Zobacz wątek - Jak lepiej wbijać biegi zeby nie uszkadzać fzr
NAS Analytics TAG

Jak lepiej wbijać biegi zeby nie uszkadzać fzr

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Jak lepiej wbijać biegi zeby nie uszkadzać fzr

Postprzez lukasz901930 » 23/3/2009, 19:45

Witam biegi lepiej wbijać szybko i mocno zeby było mniejsze zuzycie czy pomalu i delikatnie? bo w yamahah przewaznie sie dwójka sypie;/
JP:)
lukasz901930
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 23/3/2009, 18:48
Lokalizacja: Gorzyce


Postprzez Traperoso » 23/3/2009, 21:07

Nie jestem expertem, ale wydaje mi si, że lepiej szybko... Póki tarcze nie tracą swojej prędkości obrotowej. Jak to ktoś powiedział, szybko ale spokojnie :D (nie sugeruj się moją odpowiedzią póki inni nie zabiorą głosu)

W sumie sam jestem ciekawy, bo ja zmieniam biegi ultraszybko(masakrycznie szybko) czy to aby napewno dobry pomysł???
Kawasaki ER5 2005
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez grzybek124 » 23/3/2009, 21:16

Mój kuzyn, od którego odkupiłem moją fzr mówi, że lepiej dość zdecydowanie. No i przytrzymać jeszcze popuszczeniu sprzęgła. Jaką masz fzr-e?? 1000?
Avatar użytkownika
grzybek124
Świeżak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 19/3/2009, 23:05
Lokalizacja: wiocha

Postprzez limak14 » 23/3/2009, 21:47

ja wbijam biegi zdecydowanym ruchem, ale z wyczuciem
da sie odczuć ten moment kiedy bieg "siedzi"
chyba w tym temacie bedzie tyle opinii co wypowiadających się :)
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez melvin » 23/3/2009, 21:56

biegi trzeba wbijać precyzyjnie, tzn tak żeby wchodziły jak najciszej i jak najlżej... ot co..
nie można określić dokładnie co znaczy mocno szybko itd ma być jak najdokładniej po prostu bieg ma wejść bez strzałów i trzasków a dzwigienka zmiany biegów to nie kick starter żeby go kopać...
Ostatnio edytowano 23/3/2009, 21:59 przez melvin, łącznie edytowano 1 raz
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez Raczek_6 » 23/3/2009, 21:57

Zmiana biegu powinna odbywać się dość dynamicznie "szybkim energicznym ruchem" (ze względu na brak synchronizatorów, są sprzęgła kłowe), oprócz tego co bardziej istotne podczas hamowania i redukcji biegów powinno się redukować biegi z między gazem, ma to na celu wydłużenie żywotności skrzyni biegów.

Czyli hamujemy hamulcami i podczas redukcji lekko dodajemy gazu.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez melvin » 23/3/2009, 22:03

ogólnie to nie ogarniam takich opisów jak i co, trzeba komuś pokazać jak wbijać i wtedy załapie...
np ostatnio pokazywałem justynowi że można w ER przebić z 1 na 2 przy samej odcinie bez żadnego dźwięku ze skrzyni...
ps. tu podziw dla ludzi którym jeździłem o 2 w nocy pod oknami, że nie zadzwonili po policję, nawet przy strzelaniu z tłumika...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez YZF R1 » 23/3/2009, 23:07

Raczek_6 napisał(a):Zmiana biegu powinna odbywać się dość dynamicznie "szybkim energicznym ruchem" (ze względu na brak synchronizatorów, są sprzęgła kłowe), oprócz tego co bardziej istotne podczas hamowania i redukcji biegów powinno się redukować biegi z między gazem, ma to na celu wydłużenie żywotności skrzyni biegów.

Czyli hamujemy hamulcami i podczas redukcji lekko dodajemy gazu.


a w silnikach V robimy to samo tylko sporo dodajemy gazu... :wink:
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Traperoso » 24/3/2009, 01:06

Raczek_6 napisał(a):Zmiana biegu powinna odbywać się dość dynamicznie "szybkim energicznym ruchem" (ze względu na brak synchronizatorów, są sprzęgła kłowe), oprócz tego co bardziej istotne podczas hamowania i redukcji biegów powinno się redukować biegi z między gazem, ma to na celu wydłużenie żywotności skrzyni biegów.

Czyli hamujemy hamulcami i podczas redukcji lekko dodajemy gazu.


Tak właśnie myślałem, jednak się nie myliłem :)
Kawasaki ER5 2005
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez palma-r1 » 25/3/2009, 14:19

Szybko szybko :) najgorsze sa redukcje przy szybkim hamowaniu ... no i to najczescie 2-jke wszyscy męcza
...
Nie daj się zabić !
Avatar użytkownika
palma-r1
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 7/3/2009, 18:24
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez sakaa » 26/3/2009, 19:28

z tego co ja wiem najlepiej zmieniać jest biegi bez używania sprzęgła tylko to wymaga trochę wprawy i precyzji... podobno skrzynia dłużej wytrzymuje jak się nie używa sprzęgła niż jak się go używa a biegi wchodzą rewelacyjnie bo przecież w moto i tak nie ma synchro
Kawasaki ZR7S
sakaa
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 6/3/2009, 18:37
Lokalizacja: ręczno/piotrków trybunalski

Postprzez dwojtasiak » 5/4/2009, 17:11

proponuje przeczytać bardzo fajny artykuł na ścigaczu jak zmieniać biegi http://www.scigacz.pl/Przegazowka,jak,z ... ,7686.html po przeczytaniu musicie wyczuć wasze skrzynie i będzie zdecydowanie lepiej niż przed przeczytaniem. Bez sprzęgła można ale wtedy musisz mieć prawy nadgarstek i lewą nogę taką szybką jak quickshifter - nie jest to strasznie trudne trzeba tylko potrenować. Dla mnie kluczowe było że siłę na dzwignię zmiany biegów trzeba wywierać zanim wciśniemy sprzęgło , czy energicznie puścimy gaz (w wersji bez sprzęgła) to właśnie wynika z budowy motocyklowej skrzyni biegów. Tak jak pisaliście nie mają synchronizatorów
dwojtasiak
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 17/3/2009, 22:40

Postprzez Lordzik » 25/4/2009, 21:37

W FZR jedynka stuka glosno jak dlugo sie sprzeglo trzyma przed wrzuceniem , dwojka tez nie jest za cicha , reszta wchodzi juz jak po masle ale tylko wtedy ja sie to robi naprawde szybko . Podciagnac dzwignie , musniecie sprzegla i bieg . Dwojka potrafi tez niemilosiernie walnac jak chcesz ja wrzucic przy niskich obrotach , na przyklad toczysz sie na luzie za samochodem w korku i dwojka radze tak nie robic lepiej podbic obroty do 4tys i dopiero :)
Ja będę wierzyć, będę grzeszyć
Będę cudze dusze leczyć i kaleczyć.
klickklick! (otwórz link)
Avatar użytkownika
Lordzik
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 26/3/2009, 17:47
Lokalizacja: Modlin

Postprzez CeBeRek » 26/4/2009, 06:11

Trochę odkopałeś, ale też się wypowiem. Każda skrzynia biegów jest inna i biegi wchodzą inaczej. Ja u siebie nigdy nie używam sprzęgła przy zmianie do góry, bo jest to zupełnie zbędne.
f4 | | Przeczytaj !! | | viewtopic.php?p=209115#209115
Avatar użytkownika
CeBeRek
Stały bywalec
 
Posty: 1265
Dołączył(a): 27/8/2007, 23:04
Lokalizacja: trolownia

Postprzez Pawcio415 » 26/4/2009, 11:01

sakaa napisał(a):z tego co ja wiem najlepiej zmieniać jest biegi bez używania sprzęgła tylko to wymaga trochę wprawy i precyzji... podobno skrzynia dłużej wytrzymuje jak się nie używa sprzęgła niż jak się go używa a biegi wchodzą rewelacyjnie bo przecież w moto i tak nie ma synchro


Pierwsze słyszę :shock:
A słyszałeś o czymś takim jak przegazówka przy schodzeniu w dół lub przecyzyjne i szybkie używanie sprzęgła??!!

Bieg zmieniamy bez sprzęgła żeby uzyskać troszekczę lepsze przyspieszenia. Tak naprawdę gdzie to wykorzystujesz??!! W mieście?
Tylko troszkę na prostych odcinkach oraz na torze i to wszystko.

Lepiej używać sprzęgła normalnie jak Pan Bozia przykazali.

Powodzenia!
Avatar użytkownika
Pawcio415
Świeżak
 
Posty: 422
Dołączył(a): 9/3/2007, 21:52
Lokalizacja: Śląsk, Newbridge

Postprzez CeBeRek » 26/4/2009, 12:02

Pawcio nie zgadzam się z Tobą bo jak zmieniasz biegi prawidłowo bez sprzęgła to wchodzą lepiej niż ze sprzęgłem.

I lepiej nie gadać głupot jak się do końca nie wie o co chodzi.

Nawet Tomek Kulik pisał, że sprzęgło używa tylko do bardzo wolnej jazdy.
f4 | | Przeczytaj !! | | viewtopic.php?p=209115#209115
Avatar użytkownika
CeBeRek
Stały bywalec
 
Posty: 1265
Dołączył(a): 27/8/2007, 23:04
Lokalizacja: trolownia

Postprzez Pawcio415 » 26/4/2009, 13:05

Sprzęgło używa się do normalnej jazdy.
Bez sprzęgła możesz wbijać biegi jak znasz swój silnik na pamięć i wiesz przy jakich obrotach i jakim biegu możesz coś zrobić.
Wątpię żeby większość z Was miała takiego skilla,któego się zresztą nabywa przez bardzo długo żeby robić to prawidłowo.

Ja "przerobiłem" już około 10-ciu motocykli przez 13 lat jazdy i jakoś NIGDY nie zauważyłem,że ze skrznią jest coś nie tak a sprzęgła używam ZAWSZE!
Avatar użytkownika
Pawcio415
Świeżak
 
Posty: 422
Dołączył(a): 9/3/2007, 21:52
Lokalizacja: Śląsk, Newbridge

Postprzez Landryss25 » 26/4/2009, 13:07

Sprzęgła przy zmianie też trzeba umieć używać, o tym pisał Tomek Kulik. Można zmienić bieg ze sprzęgłem praktycznie tak samo szybko jak i bez. Po przeczytaniu jego artykułu i przeniesieniu tego na praktykę biegi zmienia mi się szybciej i ciszej.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Pawcio415 » 26/4/2009, 13:13

I o to właśnie Landrys chodzi :)
Trzeba to sobie samemu wyczuć i wytrenować.
CeBeRek mówi tylko o ścigaczach a ja ogólnie o motocyklach.
Jakoś nie widzę Harleya zmieniającego biegi bez sprzęgła,haha...

Bez sprzęgła uzyskujesz tylko minimalnie lepsze przyspieszenie.
A jeśli nie umiesz tego robić to tylko zakatujesz skrzynię i potem już zawsze będziesz używał sprzęgła.

Powodzenia koledzy!
Avatar użytkownika
Pawcio415
Świeżak
 
Posty: 422
Dołączył(a): 9/3/2007, 21:52
Lokalizacja: Śląsk, Newbridge

Postprzez sakaa » 4/5/2009, 19:47

no ale sprzęgła też trzeba umieć używać choć nie jeżdzę długo moto to nie mogę patrzeć jak nie którzy zmieniają biegi w taki sposób ze trzymają sprzęgól ze 3 sekundy szukają dźwigni i po namysle dopiero wrzucają bieg i się dziwią jeszcze że im skrzynia strzela... bieg trzeba zmienić szybko i sprzęgło jak wciskamy to troszeczkę bo ono bierze już przed połową a do redukcji tylko z gazem i nie ma mowy o żadyny trzaskach;)
Kawasaki ZR7S
sakaa
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 6/3/2009, 18:37
Lokalizacja: ręczno/piotrków trybunalski

Następna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr