Wymiana pierścieni , niska kompresja ?
Posty: 42
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
- Tmek
- Świeżak
- Posty: 219
- Dołączył(a): 13/12/2008, 14:55
- Lokalizacja: Łódź
Wątpię, czy to wystarczy Smile
A co powiesz na to jakby wstawić dwa zamiast jednego

Zamiast rozmyślać poszedłem i zdjąłem cylinder , obawiałem się że może nie starczyć miejsca u góry ale zdjąłem lekko bez problemu nic nie blokowało.
Nie było uszczelki ani żadnego silikonu pod cylindrem ani śladu !
ale najlepsze jest to że nie było dolnego pierścienia

także jaja niezłe....
Pierścień nie mógł spaść poza tym w rowku na ten drugi pierścień jest sporo nagaru w jednym miejscu gruba warstwa na 3/4 głębokości rowka ...także sobie jeździł na jednym pierścieniu .
Jakby był założony kiedyś i by pękł to by narobił masakry w silniku .
Myślę że jakiś niezły majster miał ten motor

Motorhispania (xp6)
- krzysieg
- Bywalec
- Posty: 640
- Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Tmek
- Świeżak
- Posty: 219
- Dołączył(a): 13/12/2008, 14:55
- Lokalizacja: Łódź
Cylinder i tłok są przytarte .
W cylindrze w tym miejscu nie jest chropowate nie ma wgłębienia
tak samo gładkie jak gdzie indziej .
A tłok dokładniej widać .
Myślę że tłok do wymiany a cylinder może być .
(otwórz link)
(otwórz link)
W cylindrze w tym miejscu nie jest chropowate nie ma wgłębienia
tak samo gładkie jak gdzie indziej .
A tłok dokładniej widać .
Myślę że tłok do wymiany a cylinder może być .


Motorhispania (xp6)
- krzysieg
- Bywalec
- Posty: 640
- Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Załatwię szczelinomierz i zmierzę przerwę na końcówkach pierścienia
założonego od góry cylindra i w dolnej części cylindra tam gdzie nie ma tarcia pierścieni .
Najlepiej jeśli przerwa u góry nie jest większa od tej na dole .
dobrze myślę ?
założonego od góry cylindra i w dolnej części cylindra tam gdzie nie ma tarcia pierścieni .
Najlepiej jeśli przerwa u góry nie jest większa od tej na dole .
dobrze myślę ?
Motorhispania (xp6)
- krzysieg
- Bywalec
- Posty: 640
- Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Wymieniłem pierścienie , przerwa pomiędzy końcówkami pierścienia
włożonego do cylindra ma 0,35mm.
Cylinder nie ma żadnego progu wewnątrz na dole .
Cylinder od dołu posmarowałem silikonem odpornym na wysoką temperaturę.
Uszczelka pod głowicą nie była pokruszona popękana więc posmarowałem ją lekko silikonem i założyłem ale myślę że lepiej wymienię na nową .
Po pierwszym odpaleniu jeździłem normalnie na średnim zakresie obrotów .
Niestety ma moc taką samą albo niewiele większą niż na 1 pierścieniu .
Na razie 10 kilometrów przejechałem przy 20ml oleju na 1litr benzyny ,powinienem chyba zwiększyć ilość oleju do ok 30ml zanim sie dobrze nie dotrze .
Musze zainwestować w miernik ciśnienia kompresji
tylko te po 40-50 zł na allegro to nie wiem czy jakaś lipa nie jest .
włożonego do cylindra ma 0,35mm.
Cylinder nie ma żadnego progu wewnątrz na dole .
Cylinder od dołu posmarowałem silikonem odpornym na wysoką temperaturę.
Uszczelka pod głowicą nie była pokruszona popękana więc posmarowałem ją lekko silikonem i założyłem ale myślę że lepiej wymienię na nową .
Po pierwszym odpaleniu jeździłem normalnie na średnim zakresie obrotów .
Niestety ma moc taką samą albo niewiele większą niż na 1 pierścieniu .
Na razie 10 kilometrów przejechałem przy 20ml oleju na 1litr benzyny ,powinienem chyba zwiększyć ilość oleju do ok 30ml zanim sie dobrze nie dotrze .
Musze zainwestować w miernik ciśnienia kompresji

Motorhispania (xp6)
- krzysieg
- Bywalec
- Posty: 640
- Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Moja rada, zrobisz jak chcesz. Wyjmujesz tłok, ważysz go bez pierścieni. Cylinder zanosisz do warsztatu na szlif i polerkę, dobierasz tłok z pierścieniami. Luz na zamku pierścienia uszczelniającego do 0,1mm ! Tłok ważysz, ewentualnie zdejmujesz trochę masy, by był możliwie najlżejszy. Po założeniu tłoka z cylindrem sprawdź, czy ZZ tłoka pokrywa się z górną krawędzią cylindra. Jeśli jest dużo poniżej możesz pokusić się o niższe osadzenie cylindra z poprawką na rozszerzalność termiczną. Twoje działanie nie przyniosło żadnych efektów, no może oprócz doświadczenia mechanicznego 

- Tmek
- Świeżak
- Posty: 219
- Dołączył(a): 13/12/2008, 14:55
- Lokalizacja: Łódź
Co do mierników ciśnienia to ja kupiłem taki za 50 zł. Trisco czy jakoś tak i sprawuje się dobrze a pomiary są zgodne z ,,profesjonalnymi" jakie mają w warsztatach.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Zdarzają się jednopierścieniowe tłoki. Rozmawiałem o tym z mechanikiem, sugerującym po opisaniu Twojego przypadku wyłącznie założenie pierścienia o możliwie najmniejszej szczelinie na zamku, a następnie spokojne dotarcie 

- Tmek
- Świeżak
- Posty: 219
- Dołączył(a): 13/12/2008, 14:55
- Lokalizacja: Łódź
Zdarzają się jednopierścieniowe tłoki. Rozmawiałem o tym z mechanikiem, sugerującym po opisaniu Twojego przypadku wyłącznie założenie pierścienia o możliwie najmniejszej szczelinie na zamku, a następnie spokojne dotarcie Smile
W sumie to może ma minimalnie więcej mocy ale liczyłem na bardziej wyraźną rożnice .
Z tego co pamiętam to z zewnątrz pierścień ten nowy nie był idealnie gładki,
myślę że jak się dotrze dobrze spasuje pierścień z cylindrem to powinna kompresja się trochę poprawić .
Zastanawiam się nad uszczelkami ,pod cylindrem dałem silikon czerwony odporny na 360 stopni , stosowane są uszczelki z papieru więc silikon chyba nie jest gorszy a nawet lepszy .
Uszczelka pod głowicą to że nie jest popękana to chyba nie znaczy że już będzie dobrze uszczelniać , może być wypalona sprasowana itp. ?
Motorhispania (xp6)
- krzysieg
- Bywalec
- Posty: 640
- Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Dlatego ważne jest, by obie przylegające płaszczyzny dobrze do siebie przylegały. Przegrzana głowica mogła się odkształcić ! Sprawdź je na płaskim szkle. Uszczelka powinna być założona nowa, na starej sprawdź, czy nie nosi śladów przedmuchów. Dalej sugeruję założenie pierścienia o mniejszym luzie na zamku
- Tmek
- Świeżak
- Posty: 219
- Dołączył(a): 13/12/2008, 14:55
- Lokalizacja: Łódź
Dalej sugeruję założenie pierścienia o mniejszym luzie na zamku
Z tego co widziałem to są pierścienie nadmiarowe ale na większy tłok,
jest taka możliwość że są np pierścienie 40mm i 40,2mm które można założyć na ten sam tłok ?
Ojciec mi mówił że wymieniał w samochodzie pierścienie na nadmiarowe i nic więcej nie było robione .
Nie napisałem wszystkiego dokładnie co zrobiłem , założyłem dolny pierścień którego brakowało, górny został stary .
Sprzedawca popatrzał i powiedział że ten górny jest jeszcze dobry

Jest nietypowy inny niż dolny -od wewnątrz nie jest jednolity tylko na 3/4 wysokości sfrezowany i ten frez wchodzi tylko w szczelinę tłoka .
W sumie jakiś dziwny ten górny pierścień bardzo elastyczny przez co z małą siłą dociska do cylindra - na nim o wiele lżej chodzi tłok w cylindrze i łatwiej go włożyć .
Po za tym górny jest chyba o wiele ważniejszy niż dolny więc postaram sie gdzieś go zamówić .
Zamówiłem już miernik kompresji jeszcze załatwie szczelinomierz i się wezme konkretniej do tego .
Motorhispania (xp6)
- krzysieg
- Bywalec
- Posty: 640
- Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Witam ja mam takie pytanie byłem u takiego typa i powiedział mi ze mam do wymiany pierścienie teraz mam cylinder 70 cm ale nie wiem jakiej firmy i jak do wymienić pierścienie to muszę zrobić szlif cylindra czy tylko wymienić pierścienie i ewentualnie tłok proszę o szybka odp
- elmo1991_12
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 10/11/2009, 19:03
- Lokalizacja: czewa
Najlepiej jak kupisz nowy tlok i nowe pierscienie. A cylinder oddasz do szlifiu, jesli da sie zeszlifiwac
Suzuki Gs 500 1998r -> oczko w głowie
-
wojtasmazi1 - Stały bywalec
- Posty: 1455
- Dołączył(a): 24/5/2009, 15:03
- Lokalizacja: Poznań - Rataje
- elmo1991_12
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 10/11/2009, 19:03
- Lokalizacja: czewa
Posty: 42
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości