Rozmiar opon. Opony do Hondy NSR
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Rozmiar opon. Opony do Hondy NSR
Witam,
Na oponach które muszę już wymienić mam wymiary przód: 100/80-17 tył:130/70-17.
Chciałem się Was zapytać czy mogą być jakieś odchylenia w którymś z wymiarów i w którym ?
Pan w sklepie proponował mi z powodu braku takiej jak wyżej na przód np 110/80-17. Taka też będzie ok czy jednak nie?
Po prostu napiszcie jakie opony sÄ… do NSRki najlepsze i tyle ;]
Pytam bo duży wybór i różny przedział cenowy...
pozdrawiam Paweł
Na oponach które muszę już wymienić mam wymiary przód: 100/80-17 tył:130/70-17.
Chciałem się Was zapytać czy mogą być jakieś odchylenia w którymś z wymiarów i w którym ?
Pan w sklepie proponował mi z powodu braku takiej jak wyżej na przód np 110/80-17. Taka też będzie ok czy jednak nie?
Po prostu napiszcie jakie opony sÄ… do NSRki najlepsze i tyle ;]
Pytam bo duży wybór i różny przedział cenowy...
pozdrawiam Paweł
- PawulonVBK
- Świeżak
- Posty: 94
- Dołączył(a): 18/10/2008, 09:28
- Lokalizacja: Malbork
Co Wy w ogóle gadacie?
Jak się człowiek na czymś nie zna to niech lepiej swoich mądrości na forum nie wprowadza...
Na tył możesz władować nawet 150/70/17, a na przód 110/80/17 tez spokojnie powinno wejść.
I jak zmienisz tylną oponę na szerszą(np. 140/70/17) to nie pogorszysz prowadzenie, tylko polepszysz, jednak zmniejszysz osiągi. Jak na przód to nie wiem, ale na pewno się prowadzenie pogorszy...
Jak się człowiek na czymś nie zna to niech lepiej swoich mądrości na forum nie wprowadza...
Na tył możesz władować nawet 150/70/17, a na przód 110/80/17 tez spokojnie powinno wejść.
I jak zmienisz tylną oponę na szerszą(np. 140/70/17) to nie pogorszysz prowadzenie, tylko polepszysz, jednak zmniejszysz osiągi. Jak na przód to nie wiem, ale na pewno się prowadzenie pogorszy...
Ostatnio edytowano 25/3/2009, 18:14 przez Pałka, łącznie edytowano 1 raz
-
Pałka - Świeżak
- Posty: 48
- Dołączył(a): 12/11/2008, 12:47
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Przeciez jest wiele opon o takich rozmiarach,sam do tzr zamawialem,dzisiaj przyszly
Opony michelin pilot sporty...
Opony michelin pilot sporty...
-
Bartorex70 - Świeżak
- Posty: 98
- Dołączył(a): 23/10/2007, 09:45
- Lokalizacja: Kraków
Pałka napisał(a):Jak się człowiek na czymś nie zna to niech lepiej swoich mądrości na forum nie wprowadza...
Stanowczo powinieneś to zastosować w stosunku do siebie

Koledzy wcześniej mają oczywiście rację. Pan Pałka niestety nie ma pojęcia o motocyklach, a się wypowiada w temacie.
Geniuszu, do NSR wejdą opony 150... Ale producent zaleca 130 i do takich opon motocykl został przystosowany.
Przy oponach 150 straci osiągi , bo szersza opona będzie miała większy opór toczenia.. Dodatkowo motocykl będzie się gorzej prowadził w zakrętach - zapytaj doświadczonych motocyklistów , czy łatwiej się złożyć w zakręt 125 tką (przykładowo NSR czy Mito) czy może R6 .. Mimo że R6 ma lepsze zawieszenie, to NSR łatwiej się kładzie w zakręty , a oba motory mają podobną masę własną.
Uświadomie Cię, że motocyklem się składasz w zakrętach, stosujesz balans ciałem i w zakrętach jedziesz raczej lekko na "boku" opony. Ale co może o tym wiedzieć skuterowy (biegów pewnie tez nie umie przerzucać) miszcz prostej, któremu opona zużywa się tylko na samym środeczku, bo w zakręcie zwalnia do 20 km/h i skręca kierownicą jak dziadki na składaku...
A jeśli chodzi o szerszą oponę - to ewentualnie może być to opona tylna... Jeśli założysz szerszą na przód, motocykl będzie fatalnie skręcał i zrobi się podsterowny
-
Hellrider - Świeżak
- Posty: 98
- Dołączył(a): 2/9/2008, 15:31
Witam. Nie jestem Pałka, pisze tylko z jego konta. Otóż zastanawiam się czy kolega Hellrider jest doświadczonym motocyklistą i czy kiedykolwiek jeździł w/w yamahą. Porównaj motórzysto mase setki i 600. Różni się w granicach 30-40 kg na sucho, a to bardzo dużo. Dwa. Zawieszenie w/w motocykli jest przystosowane do innych indeksów prędkości. Poza tym opona 130 czy 140 nie przełożyłaby na asfalt takiego momentu, w ogole o czym tu mowimy? Utrzymaj NSR na kolanie przy 140... Pozdrowienia.Poza tym, jeśli uważasz się za doświadczonego MOTOCYKLISTE powinienes wiedzieć, że balansem ciała możesz conajwyżej eLke wyprzedzić, a nie złożyć się w porzadny zakręt, bo do tego potrzebny jest akurat przeciwskręt. Kończąc- szerokości przedniej nie zmieniaj, na tył założ 140 (najwięcej pozytywnych opini). Pozdrawiam, Karol WR 450 f SM.
-
Pałka - Świeżak
- Posty: 48
- Dołączył(a): 12/11/2008, 12:47
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości