opisać prostymi diagramami. jak ganiasz zapierdzielasz pałujesz to tłok co 200 mth masz do wymiany. jak ganiasz spokojnie to 500 nakręcisz. to jak ma byc w serwisówce tłok replacement : 200-500 mth ? xd to by było chore :P bo kazdy by pałował i co 500 mth zaglądał gdzie by było juz za późno. to wszystko zalezy od jazdy. ja miałem uzytkowanego amatorsko i tłok ponad 400 mth wytrzymał. z jazdą pro na pewno tyle by nie zniósł.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez domin195 » 12/7/2011, 12:00

ok. ale to nie są takie delikatne silniki że jak bym przy oglądaniu moto stwierdził że wszystko ok, nie słychać żadnych podejrzanych dźwięków, stuków, dzwonienia, motor by się wkręcał odpowiednio i nie dymił nadmiernie to można śmiało kupić i bez zaglądania do silnika latać tylko zadbać o olej i filtry? to nie jest jakaś bomba że wszystko ładnie pięknie i nagle bum, korba wyszła bokiem bo nie sprawdzałem co 50mth? te silniki nie są tak delikatne? bo wiem że w większości przypadków jak tam kolegom w jakiś motorach (nie cross, hard enduro itp.) czy quadach silnik się kończył to wcześniej były jakieś objawy i było wiadomo że wypadało by zajrzeć czy to już czas na remont. w silnikach hardów też tak jest że już wcześniej są oznaki kończącego się silnika?
SUZUKI DR 350se => na 3 z gazu idzie na koło
domin195
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 13/3/2011, 21:14

Postprzez henio12323 » 12/7/2011, 13:55

hmm i tak i nie :D mój np pracował idealnie do ostatniej sekundy. a sie okazało że 2 zawory do wymiany i tłok :P no i łancuszek oczywiscie. a po silniku nic nie było słychac. ale z biegiem serwisu mozna było obczaic to bo zawory sie zwiekszały luzu tylko zmniejszały czyli podpierac zaczynały. wiec mozna było wywnioskować ze do wymiany. mi tłok moze i mógł peknac w kazdej chwili bo ma najechane 2X za duzo ale wygladał idealnie wiec wątpie zeby była jakas niespodzianka.. choc moze jak bym przykatował go troche... a co do serwisu. to niby masz sprawdzac co 50 mth korbe itp. ale wystarczy że zrobisz na niej 200 mth i na pewno wczesniej nie strzeli z normalną jazdą :P a potem to juz pewne ryzyko :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez domin195 » 12/7/2011, 18:29

no bo wiesz, teraz mam DR-a 350 i tutaj jeżdżę i się nie przejmuję remontami silnika i nic nie sprawdzam w silniku chyba nic oprócz zaworów, nie ma żadnych objawów kończącego się silnika więc sobie jeżdżę i tylko wymieniam oleje, filtry i to co wymaga wymiany i nie przejmuję się zaglądaniem do silnika i chcę wiedzieć czy jak bym sobie kupił harda (najchętniej exc 525) to czy też bym mógł tak latać czy lepiej co sezon oddać komuś motor na przegląd silnika? czy jak bym sobie takie moto kupił to od razu po kupnie też dać wszystko do posprawdzania w silniku nawet jeśli by chodził bez zarzutów czy tylko sobie powymieniać oleje, filtry i ewentualnie do zaworów zajrzeć i latać spokojnie i tylko takie zabiegi jak regulacje zaworów robić? (no i oczywiście to co się popsuje bo to zawsze jakaś linka, łożysko itp.) bo w sumie nie wiem jak jest z trwałością takich silników. do przyszłego sezonu mam czas się zastanowić i uzupełnić wiedzę na ten temat a nie chciał bym kupić motocykla w idealnym stanie, ze świetnie pracującym silnikiem w którym coś strzeli mi w połowie sezonu bo jednak nie zajrzałem w jakim stanie była korba czy tłok :)

nie chcę pytać o to co ile mth mam jaki element wymienić tylko najlepiej aby ktoś napisał jak on dba o swojego harda. co ile zagląda do zaworów i co ile sprawdza tłok, korbę i w jaki sposób to sprawdza. ja w swoim dr to zawory co 3-4 miesiące (jeżdżę tylko w soboty) a dalej to nie zaglądam w silnik. korby, tłoka, wału itp. nie sprawdzam bo to nie full cross i raczej tego nie wymaga i mam nadzieję że do remontu jeszcze pojeździ bo ma dopiero niecałe 18,5k km przejechane :)
SUZUKI DR 350se => na 3 z gazu idzie na koło
domin195
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 13/3/2011, 21:14

Postprzez barek253 » 12/7/2011, 18:42

ale domin panikujesz napisal henio ze nikt tu harda nie ma poza nim
szukaj na innych forach albo na forach exc o ile sa
ja tez mysle o exc tylko 250 i jak juz tu pisalem kiedys o tych serwisowkach ze do cr mi pokazuje co 20mth wymiana tloka to sie zdziwilem ale to sa dane dla zawodnikow
czy oddac na przeglad?
po kupnie mozesz oddac i ci posprawdzaja ale najlepiej sie kupujacego spytac co robil kiedy i wiesz na czym stoisz to juz jest hard ale z tego co wiem exc maja najzywotniejsze piece ze wszystkich hardow i jak henio pisze sporo przelatasz i o te regulacje wymiany musisz na innym forum pytac
np mozesz dac po sezonie do sprawdzenia silnik i zobaczyc jak to robi mechanik i pozniej samemu juz sie bawic sprawdzac regulowac itp
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez domin195 » 12/7/2011, 18:46

no dzięki. może jeszcze się henio wypowie jak to u niego jest.
SUZUKI DR 350se => na 3 z gazu idzie na koło
domin195
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 13/3/2011, 21:14

Postprzez henio12323 » 12/7/2011, 21:46

ja bym kupił :P przed zima. na zime rozebrał silnik porobił co trzeba. a co nie trzeba to bym zostawił. i potem jest sprzęt na lata :P to i tak jest mega wytrzymałe jak na wyczyna. ja teraz do silnika nie zaglądam. jedynie co do olej czasem wymienie. ale jak bym tak jeździł sobie i jeździł to pewnie kiedys cos nie wytrzyma :P korba moze dostac luzów moze zacząc pukać wtedy spoko - wymianka i po sprawie. ale gorzej jest że tu nabije 600 mth na korbie i nagle strzeli bo jest juz zuzyta i wyeksploatowana. ty w DR masz podobni niby smigasz i smigasz. ale to DR to jest silnik słaby i betonowy, za kilka lat tez cos sie posypie i tak samo moze to byc nagle a moze byc z objawami. silniki hardów są bardziej wyżyłowane. wiecw wiecej wymagaja. powiedzmy że masz zdrowy silnik po remoncie. to 3-4 sezony smigasz bez dotykania sie do niego. no jedynie wiadomo olej, zawory, łancuszek, łozyska podstawowe.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez domin195 » 12/7/2011, 22:27

no fajnie by było kupić przed zimą i porobić wszystko tylko kto mi moją dr-kę kupi na jesieni? najpierw ją muszę sprzedać a później kupować następny motor.
SUZUKI DR 350se => na 3 z gazu idzie na koło
domin195
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 13/3/2011, 21:14

Postprzez taz4514 » 14/7/2011, 07:20

Witam mam zamiar kupic crossa . Bedzie to mój 1 cross , wczesniej jezdzilem tylko na skuterze . Mam 16 lat ,170cm 68kG . Znalazłem sobie motor tylko ja ani gosc co sprzedaje nic o nim niewiemy. Dlatego chce spytac was czy warto.
Jest to CROSS-ENDURO MOTORHISPANIA SUPERMOTO rok produkcji 2002 SILNIK MINERELLI M6 (gosc napisał m6 ale to chyba Am 6 ) . I mam Najważniejesze pytanie czy taki motor nadaje sie w teren . Jest to 50cmm na poczatek mam nadzieje ze wystarczy . Jezeli chcailbym z niego zrobic full cross to co musze wyminic. jak wymienie tlok z cylndrem na 80 to da to troche mocy ?? Jakie opny raczej Kostka na teren? . Jezeli wie ktos cos o tym motorze to niech napisz bo ja nic nieweim jedynie ze silnik m6 ( am6) . A jezeli inny motor to jaki . Tylko mam maly budżet 1200zł .

Link do zdjecia : http://imageshack.us/content_round.php? ... ad&newlp=1
taz4514
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 13/7/2011, 07:08

Postprzez barek253 » 14/7/2011, 07:26

juz to pisales w nowym temacie wiec po co tu?tam dostales odpowiedzi
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez zbyho222 » 14/7/2011, 12:10

Za przeproszeniem ;) Za 1200 zł to sobie rower Kup ( Nawet Dobrego Rowera nie kupisz ) Dozbieraj Do okoł 4000 k I sobie fajną Yamahe DT Kupisz ;)
Honda Cr 250 2007
zbyho222
Świeżak
 
Posty: 462
Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31

Postprzez danonek7 » 14/7/2011, 13:23

hej, wie ktoś może gdzie można kupić tanio osłonki na amortyzator, takie harmonijki
Avatar użytkownika
danonek7
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 24/4/2010, 20:04

Postprzez barek253 » 14/7/2011, 14:32

szukaj na allegro napewno jest
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 14/7/2011, 14:56

allegro, serwisy motocyklowe itp. wszędzie sie da kupic. kwestia tylko gdzie taniej.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez grunder » 14/7/2011, 19:16

danonek7 napisał(a):hej, wie ktoś może gdzie można kupić tanio osłonki na amortyzator, takie harmonijki


U mnie w Elizówce na giełdzie.

Tak jak Heniowski napisał: wszędzie się da kupić
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez wawzon » 15/7/2011, 13:17

Jest duza roznica w spalaniu miedzy ktm exc 125 a np yamaha yz 125 i Ktm exc 250 a np yamaha yz 250?
KX250F
Avatar użytkownika
wawzon
Bywalec
 
Posty: 578
Dołączył(a): 4/8/2009, 10:36

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na górê