Zobacz wątek - Wymiana pierścieni , niska kompresja ?
NAS Analytics TAG

Wymiana pierścieni , niska kompresja ?

i inne małe pojemności
_________

Postprzez Tmek » 9/3/2009, 09:50

Wątpię, czy to wystarczy :)
Tmek
Świeżak
 
Posty: 219
Dołączył(a): 13/12/2008, 14:55
Lokalizacja: Łódź


Postprzez krzysieg » 9/3/2009, 13:58

Wątpię, czy to wystarczy Smile

A co powiesz na to jakby wstawić dwa zamiast jednego :)

Zamiast rozmyślać poszedłem i zdjąłem cylinder , obawiałem się że może nie starczyć miejsca u góry ale zdjąłem lekko bez problemu nic nie blokowało.
Nie było uszczelki ani żadnego silikonu pod cylindrem ani śladu !
ale najlepsze jest to że nie było dolnego pierścienia :shock:
także jaja niezłe....
Pierścień nie mógł spaść poza tym w rowku na ten drugi pierścień jest sporo nagaru w jednym miejscu gruba warstwa na 3/4 głębokości rowka ...także sobie jeździł na jednym pierścieniu .
Jakby był założony kiedyś i by pękł to by narobił masakry w silniku .

Myślę że jakiś niezły majster miał ten motor :D
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra


Postprzez Tmek » 9/3/2009, 14:56

Niebywałe :D Sprawdź gładzie ścianek cylindra i bok tłoka. Mógł pracować skośnie
Tmek
Świeżak
 
Posty: 219
Dołączył(a): 13/12/2008, 14:55
Lokalizacja: Łódź

Postprzez krzysieg » 9/3/2009, 15:44

Cylinder i tłok są przytarte .
W cylindrze w tym miejscu nie jest chropowate nie ma wgłębienia
tak samo gładkie jak gdzie indziej .
A tłok dokładniej widać .
Myślę że tłok do wymiany a cylinder może być .


Obrazek (otwórz link)



Obrazek (otwórz link)
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez krzysieg » 9/3/2009, 19:29

Załatwię szczelinomierz i zmierzę przerwę na końcówkach pierścienia
założonego od góry cylindra i w dolnej części cylindra tam gdzie nie ma tarcia pierścieni .
Najlepiej jeśli przerwa u góry nie jest większa od tej na dole .
dobrze myślę ?
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez krzysieg » 16/3/2009, 11:22

Wymieniłem pierścienie , przerwa pomiędzy końcówkami pierścienia
włożonego do cylindra ma 0,35mm.
Cylinder nie ma żadnego progu wewnątrz na dole .
Cylinder od dołu posmarowałem silikonem odpornym na wysoką temperaturę.
Uszczelka pod głowicą nie była pokruszona popękana więc posmarowałem ją lekko silikonem i założyłem ale myślę że lepiej wymienię na nową .
Po pierwszym odpaleniu jeździłem normalnie na średnim zakresie obrotów .
Niestety ma moc taką samą albo niewiele większą niż na 1 pierścieniu .
Na razie 10 kilometrów przejechałem przy 20ml oleju na 1litr benzyny ,powinienem chyba zwiększyć ilość oleju do ok 30ml zanim sie dobrze nie dotrze .
Musze zainwestować w miernik ciśnienia kompresji :) tylko te po 40-50 zł na allegro to nie wiem czy jakaś lipa nie jest .
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Tmek » 16/3/2009, 12:03

Moja rada, zrobisz jak chcesz. Wyjmujesz tłok, ważysz go bez pierścieni. Cylinder zanosisz do warsztatu na szlif i polerkę, dobierasz tłok z pierścieniami. Luz na zamku pierścienia uszczelniającego do 0,1mm ! Tłok ważysz, ewentualnie zdejmujesz trochę masy, by był możliwie najlżejszy. Po założeniu tłoka z cylindrem sprawdź, czy ZZ tłoka pokrywa się z górną krawędzią cylindra. Jeśli jest dużo poniżej możesz pokusić się o niższe osadzenie cylindra z poprawką na rozszerzalność termiczną. Twoje działanie nie przyniosło żadnych efektów, no może oprócz doświadczenia mechanicznego ;)
Tmek
Świeżak
 
Posty: 219
Dołączył(a): 13/12/2008, 14:55
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Landryss25 » 16/3/2009, 15:08

Co do mierników ciśnienia to ja kupiłem taki za 50 zł. Trisco czy jakoś tak i sprawuje się dobrze a pomiary są zgodne z ,,profesjonalnymi" jakie mają w warsztatach.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Tmek » 17/3/2009, 01:41

Zdarzają się jednopierścieniowe tłoki. Rozmawiałem o tym z mechanikiem, sugerującym po opisaniu Twojego przypadku wyłącznie założenie pierścienia o możliwie najmniejszej szczelinie na zamku, a następnie spokojne dotarcie :)
Tmek
Świeżak
 
Posty: 219
Dołączył(a): 13/12/2008, 14:55
Lokalizacja: Łódź

Postprzez krzysieg » 17/3/2009, 11:26

Zdarzają się jednopierścieniowe tłoki. Rozmawiałem o tym z mechanikiem, sugerującym po opisaniu Twojego przypadku wyłącznie założenie pierścienia o możliwie najmniejszej szczelinie na zamku, a następnie spokojne dotarcie Smile


W sumie to może ma minimalnie więcej mocy ale liczyłem na bardziej wyraźną rożnice .
Z tego co pamiętam to z zewnątrz pierścień ten nowy nie był idealnie gładki,
myślę że jak się dotrze dobrze spasuje pierścień z cylindrem to powinna kompresja się trochę poprawić .

Zastanawiam się nad uszczelkami ,pod cylindrem dałem silikon czerwony odporny na 360 stopni , stosowane są uszczelki z papieru więc silikon chyba nie jest gorszy a nawet lepszy .
Uszczelka pod głowicą to że nie jest popękana to chyba nie znaczy że już będzie dobrze uszczelniać , może być wypalona sprasowana itp. ?
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Tmek » 17/3/2009, 12:29

Dlatego ważne jest, by obie przylegające płaszczyzny dobrze do siebie przylegały. Przegrzana głowica mogła się odkształcić ! Sprawdź je na płaskim szkle. Uszczelka powinna być założona nowa, na starej sprawdź, czy nie nosi śladów przedmuchów. Dalej sugeruję założenie pierścienia o mniejszym luzie na zamku
Tmek
Świeżak
 
Posty: 219
Dołączył(a): 13/12/2008, 14:55
Lokalizacja: Łódź

Postprzez krzysieg » 22/3/2009, 21:31

Dalej sugeruję założenie pierścienia o mniejszym luzie na zamku

Z tego co widziałem to są pierścienie nadmiarowe ale na większy tłok,
jest taka możliwość że są np pierścienie 40mm i 40,2mm które można założyć na ten sam tłok ?
Ojciec mi mówił że wymieniał w samochodzie pierścienie na nadmiarowe i nic więcej nie było robione .

Nie napisałem wszystkiego dokładnie co zrobiłem , założyłem dolny pierścień którego brakowało, górny został stary .
Sprzedawca popatrzał i powiedział że ten górny jest jeszcze dobry :)
Jest nietypowy inny niż dolny -od wewnątrz nie jest jednolity tylko na 3/4 wysokości sfrezowany i ten frez wchodzi tylko w szczelinę tłoka .
W sumie jakiś dziwny ten górny pierścień bardzo elastyczny przez co z małą siłą dociska do cylindra - na nim o wiele lżej chodzi tłok w cylindrze i łatwiej go włożyć .
Po za tym górny jest chyba o wiele ważniejszy niż dolny więc postaram sie gdzieś go zamówić .

Zamówiłem już miernik kompresji jeszcze załatwie szczelinomierz i się wezme konkretniej do tego .
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez elmo1991_12 » 10/11/2009, 19:09

Witam ja mam takie pytanie byłem u takiego typa i powiedział mi ze mam do wymiany pierścienie teraz mam cylinder 70 cm ale nie wiem jakiej firmy i jak do wymienić pierścienie to muszę zrobić szlif cylindra czy tylko wymienić pierścienie i ewentualnie tłok proszę o szybka odp
elmo1991_12
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 10/11/2009, 19:03
Lokalizacja: czewa

Postprzez wojtasmazi1 » 10/11/2009, 19:35

Najlepiej jak kupisz nowy tlok i nowe pierscienie. A cylinder oddasz do szlifiu, jesli da sie zeszlifiwac
Suzuki Gs 500 1998r -> oczko w głowie
Avatar użytkownika
wojtasmazi1
Stały bywalec
 
Posty: 1455
Dołączył(a): 24/5/2009, 15:03
Lokalizacja: Poznań - Rataje

Postprzez talta » 10/11/2009, 20:35

Jesli nie masz progu to szlif nie jest potrzebny. Pierscienie mogly sie juz zuzyc wiec wystarcza nowe. Jesli jest wyczuwalny prog, na ktorym nie da sie juz jezdzic to jak wyzej oczywiscie jak masz zeliwo.
talta
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2439
Dołączył(a): 26/1/2009, 21:14

Postprzez elmo1991_12 » 11/11/2009, 19:08

ok dzięki za odpowiedzi
elmo1991_12
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 10/11/2009, 19:03
Lokalizacja: czewa

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr