Zobacz wątek - Jazda z górki 2T i zacieranie silnika
NAS Analytics TAG

Jazda z górki 2T i zacieranie silnika

i inne małe pojemności
_________

Jazda z górki 2T i zacieranie silnika

Postprzez krzysieg » 18/3/2009, 16:31

witam

Jadę z górki na tyle stromej w dół że mogę jechać bez udziału silnika czyli jadę np na 4 z małym lub całkiem zamkniętym gazem .
Droga ma 1 km lub więcej .
W tym momencie obroty są dość wysokie a smarowanie bardzo małe-lekko otwarta lub zamknięta przepustnica gazu .
W takim przypadku jedziecie na biegu czy na luzie ?
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra


Postprzez talta » 18/3/2009, 16:38

ja jezdzilem skuterem z takiej gorki tylko troche krotszej ale gdybym mial biegi to jechal bym na luzie tylko nie wiem czy to jest dobra rada po prostu takie moje zdanie
talta
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2439
Dołączył(a): 26/1/2009, 21:14


Postprzez Fenek16 » 18/3/2009, 18:21

Jak robisz mieszanke to można polenizować, a jak dozownika normalnie używasz to on i tak podaje zależnie od obrotów silnika, czyli spokojnie :wink:
CBR 600 F3
Avatar użytkownika
Fenek16
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1590
Dołączył(a): 19/11/2006, 18:39
Lokalizacja: Warszawa / Starachowice

Postprzez marc9911in » 18/3/2009, 19:32

dokladnie nic sie nie powinno dziac, przynajmniej nie znam takich przypadkow ze jezdzili z gorki i sie zacieraly xD a nawet jak sie zatrze to nie ma sie czym przejmowac w pierdziawkach remonty nie drogie ;p
marc9911in
Świeżak
 
Posty: 129
Dołączył(a): 11/11/2008, 11:03

Postprzez Mateusz149 » 18/3/2009, 23:23

nie dasz rady jechac na luzie ,,,
jadac na 4 np. 70 km'h i wrzucajac 3 automatycznie obroty ida w gore, wiec do luzu bys nie doszedl, jedynie wcisniete sprzeglo xd
A to chyba tez nie najlepszy pomysl ;]
Suzuki Bandit 600N 2003r.
Mateusz149
Bywalec
 
Posty: 592
Dołączył(a): 12/2/2008, 12:03
Lokalizacja: G-dz

Postprzez Drexav » 18/3/2009, 23:38

@Up
No właśnie tym bardziej, że w dziwactwach jak moja tzrka która ma 6 biegów a luz jest nad 1 to z 5 jak byś zszedł do trójki to by ci się obrotomierz przekręcił ;)
"Wiem, kiedy zawodzę, wiem ile jestem wart Tyle razy mnie uchronił tylko głupi fart..."
Avatar użytkownika
Drexav
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 30/11/2008, 18:24
Lokalizacja: Puławy

Postprzez kravec » 18/3/2009, 23:42

a dozownik nie jest od gazu?

co do pytania.. sprzeglo?
Avatar użytkownika
kravec
Administrator
 
Posty: 5571
Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez rico63 » 19/3/2009, 07:34

Jak jedziesz z górki to wbijasz wyższy bieg i jedziesz bez gazu:) bo luzu to raczej ci sie nie uda wbić :)
Avatar użytkownika
rico63
Świeżak
 
Posty: 422
Dołączył(a): 30/1/2009, 09:34
Lokalizacja: Kędzierzyn- Koźle

Postprzez Fenek16 » 19/3/2009, 15:52

Od gazu tez jest, od wszystkie w sumie jest 8)

Wbijaj najwyższy bieg i daj spokój już z tym, ja jeździłem bez dozownika rok, hamowałem silnikiem mocno i nie zatarłem :roll:

Na sprzęgle też możesz trzymać, jak Ci się chce :)
CBR 600 F3
Avatar użytkownika
Fenek16
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1590
Dołączył(a): 19/11/2006, 18:39
Lokalizacja: Warszawa / Starachowice

Postprzez Łukasz_15* » 19/3/2009, 16:15

No właśnie a coz tą jazdą na sprzęgle z góry? TO chyba nie jest za zdrowe dla silnika.
Avatar użytkownika
Łukasz_15*
Świeżak
 
Posty: 411
Dołączył(a): 26/4/2008, 20:26

Postprzez kravec » 19/3/2009, 16:46

za "zdrowe" to nie jest niby (tak samo jak trzymanie na sprzęgle na światłach podobno..)... jednak jak np hamujemy czy nawet chwile jedziemy na sprzegle bo nie wiemy czy będziemy dalej jechać ze stałą prędkością, stawać czy może przyspieszać to mamy praktycznie to samo.. chodzi najprawdopodobniej o to że spżegło nie daje 100% luzu silnikowi- najlepiej widać to kiedy motocykl ma w górze tylne koło, wbijemy 1 i będziemy trzymać klamkę sprzęgla- koło i tak będzie się troche kręciło. Wydaje mi się że to prędzej same tarcze sprzęgła dostają niż cały silnik (poprawić mnie jeśli się mylę!!)
Avatar użytkownika
kravec
Administrator
 
Posty: 5571
Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez Mateusz149 » 19/3/2009, 17:25

podzielam twoje zdanie kravec ;]
Co do tych swiatel tak podobno jest, nie nalezy trzymac sprzegla kiedy nie jest nam potrzebne ;) sluzy ono tylko do zmiany biegow i ruszania :P
Suzuki Bandit 600N 2003r.
Mateusz149
Bywalec
 
Posty: 592
Dołączył(a): 12/2/2008, 12:03
Lokalizacja: G-dz

Postprzez C-bool » 19/3/2009, 18:07

ooo no i się czegoś nowego nauczyłem, thx kravec ;) Ja dotychczas najczęściej na światłach trzymałem sprzęgło, a teraz będę się starał przy takich postojach wrzucać luz :)
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez krzysieg » 19/3/2009, 18:18

Na początku miałem problemy z redukowaniem biegów-chodził "międzybieg" częściowo z winy zużycia przekładni i trochę dlatego że nie umiałem zmieniać .
Wtedy z 3 a nawet 4 zmieniałem na 1 lub luz , w ten sposób że trzymałem sprzęgło i kilka razy naciskałem dźwignię biegów aż wskoczyło to co chciałem :) , nie było żadnych efektów ubocznych trzasków itp.
Za jednym naciśnięciem zmienia się pozycja o jeden stopień i chyba większość przekładni tak ma, chyba że się wciśnie mocniej i ułamek sekundy dłużej wtedy może się zmienić o 2 stopnie .

Teraz już mam lepsze wyczucie wiem jak lepiej zsynchronizować przekładnie itd .

Chociaż jeszcze czasem się zdarza że nie wskoczy bieg-tak jakby mechanizm przekładni ustawiał się między jednym biegiem a drugim czyli na "między luz" albo jak kto woli "międzybieg" - stary motur trzeba wrzucać zdecydowanie :)
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez C-bool » 19/3/2009, 18:36

To są typowe wady AM6... jest za dużo biegów jak na 50cc i nawet między każdymi biegami można znaleźć luz ;)
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Łukasz_15* » 19/3/2009, 18:55

Ja pamiętam jak się popisałem redukcją przy skręcie do sklepu :P
Była to bodajże jedna z pierwszych jazd na moim motorze, dopiero zaczynałem. puszczam gaz, wciskam sprzęgło i na maxymalnej prędkości zacząłem redukować do 1 :P no i jak pie**** to się nauczyłem hamować.

Jeszcze chciałem spytać o coś takiego jak wyszukanie luzu pomiędzy np. 6 a 5. Zrobiłem to raz jadąc z górki i miałem szczęście bo za bardzo się nie rozpędziłem i chyba przy 60 może więcej km/h zgrzytło i weszła 6 sama.
Czy kąbinować dalej czy lepiej tego nie robić?
Avatar użytkownika
Łukasz_15*
Świeżak
 
Posty: 411
Dołączył(a): 26/4/2008, 20:26

Postprzez Fenek16 » 19/3/2009, 19:23

To nie jest luz zamierzony i jak złapie to nic go nie trzyma, żeby nie wskoczył tak jak u Ciebie na 6 czy 5. Dla bezpieczeństwa trybów wolałbym dac sobie spokój :wink:
CBR 600 F3
Avatar użytkownika
Fenek16
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1590
Dołączył(a): 19/11/2006, 18:39
Lokalizacja: Warszawa / Starachowice

Postprzez krzysieg » 19/3/2009, 20:06

To są typowe wady AM6... jest za dużo biegów jak na 50cc i nawet między każdymi biegami można znaleźć luz Wink

Ja mam silnik morini jakieś, 4biegi ,moje malaguti jest z 91 r. więc troszkę starsze od twojego :P
A kiedy wchodzi ten luz , jak nie dasz gazu przy puszczaniu sprzęgła czy za lekko wrzucisz bieg ?
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez C-bool » 19/3/2009, 20:42

Luz wchodzi jak się za lekko wrzuci bieg.. u mnie od 1 do 5 nie muszę mocno wbijać biegu, ale już z 5 na 6 zmiana trwa jakieś 1,5 s, bo tutaj luz często lubi sobie wskoczyć ;)
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na gr